Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alimenty za potomka až čtvrtina platu. Bez výjimky, žádá Kovářová

Ministryně spravedlnosti Daniela Kovářová chce sjednotit praxi, podle které soudy nařizují platit rozvedeným rodičům výživné na děti. Až dosud totiž záleželo čistě na soudci, jak vysoké alimenty stanoví. Praxe se tak u různých soudů často radikálně lišila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oranžová vyžírka

Děti jsou nežádoucí, Kovářová nastoupila správnou cestu

Děti jen křičí obtěžují a nezdraví. Tímto opatřením se krásně sníží porodnost a ty děti, které se přesto narodí, čeká splácení úroků ze státního dluhu po vládách čSSd. Ten dluh stejně nedokáží splatit, tak přejde i na jejich děti. Nic jiného si nezaslouží.

0/0
23.5.2010 7:06

hovnival

@@

po rozvodu by mel muz platit minimalne 80procent ze sveho vydelku.

0/0
23.5.2010 5:28

banned star

Re: @@

Ano, potom by ženy podávaly ne 80 procent žádostí o rozvod, nýbrž 200.

0/0
23.5.2010 5:47

hovnival

Re: @@

to je naprosty nesmysl. maximum je 100

0/0
23.5.2010 5:58

toco

Ještě, že se objevila ministryně Kovářová

Ti, co nesouhlasí, jsou jen povinovaní. Zrovna mám po soudním jednání a soudkyně, která soudila každé zvyšování, nyní snižování se uchýlila vždy na částce 500,- i pro 18 letou osobu. Je to snad bojkot na ministryni? Tak se zdá, že ti, co jsou , co by podnikatelé v 0 příjmech, nebo se  "hodí" na úřad práce, mají vyhráno, a to stále a pořád.  Je potřebné, aby ministryně tuto věc stále podporovala a ještě i zpřísnila! Je třeba  její postoj jen chválit!

0/0
25.3.2010 13:25

hovnival

Re: Ještě, že se objevila ministryně Kovářová

snazis se ziskat vsechny penize od sveho byvaleho manzela, ktereho jsi svym chovanim vyhnala?8-oRv

0/0
23.5.2010 5:15

lada74

dotaz

Paní ministrině,uvědomujete si,že může dojít k situaci,když jsem podruhé ženatý a mám další dítě a vy mi chcete vzít s platu výživné na první dítě cca 3900 Kč z čistého výdělku 23000Kč a když mi s toho co vše musím měsíčně poplatit,náklady na bydlení atd.,tak mi toho moc nezůstane,ale bývalá manželka,bude vysmátá a moje druhé manželství krachne na penězích a mé druhé dítě se stane obětí živoření?

0/0
18.3.2010 14:31

hovnival

Re: dotaz

jo, chlapecku, to sis mel rozmyslet drive...nez jsi odesel od prvni manzelky. ted se divis, ale odchazet jsi nemusel.  jak rikaval Krakonos...inu, kdyz slapnes do louze, nediv se, ze mas mokro v botach..:-/Rv

0/0
23.5.2010 5:14

banned star

Re: dotaz

V ČR podávají drtivou většinu žádostí o rozvod ženy.

0/0
23.5.2010 5:48

hovnival

Re: dotaz

ano, pote, co je k tomu manzel donuti

0/0
23.5.2010 5:58

taknebotak

Re: dotaz

takže vlastně má živořit to první dítě s první ženou ? Ono asi bude třeba přemýšlet o lepší práci a větším výdělku, když už jste si pořídil dvě rodiny :-/

0/0
23.5.2010 5:22

diskuse11

feministky v justici, chlapi braňme se!!!

Místo aby se paní ministrině zamyslela nad zákonem o rodině a aplikaci těchto pravidel u soudů, tak to narovnává dalším zákonem z řady "povedených" Když se tak zamyslím nad současnou situací co se týká práv otců u rozvedených manželství, marně hledám tu rovnoprávnost rodičů... Žena muže označí za otce a ten než se rozkouká a když zjistí že tomu ve skutečnosti není, tak je mu to málo platné a platí… Nebo maminka brání ve styku otce s dítětem či jej vede k nenávisti k otci, otec se obrátí na české soudy a tam sedí soudkyně se sociální pracovnicí a matkou a komu si myslíte že soud věří, tomu padouchovi chlapovi??? Popřípadě se provede u psycholožky šetření… Věřte mi, prošel jsem tím! Nikde nejsou žádné zákony, regule či předpisy, jak mají soudy postupovat a všichni se tváří, jak jednají ve prospěch dětí a soudí dle nálady a na závěr zazní honosně „Jménem republiky“. [>-]

0/0
17.3.2010 22:32

brnl

No zcela úžasné

co dokáže stvořit člověk s prý IQ135, akorát by mě zajímalo jestli tohle vymyslela před sexem, při sexu nebo po sexu.

Ono upřímě řečeno nechat stanovovat alimenty ty soudružky soudkyně to je stejné jako jim nechat stanovit kdy se Země srazí s kometou.

Takové stanovení alimentů to je normální matematická záležitost tam se musí zohlednit dlouhá řada skutečností, to nemůže zkalkulovat nějaký normální lidský mozek a už vůbec ne soudružka soudkyně na základě svých pocitů a dojmů. Snad by nebyl problém aby odborníci s technickým zaměřením stvořili počítačový program který by zohlednil do výpočtu zcela všechno, potom by ty alimenty byly určitě spravedlivé, měli logiku a ušetřili bychom celá hejna soudních parazitů co tohle stanovují na základě zcela neznámých duševních a tělesných pochodů.

0/0
17.3.2010 21:17

dilinak

Dotaz pro KOVÁŘKU?

Příklad - chlap, ne vlastní vinou rozvedený, plat 30 000kč čistého, bude muset platit bejvalce na dvě děti zhruba 12 600, to je těch 42%, zbyde mu 17400kč, ale HYPO+SIPO sežere dalších 15000kč a zbyde mu 2400kč, které vydá na dopravu, mobil, internet, léky a jiné důležité drobnosti. Nová partnerka na mateřské, k tomu dvě děti,takže VE FINÁLE - bude 4 členná rodina žít z mateřské 7800kč a některým dětem(respektive bejvalce na vínko,šmínky atd.) se přidá a jiným dětem se ubere rovnou od pusy, SAKRA, mělo by se když už, tak stanovit minimální hranice výživného dle věku dítěte, ale ne nesmyslné procenta z platů, protože nejvíce biti budou děti a stát(my všichni), protože nikdo nebude motivován si vydělat více peněz za takovýchto podmínek....no a teď argumentujte, proč ten chlap nežije jak potkan na ubytovně a nejí trávu do konce života....

0/0
17.3.2010 19:03

Carlos

Re: Dotaz pro KOVÁŘKU?

Vaše reakce jsem četl několikrát, máte naprostou pravdu. Já navíc tedy pokud pominu likvidaci otců, tak nechápu, k čemu bude, že jedno dítě bude brát pár stovek (protože si otec stlačí příjem) a druhé třeba 90.000, - já vím je to extrém, ale 90.000 na dítě? Cože? :-D a pak jako půjde do práce a bude brát třeba 15.000 ;-D ta paní co to navrhla musela být pod vlivem vyšší moci, jinak to není možné ;-D

0/0
17.3.2010 22:14

dilinak

Re: Dotaz pro KOVÁŘKU?

děkuji, je to všechno smutné, mám chuť utéct na ostrov a žrát banány:-/

0/0
17.3.2010 22:58

hovnival

Re: Dotaz pro KOVÁŘKU?

90 tisic neni nijak moc.

0/0
23.5.2010 5:17

blanci

Re: Dotaz pro KOVÁŘKU?

to je nesmysle pokud by jste si návrh přečetl pořádně tak by jste věděl že při vyživovacá  povinnosti na další děti s eprocento snižuje  a to o hodně......

jinak si myslím že by se to nemělo dělat tabulkově každý je jinný případ a dítě má jiné potřeby;-D

0/0
19.3.2010 21:09

hovnival

Re: Dotaz pro KOVÁŘKU?

"ne vlasnti vinou rozvedeny"........ to myslis vazne? ;-D;-D8-oRv

0/0
23.5.2010 5:16

superkutil

Ten sex jí asi vlezl na mozek....

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/127064/daniela-kovarova-45-znasilneni-bavi-me-snit.html

0/0
17.3.2010 14:44

superkutil

Re: Ten sex jí asi vlezl na mozek....

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/129407/sexydemon-kovarova-na-prkne.html

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/126646/sexydracice-kovarova-sni-o-drsnem-sexu.html

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/132597/sexydracice-kovarova-svadi-kolegy.html

Aby vše nebylo tak vážné a aby i ostatní věděli o koho se jedná...

0/0
17.3.2010 14:47

dilinak

Re: Ten sex jí asi vlezl na mozek....

ona nemá mozek!!místo, aby se starala o děti, tak píše o svých představách alá znásilnění dvěma muži apod., kniha se jí neprodává, tak ze vzteku vymýšlí jak ožebračit spousty otců a obohatit podobné běhny, které budou nadále kupovat dětem chléb o dvou kůrkáchRv

0/0
17.3.2010 18:49

Bouše

Já nevím,že ti chlapi nedokážou pochopit tak alimentární věc

že je zkrátka potřeba je odřít až na kůži. :-P

0/0
17.3.2010 13:41

brnl

Hlavně by se mělo zajistit

aby ty alimenty šly skutečně na to dítě a nikoliv na konzum matky nebo nějakých jiných dětí.

Tedy otec alimenty dle životní úrovně  matky a k tomu platit dítěti ten nadstandard navíc přímo, klidně i do té čtvrtiny platu. Tohle by bylo v zájmu dítěte, platit převysoké alimenty aby měla matka na šminky, chlast a aby z tohohle mohla dotovat další potomky to určitě v zájmu toho dítěte není.

Alo tohle jednoduché to soudružka Kovářová určitě schopna pochopit není, to povětšinou chápou jen občané co neabsolvovali ty proplachy mozku někde v Plzni.   :-/

0/0
17.3.2010 12:59

jedna

to je vtip

když sexmašina mluví o alimentech na děti, to je fór roku;-D;-D;-D

0/0
17.3.2010 12:22

Verstappen

PROČ?

vymýšlí takové chujoviny? Proč prostě prostě neokopíruje systém výživného z nějaké země západní vyspělé civilizace, kde to funguje o 150 % líp než u nás? Proč asi? 

Zjistilo by se že tam se absolutně upřednostňuje střídavá výchova

dětí - děti jste si udělali oba dva, starejte se a vychovávejte oba a

soudy otce automaticky nediskriminují tak, jako se to děje u nás. Kam

náš systém vede?

0/0
17.3.2010 10:42

Verstappen

Re: PROČ?

Otec se po takovém "spravedlivém" rozsudku (matka nemá

povinnost otci dítě pujčovat) kdy je mu dovolenou pouze platit naštve a

přestane jí platit.

Tam kde rodiče spolu nejsou schopni komunikovat jsou povinni chodit k

mediátorovi dokud se to nenaučí - pokud nechodí dostávají pokuty.

0/0
17.3.2010 10:42

Verstappen

Re: PROČ?

Dítě

nesmí být trestáno za to že se rodiče rozvedli a má právo na výchovu od

obou.

0/0
17.3.2010 10:43

Verstappen

Re: PROČ?

A pokud někdo považuje za problém koupit občas dítěti nějaký hadřík

nebo boty, či přidat pár stovek na učební pomůcky do školy

tak by si děti dělat vůbec neměl - otcové a hlavně matky (je nemálo

těch které otěhotní jen proto aby skrz dítě byly zajištěny - takže je

jasné že se pak nejsou schopny starat ani samy o sebe)

0/0
17.3.2010 10:44

cenzorův milenec

Re: PROČ?

(je nemálo těch které otěhotní jen proto aby skrz dítě byly zajištěny - takže je

jasné že se pak nejsou schopny starat ani samy o sebe) - Můžete uvést nějaké konkrétní číslo? Byl proveden nějaký seriózní výzkum? Nebo je to vaše vlastní pozorování?

0/0
17.3.2010 10:50

Carlos

Re: PROČ?

Ja myslím, že se stačí podívat na seriózní průzkum kolik je u nás vychováváno "kukaček". Měly by se uzákonit genetické testy jako berná mince při výpočtu alimentů. Potom by hodně fifnkám sklaplo a měly by po žížalkách :-P

0/0
17.3.2010 10:56

Lea26

Re: PROČ?

No já bych spíš řekla, že by chlapům sklaplo. Asi by se divili, jak řídký je to případ.;-D

0/0
17.3.2010 10:59

darkovské moře

Re: PROČ?

No to právě bohužel není...

0/0
17.3.2010 11:02

Carlos

Re: PROČ?

Zkuste si tyto průzkumy nastudovat paní řídká a poté hovořte. Proč myslíte, že něco takového nebylo již dávno uzákoněno?

0/0
17.3.2010 11:02

Lea26

Re: PROČ?

A z čeho ty průzkumy vycházejí, když není důkaz DNA, že to tak je? Je to prostě jedna paní povídala...

0/0
17.3.2010 11:10

Carlos

Re: PROČ?

Panebože vy jste fakt taky dárek. DNA test je přípustný, jen vás nikdo na základě testu DNA alimentů nezbaví poouze do 6. měsíce věku dítěte. Pokud je to později (jakože před rokem 2000 třeba DNA test nebyl) , tak je to k ničemu. Ty průzkumy jsou poměrně přesné a sexuologové tvrdí, že skutečná čísla jsou ještě vyšší, že tento průzkum odhlalil jen jistou část. Ale pokud by se to uzákonilo, dokážete si kolik dětí by bylo najednou bez otců? (už vidím matku, jak 15ti letému dítě vysvětluje, že jeho otec vlastně jeho otec není a že pravý otec je ten, se kterým si vrzla někde za závěsem na party) , dále by to spoustu otců zbavilo vyživného a musel by toto suplovat stát, takže tato věci je společensky nežádoucí. Vy máte hodně naivní pohled na věc a nedokážete se dívat do hloubky problematiky s možnými důsledky.Rv

0/0
17.3.2010 11:15

Lea26

Re: PROČ?

No mně tam uniká edna věc. Otec to dítě přece celých 15 let miloval a staral se něj. A když jak říkáte se v 15 letech dozví, že není jeho, tak ho přestane mít rád? Je vidět, že ženský považujete za to nehorší. Kolik je ale mužů co podvádí své manželky? Vaše odpověď určitě bude, že ty si to určitě zaslou. Protože kdyby ne, atk je chlap nepodvádí. Co asi by takové dítě v 15 letech prožívalo, kdyby se dovědělo, že jeho tatínek není jeho. Zhroutil by se mu svět a trpělo by. Bylo by to hlavn kruté k tomu dítěti. A tatínek co ho 15 let miloval, ho snad bude milovat dál ne?

0/0
17.3.2010 11:22

Verstappen

Re: PROČ?

co má společného neoprávněné vyživování matky s láskou k dítěti???

Pokud je biiologický otec někdo jiný, ať si ho najde a požádá o alimenty jeho.

Co se hroucení světa týče, tak pro děti už je dost silným zhroucením světa samotný rozvod (a často i nenávist) rodičů

0/0
17.3.2010 11:38

cenzorův milenec

Re: PROČ?

dítě bez otce - to je jako neposkvrněné početí? 8-o 

0/0
17.3.2010 11:31

Verstappen

Re: PROČ?

je to průzkum, proto se ptají, dělají se tak všechny průzkumy

0/0
17.3.2010 11:17

Verstappen

Re: PROČ?

někde jsem četl že až 20 % dětí je kukaččích, to se mi nezdá zrovna řídký případ - ale příspěvek byl asi myšlen jako ironie ;-)

0/0
17.3.2010 11:10

Verstappen

Re: PROČ?

jenže to by nebylo o alimentech rozhodnuto do dospělosti dítěte.

12. května roku 2009 jsem podal žalobu na popření otcovství dítěte které ma exka se současným přítelem ale narodilo se ještě jsme nebyli rozvedeni - doposud nebylo jediné stání, jen jednou za 4 měsíce přijde papír že byl stanoven opatrovník bla bla bla, že byl stanoven ten kdo bude dělat genetické testy bla bla - soudy jsou zřejmě zahlceny podobnými žalobami, jiné vysvětlení nemám že to tak trvá. Samotné svěření dítěte do péče trvalo přes 3 roky, kdybych to nevzdal a požadoval spravedlivý rozsudek tak není rozhodnuto dodnes :-/.

Prostě české soudy - katastrofa

0/0
17.3.2010 11:15

Verstappen

Re: PROČ?

vlastní pozorování v okolí - proto píšu že jich je nemálo

0/0
17.3.2010 10:58

cenzorův milenec

Re: PROČ?

No nezlobte se, ale vy jste asi Génius ;-D  ;-D  Už chápu, že máte nátory, jaké máte.... no comment

0/0
17.3.2010 11:29

Maxx12

Re: PROČ?

zato vy o tom nevíte evidentně ani ň, protože přispivatel má pravdu a to procento opravdu není zanedbatelné. A průzkumy? Když to ani samotný nebiologický otec neví, tak jaképak průzkumy chcete dělat :-))

0/0
17.3.2010 11:35

Verstappen

Re: PROČ?

díky, na génia jsem vlastním egem nemířil, potěší to. Jenže já mohu tvrdit, že mám vlastní zkušenosti a soudit aspoň z nich, vy zřejmě nemáte zkušenosti žádné.

Máte manželku? Máte děti? Jste rozvedený?

Dokud jsem nebyl rozvedený a exka nezačala vyhrožovat placením na cizí dítě, tak mne ani nenapadlo o takových věcech přemýšlet, natož to vidět tak jako teď

0/0
17.3.2010 11:52

cenzorův milenec

Re: PROČ?

Vy na základě vašeho příběhu zevšeobecňujete a to je hodně povrchní. To, že jste si vybral blbou ženu, je váš problém (takto argumentují mnozí muži na diskuzích, když si ženy stěžují na "špatné" otce ;-)).

Né každému je dáno, aby byl schopen žít v páru.

0/0
17.3.2010 11:58

Maxx12

Re: PROČ?

to jsou špatné argumenty na obou stranách, ale s podstatou věci to nemá co dělat...ať si vybral špatně nebo se ženská/chlap najednou změnili, měli by mít právo na výživné pro dítě, ale proč je zvýhodněna jen jedna strana (a z valné většiny to jsou ženy) a proč by to měl být v některých případech takový balík???

0/0
17.3.2010 12:08

Verstappen

Re: PROČ?

nene, nesoudím jen podle svého, ale kvuli tomu co jsem řešil jsem si těchto věcí začal všímat, dřív mi to bylo fuk

0/0
17.3.2010 12:15

Slivuch

a co současné alíky ??

A co se současnými alimenty ? Bývalka má platit 1000,- Kč na jednoho a 700,- Kč na druhého syna. (17 a 13 let) .  Předpokládám že nové sazby by byly jen pro nové případy. (stejně neplatí ani korunu, ale čistě teoreticky.)

0/0
17.3.2010 10:35





Najdete na iDNES.cz