Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Padl soudní verdikt o Dělnické straně. O souvislostech rozhodnutí uvažuje Karel Steigerwald

Demokracie na tom bude vždy hůř než extremismus, když má něco zakázat. Zakazování je pro demokracii činnost háklivá. Extremismus se může bránit s odvoláním na nejposvátnější položku demokracie, kterou plánuje později zničit – na svobodu mínění. Takové zakazovací procesy extremismu pomáhají. Zvyšují zájem o něj a umožňují extremistům tvářit se jako pronásledované oběti či hrdinové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lvesely

No

Jenom bych chtěl dodat že neonacismus se DS nikdy nepodařilo prokázat takže celý článek padá.... a Nacionální socialismus je zas něco úplně jiného

0/0
25.2.2010 13:51

Mrož-PL

Ďábel hrozný, leč fascinující

Je to přesně tak. Ďábel, kterého se lidé bojí, ale ve skrytu duše je fascinuje, protože nabízí jednoduchá černobílá "řešení" problémů, které nikdo jiný řešit nechce. Kdo se nepoučí z historie, ten si ji musí zopakovat. :-(

0/0
18.2.2010 22:00

rugerforever

Díky pane STEGERWALDE,

naprostý souhlas, skvělý bezchybný článek. Bohužel většině vygumovaných čtenářů nikdy nedojde, jak dobře jste vše napsal.

R^R^R^

0/0
17.2.2010 11:45

Brainwashington

Jak se máte Vondrovi?

Další pokračování po 30-ti letech - to se to psalo za komunistů a pro komunisty, že? Bleju!

0/0
17.2.2010 11:38

íčko-Berija 2

Uvažuje Karel Steigerwald.

Už to je nesmysl.:-(

0/0
17.2.2010 11:26

J i ř í

Pěkně napsáno.

Ale je tu jeden rozpor: "Mnoha lidem se neonacistická ráznost líbí. Milují svou vlast..." Ale nacistická ideologie přece hlásala, že Češi (a další)jsou méněcenní. Asi stoupenci nacizmu mají tak malé IQ, že tento rozpor nevidí.

0/0
17.2.2010 10:32

PBJ

nemám rád

0/0
17.2.2010 10:25

PBJ

Re: nemám rád

autora tohoto článku, ale v mnoha věcech má pravdu, např. proč se u nás komunismu neustále daří, proč se proti němu bojuje jen vždy před volbami. U nás byl vždy takovým zvykem,, že někdo někoho nějak označil a všichni to brali jako pravdu. Svého času Havel řekl o jedné straně že jsou nacisty a už to bylo, ale že sám Havel je myšlením a jednáním komunista už nikoho nenapadlo, vždyt proti nim bojoval. Vyrovnat se s něčím, co je uhnízděno téměř v polovině národa je těžké, ptoro u nás komunisti to budou mít ještě po pár generací dobré, než je lidé skutečně odsoudí. s nacismem se u nás bojuje lépe, ale v Německu to byla už potíž, stejná jako u nás s komunisty.

0/0
17.2.2010 10:31

H8USuckers

cože??

Dělnická strana se hlásí k nejodpornější ideologii minulého století. 

Tak oni se hlásí ke komunizmu??? 8-o

0/0
17.2.2010 9:04

Ahaman.

Zapšklý svazáku, bývalá to naděje komunistické strany.....

...strany vrahů a estébáků. Přidáním svého jména do nadpisu jste obsah článku nevylepšil ani o píď. 

Tím jste tomu dal teda korunu....;-D

0/0
17.2.2010 8:59

mira.x

Re: Zapšklý svazáku, bývalá to naděje komunistické strany.....

Něco o panu "novináři"http://www.upn.gov.sk/regpro/vysledky-vyhladavania.php?kraj=&priezvisko=steigerwald&meno=karel&datum_narodenia=&kategoria=Rv

0/0
17.2.2010 11:05

ten.jenz.bloudi.svetem5

Ubohý článek...

Rv

0/0
17.2.2010 8:45

wcbaba

Zákazy a příkazy ještě nikdy nic nevyřešily

0/0
17.2.2010 8:35

saphyr

fotka nahoře

Příznivce DS na prvním obrázku nahoře, nezlobte se na mně, ale vypadá jako cikán. Kdyby tenkrát válka dopada jinak, dnes by nejspíš nebyl na světě a kdyby náhodou, možná jako otrok nebo někde v muzeu, jako pozůstatek a ukázka "podřadné rasy". To ovšem pánovi v čepici asi nedochází:)

0/0
17.2.2010 8:14

babacek

DS

To jsem zvědav na verdikt.

Vláda nařizuje podle § 8 zákona č. 198/1993 Sb., o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu: § 1 Státní občané České republiky, kterým byl přiznán nárok na odškodnění podle § 23 odst. 1 písm. a) zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci, a dále státní občané České republiky, kterým byl přiznán nárok na odškodnění za nezákonné zbavení osobní svobody v době od 25. února 1948 do 29. prosince 1989 podle jiných právních předpisů, mají nárok na poskytnutí jednorázového příspěvku jako náhrady mzdy za dovolenou, na kterou by jim vznikl nárok, pokud by byli v řádném pracovním poměru . Pokud vláda uznává protoprávnost komunistického režimu měla by být satisfakce především taková, že komunisté budou jako exrémistická strana zakázány stejně jako by měla být zakázána DS!!!.

0/0
17.2.2010 7:55

svetový exkrement

Valka

Komuniste valku nevyvolali jenom diky tomu ze v jejich nejsilnejsim obdobi uz byly na svete atomove zbrane.

0/0
16.2.2010 23:17

topič elektrárenský

Chybička se vloudila, aktualizováno 17.2. 8:15

teď je 16.2. 21:42 CET. To už i ty zprávy přicházejí z Číny nebo Japonska nebo kde je teď  o deset hodin víc? Vlastně ne, na výběr je jen Sachalin, Vladivostok, Marianny a východ Austrálie.

0/0
16.2.2010 21:45

Pan_Ptakopysk

Proč náckové a ne komunisti?

Nechci se vyjadřovat k tomu, zda zakázat Dělnickou stranu či ne, ale k rozdílnosti přístupů k ní a ke komunistické straně. Komunistická strana totiž není plná extrémistů, kteří házejí zápalné láhve na své odpůrce nebo tlučou lidi baseballovými pálkami. Když potkáte večer partu komunistů, zřejmě vás nezkopou okovanými botami. Komunisti nejsou přímou hrozbou, náckové spíše ano.

0/0
16.2.2010 12:21

findus

Re: Proč náckové a ne komunisti?

Kolik mrtvých má ovšem za sebou komunistická strana a kolik Dělnická strana, když už mluvíte o těch hrozbách.

0/0
17.2.2010 0:50

zly vyrustek hugo

Re: Proč náckové a ne komunisti?

komuniste nejsou primou hrozbou? Po 40 letech jejich vlady v CR toto  muze napsat asi opravdu jen nekdo rozumove dost menecenny!

0/0
17.2.2010 8:34

dykl

.....

cožpak o to, je to takřka vědecký rozbor, ale author jaksi zapoměl dodat jak jim auch sloužil, to už si akosi nepametá,

0/0
16.2.2010 11:43

dykl

Re: .....

tedy těm komančům aby nebyla mýlka

0/0
16.2.2010 11:44

Ahaman.

Jaký to jste demokrat,

když nedopřejete svobodu slova každému ? Řeči, články a diskuse ještě nikdy nikomu neublížili, to jen ve vás dříme to zatuchlé svazácké myšlení.Rv

Mimochodem:  ten Váš styl psaní je z doby "100 let za opicema"

0/0
16.2.2010 11:34

Ahaman.

Re: Jaký to jste demokrat,

y:-)

0/0
16.2.2010 11:35

moš

Vcelku dobré.

R^R^R^

0/0
15.2.2010 23:22

slon75

Re: Vcelku dobré.

Já bych řekl velmi dobré. Ostatně myšlenku, že nejlepší obranou proti extremismu nejsou Kocábovy lidské řetězy a Pecinovy (tomu už to částečně došlo) represivní akce, ale fungující politická scéna se stranami, které dokáží lidem realisticky odpovědět na jejich otázky, jsem v diskusích zdůrazňoval už několikrát.

Obávám se ovšem, že tvůrci volebních programů tradičních stran diskuse nečtou.

0/0
16.2.2010 1:04

nesmrtelná medvědice

Spravedlnost?????

§ 405  TZ-Popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia

Kdo veřejně popírá, zpochybňuje, schvaluje nebo se snaží ospravedlnit nacistické, komunistické nebo jiné genocidium nebo jiné zločiny nacistů a komunistů proti lidskosti, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta.------ je vidět jak se měří dvojím metrem

"Každý vidí, že je neonacismus smradlavý, ale soudce musí ten smrad obléknout do paragrafů. To se mu ani nemusí podařit, nácky nechá běžet, lidé jsou pak rozhořčeni a zdá se jim, že demokracie trpí. Je to pocit částečně oprávněný. Slušnému člověku musí přijít divné, že neonacističtí parchanti běhají po světě volně, a těžko se s tím smíří."

Zaprvé nevím, jak si dovolujete označovat DS jako neonacistickou, když jim to ještě nebylo prokázáno. Zadruhé co se bavím s různými lidmi tak jsou z 95% proti zákazu, takže lidé budou rozhořčeni spíše pokud DS zakázána bude.

0/0
15.2.2010 21:58

hud.son

Re: Spravedlnost?????

To jsi se asi bavila jen s holohlavyma kamaradama. ZRUŠIT DS A POTRESTAT VEDENI STRANY.

0/0
17.2.2010 8:12

KMJ

Souhlas .

Výstižný článek , ale dodal bych , že komunismus byl a je horší , protože je zákeřnější . Mate a zaměňuje pojmy . Něco jako když Gottwald tvrdil v 50. letech , že u nás nejsou žádní političtí vězni , protože všichni byli odsouzeni za konkrétní trestné činy . Nedodal už ale , že třeba pokus o přechod hranice byl nazván vlastizradou a špionáží .

0/0
15.2.2010 21:34

slon75

Re: Souhlas .

Však se ne nadarmo říká, že jediný rozdíl mezi komunistou a náckem spočívá v tom, že komunista lépe lže.

0/0
16.2.2010 1:06

Sladek

Re: Souhlas .

Uz jenom pomer obeti by mel ukazat vsem, ktery rezim je zrudnejsi.  A taky proc se tech nazoru urciti lide stale drzi.

0/0
16.2.2010 1:38

petyo

Nemyslím, že by se dalo...

...tvrdit, že komunisté nevyvolali světovou válku. I.světová válka byla vyprovokována Sarajevským atentátem, který zosnovala ruská tajná služba a moc dobře věděli co to udělá. II.světová válka byla zahájena společným útokem Německa a SSSR na Polsko, kdy si dělili Evropu podle společného paktu. No a nakonec tu studenou válku zahájil SSSR blokádou Západního Berlína.

0/0
15.2.2010 10:48

MacX

Re: Nemyslím, že by se dalo...

To jsou kouzelné nesmysly. Carská ruská tajná služba byla zřejmě již v roce 1914 ovládána komunisty. Co se týče 2. světové války, nu dejme tomu, i když to bylo složitější. A studená válka nezačala blokádou Berlína, nýbrž mnohem dřív.

0/0
15.2.2010 11:12

daemon

Novinář ví zas vše nejlépe

Už v první větě se dozvíme, že DS je fašistická organizace, která hází zápalné lahve. Toto je dobrý produkt účelové mediální masáže. Tak nějak jsem si myslel, že od toho je právě ten soud, aby rozhodl, co je na tom pravdy. Zdá se, že noviny ke svým názorům žádné soudy nepotřebují. Prostě ZAKÁZAT ! Jen dejme pozor, aby příště někdo nezakázal nás.

0/0
15.2.2010 10:13

slon75

Re: Novinář ví zas vše nejlépe

Vy jste asi četl jiný článek, ne? Vždyť přesně toto je jednou z jeho hlavních myšlenek.

0/0
16.2.2010 1:07

daemon

Ano omlouvam se

Precetl jsem prvni odstavec a v navalu zhnuseni jsem napsal komentar a makal do prace.

0/0
16.2.2010 9:48

lzw

chyba

Stalinisté si dali při oslavách 130. výročí Stalinovy smrti sraz na Rudém náměstí v Moskvě (21. listopadu 2009) - To tento masový vrah a současník Adolfa hitlera zemřel v roce 1879 ?

0/0
15.2.2010 10:08

Corason

Re: chyba

R^ Dobrý postřeh :-)

0/0
17.2.2010 7:48

MJAK

Parádní článek

Tuším, že Karel Čapek kdysi napsal něco ve smyslu, že komunisti mají vždycky plná ústa demokracie a přitom je to to první co by hned ostatním sebrali ...o nacismu platí to samé. V tom je podstata těhle svinských režimů...Přesto bych za názory a myšlenky nikomu nic nezakazoval ať už je to sebevětší hnus a když může existovat parlamentní strana hlásící se ke komunismu tak proč by nemohla existovat strana z druhého konce politické žumpy? Svinstvo jako svinstvo....

0/0
15.2.2010 9:22

José Antonio

Re: Parádní článek

Mně to připadá naopak OK - pokud o sobě nějaký systém tvrdí, že je postaven na pluralitě názorů a svobodě projevu, neměl by se divit, že to pak na něm ostatní tvrdě vyžadují.

0/0
15.2.2010 10:37

Sladek

Re: Parádní článek

Velka cast clanku byla prave o tom, ze oba tabory jsou vlastne na stejne politicke strane, velmi podobne a jen s malymi  rozdily.  Da se rici, ze rozdil mezi nacisty a komousemi je pouze barva kosile!

0/0
16.2.2010 0:48

Míra2

Děkuji, pane Steigerwalde,

moc pěkně napsané.

Snad jen jedinou poznámku: komunismus nerozpoutal světovou válku ve svých světovládných snahách jen a jen proto, že naštěstí nikdy nebyl v pozici, aby ji mohl reálně vyhrát. Párkrát si své šance neslavně zkoušel v lokálních konfliktech a jaderná a technologická převaha byla díkybohu vždy na straně USA. I když v posledních letech vlády nepříčetného Brežněva, po rozmístění jeho raket a jaderných hlavic ve střední Evropě, jsem měl hodně nahnáno!

Ale jak tu bezzubou demokracii před těmi kazisvěty ochránit??

0/0
15.2.2010 9:03

HAL9000

Vystiženo naprosto přesně, navíc pěkně napsáno.

R^ R^ R^

0/0
15.2.2010 8:59

MacX

K.S., jako vždy na jedno oko slepý

"... známkovat, třídit lidi a přicucávat ty vybrané k prsu státu." To je výsostným znakem jakékoliv strany u moci. Nebo mi snad pan Steigerwald ukáže nějaké směrem napravo, které to nedělají?

Nebo-li, na textech autora mi vadí zejména spletení všeho hlava nehlava s jednoduchým politickým zaměřením.

Píše správně o špatné reakci na problémy doby, ale svým nerozlišováním k takové špatné reakci bohužel přispívá.

0/0
15.2.2010 8:58

HAL9000

Re: K.S., jako vždy na jedno oko slepý

Ty ovšem na obě oči slepý a navíc hluchý. :-P

0/0
15.2.2010 9:02

babacek

Karel Steigerwald

R^R^R^

Málo který článek stojí za skutečné zamyšlení jako tento. Já nemohu jinak jak plně souhlasit.R^

0/0
15.2.2010 8:58

IntruderBob

Jo

R^R^R^R^

0/0
15.2.2010 8:41





Najdete na iDNES.cz