Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapeček z Nového Vestce u Prahy se utopil v zahradním bazénu

V Novém Vestci v okrese Praha-východ se odpoledne utopil malý chlapec. Dítě mezi dvěma a třemi lety se nejdříve pokoušeli oživit rodiče a poté záchranáři, kteří hocha letecky přemístili do pražské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zarate

chudáci rodiče

Je to tragédie :-(

Ale v životě by mě nenapadlo mít na zahradě bazén. Je to novodobá móda co mě naprosto nebere, zvlášť když jsem rodič malých dětí. Místo aby rodiče eliminovali nebezpečí, sami ho dítěti vytváří. Kolik dětí se už takhle zbytečně utopilo.

0/0
31.3.2010 12:29

běžný ovčan

Re: chudáci rodiče

je to in, kúl, trendy, kdysi jsem pomáhal kopat díru na bazén kamarádovi Igorovi Klimešovi z Rousínova, jeho otec to vymyslel a celou rodinu nahnal na stavění bazénu, nikdo nechtěl a všichni mu nadávali a on po nich řval: vždyt to přece dělám pro vás, pro vaše dobro, já bazén nechcu!!! že ho nechtěli ani ostatní, to mu bylo jedno a pořád koukal za plot k sousedům a srovnával, soused ho má větší, soused už má zabetonovaný..;-D  pokud vím, zatím se tam nikdo neutopil R^

0/0
31.3.2010 15:00

Lapan

To je strašný !!!

A stalo se to ve vesnici kousek do nás.  Jen nechápu jak může někdo nechat po zahradě lítat takle malé děcko úplně samotné když ví,že je tam bazén s vodou. Rodiče si měli kluka hlídat a né ho vypustit na zahradu jako s prominutím nějakýho čokla. Když já byla ve věku toho chlapečka tak sem na zahradu mohla,ale vždycky tam byl někdo dospělý,který vědel kde se a co vyvádím a u sousedů to měli ještě těžší,protože jejich dcerka měla problémy se sluchem a jednou se taky topila v sudu - naštěstí si toho všimhl její děda a hned ji vytáhl takže se jí nci nestalo přesto dostala strašlivě vynadáno,protože moc dobře věděla,že k tomu sudu nesmí. Bohužel dnešní rodiče na své děti kašlou a rači je postadí před telku nebo je nechají hrát si venku jen,aby sami měli klid a víc je nezajímáRv

0/0
30.3.2010 19:16

garfield52

Kdo.

Kdo napustil bazén?

0/0
30.3.2010 9:16

VaseJasnost

Dobrý podnět

Dobrá připomínka níže. K těmto článkům by opravdu neměla být  diskuze, protože je to obrovská tragédie a více či méně přihlouplé připomínky některých čtenářů se eticky nazadají s rasovými či vulgárními projevy z jiných článků. iDnes by měla mít taky nějaké dukáty, o které by přicházela v případě nezdařilého řízení takových diskusí! Rv

0/0
29.3.2010 21:00

peza

Re: Dobrý podnět

SOUHLAS R^

0/0
1.4.2010 13:36

mrmmrm

na 100 % uhlídat nejde, ALE ...

Uhlidat na 100 % ditě nejde, s tím souhlasím. Jsou to prevíti a vždy najdou slabé místo. Ale to by mělo platit jen v relativně bezpečném prostředí (rodič trochu poleví hlídání) a nějaká shoda náhod..... Pokud je ale v blízkosti smrtelné nebezpečí (bazén, otevřené okno, propast apod.), tak dítě hlídám na 100%. Takže pokud rodiče věděli, že má syn volný přístup k bazénu, je to jejich chyba. Pokud jim ale např. nějakým neočekávaným způsobem unikl z bezpečného dětského pokoje k bazénu, tak je to smůla, kterou jim nemůžeme vyčítat.

Jinak rodiče pozor - nejvíc takovýchto úrazů je kolem 10 let dítěte - děti si myslí, že už zvládnou všechno a rodiče, že už jsou velcí a daj si sami pozor (např. se utopil 11 letý chlapec na vycházce s rodiči na Střeleckém ostrově). A nikdy doma nenechávejte otevřená okna, pokud u nich nesedíte, jen ventylačky.

0/0
29.3.2010 17:06

Bouše

Malé dítě a přístupný bazén, to je špatná kombinace.

Osobně si myslím, že zde nešlo o nešťastnou náhodu, jako v případě nenadálého pádu dítěte, či nějaké jiné nečekané události. Pokud nechám tříleté dítě bez dozoru v zahradě s otevřeným bazénem, je dost velká pravděpodobnost, že do něj spadne. Pak musím buď zajistit, aby se samo nedostalo na zahradu, nebo ho musím mít pořád na očích. Otevřený bazén je podle mne tak  v e l k á  hrozba, že těžko obstojí nějaké ospravedlňování. To samozřejmě neznamená, že mi rodičů a příbuzných není líto.

0/0
29.3.2010 10:03

MelSi

je mi rodičů lto

mám malé dítě a vím,co to je,sice jsem neustále s ním a  hlídám ho,povídáme si,ale pak na pár sekund vytočíte hlavu...zrovna předevčírem jsem byla s ním na malé dětské houpačce a přestože jsem byla přímo u něho (má 4 roky),tak na protější straně chlapeček asi 7 letý seskočil a malý mi prolít mezi rukama na beton,dopadl hlavou,až nechápu,jak se tak přetočil,jsou to sekundy a proč to píšu?Děti jsou více akčnější,než jsme bývali my,řekla bych i více zvědavější díky čtení a povídání s rodiči,což naši nedělali a přestože si myslím,že děti více hlídáme v dnešní době (za mého dětství nám ráno řekli běžte ven a nezvoňte do oběda a nevěděli,co se děje),tak nezabráníte všemu,jsou to snad osudy...?????Nevím,ale každé takové neštěstí,když čtu,bych v životě těmhle rodičům nevyčetla,vím,co prožívají...:-(

0/0
29.3.2010 9:39

William Tecumseh Sherman

hrůza

to musí být příšerné. upřimnou soustrast;-(

0/0
29.3.2010 8:40

referentka

...zavřete diskuzi

k této tragédii se dá tak maximálně vyjádřit soustrast...každé slovo je už zbytečné...:-(

0/0
29.3.2010 8:18

Joachim Eichmann bude mluvit!

Uhlídat dítě je umění.

Vzpomínám si jak jsem byl před lety u rodičů,kteří zrovna hlídali dcerku ( 7 měsíců ) mého bratra. Poté,co se pod dohledem vyhnípala na "letišti" začala pomňoukávat,tak jsme se za ní šli podívat a pohrát si s ní. Její dědeček a babička sedí na posteli,já na ně koukám z povzdálí,cca půl metru (!). Během půl vteřiny se holčička nadzvedla,překulila a udělala saltíčku přes roh postele na zem,přímo hlavičkou do chlupatého koberce. Vše dobře dopadlo,tentokrát... Byli jsme tam tři,a ani jeden tomu nedokázal zabránit,jak rychle se to stalo,a jakou shodou náhod. A proč to píši?

Nezatracujte rodiče toho chlapce,nebo alespoň ne pokud s výchovou dítěte

( 0 - 25 let )  nemáte zkušenosti. !!

0/0
28.3.2010 23:43

lopucho

Re: Uhlídat dítě je umění.

No tohle bych tak úplně nesrovnával s tím, že si děcko vyjde na špacír, a utopí se v bazéně

0/0
28.3.2010 23:45

Joachim Eichmann bude mluvit!

Re: Uhlídat dítě je umění.

No nevíme přeci všechny zásadní podrobnosti. Ve dvou až třech letech je capart už dost čilej na to,aby si otevřel o půlnoci francouzské okno z obyváku do dvora jen proto,aby si koukl na tu fantasticky velkou,osvětlenou plochu,před kterou ho rodiče varovali a kázali mu,že jestli tam bude chodit,dostane na prdel.

0/0
28.3.2010 23:59

lopucho

Re: Uhlídat dítě je umění.

Děcko se nemá ke klice okna nebo dveří vůbec dostat. A pokud tak má být zajištěná.

0/0
29.3.2010 0:02

Mončí2

Re: Uhlídat dítě je umění.

No tak právě proto,že je capart čilej a šikovnej,tak musím myslet dopředu a zabránit tomu,aby se mu lotroviny povedly,ne?

0/0
29.3.2010 0:03

Joachim Eichmann bude mluvit!

Re: Uhlídat dítě je umění.

Nebezpečí číhá všude,a lotrovinám v bytě,natož v baráku nelze zabránit.

0/0
29.3.2010 0:16

miliony termitů v zápletce

Re: Uhlídat dítě je umění.

Nejsem si jistá,to by se ŕada lidí nejspíš nedostala z blázince nebo z kriminálu .Je to o předvídavosti a náhodě .

0/0
29.3.2010 0:31

mattonka

Re: Uhlídat dítě je umění.

hlavně by asi polovina populace ani nedospěla, protože by v dětství podlehla úrazům...

0/0
29.3.2010 10:49

Stone_Pilot

Re: Uhlídat dítě je umění.

Bazén má mít zamykatelné zastřešení nebo být oplocenej. Samozřejmě je to ale tragédie a rodičům jen soustrast, i tak mají doživotní trauma a nechci se do nich trefovat. Píšu to jen pro poučení ostatních, co mají bazén a malé děti.

0/0
29.3.2010 9:43

mowgli

I kdyz byste

moc chteli, tak nemuzete byt ve strehu 24 hodin denne, je to fyzicky i psychicky vycerpavajici a muzete udelat osudnou chybu, navic dite v tomto veku byva vynalezave k sve vlastni skode, nikdo tady nema pravo soudit, nevite okolnosti.

Rodice prozivaji peklo na zemi, na miste je pouze vyjadreni soustrasti.

0/0
28.3.2010 23:37

Mirco1

Re: I kdyz byste

To bychom ovšem nesměli být "nejvzdělanější národ na světě", kde se většina cítí povolána a kvalifikována nejen se vyjadřovat ke všemu, ale i ještě každého z fleku soudit, a nejlépe i potrestat.

0/0
28.3.2010 23:40

ten.jenz.bloudi.svetem5

Re: I kdyz byste

A ve světě to je jiné?8-o

0/0
28.3.2010 23:41

Mirco1

Re: I kdyz byste

To si netroufám hodnotit a kupodivu to ani není k předchozímu příspěvku relevantní.

0/0
28.3.2010 23:45

Mončí2

Re: I kdyz byste

Ono dítě v tomhle věku i občas spí,tak jaké být ve střehu 24h denně?!Rodiče jsou od toho,aby dítě hlídali.Že teď prožívají peklo na zemi je jasné,ale prožívají ho vlastní nedbalostí.Kdyby klučinu hlídali,tak se to nestalo.

0/0
28.3.2010 23:41

lopucho

Re: I kdyz byste

výmluvy, dítě taky občas spí tak co máš s těmi 24h to enchápu?;-D Šlo to dřív jde to i dnes. Prostě se musíte starat no, jako se lidi starali dřív.

0/0
28.3.2010 23:42

Mirco1

Re: I kdyz byste

Jediný rozdíl mezi dnes a dříve je, že dříve se o tom nepsalo v celostátních (online) plátcích a spousta lidí si o tom nevyplácávala játra na diskusích a tudíž neměla naprosto mylný dojem, že se tak stává častěji.

O tom, že ten dojem je zcestný je jednoduché se přesvědčit na stránkách statistického úřadu v tabulkách příčin úmrtí jednotlivých věkových kohort v různých dobách.

0/0
28.3.2010 23:44

Mončí2

Re: I kdyz byste

Re: Mí...Jediný rozdíl mezi dříve a dnes je v tom,že nebyl net a lidi si to mohli přečíst jen ve Večerní Praze a jiných dennících v černé kronice a pokud vám není 20-25 let,tak si snad vzpomenete,že před lety bylo jakékoli násilné úmrtí  "sousto"pro noviny a dlouze se to probíralo.Prostě dříve tolik zbytečných a náhodných smrtí malých dětí nebylo.

0/0
28.3.2010 23:54

Mirco1

Re: I kdyz byste

Ke své poslední větě jste zapomněla dodat to nejdůležitějši: "v novinách". Jedině tak totiž váš příspěvek dostává smysl a bude taky v souladu s realitou, což bych vám doporučil si ověřit na stránkách statistického úřadu.

0/0
28.3.2010 23:57

Mončí2

Re: I kdyz byste

Pokud napíšu"sousto"pro noviny a dlouze se to probíralo,tak i pomalejšímu dojde,že se to probíralo i v novinách.:-P

0/0
28.3.2010 23:59

Mirco1

Re: I kdyz byste

A já ještě jednou opakuji, že to "v novinách" patří k POSLEDNÍ VĚTĚ vašeho předchozího příspěvku.

0/0
29.3.2010 0:11

Mončí2

Re: I kdyz byste

Tak jste prostě zaslepený,nebo mladý a nevíte,či nechcete vědět co se dělo dříve a co se děje teď.Teď je to daleko horší.Nicméně už končím..............,dobrou i vám(jsem slušně vychovaná;-D)

0/0
29.3.2010 0:14

Mirco1

Re: I kdyz byste

"Za starýho Rakouska se prdělo líp" (c) jistý humoristický text o nostalgii

0/0
29.3.2010 4:31

lopucho

Re: I kdyz byste

Proč si tady pořád plácáš játra na nesmyslech a výmluvách?

0/0
28.3.2010 23:59

Carlos

Mí...

rodiče to vyřešili tak, že kolem bazénu byl postaven plot, dokud jsem neuměl plavat. Jednoduché, ale účinné řešení. Když mám na barák a bazén, tak plot už je nic!! Dítěte je mi líto.

0/0
28.3.2010 23:16

lopucho

Re: Mí...

No, anebo by stačilo si dítko hlídat. Není to zase takový problém u tak malého dítěte.

0/0
28.3.2010 23:17

Carlos

Re: Mí...

Ne není. Neexistuje nechat 2-3 leté dítě bez dozoru, ani na chvilku.R^

0/0
28.3.2010 23:21

plantaznik1

Re: Mí...

je videt, ze dite nemate, pokud ano, tak vam NEVERIM, ze ho mate NEUSTALE pod dozorem, kecate

0/0
28.3.2010 23:24

lopucho

Re: Mí...

Když ho nemám pod dozorem je zabezpečeno aby si nemohlo odejít třeba na pívo, nebo kamkoliv jinam:-P

0/0
28.3.2010 23:26

plantaznik1

Re: Mí...

tobe neverim nic, ty zadne decko nemasRv

0/0
28.3.2010 23:27

lopucho

Re: Mí...

Ono to není zase takovej problém když s ním je stejně někdo doma.R^

0/0
28.3.2010 23:29

Mončí2

Re: Mí...

Já už mám kluka velkého,ale když byl malý,tak nebyl minutu bez dozoru.V tomto případě to je zcela zbytečná smrt,malé dítě nesmím spustit z očí,zejména když mám bazén,tak musím barák zabezpečit tak,aby se dítě nedostalo nepozorovaně samo ven.Chudák klučík a chudáci rodiče,do smrti si to budou vyčítat.

0/0
28.3.2010 23:34

lopucho

Re: Mí...

Ale tohle je dneska tak nějak normální, jako dříve se tohle tolik nestávalo. Dnes je to každou chvíli, rodiče na děti kašlou a vymlouvají se na to, že to nejde. Všechno jde. Šlo to dřív, jde to i dnes.R^

0/0
28.3.2010 23:40

Mončí2

Re: Mí...

No fakt je,že z mého dětství si nepamatuju tolik zranění(např.sekačkou) ani úmrtí dětí jako je teď.A ani z doby kdy byl kluk malý a je to jen 17 let.Asi bude chyba někde na straně rodičů.................

0/0
28.3.2010 23:43

lopucho

Re: Mí...

rozhodně potvrzuji, lidi jsou dneska nezodpovědný, vedou se k tomu žiot si užívat a nedívat se okolo a takle to dopadáRv Neexistovalo abysme děcko nechali bez dozoru

0/0
28.3.2010 23:46

Mirco1

Re: Mí...

Dojmy .. ty jsou opravdu to nejlepší, podle čeho hodnotit. Kdepak nějaká statistika.

0/0
28.3.2010 23:46

lopucho

Re: Mí...

statistika? Hm asi tak věrohodná jakože průměrná mzda je v čr xxxxxx kč;-D;-DRv

0/0
28.3.2010 23:48

Mirco1

Re: Mí...

Jistě, přece dojmy lopucha, který si momentálně vzal za cíl na případu nešťastné náhody tepat "kapitalistické nešvary", a pro tento svůj cíl vhodně upravovat svou blábolivou demagogii, a zároveň svým primitivním způsobem teď napadat cokoli, co by mu rušilo jeho kruhy (přestože ani neví co je statistika a jak ji číst), ty jsou daleko lepší než statistika :)

0/0
28.3.2010 23:51

lopucho

Re: Mí...

Neboj statistikou jsem si taky prošel. A jediné co z ní je možné vyčíst je to, že naprosto nefunguje na reálný svět;-D;-D

0/0
28.3.2010 23:54

Mirco1

Re: Mí...

Jednoduché spočítání počtu úmrtí nešťastnou náhodou vztažené k velikosti dětské populace těžko může být podkladem pro jakákoli abstrahující kouzla.

0/0
28.3.2010 23:57





Najdete na iDNES.cz