Diskuze

Pacienti se soudí s nemocnicemi ve velkém. Odškodné se zvýšilo o řád

V Česku roste počet případů, kdy pacienti za chybu lékařů na nemocnici vysoudí tučné odškodné. Soudci se jsou totiž odvážnější a přestávají se řídit zastaralými doporučujícími tabulkami, které poškozeným přisuzují odškodné pouze v řádu desítek tisíc. Jenže pro nemocnice jsou takové sankce často tak vysoké, že že je mohou dostat do existenčních problémů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

Kocourek_69

6. 3. 2010 23:48
Kdo nic nedělá ani nic nezkazí

Proto si myslím že ty žaloby jsou vesměs mimo mísu.

Co mě osobně v nemocnici doslova vyrazilo dech, tak to že po mě chtěli regulační poplatek i za ten den kdy tam můj otec zemřel. Nejde o těch ušmudlaných pár pětek, ale o to jak tomu říkají. Regulační poplatek... aby náhodou pacient nesimuloval na patologii. Je mi z toho Topolánka nazvracení.Rv

0 0
možnosti
JJ

tenkdomacas

6. 3. 2010 23:30
Tady většina z vás píše o zpackané péči

a o penězích.Mě se stalo nedávno něco úplně jiného.Upadl jsem v koupelně adcera na mě zavolala policii a záchranku.Asi mě musela vylíčit jako násilníka a opilce,když policajti vcházeli do bytu,měli ruce velmi blízko k pistolím.Když viděli,že to je asi jinak,pomohli mi se zvednout.Potom mě odtáhli dva sanitáci do sanitky a odvezli do nemocnice.Tam,aniž by se mě mladý doktor zeptal,zda souhlasím s odběrem krve,začal s tím sám.Asi po pátém pokusu se mu to podařilo!Po asi dvou hodinách mi oznámil,že nemají psychiatra a že mě odvezou na vyšetření do Bohnic.Jó a alkoholu jsem měl v krvi 0,2 promile.Tak se i stalo a přítomný doktor mi oznámil.že si mě tam nechají "pár dní na pozorování." Chtěl jsem ihned domů,ale ,že prý to nejde.

Byl jsem tam celkem 5 dní,než jsem si zjistil svá práva.Takže -Odběr krve je možný jen s vašim souhlasem.Hospitalizace také pouze s vašim souhlasem,v případě,že nepodepíšete souhlas,nemáte šanci vyjít ven na revers!! Dále jídlo odporné,režim opravdu na zbláznění.

0 0
možnosti
AM

biofyzik

6. 3. 2010 15:51
české zdravotnictví je luxus

Když to srovnám s Německým, kvalita je stejná. Akorát to české je asi 20x levnější. Vůbec nevíte, co tu máte. Teď to ale posíláte ke dnu.

0 0
možnosti
MH

HrubesaMares

6. 3. 2010 15:36
zodpovednost

Jednoznacne jsem pro - vyrazne tu chybel mechanizmus, kterym by lekare pohnal k zodpovednosti za pripadne chyby, stejne jako je zodpovedny treba ridic nebo pokladni.

Ted uz jenom zbyva donutit k zodpovednosti i soudce, uredniky, no a jednou mozna i poslance...

0 0
možnosti
AM

biofyzik

6. 3. 2010 15:49
Re: zodpovednost

V konečném důsledku to zaplatí pacienti a kvalita se ještě zhorší.

Obraz zdravotnictví bude takový:

na všechno budete podepisovat milióny formulářů a informovaných souhlasů, léčit vás bude doktor, který umí hlavně paragrafy a ne medicínu.

Jestli Vám pomohou nebo ne, to bude vedlejší, důležité bude, aby na ně nikdo nemohl...

0 0
možnosti
S

sůva

6. 3. 2010 15:22
Bezcenné povolání nejlépe nedělat !!

Činnosti za které nikdo nechce dobrovolně platit asi za moc nestojí - takže děti pozor - nestudovat obor za jehož produkty vám nikdo dobrovolně nezaplatí !!!!

0 0
možnosti
D

Dennys

6. 3. 2010 15:58
Re: Bezcenné povolání nejlépe nedělat !!

Proc ne? Ale zaroven intenzivne studovat cizi jazyky.;-)

0 0
možnosti
S

sůva

6. 3. 2010 15:19
Muslimské lékařství na obzoru...

tam když pacienta neoperují a on zemře , tak je to vůle boží a nic se neděje,když ale operují a on zemře,tak je to oko za oko,zub za zub. Takže neléčit,nešahat a nebudou žaloby !!

0 0
možnosti
JR

Daun

6. 3. 2010 14:31
Mam to chapat tak, ze snad

mame litovat lekare? Jezis delaji v oboru, kde muze byt kazda chyba naprosto nevratna, tak si proste museji davat pozor, co delaji.

Pracuju v oboru, kdy jsem s lekari ve styku denne. Vcera jsem cetl dve propoustecky z jedne nemocnice (mimochodem Chomutov), kde v jedne psali, ze ma pacient amutovanou PDK a v druhe napsali LDK... Do takove nemocnice bych na chirurgii nikdy nesel...

0 0
možnosti
F1

Franta 1

6. 3. 2010 14:43
Re: Mam to chapat tak, ze snad

Denně jsou na silnicích desítky a stovky havárií a ti řidiči také udělali nevratnou chybu.Lidé zatím jiní nebudou a věřím,že lékaři se snaží dělat svoji práci zodpovědně.

0 0
možnosti
F1

Franta 1

6. 3. 2010 14:06
Co bude následovat?

Lékařů máme málo a ti kteří tu ještě zůstali jsou přetěžováni.Pak se nelze divit,že může dojít k nějakému pochybení.Dost často si pacienti svojí nedisciplovaností přivodí problémy sami.Potom přijdou právníci a vinu v plném rozsahu svalí na zdravotnické zařízení a snaží se na tom vydělat. Všude ve světě je to stejné,rozdíl je jen v počtu lékařů a v ceně léčení.Když budou muset nemocnice platit za každé bolestné,tak  se musí zvednout cena léčení několikanásobně,nebo se léčit na soukromých klinikách.Necháme se překvapit zdravotní reformou, kterou chce zavést  Obama v USA.

0 0
možnosti
AM

biofyzik

6. 3. 2010 14:44
Re: Co bude následovat?

Bude následovat nedostupnost lékařské péče. Budete mít infarkt a zemřete pak strašnou pomalou smrtí na srdeční selhání, protože katetrizace bude pro normálního smrtelníka nedostupná.

0 0
možnosti
PNHN

pánbůh německy hudební nástroj

6. 3. 2010 13:32
Aby se člověk pomalu bál léčit

ty hazly nevděčný :-P

0 0
možnosti
Ú

úíuaá

6. 3. 2010 13:18
to už abych se

pojistil v Německu, abych měl kam jezdit, až ty nemocnice zlikvidujou

0 0
možnosti