Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvacet let staré plány počítaly s dálnicí přes pražský Žižkov

Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, co si představovali dopravní inženýři jen pár měsíců po nabytí svobody v roce 1990. Přestože tehdy brázdilo pražské ulice nesrovnatelně méně aut než nyní - o dvacet let později, na výkresech, to znát není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

looki25

chvála autorovi..

popsal již několit let přístupný ZÁKOS... (např. ceskedalnice.cz)

nic víc, takže nevim no. Rv

0/0
9.2.2010 19:45

dalnice

Chyba v údajích

Pozor. Okruh jsme chtěli před válkou stavět my, a v r. 1939 ho také stavět začali. Ale Němci nám během okupace nařídili postavit místo okruhu radiály skrz město, takže se nakonec nestavělo nic. Zůstaly jen projekty. Pro zajímavost, částečně po trase dnešní Jižní spojky měla vést dálnice z Plzně do Hradce. Jak vidno, komouši to tenkrát nejspíš chtěli dotáhnout do konce :-)

0/0
9.2.2010 12:15

TigerM

Re: Chyba v údajích

R^R^

0/0
9.2.2010 21:52

dropa

Vize

No když bych si měl vybrat mezi multikulti obohacením a volným průjezdem přes Prahu...:-)

0/0
9.2.2010 10:01

kunta_kinte - proti socankum

Meli

taky v planu cyklostezku po ktere moc lidi nejezdi za 150 mega ? :-P

0/0
9.2.2010 9:53

Erbule

Víc tunelů

Souhlasím s tvrzením, že dnes je víc tunelů. Cokoli papaláši z ODS v Praze nechají postavit, tak je z toho tunel.

0/0
9.2.2010 9:51

Váš příspěvek nebyl uložen.

mno ono dnešní multikulturní šílenství si s tím

dopravním z r 90 příliš nezadá:-):-):-)

0/0
9.2.2010 9:41

tequiladrinker

JAROV

tak nevím, přes Jarov měla vést dálnice... ...teď tam má vést vnitřní okruh tunelama... ...ale dočká se toho člověk někdy? při šnečím tempu tak možná v r. 2025 a to už stejně budu na plicnim ventilátoru... ....a metro nám tam taky škrtly, přitom koncentrace lidí je tam xnásobná než v nějakých Letňanech, Hloubětíně, Kolbenově a jiných nesmyslných stanicích metra....

0/0
9.2.2010 9:23

Mak1

Re: JAROV

A teď nám tam ještě vyroste Rezidenční park Vackov;-(

0/0
9.2.2010 9:58

ZZZZZZZZ

Re: JAROV

Prece nebudou vest metro nekam kde se neda smelit s pozemky :)

0/0
9.2.2010 10:44

mmkk

Re: JAROV

Zkuste si zjistit, kolik lidí bydlí v Letňanech a na Proseku, příp. na Černém mostě. A srovnejte to s Jarovem. To by metro pak mohlo jezdit úplně všude, to by přece bylo nejlepší ;-)

0/0
9.2.2010 11:07

tequiladrinker

Re: JAROV

nemluvím o oblasti (mimochodem Prosek má své opodstatnění a je OK), ale o konkrétní stanici jak je využívána a věřte, že z Jarova by byly soupravy z poloviny plné, narozdíl třeba od Kolbenovi, kde vystoupí/nastoupí  z každého vlaku cca 1-3 osoby... ...mimochodem idea husté síti stanic metra není špatná viz. Paříž, kde není jedna stanice metra od druhé vzdálena více než 500 metrů.... ...jenže to by se tu místo stanic nesměly stavět paláce za x miliard... ;-)

0/0
9.2.2010 12:06

TigerM

Re: JAROV

Prosek ma sve opodstatneni max. do stanice Strizkov, ... Letnany, Kbely maji lepsi spojeni s centrem na metro B, smerem na jizni mesto, je idealni zeleznice, ev. prestup B/C. Kdyby postavili tram. trat od Kolbenovy na Sidl. Letnany, udelali by lepe.

0/0
14.2.2010 16:13

stev

V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

I v roce 2010 se najdou blázni. Ve směru sever jih rychlostní komunikace R43 je Ředitelstvím silnic a dálnic a Jihomoravským krajem prosazována skrz Kníničky, Bystrc, Žebětín, Kohoutovice a Bosonohy. To vše jsou městské části statutárního města Brna. Korunováno to pak má býti křižovatkou tří dálnic D1 x R43 x R52 přímo na území Brna v prostoru vymezeném Bosonohami, Starým Lískovcem  a Kamenným Vrchem, tedy brněnskými sídlišti s cca 30 tisíci obyvateli.

0/0
9.2.2010 8:47

uz jsem tady taky

Re: V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

Díky takovým názorům ta silnice, plánovaná OKRAJOVÝMI částmi města, s dosatečným odstupem od zástavby, ještě nestojí a proto veškerý tranzitní provoz jede přes Pisárky a Žabovřesky, tedy přímo městskou zástavbou, pod okny obytných domů. Kdyby se všechny obchvaty měly stavět úplně mimo města, musely by se co dvacet let stavět další a další okruhy, jak se města rozrůstají. Už aby tu R43 konečně postavili, navzdory všem bláznům, co ji už tolik let brzdí.Rv

0/0
9.2.2010 9:02

dalnice

Re: V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

Blázen jsi Ty. My se tu bavíme o radiálách skrz centrum města a ty plácáš o obchvatu Brna. Škoda, že tu dálnici (dnes R43) už nestačili během války dokončit a u Brna chyběl jen krůček, z 90% byla hotová. Takhle budeme jezdit přes Brno asi věčnost.

0/0
9.2.2010 12:08

Muf007

Re: V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

Pokud se nepletu s touhle trasou se počítá od války. Je problémem těch, co kupovali relativně levné pozemky blízko její stabilizované trasy, že ji teď mají mít pod okny. Rozhodně to není tak, že by včera někdo přišel a udělal tužkou čáru do mapy se slovy  "Na Bělehrad" vytyčil průtah městem.

0/0
10.2.2010 11:53

tokumara

Re: V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

Vidíš, já su z Bosonoh a R43 chci co nejdřív, už teď je pozdě.

0/0
10.2.2010 15:24

kenx

Komořanská radiála

Chybí vám tam budoucí Komořanská radiála, nebo také Modřanská pravobřežní. Spojka mezi R1 (bude vybudována MÚK na pravé straně Vltavy, těsně u portálu tunelu na Točnou) a Jižní spojkou (úsek Modřany - Barrandovský most už stojí teď).

0/0
9.2.2010 8:22

sigenius

Re: Komořanská radiála

Ano, toto je v poslední verzi územního plánu namalováno. Akorát jde o to, že návrh je fantasmagorický, protože na pravém břehu Vltavy, u portálu tunelu je prostě příliš málo místa na dálniční křižovatku radiála x okruh. (Nemohly by tam být dost dlouhé nájezdové pásy.) Kdyby se to realizovalo, musel by tam být semafor a dopadlo by to tak, že auta by před ním stála tři kilometry v tunelu. Vsaď se, že se to nebude realizovat!

0/0
9.2.2010 9:29

Ahasver

Re: Komořanská radiála

To je už dávno opuštěný projekt, u komořanského portálu nebude ani sjezd pro údržbu, natož MÚK. Komořanská radiála nejspíš pěkně dlouho zůstane tak jak je, nejpravděpodobnější směřování je výhledově přes Vltavu s připojením na Strakonickou severně od Lahovického mostu, ale i to je jen vzdálená fantazie, mostů přes Vltavu už je prý moc.

0/0
9.2.2010 9:32

kenx

Re: Komořanská radiála

Reaguji i na sigeniuse. Já bych rád, aby se to nerealizovalo. Nicméně, už teď u portálu jsou základy podpěr budoucí rampy MÚK ... takže se bojím, že se to realizovat bude.

0/0
9.2.2010 14:15

MagorA

jen mimochodem

Ono řešení dopravy ve velkoměstě vekým počtem radiál skrke centrum a obydlené části mělo význam. Byla tu v té době opravdová hrozba nukleární války, a toto uspořádání dopravní sítě bylo vhodné pro rychlou evakuaci obyvatel, stavěli tak i tehdejší naši "nepřátelé".

0/0
9.2.2010 8:21

Zachariáš

Re: jen mimochodem

Ježíši,kde??????Všude se stavěli okruhy okolo měst ,jak to u nás už chtěli postavit němci.

0/0
9.2.2010 8:26

MagorA

Re: jen mimochodem

třeba USA? němci chtěli stavět okruh, ale v té době nebyla ještě potřeba rychlé evakuace města. Tento důvod stavby radiál v minulosti uvádí p. Cílek v nějaké úvate o rozvoji Prahy, a je to i vcelku pochopitelné. Stačí se na mapách podivat na silniční síť amerických měst. 

0/0
9.2.2010 9:12

Zachariáš

Re: jen mimochodem

Silniční sít severoamerických měst je všude skoro stejná. Silnice(ulice)od severu na jih a od východu na západ. Větší se střídají s menšími. Dálnice skrz centrum jedině na mostech(Chicago,Torontoatd.) Severojižní magistrála v Praze skrz centrum ,rovnou okolo Národního muzea asi nemá obdoby.

0/0
9.2.2010 9:22

TigerM

Re: jen mimochodem

Nemci okruh nechteli stavet, tyto nase navrhy zmenily na prutahy mestem.

0/0
14.2.2010 16:14

medved_cz

Re: jen mimochodem

Ty radialy sice mely svuj strategicky vyznam, ale odlisny od Vami uvadeneho. Hlavnim poslanim radial v tabore miru byl rychly presun motorizovanych vojsk do centra metropole pro likvidaci reakcnich zivlu.

Proc se asi Nuselsky most stavel a testoval pro tanky T-55? Pokud by chteli prazane svrhnout vladu jedne strany, prijela by ozbrojena pest delnicke tridy. Nastesti na to v roce 89 nemeli nervy. Causesku mel a jak dopadl.

0/0
9.2.2010 11:53

MagorA

Re: jen mimochodem

Krom dúvodu evakuace, nebo Vámi uváděným zásahem proti kontrarevoluci, mne napadla ještě jedna socialistická úchylka, i když na to asi sodruzi při plánování moc nemysleli. To že mnoho obyvatel se o víkendech přemísťovalo z  města do chatových kolonií v okolí města...

0/0
9.2.2010 12:12

Mak1

No opravdu nechápu,

jak budou chtít vést dopravu po utlumení magistrály - to budou lidé z Proseka, Letňan a dalších velkých sídlišť, kteří pracují na Praze 4 jezdit po okruhu ????

0/0
9.2.2010 7:38

Brigádník

Re: No opravdu nechápu,

To že ty po ní budeš i nadále jezdit z Letňan na čtyřku neznamená, že ostatní ze severu nevyužijí budoucí obchvat na západě pro jízdu na Plzeň nebo Zbraslav. Pokud jim to teda Suchdoláci dovolí.

0/0
9.2.2010 7:49

Tamifl

Žizkov

Žižkov je jedna z mála hezkých částí Prahy. Pražané ať se nelobí, ale ty jejich sídliště jsou fakt hnus. Holt se nedivím, že jsou Pražáci tak pravicoví, když mají takový odkaz z minula ( ne žeby jinde nebyla sídliště, ale ty Pražská mi připadají nejhnusnější )

0/0
9.2.2010 7:06

Zachariáš

Re: Žizkov

Ta sídliště nejsou naše,ale stavěna na příkaz z Kremlu. Ačkoliv jsme měli se stavitelstvím daleko větší zkušenosti , než asijatští rusáci,kteří stavěli zemljanky a paneláky,museli jsme se od nich "naučit" alespon ty paneláky. Nevím kolik jste viděl(a)pražských čtvrtí ,ale Žižkov je takový průměr(podle mého názoru).

0/0
9.2.2010 7:16

Drago5

Re: Žizkov

Buďte rád, alespoň máte kde bydlet.Dneska by takové sídliště,ač hnus žádná vláda nepostavila. Jsou to králíkárny,ale prodávají se za miliony.

0/0
9.2.2010 7:51

Brigádník

Re: Žizkov

Sídliště nestavěla jen vláda, ale i strana ! Nezapomeň nebo dostaneš stranickou důtku !!!!! :-P

0/0
9.2.2010 7:54

Drago5

Re: Žizkov

Já se narodil později,takže stranu pamatuji jen jako děcko.Takže je mi u zadnice.Jen si myslím,že mám pravdu. Stačí mi se podívat na to co stihli.Každá mince má 2 strany

0/0
9.2.2010 8:00

Brigádník

Re: Žizkov

Za 40 let nestačili ubytovat pracující lid, který na ně makal. Zeptej se rodičů nebo jejich vrstevníků. Byty nebyly, takže z normálních 4+1 nadělali tři ...

0/0
9.2.2010 8:10

me2di

Re: Žizkov

Za poslednich 20let se postavilo daleko vice bytu, nez za komunismu

0/0
9.2.2010 8:18

barbu do

Re: Žizkov

... za posledních 20 let se postavilo bytů, jako za komoušů za rok ...

0/0
9.2.2010 12:21

Zachariáš

Re: Žizkov

To je hra na kdyby. Jak bychom asi bydleli a žili, nebýt komunismu? A zdaleka nejen v Praze. V Rakousku byl ještě v roce 1950 hlad a bída....

0/0
9.2.2010 7:59

Brigádník

Re: Žizkov

Za to v ČSR byli všichni nasyceni úspěchy při budování socialistické společnosti a plněním a překračováním smělých pětiletých plánů. :-P

0/0
9.2.2010 8:14

Mak1

Re: Žizkov

Žižkovu a Libni zdaleka se vyhni;-)

0/0
9.2.2010 7:35

sdsa

autor ze sebe dela uplneho hlupaka

Kdyby byl jen trochu inteligentni, vedel by, ze existovali celkem velmi presne odhady, jak bude vypadat situace s auty za 20 let a neblabolil by nesmysli o tom, ze byl 330000 aut a proto se mu zdaji drivejsi plany 'ujete' a zbytecne velkoryse.

Takto to dopada, kdyz totalni laik pise o vecech, kterym absolutne nerozumi; jednoduse splacne blabol

0/0
9.2.2010 3:20

Mr. Datel

Re: autor ze sebe dela uplneho hlupaka

Velmi přesné odhady?

Uveďte zdroj.

0/0
9.2.2010 9:46

Gilgameš

Předvolební kampaň pro pravici vedená iDnes v Praze

pravice si letos v Praze... přispíšila;-D;-D

0/0
9.2.2010 2:11

vitus.cz

Všechno je jinak :-)

Jak tak na to mrkám, tak by asi modřří "ftáci" neměli zapomenout, že krom betonové loby zde žijí i lidé, a následně i t na, že jim už skoro nikdo nevěří.

0/0
9.2.2010 0:39

ladaxxt

Re: Všechno je jinak :-)

žije zde lid.. Tvé formulace jsou zavádějící.., takto bychom tu přestavbu nedokončili, soudruhu.;-O

0/0
9.2.2010 0:41

ondra112

Re: Všechno je jinak :-)

tahni, pablbe

0/0
9.2.2010 1:09

ondra112

Re: Všechno je jinak :-)

kua, sorry, to nebylo na tebe ale to debilka vys

0/0
9.2.2010 1:10

+sadlos+

...

To je tak hnusná část Prahy, že i dálnice by žižkov vylepšila :)

0/0
9.2.2010 0:06





Najdete na iDNES.cz