Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před 25 lety se nádraží Těšnov zřítilo k zemi, ustoupilo pražské magistrále

Čtyři sta kilogramů trhaviny a necitlivost komunistických úředníků na den přesně před pětadvaceti lety změnily historickou část Prahy. Budova těšnovského vlakového nádraží se s rachotem zřítila k zemi a území mezi Petrskou čtvrtí a Karlínem v tu chvíli nadobro přišlo o své kouzlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

msk

hnus

Je to škoda.

když je člověk třeba v londyně, tak tam vidi, kolik nadrazi se v centu uzivi. praha samo neni londyn, ale tesnov by se byval do budoucna urcite dal vyuzit.

0/0
17.3.2010 13:18

přišla poslechnout Paderewskiho

video z odstřelu bylo dlouhá léta používáno pro pořad

Ta naše povaha českáR^

0/0
17.3.2010 12:57

atul

nádr

Architektonicky podobné nádraží bylo ve Vídni - Nordwestbahnhof, vymbombardované za války. Další podobné nádraží ještě stojí - v Děčíně. Všechna na Severozápadní dráze Vídeň-Znojmo-Jihlava-Nymburk-Děčín-Berlín. Do Prahy na Těšnov to byla z Nymburka fakt jen odbočka. 

0/0
16.3.2010 21:00

american

New York, Pensylvania Station

Chyby se delaji vsude na svete, dam priklad od nas, z New Yorku:                                http://www.nyc-architecture.com/GON/GON004.htm              Prohlednete si, prosim, obrazky! Jedna se o Pensylvanske nadrazi, ktere bylo opravdu skvostem New Yorku.... temer pres ulici je stale jeste hlavni posta, postavena v podobnem stylu... nadrazi bylo zbourano v 60-tych letech a dodnes si lide rvou vlasy, proc se tak stalo. Na jeho miste stoji moderni (ale architektonicky bezcenna) budova Penn-Station, hned vedle(spojeno) je Madison Square Garden (kde hraji tez NY Rangers hokej).

0/0
16.3.2010 17:53

msk

Re: New York, Pensylvania Station

taky dobrej příklad zlovůle úřadů.

pozdravy do NY

0/0
17.3.2010 13:17

LuborP

Pro neználky:-)

Je tu evidentně dost problematiky neznalých lidí, včetně autora článku, takže v kostce osvěta pro všechny: Nádraží z dopravního hlediska bylo po zestátnění soukromých železničních společností (po první světové válce) v podstatě navíc (umožňovalo výjezd vlaků pouze ve směru na Nymburk a na Neratovice, jeho hlavní funkci, tj. výchozí a konečná stanice pro osobní vlaky v těchto směrech mohlo již tehdy převzít tehdejší Wilsonovo nádraží, dnes Hlavní nádraží), o zrušení nádraží Těšnov (tehdy Denisovo nádraží)  pro osobní dopravu se proto uvažovalo již za první republiky. V době, kdy bylo nádraží pro osobní dopravu uzavřeno (1972), jezdilo také mnohem méně osobních vlaků než dnes. Bohužel dle tehdejších zvyklostí byly vlaky nesmyslně ukončeny už ve Vysočanech. Jiná věc je ovšem lividace architektonicky hodnotné nádražní budovy. Severojižní magistrále překážela minimálně, bylo proto ubouráno jen severní křídlo. Zbytek vadil pouze soudruhům, jmenovitě panu Kapkovi.........

0/0
16.3.2010 14:20

přišla poslechnout Paderewskiho

Re: Pro neználky:-)

jo Kapek, to byl zvláštní člověk. A jako jeden z máarudáků se po listopadu 89 zastřelil

0/0
17.3.2010 12:53

URB-Resident v týlu nepřítele

V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

Greenpeace a podobné existence byly pod zámkem a tak lidé kteří chtěli tvořit měli volné ruce. Umělecky hodnotné části výzdoby jsou v depozitáři, takže se dají vkusně použít do nějakého projektu stavebně-umělecké hodnoty, no a zbytek té chátrající slepenice z kamení a cihel, odstřelili. To nádraží bylo prostě navíc a ještě prťavé. Nedalo se tak přestoupit na rychlík a tak když se cestující přikodrcal od Neratovic, tak si musel naběhnout na nádraží Střed, nebo Hlavní.. Rv

0/0
16.3.2010 12:30

Autobus s tykadlama

Re: V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

takže namísto, nejhezčího nádraží v Praze, je v centru jistě architektonicky hodnotná 6 proudá dálnice.Magistrála centrem je zločin sám o sobě.Nech se vyšetřit,(auto) blbe... 

0/0
16.3.2010 13:11

URB-Resident v týlu nepřítele

Re: V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

On tě blouznivče někdo nutí po magistrále jezdit? Buď tedy svůj a proplétej se uličkami.;-D

0/0
16.3.2010 13:23

Autobus s tykadlama

Re: V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

Mně naštěstí ne, ale lidi, jimž vede pod okny upřímně lituji.

určitě se ta silnice dala trasovat jinudy než přes centrum, už tehdy se mohl udělat východní poloobchvat Prahy, pokud byla magistrála míněna jako páteřní komuniukace na sever republiky. případně ji vést po estakádách s protihlukovými zdmi, nebylo li jiné řešení. A mimochodem, už tehdy lidstvo znalo tunely a v Praze se jich kvůli metru tenkrát  razilo hodně, tak mohli udělat o jeden víc...

Na opačném konci D1čky v brně naštěstí soudruzi podobnou prasárnu neudělali, ale jen kvůli tomu, že dálnice uhla na Blavu.

0/0
16.3.2010 13:45

Autobus s tykadlama

Re: V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

Mně naštěstí ne, ale lidi, jimž vede pod okny upřímně lituji.

určitě se ta silnice dala trasovat jinudy než přes centrum, už tehdy se mohl udělat východní poloobchvat Prahy, pokud byla magistrála míněna jako páteřní komuniukace na sever republiky. případně ji vést po estakádách s protihlukovými zdmi, nebylo li jiné řešení. A mimochodem, už tehdy lidstvo znalo tunely a v Praze se jich kvůli metru tenkrát  razilo hodně, tak mohli udělat o jeden víc...

Na opačném konci D1čky v brně naštěstí soudruzi podobnou prasárnu neudělali, ale jen kvůli tomu, že dálnice uhla na Blavu.

0/0
16.3.2010 13:43

přišla poslechnout Paderewskiho

Re: V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

vy jste strašný člověk:-/

0/0
17.3.2010 12:54

kaksikymmenta

Škoda...

...toho nádraží. Ale jak je zvykem, železnice bohužel ustupuje automobilům, ale v budoucnu budeme rádi, že nám ještě něco zbylo. To samé lze říct o nádraží poblíž tramvajové křižovatky Palmovka, rozdíl je v tom, že tamní budova chátrá...

0/0
16.3.2010 12:23

Neregistrovany

Dneska se to vzpomíná na historii, ale včera to nějak drhlo ....

0/0
16.3.2010 11:52

mattoni_uz_neni

Re: Jó

taky mě to docela udivilo... ohledně 21.srpna se informuje dva týdny předem a týden po... ale o 15. březnu nikde ani slovo 8-o

0/0
16.3.2010 11:55

přišla poslechnout Paderewskiho

Re: Jó

¨neni majitel Mafry občan NSR?

0/0
17.3.2010 12:55





Najdete na iDNES.cz