Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Pekingu vlakem za dva dny? Čína chce propojit Evropu s Asií novou tratí

Číňané přišli s ambiciózním plánem na vybudování nové trati, která by propojila říši středu s Evropou, Indií a jihovýchodní Asií. Vlaky by na ní jezdily rychlostí 300 kilometrů v hodině a cesta z Evropy do Pekingu by trvala dva dny. Spojení by mohlo fungovat už za deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

weizenkleie1

No

a my tady v Evrope muzeme jen smutne koukat.Kdo umi, ten holt umí...EU

0/0
15.3.2010 21:33

Homer.Simpson

jak zničit Čínu

Tak hlavně ať nejede do Prahy na Opencard. To by vytunelovalo celou Čínu.;-)

0/0
11.3.2010 14:34

velky bratr

kde zacina evropa?

...další povede přes Rusko a Německo do Evropy...

ach ti dnesni novinari, oni proste jen chrli informacni tok, vubec nad nim neuvazuji.

0/0
11.3.2010 1:18

vsamotar

Re: kde zacina evropa?

Dělají jen Ctrl+C Ctrl+V všechno z ČTK.;-)

0/0
11.3.2010 10:16

pes Muki

otazka

A jak je to prosim zarizeno, aby jim nikdo nevlez do cesty? Pri takove rychlosti by to byla katasrofa.

0/0
11.3.2010 1:11

Homer.Simpson

Re: otazka

jich mnógo.

0/0
11.3.2010 14:34

skutecnost

Jak již někdo dole podotkl

zde nejde o lidi ,ale o suroviny. Ne jak blázni vozit trochu kamionem, ale pěkně po železnici 300km rychlostí. A hezky az do evropy a prachy a suroviny z evropy a ruska

0/0
10.3.2010 21:59

Irish Stout

... je fakt, že tankem

by to trvalo strašně dlouho.

0/0
10.3.2010 21:51

ChorcheCh

bohužel u nás se umí dělat pouze rychlotunely

A tak rychlovlaky tady nebudou jezdit ani za těch 10 let.

0/0
10.3.2010 21:42

Jablkon

To jsou perly

"třetí větev povede přes Rusko a Německo do Evropy" - tím chce autor říci, že nejen my, ale dokonce i Německo je jakýsi divoký východ, a Evropa začíná až za Pyrenejemi? ;-D

"Čína bude dovážet a vyvážet kromě lidí i suroviny" - nooo, pěkný plány s náma maj. Dovážet a vyvážet si pracovní sílu jak se jim zlíbí... ale kdo by se divil.

Mě osobně tento projekt přijde příliš megalomanský až nesmyslný. Stavba by byla neskutečně drahá, takže jízdenka by jistě stála výrazně víc než dnes letenka. Navíc, na takto dlouhé trase jsou již časy strávené na letištích, které letadla vůči vysokorychlostním vlakům v rámci Evropy tak handicapují, tak "zanedbatelné", že podle mě není příliš atraktivní vláčet se 2 dny vlakem...

Problém různého rozchodu podle mě není vůbec zásadní - stejně by se postavila fungl nová trať, určitě se nebude opravovat stará, po které, když to dobře jde, se teď jezdí 70 km/h

0/0
10.3.2010 20:48

velky bratr

Re: To jsou perly

Nevim proc by to melo byt drahe. Technologie pokrocila a prvni vlaky do ciny byly v dane dobe nakladnejsi nez tohle dnes. Je jen otazka, kolik se v tom zproneveri...

0/0
11.3.2010 1:20

falda

Re: To jsou perly

Jaký je rozdíl mezi "vláčením se" vlakem 2 dny (asi v lůžkovém voze se vším komfortem) a "rychlou" cestou letadlem, trvající celý den nebo celou noc? Myslím, že je to srovnatelné. Věřím, že dost lidí dá vlaku přednost.

0/0
11.3.2010 15:04

weizenkleie1

Re: To jsou perly

no ja osobne bych si to vlakem klidne dal.Z letadlo toho moc nevidim....Hlavne ale jde o dopravu surovin, ktere se jinak prepravuji lodi a to trochu trva, ze?R^

0/0
15.3.2010 21:35

pm22

Je tu i problem

Cina pracuje pro budoucnost. Nemusi se snazit o nejakou svetovou risi jako ted islam pomoci bomb , ale technicky. Pomalu cela zemekoule pouziva spotrebni zbozi Made in China, Cinane z Ciny mohou se usidlovat, s mirnou pomoci statu kdekoliv. USA a Canada jsou Cinany uz preplneny.. Jsou lide, kteri z teto jemne cinske expanze uz nemohou poradne spat.

0/0
10.3.2010 20:09

ctenar99

nevím, jaké mají rozpětí kolejí v Číně

ale rozchod je v Číně 1435mm, stejný jako v Evropě (kromě několika okrajových zemí).[>-]

0/0
10.3.2010 18:24

Taras Bulba

Re: nevím, jaké mají rozpětí kolejí v Číně

Hmm, nevím, jestli je Rusko okrajovou zemí, ale každopádně jejich rozchod 1524 mm (resp. po novu 1520 mm) a skutečnost, že přes jejich území by vedla většina trasy do Evropy, určitou komplikací asi bude. ;-)

0/0
10.3.2010 20:15

pes Muki

Re: nevím, jaké mají rozpětí kolejí v Číně

A proc se rozhodli mit neco jineho nez Evropa? To z nacionalismu?

0/0
11.3.2010 1:14

Brloch

Re: nevím, jaké mají rozpětí kolejí v Číně

Ne, to je kvůli carovi, který despoticky rozhodoval o všem, včetně rozchodu kolejí. A právě rozchod kolejí byl poslední parametr , na který se čekalo a tak inženýr, který to měl zakreslit, čekal v předpokoji u cara na audienci a najednou se rozlítnou dveře a nahý car vyprovází nějakou kněžnu, co byla na zrovna taky na audienci. Car se ptá inženýra: co chceš? Inža se ptá: "Výsosti, máme vše naplánované, ale rozchod kolejí není stanoven. Bude stejný, jako v evropě, nebo větší?! A car odpověděl: !é, c.h.u.j.a. bolšeje!" A zběhlý ing. ho odhadl na 85mm  a o tolik je ruský rozchod větší.

0/0
11.3.2010 12:01

zdeseny obcan

Re: nevím, jaké mají rozpětí kolejí v Číně

;-D Hehe. Kdyz v Rusku rozhodovali o rozchodu prvnich zelenych drah tak si vybrali jako nejvhodnejsi to co bylo zrovna v te dobe bezne ve Statech. Az pozdeji doslo ve vetsi casti zbytku Evropy k sjednoceni tohoto parametru.

0/0
11.3.2010 17:11

kvidoskopek

Vypadá to, že nejsme v řiti ...

.... stárnoucí Evropa se stane skanzenem se zachovaným životním prostředím a život sem přinese teprve mladá, dravá konkurence. Vždyť, bude tu jen za 3 dny :-)

0/0
10.3.2010 18:17

Erciy.s

Re: Vypadá to, že nejsme v řiti ...

Přesně tak. Číňan konečně přiveze do Evropy své moderní technologie včetně rychlovlaků. Chvíli se toho rychlého na kolejích budou Evropěné bát, ale i oni si zvyknou a třeba se nakonec i oni naučí takové pekelné stroje vyrábět. ;-D

0/0
10.3.2010 18:26

Fmighta the Affaffin

Jestli tam budou pekny cinsky letusky,

tak proc ne? :)

0/0
10.3.2010 17:37

REDD-Grrr

Re: Jestli tam budou pekny cinsky letusky,

Spíš vlakušky ne?

0/0
11.3.2010 12:20

Rotoped64

Čínské technologie

Zmínka o čínských technologiích v článku mne velmi pobavila. O čem že to onen Čínan mluví? Technologie pro čínské vysokorychlostní tratě dodali firmy Kawasaki Heavy Industries, Mitsubishi

Electric Corporation, and Hitachi, Siemens, Velaro a další.

Asi tím chtěl kulantně říci, že Čína dodá prachy a lidi na výstavbu a výrobu. ;-D

0/0
10.3.2010 16:41

-PintBull-

Re: Čínské technologie

Je vidět, že problematice hluboce rozumíš. Prosím tě, co je to za firmu to Velaro?

0/0
10.3.2010 17:27

Brainwashington

Učte se nejrośíŕenéjśí svétový jazyk a Maa!

:-)

0/0
10.3.2010 15:44

Brainwashington

Provincie ve stŕedu Evropy byla pojmenována TzeChan

:-(

0/0
10.3.2010 15:43

-PintBull-

Re: Provincie ve stŕedu Evropy byla pojmenována TzeChan

To je problém většiny Čechů. Chybně se domnívají, že Čechy jsou středobodem zeměkoule. Prosím tě, co je Číňanům po nějakých Čechách? ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2010 17:30

ctenar99

Provincie? Ani na okres to nebude...

Tak leda na jedno malé město s nevelkým předměstím... ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2010 18:29

Choakinek

Budujou...

No jo, hezky nám čínští komunisté budujou. Ať budujou, dokud ještě můžou ;-).

0/0
10.3.2010 15:42

acpu

Cestování...

Podle mne nejde vůbec o cestování, ale rychlý přístup do Evropy pro transport zboží, letecká doprava je sice rychlá, ale drahá, lodní trvá z Činy do Evropy sedm týdnů, minimálně, a to už je pro některé typy zboží, které se konfigurují na objednávku trochu příliš dlouho. Ale tři dny na cestu, to by pak nebylo nutné udržovat v Evropě jakoukoliv výrobu se všemi dopady... Nejde vůbec o nějaká víza a cestování, to nikoho nezajímá, ale o transport surovin ze Sibiře, Kavkazu a doprava zboží do Evropy.

0/0
10.3.2010 15:34

Démosthenes

Re: Cestování...

Jistě budou vozit do číny kovy a ropu, a pak je pošlou pěkně zpátky - jen s osádkou Velitel, střelec, nabíječ, řidič a technik, sakumprásk nějakých osmdesát tun na jednom vagónu a umí se to docela spěšně hýbat i samo. :-(

0/0
11.5.2010 23:12

swiss111

uz i Rimane se snazili, aby sve nove kolonie rychle

propojili..

0/0
10.3.2010 15:27

mudry

To snad ne?!

To tady budeme mít těch večerek a chung he restaurací ještě víc? Jako by už teď jich nebylo až až!

0/0
10.3.2010 15:25

bufalo.blil

a víza?

Podle Wanga tato omezení do deseti let kompletně odpadnou. Protože Čína bude od Vladivostoku po Lisabon

0/0
10.3.2010 15:24

Lessfax

super

R^R^

0/0
10.3.2010 15:24

Autodestrukce po 10 minutách

Do Alláhova nebe za 1 vteřinu

Koupíte dynamit a....;-)

0/0
10.3.2010 15:14

ARCCOS

Přes ČR

Vůbec bych se nezlobil, kdyby tato trať vedla přes Česko, -Vídeň-Brno-Praha-Berlín- například. Ale až se Číňani dozví, jak tady jdou politici na ruku ČD, jaká je tu korupce a shnilé odbory, tak Česko velkým obloukem obejdou.

0/0
10.3.2010 15:10

xmar

budoucnost

v rychlovlacich vidim budoucnost, na prevoz jedne tuny po zemi je treba nesrovnatelne mene fosilnich paliv, nez na prevoz letadlem. Tak dokud nebudou letadla litat na vodik, fandim rychlovlakum.

0/0
10.3.2010 15:09

tom-2718281828459

Re: budoucnost

raketoplány létají (mimo jiné) na vodík, jsou tedy snad ekologičtější než letadla?? 

Nejekologičtější je převoz nákladu po vodě. A stavět kvůli dopravě lidí železnici kolem světa je mnohem horší než udržovat pár letadel.

0/0
10.3.2010 15:13

Lessfax

Re: budoucnost

no tak to je blbost - lode nemaji omezene limity pro emise, takze do ovzdusi produkuji podstatne vice emisi nez bezna fabrika

doporucuji napriklad precist:

http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.asp?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
10.3.2010 15:27

Fungy

Re: budoucnost

přesně tak, většina přímořských měst (samozřejmě s významnými přístavy) mají více škodlivin v ovzduší než-li velkoměsta s hustou sítí neustále ucpaných silnic... Jedna zámořská loď je jak fabrika

0/0
10.3.2010 15:47

Englishman

Re: budoucnost

Takovou blbost může napsat jen suchozemská krysa. ;-D

a) Už jen podmět první věty je totální nesmysl - významných přístavů je na světě málo, přímořských měst je ale zatraceně hodně

b) Ty lodě nespalují naftu z plezíru, ale proto, aby se pohybovaly, v případě přístavu tedy pár minut na cestě sem a pár minut na cestě tam. Navíc se v okolí přístavu pohybují pomalu a moc nafty nespálí

c) U moře obvykle fouká.

Jinak doprava lodí je samozřejmě nejen nejlevnější, ale i "nejekologičtější" (ty uvozovky tam jsou jen kvůli nesmyslnosti toho slova). Kontejnerová loď sice spálí dost nafty, ale při tom kvantu zboží, kterí uveze, je to napsosto zanedbatelné.

0/0
10.3.2010 16:05

weizenkleie1

Re: budoucnost

http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?p=209219&sid=70d7571d7800f08da99ad04529a1e0ee

0/0
15.3.2010 21:51

weizenkleie1

Re: budoucnost

Takze asi tolik o ekologii lodni dopravy;-)

0/0
15.3.2010 21:51

weizenkleie1

Re: budoucnost

tak jste trochu strelil vedle...vite kolik spotrebuje tanker nafty, nez prepluje ze Zalivu do USA?Navic si myslim, ze v dohledne dobe nebude problem mit vlaky na atomovy pohon (myslim nakladni), stejne jako ponorky a letadlove lode.

0/0
15.3.2010 21:41

tom-2718281828459

Re: budoucnost

relativně málo, uvědomte si že přeprava ropovodem je také velmi energeticky náročná, ropa není voda.

Víte proč mají ponorky a letadlové lodě reaktory? protože jsou armádní a energie k nim nelze dostat jinou cestou. Vlaky na rozdíl od nich jezdí po kolejích a energii berou z trolejí. Dát reaktor do vlaku je pitomost, je to drahé, nebezpečné, nemohlo by to jezdit do většiny států EU včetně ČR a také by to bylo nehospodárné, lepší je vyrobit energii s vyšší účinností v normální jaderce.

Možná až tahle civilizace půjde do kytiček tak se uchytí parní lokomotivy kdo vodu ohřívá vyhořelé jaderné palivo. ;-)

0/0
15.3.2010 22:09

-PintBull-

Re: budoucnost

No, a hlavně je vlak rychlejší než loď, která obeplouvá tři čtvrtiny světa.

0/0
10.3.2010 17:32

dedamraz

a uz je to tady!

Nechaji se zmrazit Rus a American...kdyz je po sto letech rozmrazi, prvni co udelaj, je ze si koupi noviny...Rus se zacne smat a ukazuje Americanovi na prvni strance velkej titulek: V USA vyhrali potreti za sebou volby komuniste. Amik zachmurene zalistuje novinama a pak Rusakovi rika: na tvym miste bych se moc nesmal a ukazuje mensi titulek na strane ctyri: Dalsi nepokoje na cinsko-polske hranici. 

0/0
10.3.2010 15:00

good_luck!

no, technickému řešení věřím

ale co s železničními odbory?, toť moje otázka č. 1, otázka č. 2 a co cena - jestli to bude tak že vlak z Prahy/Berlína do Bratislavy bude stát to, co letadlo z Londýna do Pekingu, nevidím projekt moc růžově;-D

0/0
10.3.2010 14:58





Najdete na iDNES.cz