Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do zoo s Opencard? Už v dubnu, slibuje pražský magistrát

Milenci přijdou v dubnu do zoo, u vchodu každý "pípne" svou Opencard a dostanou slevu na vstupném. To není provokace, ale pravá budoucnost městské karty. MF DNES má k dispozici materiál, který se zabývá rozvojem Opencard včetně harmonogramu, kdy by měly jednotlivé aplikace začít fungovat. A právě slevy do zoo by mohly začít platit už v průběhu příštího měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tryskomys Muf

Do ZOO

Do ZOO mozna, do PR... urcite. :-/

0/0
15.3.2010 17:27

ChorcheCh

Další patro pro opencard bude platba za mýtné do centra

0/0
11.3.2010 13:50

gagaryn

***

Do ZOO můžete s OpenCard už třeba dneska. R^

0/0
11.3.2010 13:21

-PintBull-

Elektronická peněženka

Problém Opencard a obecně všech elektronických peněženek je, že není chráněna PINem ani jiným zabezpečovacím prvkem.

0/0
11.3.2010 12:46

iaya

Re: Elektronická peněženka

Copak svoji šrajtofli máš zabezpečenou PINem proti zneužití?

0/0
11.3.2010 13:20

-PintBull-

Re: Elektronická peněženka

Ne. A nosím u sebe maximálně pár stovek. U elektronického platebního prostředku však PIN očekávám.

0/0
11.3.2010 13:22

nicolas.tesla

audit

Koho zajima presne cely audit OpenCard..Je to zajimave cteni

http://www.praha.eu/public/95/2b/b/684328_2374_Zprava_o_provedeni_forenzniho_auditu_OpenCard_2010_2009.pdf

0/0
11.3.2010 12:02

nicolas.tesla

Re: audit

Je to fakt zajimavé počtení, hlavně každou chvíli názor firmy, že jsou částky zbytečně přestřelené.

0/0
11.3.2010 12:49

pravda je nepříjemná, že ?

Dotaz

Co je prosím tak výhodného na tom, že nabiju kartu penězi a pak s ní zaplatím v ZOO? 8-o

0/0
11.3.2010 11:19

-PintBull-

Re: Dotaz

Aspoň tak karta k něčemu bude, ne? ;-D

Problém Opencard a obecně všech elektronických peněženek je, že není chráněna PINem ani jiným zabezpečovacím prvkem.

0/0
11.3.2010 12:46

_-1-_

Re: Dotaz

Hezky barevně si zaplníš si jednu prázdnou štěrbinu v peněžence.

0/0
11.3.2010 13:57

kunta_kinte - opet asocialni

Do prazske ZOO

chodim rad, ale ani to me neprimeje k tomu, si ten openbazmek koupit.:-P

0/0
11.3.2010 10:04

želvaželva

A pak že zločin do politiky neprorůstá (Kubice)

0/0
11.3.2010 10:03

Kavka

Jak se najednou snažej....

Já do ZOO chodím moc ráda, ale lepší exoty vidím dnes a denně v TV napříč politickým spektrem. Pro většinu lidí je nějaká slevenka v ZOO na nic. Dají se tam koupit časové a rodinné vstupenky. Myslímsi, že Bém už fakta o tunelu OPENCARD těžko zvrátí.

0/0
11.3.2010 9:58

mozek2009

Další hloupost

Proč bych měl někde platit Opencard (a muse si tam předem dávat peníze), když můžu zaplatit klasickou platební kartou? A slevy jsou taky pitomost. Např. ZOO přece chce získat od návštěvníku na vstupném určitou sumu peněz, což znamená, že když poskytnou někomu slevu, tak musí někomu jinému zdražit. A jestliže bude mít 80% lidí slevu, tak se prostě zdraží základní vstupné a po slevě to bude stát stejně, jako teď bez slevy.

0/0
11.3.2010 9:57

Z-S

Re: Další hloupost

to se da zaridit velmi jednoduse - na Open Card dostanes slevu, na kartu ti zavedou priplatek za platbu kartou (to uz je oficialne mozne) ;-D

0/0
11.3.2010 10:08

mozek2009

Re: Další hloupost

To je asi tak pravděpodobné, jako že Opencard je projekt bez úplatků.

0/0
11.3.2010 10:19

Istus

Re: Další hloupost

A kde se píše, že tam musíš předem něco vkládat? Podle mě to bude fungovat podobně jako v autobusech řady 300, přiložíš kartu ke čtečce rozsvítí se zelená a dostaneš slevu nerozsvítí se a máš smůlu, podle mě si tam nemusíš nic vkládat stačí tu kartu mít jako jízdenku na MHD.

0/0
11.3.2010 11:18

Sleeper

Můj názor je takový,

že nápad z opencard je docela dobrý nápad, ale nesouhlasím se stylem výběru dodavatele, se stylem zavádění a neinformování. Rád bych viděl celý projekt opencard - tzn. všechny plány s touto kartou. Sám pracuju pro jednu firmičku, která se zabývá novými technologiemi a vím, že současné možnosti jsou obrovské (nepracuju sice v oboru, kterým se opencard zabývá, ale pokud je v oboru, kde pracuju takových možností, předpokládám, že podobné množství možností je i v jiných oborech). Tímhle samozřejmě neschvaluju způsob jakým byl projekt pořizování veden - tam je určině něco špatně, ale ta myšlenka sama o sobě je podle mě dobrá. V současné době mám peněženku napěchovanou desítkami karet pro různé aktivity - ať už je to plavání, různé věrnostní karty, permanentky atd, atd.... kdybych mohl mít vše v jedné kartě - tak si jí také pořídím. Zatím pro mě však není výhodné pořizovat si "další" kartu. Až dají na magistrátu (je mi jedno, jestli ods, topka nebo někdo jiný) vše dokupy taky si jí pořídím.

0/0
11.3.2010 9:54

-PintBull-

Re: Můj názor je takový,

R^

0/0
11.3.2010 12:49

obambiodřekykunene

A

nebylo by jednodušší začít označovat lidi podkožním mikročipem?? Pak by odpaly veškeré problémy ohledně různých karet potažmo korupce....;-);-D;-D

0/0
11.3.2010 9:39

vogel

Ať žije program ODS proVIZE 2020 !!

sjezd lobistů, provizníků, tunelářů a podvodníků proVIZE 2020..za OpenCard byla magistrátu udělena zlatá medaile Bémovi, za nejlepšího veřejného provizníka a tuneláře pětiletky..čtěte www.provize2020.cz ;-D

0/0
11.3.2010 9:37

tenistazvysočiny

Opencard se vyplatí.

0/0
11.3.2010 9:35

Chytrakz hospody

OSC

Běžte už OpenShitCardem (OSC) do Brusele. Většina lidí si ho musela koupit kvůli roční tramvajence a teď si myslíte že budou chodit do ZOO, kvůli slevě. No jo, ale pokud dostanu slevu, tak ZOO bude tratit na tržbách. V naší firmě se koupil docházkový systém na karty asi za 180 tis.  a karta stojí si 12,-. Majitel firmy řval jak čerstvě poraženej tur, jak je to drahý. Takže ouřednici z magistrátu budou umořovat dluh, co někdo nesekal  svým chozením do práce. No dejme tomu, že by je docházkový systém stál 500 tis. + roční uprade 100 tis. , takže za 10 let to bude 1,5 mega, ale kolik bude stát přizůsobení OSC?  No jo, teď mi to došlo, magistrát není soukromá firma a tam by ten docházkovbý systém stál alespoň 50 mega s roční uprgade alespoň za 10 mega  ;-D

0/0
11.3.2010 9:35

Xladi

Re: OSC

Oni předpokládají že když bude sleva, že tam těch lidí bude chodit víc, ale já jsem byl v Zoo za dobu svého dosavadního života asi 5x a posledních asi 5 let jsem nebyl ani jednou.

0/0
11.3.2010 9:38

Chytrakz hospody

Re: OSC

No v tom případě by stačilo snížit vstupný  a příjdou tam lidi ibez OSC.

0/0
11.3.2010 10:31

Tezeas

Re: OSC

No nevím, já když jdu do ZOO, tak protože chci, ne protože to stojí tolik a tolik.

0/0
11.3.2010 10:40

kenx

to jsou mi hospodáři

To jsou mi na magistrátu hospodáři. Už jednou jsme tu měli slevu, u DPP na roční jízdné v MHD 2009. DPP to zpětně komentuje jako hloupost co ho připravila zbytečně o finance. Elektronický kupon si nepořídilo více lidí než dříve, opak je pravdou, část lidí přešla z papírových kuponů na jednotlivé jízdenky nebo jezdí načerno (sám mám opencard, ale znám osobně lidi, co tohle úspěšně praktikují a mají spočítáno, že se jim to vyplatí a ještě o sobě tvrdí, že protestují proti opencard :) Opravdu potřebuje ZOO snížit příjem ze vstupného?

0/0
11.3.2010 9:35

eso-v-rukavu-rymr

hura do zoo!

na klokany a opice! juchuu! a nemusim mit ani korunu v penezich. teda pokud si tam nebudu chtit koupit limo a parek...

0/0
11.3.2010 9:33

starší sestra Boha

Další skvelá funkcionalita

krome MHD ZOO ;-D

0/0
11.3.2010 9:16

kenx

Re: Další skvelá funkcionalita

jj, průměrný občan Prahy tam jde kolikrát za rok? Tipuju že to bude tak jednou za 3 roky ... To se fakt vyplatí ...

0/0
11.3.2010 9:35

kunde

hurá!

konečně  na nic jiného nečekám než na to, abych mohl chodit do ZOO a platil to Opencard.... To je tak úžasná funkce,že nám musí celý svět závidět a každý Pražan to musí ocenit, vždyť do Zoo každý jeden chodí asi třikrát denně.. Skvělá práce pane Béme. Dům už má další patra.

0/0
11.3.2010 9:07

modrý bača

teď už víme proč se geniální ekonom NERV a ODS

Zámečník cpal do ZOO.Lidé mysleli že si chce oveřit dalšíexperimenty ODS nejprve na opicích a on to byl jen líz z Opencard

0/0
11.3.2010 8:58

Xladi

Re: teď už víme proč se geniální ekonom NERV a ODS

Zámečník je univerzální ekonom. Rozumí všemu co mu přijde pod ruku, jen je s podivem, že když je tak světaznalý, proč nepodniká a nevytváří hodnoty ze soukromého kapitálu. Tyhle pijavice jsou vždy přisáty na státní finance, protože jinak by zkrachovali.

0/0
11.3.2010 9:36

Ardan

Re: teď už víme proč se geniální ekonom NERV a ODS

Jo, Zamečník, děd Vševěd, přesně.R^ 

0/0
11.3.2010 9:47

meeddaa

(NE)smysl

Vysvětlí mi Pavlík Bémů, jestli opravdu stojí nějaká párprocentní sleva za náklady skoro miliardový? Chce to vůbec někdo? Je evidentní, že si pánové zařídili vejvar a teď se snažej všechny opít rohlíkem=nějakejma trapnejma slevama... RvRvRv

0/0
11.3.2010 8:30

kunde

Re: (NE)smysl

nechcete to nikdo, ale jde o ten vejvar, přesně jak říkáte..

0/0
11.3.2010 9:33

Xladi

Zpoplatnění vydání

To bude začátek skutečného konce Opencard, stejně si ji nejvíc lidí pořídilo proto, že první rok byla sleva na roční kupon na MHD a od té doby všem leží doma v šuplíku protože je jinak k ničemu.

0/0
11.3.2010 8:17

sluni-sluni

Re: Zpoplatnění vydání

+ zavedení těch terminálů.... ;-D;-D;-D

0/0
11.3.2010 8:44

vilda570

Re: Zpoplatnění vydání

Máš naprostou pravdu, nebýt této slevy, kterou jsme zaplatili formou dotací DP, tak kartu má jen Bém a to kdoví jestli.

0/0
11.3.2010 9:08

stellaa

Re: Zpoplatnění vydání

mě teda v šuplíku neleží. Už 2. rokem s ní celá rodina jezdíme. Kupon na MHD koupím vždy v lednu přes internet a nemusím nikde stát fronty na kus papírku do průkazky.

Pro mě je Opencard jedině přínos.

0/0
11.3.2010 10:35

tx999

Re: Zpoplatnění vydání

Podle me nelezi, protoze OC je jedina cesta, kterou lze koupit rocni kupon.

0/0
11.3.2010 20:25

Oerteplur

Jedině pokud tam bude i Jirka

;-)

0/0
11.3.2010 8:11

pavev1

Ach jo

Ano, každá sleva něco stojí. "Organizace si budou muset pořídit terminál" - a to je právě ono, to sakra něco stojí. Hardware, software napojení na síť, podpora provozu atd. .. v konečném výsledku to celkově vyjde dráž a bába v kase přijde o místo.

0/0
11.3.2010 7:53

jonee

Sleva nebudu větší než 10%,

podobných "slev" mám na různých kartách mraky, takže si to mohou nechat.

0/0
11.3.2010 7:49

KonecSveta

No toto

Takhle to dopadá, když se stát nebo v tomto případě magistrát snaží suplovat podnikatelské subjekty. Státní správa a samospráva má být co nejštíhlejší a má se zabývet jen nezbytnými věcmi. A ne výrobou radiátorů, vydávání slevových karet, výrobou piva a dalšími nesmyslnými věcmi.

0/0
11.3.2010 7:25

-PintBull-

Re: No toto

Počkej. Výroba piva není nesmyslná. Zvláště v Budějovicích.

0/0
11.3.2010 7:54

vilda570

Re: No toto

On myslel, že je nesmaslná výroba piva magistrátem nebo jiným státním aparátem. Takový pivo bych teda nechtěl pít :-)

0/0
11.3.2010 9:10

ptiger

Re: No toto

bylo by drahý,hnusný a ...TEPLÝ...

0/0
11.3.2010 9:46

idesnej

jj to se bude

s opencard od dubna jit na magistrát????? no super, 8-o

0/0
11.3.2010 7:16





Najdete na iDNES.cz