Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Cestující zachytil situaci těsně po útocích v moskevském metru

Takto vypadá teror. Jeden z cestujících zachytil na mobilní telefon atmosféru bezprostředně po pondělním atentátu ve stanici moskevského metra. Video ukazuje evakuaci zastávky Park kultury, šok Moskvanů a drsné následky útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sipeji

Spravedlivá msta?!

Po přečtení několika reakcí jsem v šoku-jak může někdo ospravedňovat takový čin-ano je mi líto žen,kterým před očima podřezali celou rodinu,dokonce i chápu,že se chtěji mstít.Já mám v centru Moskvy sestru-je to nádherná,chytrá 22letá holka,která odjela počátkem března na stáž,která trvá do konce května.Chybělo málo a i ona jela tímto spojem po červené linii,kde mimochodem jezdí většina studentů,stanice Universitét leží tři stanice od Parku kultury,atentánice se prý v metru ztratila,takže není jisté jestli Park kultury byl pravým cílem.

Jakou vinu na terorismu nese moje sestra,já,či naši rodiče,děda,který celý život šetřil aby mohl svojí vnučku poslat do světa!Tohle nikdy nepochopím!

0/0
31.3.2010 13:55

BrumlajiciCmelak

Nojo, je to hnus, velebnosti

Ale po několika návštěvách Ruska a Kavkazu mě to celkem nepřekvapuje. Když si vzpomenu na Beslan, který se stal asi měsíc po naší návštěvě... Když vám někdo povraždí rodinu, do vlasti nasadí policisty co jen buzerujou lidi a kradou, tak tohle je celkem logické pokračování. Nejde to srovnávat třeba se severním Irskem či něčím v Evropě.  

Bohužel je to začarovaný kruh... exploze nikomu nepomohou, a situace se nijak nezlepší, spíš naopak:-/

0/0
30.3.2010 15:39

Casanova

Hnus

Zoufalí lidé dělají zoufalé věci,ale mstít se na civilech je hnus.

0/0
30.3.2010 13:33

lucky_24

Re: Hnus

No ono být na místě Čečenců taky nebude žádný med. A oni ti lidi v tom metru podporují ve své zemi režim, který má svůj postoj a proto přichází takovéto věci.

0/0
30.3.2010 13:42

venda111

Re: Hnus

To jsou právě ty zbabělé obhajující kecy, zde navíc zcela bez logiky.

0/0
30.3.2010 13:50

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

já si myslím, že je naprosto v pořádku bojovat za svou věc jakýmkoli způsobem... sice se mi to nelíbí, ale přijde mi to normální - narozdíl od boje, kdy se jedna strana řídí nějakými "humánistickými" pravidly a tak nikdy neporazí protivníka, který na ně kašle...

0/0
30.3.2010 13:48

padmaCZ

Re: hmm

No já bych to taky tak jednoznačně neviděl. Ve dvou čečensko ruských válkách zemřelo dohromady tuším kolem 80 tisíc civilistů. Si představte, že vám někdo zabije ve válce rodiče, manželku, děti, kamarády.  A zůstanete na světě sám a plný nenávisti. Lidem přitom dokáží dokonale zatemnit mozek  daleko menší zla, např. to, že se s něma rozejde partner, nebo mu umře někdo blízký. A s tím co zažili dotyčné teroristky se to nejspíš nedá absolutně srovnat. Neviděl bych v tom náboženství ani fanatismus. Ale krevní mstu. Kterou neobhajuji, ale chápu, že některé okolnosti můžou člověka donutit až k takovému skutku...

0/0
30.3.2010 14:03

venda111

Vymyte mozky

Schvalovat terorismus může jen vymytý mozek. Terorismus, tedy úmyslné vraždéní civilistů, jedno kdo to je, hlavně že je povraždí. Obhajovat to nijak a ničím nelze. Kecy o Rusech v Čečensku nebo o američanech v Iráku si zde ti diskutující vymaštěnci můžou strčit za kobouk.

0/0
30.3.2010 13:11

karel62

Hrát si na humanistu a být příslušníkem zbabělého národa

je přece tak jednoduché,povznášející a člověk nemusí nic dělat. Ti lidé to prostě vidí jinak. Je to pro ně zřejmě pomsta. Protože se asi těžko dostanou s bombardérem nad Moskvu, jako si lítali rusové nad Groznyj,tak volí dostupnou metodu.

0/0
30.3.2010 13:34

venda111

Teroristi

Prostě teroristická prasata a zbabělá k tomu, je jedno jakého národa jsou příslušnici. Omlouvám se prasatům, že jsem je použil k přirovnání, nezaslouží si to.

0/0
30.3.2010 13:40

evilmind

Re: Teroristi

Jasne, mohli se nechat hrdinsky zastrelit ve svy vlasti, aby po nich pes nestek, vid.

0/0
30.3.2010 15:30

holounaholou

Re: Teroristi

X

0/0
30.3.2010 15:33

holounaholou

Re: Vymyte mozky

Chudáčku, tobě kdyby někdo znásilnil manželku a děti a pak jim rozpáral břicha, tak mu asi dáš kytičku a řekneš ty ty ty. Nikdo tady neobhajuje terorismus, tím spíš ten ruský.

0/0
30.3.2010 15:33

JaromirK

Rusko sklízí vítr, který zaselo genocidou v Čečensku

Rusko naprosto zbytečně v rámci "zklidnění" nepokojného regionu vedlo vyhlazovací válku proti jejím obyvatelům. Města byla kobercově bombardována raketami, infrastruktura zničena. A to jen kvůli tomu, že Čečenci chtěli být sami pro sebe. Malá zakavkazká země, kde skoro nic neroste, není tam ropa a o nic tam nejde. Měli je nechat se vyblbnout a vyvážet k nim své bohatství a nechat je stát se závislými obchodně na Rusku. Místo toho vykosili pro nepokojnost polovinu národa. A tak vznikli čečenští teroristé.

0/0
30.3.2010 13:02

Tomasex

Re: Rusko sklízí vítr, který zaselo genocidou v Čečensku

přesně tak...v rusku terorismus je trochu ošemetná věc, protože tam je to spíš...teroristi teroristům....

0/0
30.3.2010 13:09

holounaholou

akce a reakce

války v čečně a následné vyhlazení čečenského národa začala ruská bestie.

0/0
30.3.2010 12:40

ognir_hm

2karel62

sice chapu tvuj odpor proti rusum, taky jej mam, ale tim jak tady vystupujes jen poslapavas myslenky toho, proc proti tem rusum vlastne tu nesnasenlivost mame. Demokracie, svoboda, lidska prava - rikaji ti tyhle pojmy neco? Nebo klidne v ramci nejakeho boje poslapes svobodu a lidska prava jinych lidi jen aby sis ty svoje vydobyl? Nejake recicky o zbabelosti jsou fakt mimo misu, to jsme meli jako boj proti ruske okupaci volit vrazdeni ruskych turistu na potkani? Podle tebe asi ano. Pritom jsou to lidi jako my.

0/0
30.3.2010 12:26

karel62

Demokracii,svobodu a lidská práva musí ctít obě strany.

Ctít tyto hodnoty neznamená plazit se před okupantem,ruským ani jiným  teroristou. Rusové chodí snad ke svobodným volbám. Zvolení zástupci se chovají tak jak se chovají.Nedoslechl jsem se od roku 1994. že by obyvatelstvo Ruska odsoudilo genocidu čečenských občanů v nějakém počtu.

0/0
30.3.2010 13:23

slavex

Každá . . . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Každá taková událost je tragedie a zmaření lidských životů, ať už je to atentát, zemětřesení,záplavy, autonehoda a další* Je zvláštní že se vždy při tom najde množství voyerů a čumilů jenž zřejmě doslova onanují nad lidským neštěstím a i různé videoklipy na "iDěsu" a reakce  úchylných magorů na ně zde jsou toho přesvědčivým důkazem   ! ! !  Rv ;-( Rv

0/0
30.3.2010 12:18

ognir_hm

Re: Každá . . . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

iDNES je bulvar, roven Blesku

0/0
30.3.2010 12:20

ognir_hm

Je na case

aby se Americane a Rusove spojili a vycistili tuhle planetu od teroru. Nejake reci o tom ze rusove sklizi co zaseli fakt neberu. Ti lide v tom metru nezaseli nic. Pokud neci boj za svobodu je dlazden mrtvolami nevinnych civilistu, tak si svobodu nezaslouzi a boj za svobodu je predem prohran, protoze takto vybojovanou svobodu neuznavam. USA fandim v Iraku a Afganistanu, Rusum zacinam fandit v Cecensku, i kdyz mame sami s ruskymi holinkami neblahe zkusenosti, jsou situace, kdy se ty ruske holinky hodi, treba v boji proti teroru.

0/0
30.3.2010 12:17

Agent-přisluhovač

Re: Je na case

Pak si svobodu dle tvého hodnocení nezaslouží asi hlavně USA, které pořád někde ve světě bojují za svobodu.

Ale je pravda, že ji už také skoro nemají.

0/0
30.3.2010 12:20

ognir_hm

Re: Je na case

USA nema v hledacku civilni cile, chapete ten rozdil? Kdyby teroriste vedli ten svuj tzv. boj a utocili na vojenske cile, mohl bych je jeste nejak i pochopit, ale tohle fakt ne.

0/0
30.3.2010 12:22

van23

Re: Je na case

joj dalsi co ma vymytej mozek . tak jeste jednou zadny biologicky zbrane v Iraku nikdy nebyly a nebudou, cil valky neni osvobodit naky lidi, ale vydelat na valce . a jak asi ? zbombarduju celou zem, a pak tam poslu svoje stavebni firmy stavet, strojirensky firmy, budovat a dalsi firmy na obnovu elektraren. a vsechno se zaplati z prodeje ropy . obcanum nezbyde ani dolar. navic americky firmy za hlidani ropovodu si vyberou dalsi prachy a to tak ze az sedma firma to teprv hlida, pac je to tak vyhodny ze je to lepsi jeste nekomu to zadat misto vitezny firmy. penize se tam na obnovu rozdavaj po kilech jestli jste to nevidel, tam to ani nepocitaj.

a Afghanistan je taky neco podobny, tri (i) penez z makovic, to je panecku penez co se v tom toci za miliardy ze kde komu nakukaj jaky tam jsou teroristi, al kajdy a podobny kraviny, jen aby meli vetsi prisun penez.

Proc asi USA nejdou do statu jako Sudan, Liberie, Angola kde jsou obcansky valky ? proc asi nejsou z toho prachy. uz se PROBERTE

0/0
30.3.2010 12:31

ognir_hm

Re: Je na case

po prvni vete jsem ten zbytek tveho vyblitku ani dale necetl, je mi jasne ze mate vymeteny mozek vy.

0/0
30.3.2010 12:33

arsefan

Re: Je na case

je to smutné ale van23 má pravdu. skoro za vším co USA dělá ve světě jsou jen peníze. Na lidech jim vůbec nezáleží. Rv;-€

0/0
30.3.2010 12:40

sci-fi

Re: Je na case

Souhlas s vámi. Ale předchozí příspěvek, byl zřejmě nad jeho úrovní . Ato se tedy připojuju, vždyť dnes by měl člověk zvládat alespoň základy gramatiky.

0/0
30.3.2010 15:13

holounaholou

Re: Je na case

pán je schizofrenik?

0/0
30.3.2010 12:42

karel62

Vzpomeňte si co tady píšete až agentury přinesou zprávu,

že ruské letectvo a tanky vyjely "srovnat" neposlušné vzbouřence (obyvatele) nějaké obce,města,státu. A hlavně novináři nebudou mít do obklíčené zóny přístup dalších 10 let.

0/0
30.3.2010 12:02

jamiro

Re: Vzpomeňte si co tady píšete až agentury přinesou zprávu,

R^R^R^

0/0
30.3.2010 12:10

o.l.i.m.86

Dva úhly náhledu

Ano samozřejmě byli to nevinní lidé, ale je to odveta za Čečensko a tam se něco takového dělo dnes a denně, taktéž na nevinných lidech.A kde se můžou pomstít nejlépe, nemajjí armádu nemají sílu, chápu jejich pohled na věc tito zabití občané byli součástí státu jenž Čečence zabíjel, zcela jednoduché.

Nicméně lidé a národy si nejsou rovni a tak si myslím že bychom měli muslimům ukázat, kde je jejich místo a snad jim Rusové předvedou politiku spálené země ;)

0/0
30.3.2010 11:40

Oldis_rab

Re: Dva úhly náhledu

on ten uhel pohledu ze strany cecencu je dost zavadejici. podle pryncipu oko za oko se divim ze jeste cecensko existuje, potom co se tam nozem ruskym vojakum odrezavali hlavy (za ziva), stahovali z kuze a veseli na stromy (za ziva).

0/0
30.3.2010 12:08

holounaholou

Re: Dva úhly náhledu

cecensko existuje, cecenci jiz ne. jen tisickrat znasilnene cecenky, ktere se budou na ruskem lidu mstit do konce svych dnu

0/0
30.3.2010 12:44

oskie98

Re: Dva úhly náhledu

Pravda, Rusaky nemusim, ale po shlednuti (letmem shlednuti, protoze to pro me je prilis silne kafe)  jednoho takoveho videa s radenim Cecencu, jakekoliv sympatie s Cececi zmizely. Nanejvys soucit s matkami (nikoliv teroristkami) a detmi  .... 

0/0
30.3.2010 13:20

tučňák v exilu

Re: Dva úhly náhledu

No, Ruské upalování zaživa, masové znásilňování... Taky nic moc. A Čečenci se tímto stylem zradikalizovali během ruských zvěrstev za první války v Čečně... Což samozřejmě Čečenský terorismus neomlouvá. Ale vysvětluje ho to.

0/0
30.3.2010 16:26

ognir_hm

Re: Dva úhly náhledu

tohle dva uhly opravdu nema, protoze svoboda nemuze byt uznana, je-li vybojovana a dlazdena mrtvolami nevinnych civilistu. Jen ted doufam, ze obetmi nejsou nejake deti. Pokud chteji neco v ramci boje za svobodu odpalit, mohou se soustredit na vojenske objekty, ne na metro.

0/0
30.3.2010 12:20

o.l.i.m.86

Leonido

co je na tom nechutného?Naopak čím víc lidé uvidí takovéto záběry, tím více bude ve světe respektu ;)

0/0
30.3.2010 11:35

Leonida Brežněvová

Fuj! To je nechutné!

Nějaká úcta k těm obětem? To asi nikoho netrápí! Rv8-o

0/0
30.3.2010 11:29

blond.KK

Nechápu,

že má vždycky někdo čas a chuť něco takovýho točit, já bych se koukala rychle zdekovat, né dělat fajnový záběry

0/0
30.3.2010 11:29

Leonida Brežněvová

Re: Nechápu,

To Víte. Vidina být za hvězdu na YouTube je pro dnešního "moderního" člověka prostě neodolatelná za jakékoliv situace! Rv:-/

0/0
30.3.2010 11:31

blond.KK

Re: Nechápu,

Mno, na druhou stranu je "dobrý" mít nějakej zdroj informací a když to někdo natočí, tak dobrý, ale mě by to asi ani nenapadlo v tom strachu o život

0/0
30.3.2010 11:32

Oldis_rab

Re: Nechápu,

jo, natocil taky jednu odvaznou zenstinu co na jehlach bezela pryc :-D

0/0
30.3.2010 12:09

Jan Motůrek

Postup evakuace

Já nevím, ale vždy mi přijde divný postup úniku a evakuace. Pokud teroristé budou chtít co nejvíce zaútočit, dají ještě jednu bombu přesně na únikové místo a až všichni splašeně budou utíkat jediným únikovým místem - další bum! Toho se nejvíc děsím. Já bych snad při evakuaci běžel radši na opačnou stranu než všichni ostatní....

0/0
30.3.2010 11:17

stoklis

Re: Postup evakuace

A kam bys běžel, když má stanice jen jeden východ???

0/0
30.3.2010 12:33

karel62

Odveta za zlo. S náboženstvím to nemá nic společného.

Co dělali moskvané při první čečenské válce 1994? Vyhlazování čečenských civilistů ruskou armádou a rabování jejich majetku jim připadalo správné. Jenom dostávají odvetu po troškách.

0/0
30.3.2010 11:06

Guderian1

Re: Odveta za zlo. S náboženstvím to nemá nic společného.

Ano a proto budem ted vrazdit cililisty , mel by ses vzpamatovat ubozaku

0/0
30.3.2010 11:11

karel62

Je to jenom oko za oko zub za zub. Navíc v malém.

Malý, po předcích zbabělý čecháčku. Možná i potomku členů (zločinců) KSČ.

0/0
30.3.2010 11:16

Krouta

Re: Odveta za zlo. S náboženstvím to nemá nic společného.

Ti moskvané, co byli v tom metru? Co chodí každý den do práce? To si v 94 vzali dovolenou a vyrazili do Čečenska? Útok na nevinné fakt nejde ospravedlnit.

0/0
30.3.2010 11:13

karel62

Ano ,útok na obyvatele Grozného v roce 1994,genocida

a loupení nelze ospravedlnit. A určitě to nespraví jeden malinký incident.

0/0
30.3.2010 11:20

Krouta

Re: Ano ,útok na obyvatele Grozného v roce 1994,genocida

neloupili ti, co byli zabiti. Někdo vám něco zlého provede a vy mu za to zabijete někoho z rodiny? Zamyslete se někdy nad svými názory...

0/0
30.3.2010 11:33





Najdete na iDNES.cz