Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraj chystá šokující kampaň, řidiče chce varovat snímky obětí nehod

Liberecký kraj chce zbrzdit řidiče, kteří v nebezpečných úsecích jezdí příliš rychle. Uvažuje nad tím, že na nejtragičtější úseky silnic postaví cedule, na nichž budou podrobnosti o smrtelných nehodách. "Mohla by tam být fotka toho, kdo zemřel, příčina nehody nebo že po něm zůstala manželka a děti," popsal plán náměstek hejtmana pro dopravu Martin Sepp.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mrož-PL

Co dodat?

Pan Otmar si, jak vidím, kritiky svého "úžasného" nápadu na kácení stromů přečte v komentářích dost (pokud ho to ovšem zajímá), takže se tímto jen přidávám ke skupině lidí, kteří mají raději stromy než nepoučitelné šílence za volantem. Navíc bych šílencům vyhradil zvláštní silnice, ať se tam vymlátí navzájem.

0/0
15.3.2010 14:42

lolek77

Daleko více by nás soudruzi hejtmani šokovali

kdyby opravili za ty peníze díry ve vozovkách. To se jim ovšem nepodaří. Nejsou peníze. Rozdali jsme je po 30 Kč a za zbytek natočili klipy.

0/0
14.3.2010 22:16

weizenkleie1

Mozna,

by bylo lepsi misto kácení stromu a rovnani zatacek uvazovat komuze to vydavaji ridicak.

0/0
14.3.2010 18:03

weizenkleie1

Pan Otmar

je uplne mimo....jak muze byt strom nebezpecný? copak má mozek?....nebezpecny je ten kdo to do nej napere a potom dobre mu tak...;-)

0/0
14.3.2010 18:02

weizenkleie1

Magor...

"Uvítal bych, kdyby od silnic zmizely nebezpečné stromy, ......to si sna dela kozy, nee?Pokud vim tak vetsinou ty stromy byly kolem silnic drive nez se vetsina ridicu narodila. A nikdo je nenutí do nich bourat, pokud jede namol a napere do stromu, potom dobre mu tak, aspon nestacil zabit nekoho jineho...8-o

0/0
14.3.2010 17:57

modem

.

Stromy u silnice je bezva vynález.V sobotu ráno jsem jel do práce,silničáři celou noc nikde.Na silnici 40 cm sněhu. Silnice tedy nikde. Jen díky stromům  a sněžným tyčím jsem dojel.

0/0
14.3.2010 15:14

Obůrský

Stromy a stromořadí

Pan Otmar by rád vykácel stromy kolem silnice, pravděpodobně aby vznikly únikové zóny jako na automobilových okruzích. Měl by také navrhnout obložení mostních pilířů, přikrytí příkopů rošty, aby dobytci, co neumí odhadnout své schopnosti a situaci na vozovce vždy přistáli jako do peřin.

Já bych byl spíše pro systematickou obnovu stromořadí - v létě je na vozovce stín, v zimě brání stromy návějím sněhu, navíc míhajíci stromy v autě vyvolávají pocit vyšší rychlosti, takže mnozí jedou opatrněji. Nemluvě o snížení prašnosti a hlučnosti.

Ty stromy tam v mnoha případech stojí několik staletí, a skutečně nemohou za to, že nějaké frustrované hovado si o ně rozbije hubu.

0/0
14.3.2010 14:14

AK-47

Re: Stromy a stromořadí

SouhlasR^ Občas se tu objeví názor na vykácení stromů kolem silnic. Taková blbost! Ještě zbourat domy do 20 metrů od silnice a narovnat zatáčky. Copak stromy můžou za to, že lidi jezdí jak ho.ada!?

0/0
14.3.2010 17:22

weizenkleie1

Re: Stromy a stromořadí

presne moje rec!!!...omotat sloupy mostu molitanem, stromy pokacet...nebo radsi omotat hlavy ridicu?;-D

0/0
14.3.2010 17:59

petyo

Tak pokud...

...někdo jede rychle a zabije se sám o strom, tak to bych viděl jako přijatelnou variantu. Rozhodně lepší než kdyby vletěl do protisměru a zabil někoho jiného.

0/0
14.3.2010 13:25

Alijenka78

Fotky ano, kácení stromů ne ..

Fotky pozůstalých nebo fotky těch, co zemřeli, ale v podobě předcházející smrti, jsou v sousedním Německu zcela běžné .. takže s tím souhlasím. Ale nesouhlasím s tím, aby byly odstraňovány stromy z některých úseků silnice. Proč kácet stromy za to, že někdo jede ze své osobní vůle moc rychle a nepřizpůsobí svou jízdu podmínkám? Když bych to měla brát zcela nechutně prakticky, i když mi v prvé řadě jde o stromy, které naopak oproti těm samolibým řidičům něco pro lidi dělají, tím že produkují kyslík a čistí vzduch, tak kdo to kácení zaplatí? Proč nedat tyto částky spíše např. na vědu, na školy, na zvířecí útulky, na ústavy - prostě tam kde se peníze opravdu nedostávají? Beru to tak, že alespoň dojde k přirozené selekci a takoví lidé pak nebudou ohrožovat ostatní slušné řidiče na silnicích ..

0/0
14.3.2010 13:14

holkazdaleka2

zobrazovat fotky mrtvych? hnus

8-o8-o8-o

0/0
14.3.2010 12:06

dislektik-idnes si na mě zasedla

definovat českého řidiče není vůbec složité

a toto nepomůže i kdyby mozek po asfaltu tekl

0/0
14.3.2010 11:29

forhend

To stejně nepomůže!!!

0/0
14.3.2010 11:25

patas84

Foto nehod u silnic

Zdravím, bude to znít divně, ale jsem PRO, aby se ukazovalo fotky (se souhlasem pozůstalých), páč se živím jako řidič z povolání a to co se děje na naších silnicích je neúnosné. Předjíždění v místech kde to není dovoleno, před nebezpečnými úseky atd. Lidi, berte na vědomí, že jak se rozsekáte v autě, tak vás z toho auta musí někdo dostat, tímto klobouk dolů před IZS, za jejich práci. Je to drastické, ukazovat fotky z nehod, ale Lidi jedná se o váš život a život ostatních účastníku provozu, tak buďte tak laskaví za začněte u toho přemýšlet a myslet i na ostatní a ne jen na sebe. Je lepší vyrazit o pár minut dřív a dojet v celku než v dřevěné truhle!!!!!!!

0/0
14.3.2010 9:59

kieffer

Re: Foto nehod u silnic

R^R^

0/0
14.3.2010 10:29

kieffer

Názor spousty z vás mě šokuje.

Už jste někdy viděli billboard se skutečnou fotkou z místa nehody,kde je např. řidič,případně někdo z posádky zamotaný jak uzel?Nebo reálné foto(samozřejmě bez detailů) motorkáře,který má utrženou nohu a dopr. prostředek,na kterém se mu nehoda stala ani nelze označit za motorku?

Já jsem takové fotky viděl,když jsem navštívil ostrov Man v Anglii,kde se jezdí motocyklové závody Tourist Trophy. Takových billboardů je tam mnoho z důvodu,že apelují na motorkáře,aby zvolnili tempo.

Jsem přesvědčen,že to pohne s obrovským množstvím lidí a že skutečně budou schopni tu nohu(ruku) z plynu sundat.Ve mně to zanechalo hodně hluboký a nepříjemný obraz toho,co stojí lidská blbost.Nevadí mi se dívat na nějaké krváky.Nevadilo mi ošetření kluka,který měl otevřenou zlomeninu předloktí,ale to co jsem viděl na těch fotkách,toho mi bylo zle!Já jsem rozhodně pro!

Bohužel si myslím,že to u nás stejně neprojde a když ano,tak s černým čtvercem ve středu jako u TV reklam.

Ale lidi nechtějí vidět pravdu..

0/0
14.3.2010 9:51

forhend

Re: Názor spousty z vás mě šokuje.

To nepomůže...

0/0
14.3.2010 11:25

Profík

Oni chtějí více nehod!

Taková odporná, zlodějská kampaň nic jiného nepřinese!

0/0
14.3.2010 9:13

habr

Taková kampaň je na nic,

protože ti co jezdí trochu agresivněji než je v daném místě vhodné si myslí, že se jim nehoda stát nemůže.

Dle mne šance je plná odpovědnost za nehodu kterou způsobím hrubým porušením předpisů. To by mimo jiné mohlo být zrušení pojistného plnění, respektive plná úhrada škody způsobená poškozenému, hrazení všech náhrad při léčení, ztráty výdělku, ztráty společenského uplatnění, plné hrazení nákladů pozůstalým o které by přišli ztrátou člena rodiny takovou nehodou. Včetně hrazení nákladů studia dětí do konečného dostudování.

V případě, že viník nehody nemá dostatečný majetek, tak natvrdo odpracovat.

Za hrubé bych považoval alkohol, drogy,  únava za volantem dlouhou jízdou či jiným stresem, nadměrná rychlost s ohledem na stav vozovky, klimatické podmínky apod., včetně hrubé porušení povinností řidiče v blízkosti přechodu pro chodce. Tím myslím, že v jednom pruhu stojí auto, a dává přednost chodci, v druhém jede aniž by snížil rychlosl.

U přechodů je třeba ocenit i chodce "sebevrahy".

0/0
14.3.2010 8:35

lks0079

Re: Taková kampaň je na nic,

Taky si myslim, že je velká chyba všechno svádět na rychlost. Rychlost by měla bejt neomezená, ale trestat by se mely rozestupy a skutečně spáchané nehody. Např. za každou sebemenší nehodu zabavit řidičák na dobu podle závažnosti nehody (pokud někdo zemře tak na několik let) a né trestat jen protože někdo je potencionální vrah. To by rovnou mohli chodit kontrolovat nože do kuchyní a dávat pokuty za moc dlouhý čepele :-) Řekněme si to narovinu, dneska hrozí podstatně větší trest za potencionální ohrožení (pojedu v obci 90 km/hod zaplatim 10.000 kč a přijdu o řidičák) než za skutečné činy. Způsobená nehoda = 2.000 kč a řidičák mi zůstane. Není to trochu zvrácené ?

0/0
14.3.2010 8:42

habr

Re: Taková kampaň je na nic,

Zvrácené, lépe - postavené na hlavu je mnoho věci v dopravní oblasti. už jenom fakt, že se auta a motocykly prodávají s maximální rychlostí vysoce nad nejvyšší povolené limity rychlosti ve většině státech nejen Evropy. V mediální propagaci nových aut a motorek je opět maximální rychlost upřednostněna nad bezpečnostnými prvky, apod.

fakt ale je, že nepovelná rychlost se svede na ledacos, ale v mohých případech by bylo vhodné se zaměřit na zdravotní, respektive psychické vlastnosti řidiče. Pokud mi někdo řekne, že v autě, na motorce se cítí svobodný, tak je to už chorý člověk, protože naopak, předpisy a zákony mne svazují natolik, že svobodu prakticky necítím. větší je když se pohybuji po svých botách.

Je to hodně složité a skoro neřešitelné.;-(

0/0
14.3.2010 8:56

sámvelkýmao

no

byli dva.jeden co pil,druhej byl abstinent.oba dva zemřeli.ale ten,co nepil,dříve.páč ten co chlastal,ho přejel............

0/0
14.3.2010 8:04

cepij

Re: no

Což je ale v podstatě jedno, protože vzhledem k celkovému stáří vesmíru je těch pár let rozdílu naprosto zanedbatelných. Některým lidem to ale nevysvětlíš a pořád si myslí, že na jejich prašivém životě nějak záleží... ;-D

0/0
14.3.2010 8:08

sámvelkýmao

Re: no

co stáří vesmíru,ale věčnost Boží je nekonečná.a každej si má na sebe dávat pozor,žejo.a ne se motat tam,kde jezděj auta,či oceloví oři...................

0/0
14.3.2010 8:11

habr

Re: no

Věčná je blbost lidí a když se podíváš do zrcadla uvidíš zářný příklad.!!!!!!

0/0
14.3.2010 8:22

Teletabis

Re: no

Kecáš, jsem se tam kouknul a viděl jsem jenom sebe. ;-D;-D;-D

0/0
14.3.2010 8:29

habr

Re: no

Jsi šťastný muž. R^

0/0
14.3.2010 8:36

xmar

Re: no

souhlas:)

0/0
14.3.2010 8:14

sámvelkýmao

no

jedny reklamy od silnic odstraníte a dáte tam jiné?opravdu-co úředník,to génius.u silnic obecně by nemělo být nic,co tam není nezbytně nutné.stačí,co tam je i tak.ale jak je v česku zvykem,na každý zákon se hned vymyslí 50 vyjímek.takže-bilboardy u silnic být nesmí.............ale jenom některé....................

0/0
14.3.2010 8:02

KarelV

Potištěný papír - nic víc...

Proč si páni na úřadech pořád myslí, že někoho zabrzdí potištěný papír... Tohle opatření naposledy zabralo, když vstupoval v platnost nový silniční zákon - řidiči JEN chvíli sekali latinu a pak se vše vrátilo do vyježděných kolejí...

Málo platné, ruku zákona s pořádnými pravomocemi na silnicích a v ulicích ničím nenahradíte! Rv[>-]EU

0/0
14.3.2010 7:51

sámvelkýmao

Re: Potištěný papír - nic víc...

že bysme jako......tentonoc......vzkřísili VB a PSVB?to byla chapadla zákona......................

0/0
14.3.2010 8:08

Teletabis

Na ty čuňata

dát místo radaru odstřelovače. ;-D

0/0
14.3.2010 7:42

cepij

Re: Na ty čuňata

A co rovnou preventivně vyhladit celé lidstvo, protože je špatné? Pak by nikdo neboural a neporušoval dopravní předpisy...

0/0
14.3.2010 7:45

KarelV

A ty seš kterej... ?

Tuhle mě hned za viaduktem (ve městě) předjeli dva tuningoví machírci ... jeden zleva, druhý ZPRAVA (?!)... 8-oRv;-D

0/0
14.3.2010 7:56

cepij

Re: A ty seš kterej... ?

To máš blbý, ale asi holt spěchali... Co s tím budeš dělat?

0/0
14.3.2010 8:02

sámvelkýmao

Re: A ty seš kterej... ?

udá je..................je to čech...................

0/0
14.3.2010 8:03

cepij

Re: A ty seš kterej... ?

To by fungovalo u skopčáků. Tady by se na tebe bubáci koukali jako na cvoka...

0/0
14.3.2010 8:04

sámvelkýmao

Re: A ty seš kterej... ?

tak má mít pořádný auto,aby ho nemohli předjíždět.....................

0/0
14.3.2010 8:05

cepij

Re: A ty seš kterej... ?

To by problém zajisté vyřešilo. Chce to ovšem určité investice a ty plno lidí k dispozici nemá. Levně se dá vyřešit pouze ochrana proti předjetí motorkářem. Stačí koupit dvě kosy, narovnat a vystrčit z okna... ;-D

0/0
14.3.2010 8:11

sámvelkýmao

Re: A ty seš kterej... ?

nejsem agresivní,takže kosu nebrat.oni jsou většinou stejně rychlejší.ale jen do tý doby,než to někam vopřou.pak tam mají křížek a všichni strašně pláčou..............

0/0
14.3.2010 8:14

sámvelkýmao

Re: A ty seš kterej... ?

teda jak to jezdíte..............................

0/0
14.3.2010 8:02

-PintBull-

Jezdím vlakem.

Nemusím se bát, že mě zavraždí 18ti letý parchant co se vrací z diskotéky s 2,5 promile v krvi. Nemusím se bát, že se čelně srazím se slepicí co si neumí očistit přední sklo od sněhu a jede "na slepo". Nemusím se bát, že mě převálcuje kamion Rumuna co 24 hodin nespal. Nemusím se bát, že to do mě napálí průměrně frustrovaný český retard, který si léčí své ego na silnici...... Nemusím se bát, že moje rodina zůstane bez živitele.

0/0
14.3.2010 7:36

Teletabis

Re: Jezdím vlakem.

Tak to choď raději pěšky. Ale ne po cestách, ale po poli. Vlakem máš jen větší šanci přežít. Pěšky ještě větší.

0/0
14.3.2010 7:40

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

omyl - rozdíl je jen v tom, že ten nalitej parchant tě nezabije autem, ale kudlou nebo pěstí ;-D

0/0
14.3.2010 7:41

-PintBull-

Re: hmm

Ve vlaku mě za pět let co jím jezdím nikdo nenapadl kudlou ani pěstí.

0/0
14.3.2010 7:42

cepij

Re: Jezdím vlakem.

Na druhou stranu ti ovšem může spadnout na hlavu most, může tě po čenichu polaskat utržená zdrž, na hajzlíku můžeš chytit žloutenku a to už vůbec nemluvím o tom, že tě všichni ti které jsi jmenoval můžou s přehledem rozválcovat už při cestě na vlak. Život je zkrátka celkem rizikové zaměstnání... :-P

0/0
14.3.2010 7:42

-PintBull-

Re: Jezdím vlakem.

To je sice pravda. Na druhou stranu kolik lidí zahynulo od srpna 08 na silnici a kolik cestujících na železnici.

Vtip je v tom, že o sebemenším problému ČD je obsáhlý článek na IDnesu. A průměrně o 5 lidech denně co skončí na invalidním vozíku po havárce na silnici ani pes neštěkne.

0/0
14.3.2010 7:46

cepij

Re: Jezdím vlakem.

Já v podstatě souhlasím s tím, že samotná jízda vlakem je bezpečnější než autem. Vlak ti ovšem nastaví v obýváku (párkrát se to sice už taky stalo, ale není jisté, jestli lidé kterým ten obývák patřil s ním chtěli zrovna jet...;-) K vlaku se musíš nějak dostat o od něj obvykle taky, takže je otázkou, kolik z těch pěti co skončí na vozíku někdo přejel když cupitali od vlaku. Tím chci naznačit, že cestovat vlakem kvůli bezpečnosti je prostě podle mě hloupost.

0/0
14.3.2010 7:57

-PintBull-

Re: Jezdím vlakem.

Ok. Já si to nemyslím. A proto jezdím vlakem. ;-)

0/0
14.3.2010 8:00





Najdete na iDNES.cz