Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič přejel muže ležícího na silnici, ten na místě zemřel

Šestadvacetiletý řidič přejel v noci na dnešek v Novosedlech nad Nežárkou na Jindřichohradecku sedmdesátiletého muže, který ležel na vozovce. Muž na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

borek_t

Ridic prejel muze....

Prosim  o smazani meho clanku a zaroven se Vam vsem omlouvam.Dik

0/0
21.3.2010 18:57

Jezdím na neutrál

Re: Ridic prejel muze....

Ty jsi napsal nějaký článek?;-D

0/0
23.3.2010 17:42

borek_t

Ridic prejel muze....

Nechapu redaktora ,ktery zverejni pod takovym nazvem clanek,melo byt :Ridic se 3mi promilemi alkoholu v krvi ,usmrtil muze....."

Tomu starci se mohlo stat cokoliv,treba diabeticky zachvat,nebo srdecni kolaps atd mohl byt i opilej.To bych neresil ale to jak muze nekdo jezdit vozralej jak hovado a jeste bez ridicaku  o tom by mela byt debata a ne o tom jake pra va a povinosti ma ridic osobniho  vozu! Hlavni povinost kazdeho ridice je nesednout  za volant ozralej.Ja bych jeho cin hodnotil jako vrazdu a ne zabiti, alkohol a automobil -vrazedna zbran!

0/0
21.3.2010 18:35

Nikanika

Re: Ridic prejel muze....

Nejak špatně jste to četl. U řidiče, který přejel toho ležícího muže byl střízlivý.

0/0
22.3.2010 11:08

Nikanika

Re: Ridic prejel muze....

Řidič, ne u řidiče, pardon

0/0
22.3.2010 11:09

Jezdím na neutrál

Re: Ridic prejel muze....

Byly to dva zcela odlišné případy spolu nesouvisející. V jednom střízlivý řidič přejel ležouna na silnici a až ve druhém byl ten opilec!! Ach jo, to chápání psaného textu stále činí potíže. ;-D

0/0
23.3.2010 17:42

Jonathan007 banán

:-)

Tento zákon je zhovadilost. To znamená, že v noci na dálnici za deště max 60 km/h. Co kdyby tam ležel nějaký ožrala v rychlém pruhu . . . . . .

Slušná zoufalost

0/0
21.3.2010 16:24

frenký

Chodec ležící na vozovce

Pokud jel řidič rychlostí nepřekročující rychlost dovolenou ani rychlost přiměřenou rozhledu na dosvit světel světlometů svého vozidla a nebyl pod vlivem alkoholu,neměl žádné technické předpoklady nehodě zabránit.Nemůže být vinen !!

Řidič nemusí předpokládat,že za snížené viditelnosti bude na vozovce ležet neosvětlený chodec.Nemusí tedy, této nepředpokládatelné okolnosti přizpůsobit rychlost své jízdy.Tedy jet takovou rychlostí,aby na vzdálenost na kterou ,z technického hlediska může ležícího chodce na vozovce registrovat (cca 10 až 15 m),zastavil.!!!!

0/0
21.3.2010 10:18

Al Quwat al Lubnaniyya

Re: Chodec ležící na vozovce

omyI ,prave ze ridic muze jen takovou rychIosti jet na kterou ma rozhIed a dokaze zastavit bezpecne...zakon o provozu na pozemnich komunikacich jasne hovori .

cituji :Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

0/0
21.3.2010 15:30

frenký

Re: Chodec ležící na vozovce

Ano pane ale existuje ještě pojem dohled při daném rozhledu a to je ten rozhodující fakt.

Soudní znalec v oboru Doprava-Analytik dopravních nehod.

0/0
21.3.2010 16:54

truthspeaker

chyba ridice

Neprizpusobil jizdu stavu vozovky ;-D;-D Kdyby byl ale chodec, nemusi se bat, stavu chodniku se prizpusobovat nemusi, za to muze majitel.

0/0
21.3.2010 8:14

Jezdím na neutrál

Kdyby si lehl na koleje,

tak by to byl sebevrah..... Když byl na silnici, může za to řidič?Rv

0/0
21.3.2010 7:55

Jezdím na neutrál

Z toho mi vyplývá,

že je zcela běžné, že na vozovce leží osoby a já musím mít oči na šťopkách, abych ty nocležníky nepřejel. 8-o;-O

0/0
21.3.2010 7:41

H0PE

Re: Z toho mi vyplývá,

Bohužel. Je to tak.

0/0
21.3.2010 9:23

čirokéz

Je to jasne

Pouzije se kouzelna formulka - ridic ma prizpusobit jizdu podminkam, predvidat ze na silnici bude spat nosorozec nebo ze tam dopadne meteorit. Kazdej pruser se svede na ridice, je to pro PaCH nejjednodussi reseni.

0/0
21.3.2010 7:28

Jezdím na neutrál

Re: Je to jasne

Taky mám ten pocit. :-/

0/0
21.3.2010 7:41

PetrVobo

Usmrceni z nedbalosti?

Za co, probuh?

Tohle se stat me, tak se jeste snazim dostat z pozustalych skodu na vozidle...to same pokud bych nekoho sundal na dalnici.

Podle meho muze byt ale ridic v klidu, neco podobneho se stalo nedaleko a dotycny chudak, ktery ozralce vyspavajiciho v jizdnim pruhu prejel z toho nic nemel.

0/0
21.3.2010 0:16

Almighty Cornholio

Re: Usmrceni z nedbalosti?

hmm, tak ty jsi hotový právník a soudce a očtr v jednom :D, znáš další okolnosti kromě těch blábolů, co píše místní bulvár? jestli ne, tak jsi ze sebe udělal jen i d i o t a, no o té náhradě škody - teoreticky to možné je, ale opět to svědčí spíše než o právech, tao Vás

0/0
21.3.2010 7:15

PetrVobo

Re: Usmrceni z nedbalosti?

No a co, nikdy jsem si nehral na zadneho humanistu, drtiva vetsina lidi ma pro me asi takovou cenu jako zver pobihajici po lesich a loukach (ne, kecam, zvirata mam radsi). A verte ze v situaci kdy bych si o ozralu znicil majetek bych se snazil vyuzit vsech moznosti jak prijit k nahrade skody.

0/0
21.3.2010 11:21

nacken

Re: Usmrceni z nedbalosti?

to víš že jo, ale nevím, jestli v tom článku bylo napsáno , že byl ožralej ten chodec. jinak souhlasím s těmi ožralci je to pravda. ..jsou to hovada

0/0
21.3.2010 13:35

honzaf

Nedostatky autoškol

Myslím (hlavně pokud jde o ten první případ), že velký nedostatek v tomto směru je v autoškolách. Autoškoly by měly žákům vtloukat do hlavy o tom, že musí být schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidí, a že to platí i v noci.

Kromě toho by jim měli vysvětlit, že musí dodržovat bezpečné rozestupy, protože ani skutečnost, že ten přede mnou do něčeho narazil (třeba do stojícího auta) mě neospravedlňuje v situaci, kdy to do něho zezadu naperu já.

No a další věc, kterou podle mého nechápe řada řidičů je, že ani v situaci, kdy chodec přechází třeba mimo přechod nebo jde po silnici, nemám právo ho beztrestně sejmout. To že tam neměl co dělat je jako výmluva, která absolutně nepomůže.

Kdysi jsem v rámci školnií praxe viděl hromadu spisů mimo jiné taky ze smrťáků i s fotkama a od té doby si dávám za volantem o dost větší pozor. Ono totiž bez legrace platí, že po nasednutí do auta je každý řidič jednou nohou v kriminále. Nijak jinak se tam nemůže slušný člověk dostat snadněji.

0/0
20.3.2010 23:14

krultheking

Re: Nedostatky autoškol

souhlasim temer se vsim

prechazeni dalnice (nebo jiny vyskyt pesaku na tomto typu cest) za normalniho provozu je duvod pro beztrestnost - teda ne ve smyslu prava nekoho sejmout, jestli si rozumime...

0/0
20.3.2010 23:21

_gravedigger_

Re: Nedostatky autoškol

to snad nemyslite vazne? ridil jste nekdy auto? na jakou vzdalennost si myslite, ze spatrite v noci telo lezici na silnici? a co teprve zareagovat na chodce, ktery pred auto vbehne.  podle vas by se asi melo jezdit max 10kmh a v noci 5kmh. V poslednich dvou vetach ale mate naprostou pravdu.

0/0
21.3.2010 1:49

cepij

Re: Nedostatky autoškol

Každý rozumný učitel v autoškole ti řekne, že tahle hovadina v zákoně je a že se podle toho stejně jezdit nedá. Ono totiž za horizontem není tak nízké těleso jako je ležící člověk vidět ani ve dne, natož v noci. To že je někdo magor a přechází za zatáčkou silnici první třídy mi pravda nedává právo ho beztrestně sejmout, ale pokud k tomu dojde, tak je to jeho chyba. Šup s ním do pytle a pozůstalí ať pěkně zaplatí škody na vozidle. Docela by mě zajímalo kolik ti je a jestli máš řidičák...

0/0
21.3.2010 7:01

:-(

Re: Nedostatky autoškol

Hrozna to predstava, jestli ridis auto!

0/0
21.3.2010 16:02

cepij

Re: Nedostatky autoškol

A to jako proč? Plaček co tu citují zákon tu máš dost. Pokud máš ve zvyku válet se po silnici, nebo přebíhat dálnici, tak nepočítej, že se mezi tebe a rozjetý náklaďák postaví nějaký zákon. Políbíš si zadek na rozloučenou a proletíš se komínem.

0/0
21.3.2010 16:55

Jezdím na neutrál

Re: Nedostatky autoškol

Jednou jsem periferním viděním na dálnici zblikla houbaře s košíkem VEDLE MÉHO AUTA (v možná 150), jak přelézá středová svodidla. Lekla jsem se a měla velké štěstí, že jsem z toho úleku nestrhla volant. KDO BY ČEKAL CHODCE NA DÁLNICI. Byl to absolutní blbec, šel na houby přes dálnici!!!! A kdo by mohl za to, že způsobil hromadnou nehodu? 

.

A kdo říká, že by se nelekl, tak kecá. V tu chvíli nevíte, jak ten pablb zareaguje a opravdu můžete strhnout řízení a způsobit hromadnou nehodu!!Rv

0/0
21.3.2010 7:54

bombai

Re: Nedostatky autoškol

...kromě posledních dvou vět jste úplně mimo. Ridiči přece nechtějí v žádném případě smést chodce a ohleduplná jízda je základ. Ale ne vždy je přeci vinen řidič a nemůžete vždy jet tak, abyste VŽDY před nečekanou překážkou bezpečně zastavil. Pak prostě nelze jezdit vůbec. Před 4 týdny, jízda po dálnici MB - Praha, u odbočky na MB ve 3 ráno, sněhu po kolena, vánice, měla jsem co dělat, abych to šedesátkou a najednou v pravném pruhu cyklista. V té slotě v noci , na dálnici. Už jste někdy dělal myšku na čerstvě napadaném sněhu,  abyste toho vola nesmetl? Nebyl ani v odstavném pruhu, protože tam se mu asi špatně jelo. Než jsem zvládla zastavit, zavolat policajty, že tam mají noční můru, tak jsem se hrůzou skoro pozvracela. A to jsem jela po dálnici 60 km/h.

0/0
21.3.2010 10:33

krultheking

lehat si na silnici neni dobry napad

ale pravda je, ze bejt tam misto dedka padly strom, tak je to porad stejna ridicska chyba

0/0
20.3.2010 23:11

bafunak

Re: lehat si na silnici neni dobry napad

Jenže za tmy ležící člověk v šedém na šedé silnici mezi dírami a loužemi je určitě dost mizerně k rozeznání. Na rozdíl od stromu.

0/0
20.3.2010 23:58

opportunity

Jaro už sice je,

ale meze ještě neoschly!

0/0
20.3.2010 21:43

BrumlajiciCmelak

ten ožrala je případ sama pro sebe

ale ten přejetej dědek ... dole se vede dalekosáhlá diskuze na téma, jestli je to vina řidiče. Nikoho ale jaksi netrápí, že to nejde z této kusé zprávy říct. Děda klidně mohl mít černý oblečení, a prostě vidět nebyl. A pokud si děda v černým lehne v noci na černej asfalt, nevím proč by za to měl bejt řidič jakkoliv popotahovanej. Stejně tak mohl mít reflexní vestu - to už je ale uplně jinej případ, prostě by to byla (sice smutná) chyba řidiče. Ovšem to musí rozhodnout někdo, kdo u toho byl.

Add neosvětlený cyklista ... mlátit dveřma, nejhorší co lze na silnici potkat. A to říkám jako cyklista který jezdí i autemRvRvRv

0/0
20.3.2010 21:33

cepij

Re: ten ožrala je případ sama pro sebe

Jaký je rozdíl jestli měl dědek na sobě hubertus nebo reflexní vestu? I kdyby nad ním viseli Paroubek s Topolánkem na stříbrné oprátce, tak to na celé věci nic nemění a stejně se tam nemá co válet...

0/0
21.3.2010 6:49

grumbler

Zvláštní pojmenování

Asi mi budete oponovat, že je to "právnické názvosloví", ale vyjadřovat se k řidiči, který totálně namol (co jiného jsou tři promile alkoholu v krvi) při rychlé jízdě nezvládne své auto a těžce zraní jiného člověka (s doživotními potížemi) jako o "podezření" je hodně eufemistické! Co na to je "podezřelého?? Stále to samé... viník čehokoliv má plno práv, kdežto poškozený může být rád, že přežil.... To lynčování snad ne, ale trest na deset let v lomu by možná adekvátní byl - aby hoch měl o čem přemýšlet....:-/

0/0
20.3.2010 20:52

miliony termitů v zápletce

Re: Zvláštní pojmenování

R^R^R^

0/0
20.3.2010 21:06

Homer _ 11

Re: Zvláštní pojmenování

Holt první mezi prvními ze všech práv je v této zemi právo krást a loupit...

0/0
20.3.2010 22:08

truthspeaker

Re: Zvláštní pojmenování

Podezřelý, vyšetřovaný, obviněný, vinný, odsouzený. Co na tom nechápete? Naštěstí ještě nežijeme v totalitním ráji, kde o vinně rozhoduje policie.

0/0
21.3.2010 8:22

inkognito79

záleží kde ležel

jednou jsme potkali opilýho týpka, který si ustlal na silnici za zatáčkou, z naší strany byl vidět dobře, ale z protisměru být viděn nemohl :-/

tak jsme ho hodili do pole, aby se mu nic nestalo, ani nepoděkoval ;-D

0/0
20.3.2010 20:41

miliony termitů v zápletce

Re: záleží kde ležel

;-D Poděkoval by ,kdyby byl schopen;-D .No máš jednoho veselého anjelíčka na rameni;-DR^

0/0
20.3.2010 21:08

good bye lenin

Re: záleží kde ležel

a nesmrděl tam už za týden? šli jste to zkontrolovat?

0/0
20.3.2010 21:59

brekebrekeke

ten prvni nemohl

nic delat,jen s tim kluk musi zit.ten druhy-skoda slov-(

0/0
20.3.2010 20:23

miliony termitů v zápletce

Re: ten prvni nemohl

Hrozně ošklivé vyhlídky .Muset žít;-(Rv

0/0
20.3.2010 21:11

Vapch

hm...

Toho prvního pustit s pokutou. Do smrti bude v noci jezdit s očima na šťopkách.

Toho druhého naopak zavřít až zčerná. A pokud možno zpřerážet ruce a nohy tak, aby do auta už nemohl ani nasednout (nejlépe ani jako spolujezdec)...

Když čtu o takovýchto případech, mrzí mě, že už nejsou tresty jako veřejné lynčování, kláda a podobně...;-€

0/0
20.3.2010 19:42

martin_simek

Re: hm...

SOUHLAS

0/0
20.3.2010 19:48

Homer _ 11

Re: hm...

A co když byl dědek nadranej z knajpy a ustlal si na silnici? Taky pokutička pro řidiče?

0/0
20.3.2010 19:53

sámvelkýmao

Re: hm...

ne.prostě se stalo a nikdo se nemá co válet po silnici..................

0/0
20.3.2010 19:55

cepij

Re: hm...

To ožralé pako je na zastřelení, ale navím za co dávat pokutu tomu nešťastníkovi, co si o nějaké válící se těleso poškodil auto...

0/0
20.3.2010 19:53

bloodyvalentine

Re: hm...

ubohéé;-D

0/0
20.3.2010 19:54

sámvelkýmao

Re: hm...

ne.pravdivé.....................

0/0
20.3.2010 19:56

cepij

Re: hm...

Proč se mi představuješ a ještě navíc ve středním rodě? ;-D

0/0
20.3.2010 19:58





Najdete na iDNES.cz