Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Rasisté nejsme, ale špatné to je

Začátkem týdne došlo na Ostravsku k dalšímu žhářskému útoku na romskou rodinu. Jestli šlo o rasistický útok, nebo vyřizování účtů, se ještě uvidí. Pokud se povede pachatele dopadnout. Není to však první takový útok, pokud jde o cíl (romská rodina) a "technologii" (oheň). Bez ohledu na to, do jaké kriminalistické škatulky se dá takový čin zařadit, přišel pro kritiky naší rasové situace v pravý čas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja55

V mnoha tvrzeních je autor naprosto mimo.

0/0
18.3.2010 22:09

nesmrtelná medvědice

"antisemita je ten, kdo nenávidí Židy víc, než je nutné".

R^

0/0
17.3.2010 17:21

Charles panther - růžový Lytton

To je prekrucovacka

Ostatně Romové přišli.........., takže někteří tu byli staletí předtím, než vznikl český národ. Individuální rasismus je většinou založen na předsudcích.........

Dekujeme za osvetleni pane redaktore Jandourku, ze na Cechy , Moravu a Slezsko maji vetsi narok jejich puvodni obyvatele -romove !

Doposud jsem si to neuvedomoval, ale povedu v patrnosti,ze jsem v Cechach hostem! Doufam vsak, ze pujdete pane redaktore prikladem a zanechate zde obyvatelum svuj byt, ci dum a odtahnete nekam daleko,kde puvodnim obyvatelum Cech nebudete vadit !!

0/0
17.3.2010 17:03

nonick

Co je to za blábol?

Prý proč do Indie...z této své pravlasti do Evropy přišli jako příslušníci nejnižší indické kasty (odtud název cikáni - z řec. Athinganoí = nedotýkatelní)

Proč za rasisty nejsou označováni Američani?, kteří vystěhovali černochy - bývalé otroky s jejich potomky - do Afriky, kde jim dokonce koupili půdu a založili jim stát Libérii...To, kam tento stát "dospěl" pod černošskou "vládou" je jiná (a VELMI smutná) skutečnost...Rv

Ostatně - z Německa (člen EU!!!!) vystěhovali (za finanční obolus) drtivou většinu Vietnamců - kteří skončili jako "podnikatelé" v českém pohraničí - neslyšel jsem nikde ani slůvko o německém rasismu...

Kdo a proč to tedy stále podsouvá jen a jen Čechům?????? ;-€

0/0
17.3.2010 15:57

českej zeměhryz

Re: Co je to za blábol?

...češi....:-/..bohužel

0/0
17.3.2010 17:18

vasapro

co znamena

"zdevastoval jejich tradiční způsob života" ??? To jako, ze je donutil nejezdit z mista na misto v povozech a vykradat po vesnicich kurniky? Nemeli by sami nasi mensinovi spoluobcane mit zajem o vetsi integraci? Pokud se ja odstehuji treba do Kanady, tak se tam se mnou nikdo nebude mazat pokud nebudu chtit prijmout spolecenske standardy a dodrzovat zakony nove vlasti. :-/

0/0
17.3.2010 15:40

jajaja55

Re: co znamena

Jde o to, že když ještě kočovali tak dělali i příležitostné či své tradiční práce. Ovšem bolševik je přemístil do paneláků a to byl konec.

0/0
18.3.2010 22:12

Oerteplur

Samotné rozdělování lidí na rasy je rasismus

A je smutné, že takhle lidi rozdělují státní a mezinárodní instituce. Pokud si máme být v právu všichni rovni nelze takové dělení akceptovat a je potřeba se právně bránit. Uznejte sami - která skupina lidí je v tomto státě podle více diskriminována: Zdravý práceschopný Rom nebo osamělá matka dvou dětí školního věku ?!!

0/0
17.3.2010 14:18

martas_1.8T

Jedna, dve

Banga jde...:-)

0/0
17.3.2010 12:59

mr_bodo

Dovoluji si upozorniti...

..., že v rámci multi-kulti rasově správného světového názoru v USA nežijí černoši, ale "afroameričané", Vy přesudkáři :-)

0/0
17.3.2010 11:58

hňup

Re: Dovoluji si upozorniti...

no, tak sme se amerikanizovali a máme tu místo cikánů romy. žádnej problém pro novej tix.....

0/0
17.3.2010 12:51

oskie98

Trosku mimo

To ze "žijí v ghettech, odkud se nedá nikam jet veřejnou dopravou, jim brání pracovat mimo domov". Opravdu? V tom pripade mame jednoduche reseni. Zavedeni autobusovych linek nebude problem. (Ovsem s dopravou do prace maji problemy i spousty ostatnich lidi, kteri zijou na malych vesnicich. A se shanenim prace taktez). Asi to nebude tak jednoduche ....

0/0
17.3.2010 11:56

Terrormachine

Re: Trosku mimo

ja predpokladam ze tie linky tam niekedy aj boli zavedene, ale ked dopravny podnik zistil ze kazdy cestuje na cierno tak ich jednoducho zrusili

0/0
17.3.2010 11:58

martas_1.8T

Re: Trosku mimo

A ja si zase myslim, ze v tomhle autor trosku nakousl a nedokoncil myslenku. Souhrne to nazval jako to, co nam vytykaji USA. To ze si za vetsinu veci (snad jen krome utoku neonazi) muzou sami, to uz jen naznacil ve zbytku textu, nerekl to primo.

0/0
17.3.2010 12:55

wasenmeister

Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

Zasnu nad tim, ze se zde vubec neresi, PROC nemaji Cesi radi Cigany. Sakra nekdo je nuti zit jako prasata? Devastovat vse, vcetne bytu, kde ziji? Krast, podvadet, neposilat deti do skoly. Povinna skolni dochazka je zde od 18 stoleti a nekteri se doted!!! nenaucili psat a cist!!!!!! Natoz cesky!!!!!!!!! Umi jen vyuzivat a zneuzivat socialni system v jakemkoli state, kde se nahrnou. Ne vsichni samozrejme. Ti, kteri se prizpusobili, ti nenavidi ty line nejvice. Kazi jim zivot. A neni to vina Cechu, ale jednoho konkretniho lineho ROMA

0/0
17.3.2010 11:47

wasenmeister

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

Otevira se mi nuz v kapse, kdyz ctu takove blaboly! Maji Cesi stejny vztah k Vietnamcum? Kteri jsou zde nekolikrat kratsi dobu a uz se plne integrovali, jejich deti umi lepe cesky nez lecktere ceske deti. A nenavidi je nekdo? NE. Proc taky. Nezijou jako zvirata ve svych hovnech ve spalenem dome

0/0
17.3.2010 11:49

Terrormachine

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

ja ano, jedine co robia je ze predavaju falosne oblecenie, smradlave jedlo a pestuju marihuanu

0/0
17.3.2010 11:51

sojkal

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

Falešné není, je stejné jako v normálních obchodech, ale cesta sem byla jiná. Stejně i cena.

0/0
17.3.2010 12:32

wasenmeister

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

cigani nejsou schopni ani toho. To, ze Vietnamci neplati dane jak maji, je problem bernaku

0/0
17.3.2010 12:35

wasenmeister

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

a 100x min mi vadi nezaplacene dane Vietnamce, levna trava, jidlo, nez robita huba od bandy ciganu.

0/0
17.3.2010 12:35

hňup

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

nemusíš u nich kupovat ani oblečení, ani jídlo, ani marihuanu. já to taky nedělám a žiju v pohodě....

0/0
17.3.2010 12:54

Eye of the Beholder

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

Blbost, vietnamsky jidlo je velmi dobry, suroviny v nem pouzite jsou vetsinou mnohem kvalitnejsi nez to co kupujem v supermarketch. Skoda, ze u nas nejsou thajci a indonesani, jejich kuchyne je jeste mnohem lepsi. O romske kuchyni sem nikdy neslysel

0/0
17.3.2010 18:53

Fanklub MF Dnes

Re: Spatne to je, ale ne s nama, ale s ciganama

Neposílání dětí do školy je už dnes trestné jako ohrožování mravní výchovy. Ale četl jsem jen o jednom případu, kdy za to romská matka byla odsouzena. Samozřejmě, důsledným uplatňováním tohoto pravidla by se ještě víc přeplnily věznice a dětské domovy (těmi, co už dnes v obou institucích tvoří významné procento klientů ). ;-)

0/0
17.3.2010 23:18

duff_

Co je rasismus?

Byla tady rasová segrace jako v USA s černochy nebo v Německu s židy? Proč se u nás slovo rasismus používá ve spojení pouze s jedním etnikem? Všichni dobře víme , jak to je, a sebevětší snaha to řešit nařízeními to nikdy nezlepší.

0/0
17.3.2010 11:47

Terrormachine

...

O par minut dojde Banga a zmaze diskusiu aj s clankom

0/0
17.3.2010 11:44

prolhanyserver

Re: ...

;-D;-D;-D

0/0
17.3.2010 12:36

Fanklub MF Dnes

Re: ...

A to víte, jak se to jmenuje, když se sejde Banga s několika příbuznými? Gang Bang! ;-D

0/0
17.3.2010 23:20

Hekynen

Souhlas

Nejedná se o rasismus. A spíše než o předsudky, tak (špatné) zkušenosti. Jsou hluční, drzí, nevychovaní, podrazáčtí, lžou. Ale to každý moc dobře víme. Já  bych je za sousedy nechtěl. Rasista nejsem, nějaký čas jsem měl za sousedy vietnamce. Jediné, co mi na nich vadilo, bylo to, že když jsem večer táhl domů hladový, tak celá chodba voněla jídlem. Měl jsem sto chutí u nich zazvonit a pozvat se na večeři:-)

0/0
17.3.2010 11:40

zeleny.ropak

Jan Karel Hraše: Persekuce cikánů v zemích Koruny české

Jedná se patent císaře Karla IV. K tomu nelze nic dodat, jen přečíst. Není to rasizmus, ale celosvětový a neřešitelný problém.

0/0
17.3.2010 11:39

Billy77

Tak jak to je?

Má stát být patriarchální nebo se o sebe cikáni mají postarat sami? ;-D

0/0
17.3.2010 11:39

martas_1.8T

Re: Tak jak to je?

Mno ja ti nevim, patriarchalni znamena bejt jako fotr ne? :o)) kdyby to bylo matriarchalni, tak by to bylo postarat se o ne, patriarchalni je tvrda vychova :o) Aspon takhle bych to videl ja...

0/0
17.3.2010 12:58

Martty

souhlas

R^

0/0
17.3.2010 11:36





Najdete na iDNES.cz