Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní experti mapovali křižovatky, kvůli špatným značkám se ztratili

Nejen hustota dopravy a kvalita silnic, ale také dopravní značení je jedním z největších problémů středočeských silnic. Leckde je tak špatné, že řidiči bloudí. Značky buď chybějí, nebo se navzájem překrývají. Při mapování nebezpečných křižovatek se ztratili i Odborníci z ČVUT. Podle nich je to i chyba cestmistrů ze Správy a údržby silnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

suarez

Co je to za experta, kdyz se ztrati?

A jeje, souzi vytahli paty z Prahy a hned se ztratili. No jo, ono to je neco jineho nez koukat ve vyhratem kanclu do lejster a realne dopravni situace videt maximalne venku oknem. Hlavne ze jsou vsude naplacany kruhovy objezdy, ktery kdyz auta zacpou tak neprojede zachranka, hasici nikdo... U klasicke krizovatky neni problem...

0/0
9.2.2010 9:22

bukovski

Což tohle ještě tolik nebolí,

ale ve spoustě obcí jsou tak různě po domácku označené hlavní a vedlejší silnice a většinou to úplně nehraje! Například u nás není nikde značka hlavní silnice, ale na některých křižovatkách (ne všude) je pro ty co přijíždí z vedlejší značka dej přednost v jízdě nebo stopka?! Neví někdo co tedy platí? Ještě jsem si vzpomenul na jednu zákeřnou křižovatku, kde dej přednost v jízdě je schovaná za křovím a hlavní je označena tak daleko, že to většina řidičů přehlíží. Takže pouze místní, a to jen někteří vědí, kdo má na této křižovatce přednost!

0/0
8.2.2010 16:58

kroutimhlavou

jj. Dráthův kraj

Hlavně že se se**rou ve velkým krajský peníze do špitálů a na nesmyslný poplatky ! Ale že po středočeským kraji NEDÁ  normálně jezdit ! Silnice dorvaný, bez pořádných krajnic. Projet od Starý Bolky na Neratovice je pěknej porod. Drátha vystřelit na Mars a to je ještě blízko! Ten člověk kraji jenom škodí (6Xblicí smajlík)

0/0
8.2.2010 16:47

Dynko

Re: jj. Dráthův kraj

tohle s Rathem nema co delat, vsude jinde je to stejny

0/0
8.2.2010 16:59

kroutimhlavou

Re: jj. Dráthův kraj

Dovolím si oponovat. Nebýt Dráthova populistickýho tlaku na špitály (nic jinýho neumí) tak by se ty vyhozený  peníze dali investovat třeba právě do infrastruktury.  Třeba v LBC kraji si napůjčovali skoro miliardu korun na opravu silnic a je to tam sakra znát ! Je pravdou že se třeba nepostavila krajská záchranka, protože nové záchranky si  voliči nemusí všimnout :o) Zato nových a opravených silnic ano. To nic nemění na tom, že nebýt Dráthova populismu, tak se třeba ve středočeským kraji jezdí líp. Takže promiň se soudruhem Dráthem to má sakra co dělat ! Hlavně že má obraz za bůhví kolik míčů ( Zase 6X blicí smajlík)Rv

0/0
8.2.2010 17:12

QT1

Re: jj. Dráthův kraj

Tohle fakt nemá s dráthem nic společného - ten bordel ve značení byl už před ním a byl tam ještě předtím, než vzniknul středočeský kraj (myslím za existence ČR po 1992). A bordel bude, dokud budou na odborech dopravy a správě silnic sedět podobní alibisti, jako je ten v článku. Prostě my nic, my muzikanti, my si děláme svoje a to má na starosti někdo jiný. A tito lidé tam sedí dost dlouho a ještě dlouho sedět budou. Paradoxně jestli je má šanci někdo vykopat, tak je to populista Rath, který si tím pokusí nahnad body ve volbách.

0/0
8.2.2010 17:44

suarez

Re: jj. Dráthův kraj

Nebyt Ratha tak si to opet rozkradou papalasi z ODS, takze nevim co resis...

0/0
9.2.2010 9:24

hrk

Chtělo by to nějakou hitparádu utajených míst

Jako prvního kandidáta navrhuji cestu z Lipníka nad Bečvou do Ostravy po dálnici. Přesto, že značky jsou vidět, křoví široko-daleko nikde, cestu naloznou jen znalci.

0/0
8.2.2010 15:49

kojak 52

to nemají hubu aby se někoho zeptali

kudy se dostanou do Prahy?;-)

0/0
8.2.2010 15:30

dropa

Re: to nemají hubu aby se někoho zeptali

No jestli narazej na takové "dobráky" jako já v Brně při prosbě o nasměrování k Boby  centru... Ješte že jsem měl plnou nádrž a "pouze" hodinu zpoždění z D1.:-/ 

0/0
8.2.2010 15:54

Briťák

chlastaj a hulej

Cestáří akorát chlastaj a hulej.

PATNÍKY A BÍLÉ ČÁRY????? Světe, ty jsem nikde neviděl. Když jedete ze Suchdola do Statenic, tak minu jen 2 umouněné patníky, které nikdy nikdo nevyčistil. (pro rejpaly, nepočítám nový kruháč, který postavil Lidl) Bílé značení taky není a pak se vyhněte protijedoucímu vozidlu. Střední Čechy jsou jak po válce.

0/0
8.2.2010 15:13

gwadegna

ano

když se podíváme na pražské dopravní značení...třeba somaru kde pracuje neschopný Jiří a vede neschopnou montážní partu, tata parta je složena z lidí, co nemají ani základní vzdělání, mrož jak panu Jiřímu říkají, natahal do značení své příbuzenstvo a jen tuneluje, tak se nesmíme divit, že  jsou značky neodborně nainstalované, sloupky značek jsou jen 50cm v zemi a navíc nekvalitním betonem, protože Jiřík šetří, plechy jsou nekvalitní pozink  neodpovídá certifikátům, prostě to nemůže fungovat, když se dělá nekvalitně a s partou bez rádného vzdělání.. Tak v případě nehody, je možnost se odvolat na nekvalitní práci dopravního značení,  a firmou která to špatně nainstalovala.

0/0
8.2.2010 15:05

dropa

Re: ano

Asi si mysleli, že alespoň ty kruháky zvládnou, když maj kvalifikaci od kolotočů...:-)

0/0
8.2.2010 15:28

engels

7

dopravni znaky je nejlepsi byznys. pokud chce nejaka firma delat neco na silnici MUSI SI pronajmout znacky od te SPRAVNE FIRMY za prislusne penize

0/0
8.2.2010 15:05

a.je.to

dočasná dopravní omezení

Vyhodťe ty dementní pruhy pro kola ze svislého modrého dopravního značení udávající směry odbočení před křižovatkou, nebo

je udělete tenčí a nejlépe jinou barvou. Značit pruhy na kola jako

samostatný plnohodnotný dopravní pruh je nesmysl. Pruh pro kola není a nikdy nebude plnohodnotným dopravním pruhem. Ještě ke všemu s modrým označením, že se jedná o pruh pro kola na značce s modrým podkladem, je to příšerně matoucí. Toto debilní značení způsobí víc dopravních nehod než umožní lidem na kolech bezpečnou jízdu!

0/0
8.2.2010 14:56

dropa

Re: dočasná dopravní omezení

Upřesňuji: těch dvou co tam na kole za celej den projedou! A to se vyplatí!:-) :-/

0/0
8.2.2010 15:31

zab

Jinak to přece ani nejde.

Jinak to přece ani nejde než to svést na druhého. Když vás chytne policajt že jste nerespektovali nějakou značku tak vám klidně odsouhlasí, že je špatně umístěná, ale on s tím nic dělat nemůže protože o značkách podle něj rozhoduje někdo jiný než Policie. A tak na pokutě trvá.

0/0
8.2.2010 14:37

semafor

Re: Jinak to přece ani nejde.

Omyl. V dopravní komisi je i policie:-P

0/0
8.2.2010 15:22

dropa

Re: Jinak to přece ani nejde.

Ale s tou pokutou má ZAB pravdu!

0/0
8.2.2010 15:48

Oerteplur

česká klasika

nikdo za nic nezodpovídá. Nikoho též nemotivuje dělat práci navíc (vhodnost kruhových objezdů, vhodnost dopravního značení). Zřejmě jsme se všichni přiučili od našich politiků, kde jakákoliv osobní aktivita je prací navíc, a zadarmo přece pracuje jenom blbec.Rv[>-]

0/0
8.2.2010 14:34

a.je.to

Re: česká klasika

to seš vedle jak tá jedle. U nás se ve státních správách nedělá, ani to za co dostávají zaplaceno, natož něco navíc!

0/0
8.2.2010 14:37

a.je.to

je to zlý

když se podle značek ztratejí odborníci co značky dávají tak něco zřejmě v pořádku není! ;-D8-o[>-]

0/0
8.2.2010 14:29

stefi_ul

Re: je to zlý

Jeste horsi je chytrak, co si neprecte clanek a dela moudra... Ztratili se studenti z CVUT, kteri to tam neznaji, ale tam, uz ses nedocetl vid, to uz je moc pismenek najednout...

0/0
8.2.2010 15:45

Ten komu nic nevoní

no ta fotka...

...kde jsou značky s desítkama reklamních poutačů, mě dostala, to je hnus ;-O

0/0
8.2.2010 14:28

Ivan Langer

Re: no ta fotka...

to neni jen hnus, to je realita. At zije korupce.

0/0
8.2.2010 14:29

paprna

Re: no ta fotka...

Korupce? Dyt kolik poutacu je umisteno na cerno. A pri vytizeni udrzby silnic neni divu, ze nemaji cas na takove veci.

0/0
8.2.2010 14:47

lopenik

no...

v cesku by se fajn zilo, kdyby to v nem nebylo vsechno tak komplikovane ;-D[>-]V

0/0
8.2.2010 14:24

666999666

No tak to byli expeti.

Bože ochraňuj nás ;-D;-D;-D Tím ten ............. na našich silnicích nehájím.

0/0
8.2.2010 14:20

pipi02

Re: No tak to byli expeti.

A článek jsi četl?

0/0
8.2.2010 14:28

666999666

Re: No tak to byli expeti.

Jak jsem řek, nehájím ten ......... na silnicích. Je že je to všude a normální lidi tudy jezdit musí. A nebloudí. ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2010 14:56

PIsa.lek

Re: No tak to byli expeti.

Ale bloudí a dost. A netýká se to jen odboček do malých vesnic, ale třeba i průjezdem Prostějova (když nejedeš po dálnici z Olomouce na Brno - vprostřed města najednou směrové cedule zmizí, ulice různě uhýbají ...  A tejně tak je problém z řady měst se dostat na "ne-dálnice" - směrovky bývají jen na ní, ale na  silnici ne.

0/0
9.2.2010 13:56

rojack

klídek

Josif V. Rath má peněz dost. Když platí jízdné dětem a třicetikačky pivařům, tak má i na nějaké odrazky, ne? Vy středočeši se máte, vy musíte mít krásné silnice!

0/0
8.2.2010 14:11

Ivan Langer

Re: klídek

predpoklada se, ze statni zakazky za rok zpolykaji kolem 800 miliard, z toho se odhaduje ze 30 procent padne na ruzne uplatky a podobne davky. Tedy rocne se takto ztrati mozna 240 miliard. Tak o jakych 30 kackach to mluvis ?

0/0
8.2.2010 14:14

rojack

Re: klídek

O těch, co spolknou taky pár desítek milionů, víš? Ani ty totiž nechceme vyhazovat oknem.

0/0
8.2.2010 14:15

Ivan Langer

Re: klídek

vim i o terch co spolknou par set milionu i o tech co spolknou miliardy, desitky miliard...

0/0
8.2.2010 14:18

mk.charlie

Re: klídek

Tak nepředpokládej a podívej se na rozpočet. Na dálnice jde nějakých 80 mld., stejně tolik na ostatní silnice - kde bys v 1 200 mld rozpočtu vzal 800 mld investičních?

0/0
8.2.2010 16:14

a.je.to

Re: klídek

projel ses není po Středních Čechách? V každý druhý vesnici ulice horší než tankodrom. Když chcete zničit své auto obzlášť doporučují vydat se podle značení silnicemi z Prahy směr Kutná Hora. Katastrofa!Rv

0/0
8.2.2010 14:34

Xladi

Experti

To co experti zjiš´tovali za drahé peníze vím jako občan už dlouho, nejlepší je přijet na křižovatku ve tvaru T kde máte na výběr ze 2 směrů a není tam cedule kam která cesta vede. Také je nutno podotknout že spousta značek je zarostlá v zeleni a není v idět co na nich je. Smutné přitom je že reklamní bilboardy mají zeleň perfektně vysekanou.:-(

0/0
8.2.2010 14:11

Ivan Langer

Re: Experti

Ridic musi predvidat kam ma jet :) treba doprava po modre :))

0/0
8.2.2010 14:12

Xladi

Re: Experti

Jenže já jako vjížděl na hlavní silnici a vyber si, co na tom že 5 křižovatek předtím bylo normálně značených ale nejhorší jsou objížďky, jednou jsem takhle najel 50km na víc, protože nejsou schopni označit trasu v celé délce a kdo to tam nezná tak tápe.

0/0
8.2.2010 14:18

Ivan Langer

Re: Experti

kazda silnice ma sveho majitele. Tomu chce podat podnet a treba to opravi. Pokud ne jsou nadrizene organy kam si lze stezovat. V neposledni rade casto lze podat i trestni oznameni na neznameho pachatele, pokud zkryte dopravni znaceni muze svym vyznamem ohrozit bezpecnost... treba prave skryta snacka stop muze znamenat, ze se ridic domniva ze dava jen prednost z prava

0/0
8.2.2010 14:22

marek.mlady

Re: Experti

Ano, ano proto od zacatku noveho mesice bude povinna vybava ridice krom neprosle lekarnicky i kristalova koule. ;-D;-D;-D Jak se TO mohlo dostat tam kde to sedi. Volby nepomahaji neb tam sedi ztejna zver jako pred volbama. Ted uz nas muze zachranit jen snad Buh.

0/0
8.2.2010 14:23

Ivan Langer

Re: Experti

o neprosle lekarnicce mi nemluv. Zapecetene baleni lekarnicky se spotrebou 2 roky a kdyz ji rozdelas, zjistis ze jen 6 mesicu...

0/0
8.2.2010 14:28

marek.mlady

Re: Experti

Bud vklidu je to protizakone. Jeli na komponentech nejake ho vyrobku, ktery je zabaleny doba trvanlivosti, plati doba trvanlivosti na obalu. Pokud je uvnitr na komponenetech vyrobku doba upotrebebi jina a ty si ji jako zakaznik pred koupi nemuzes overit, (jako ze opravdu nemuzes)  Je to nezakonne.  Je pravda ze policista za to asi muze dat pokutu ale zaroven ti musi podepsat nejake prohlaseni, ze on rozbalil lekarnicku ktera byla nova a mela datum upotrebeni delsi nez komponenty uvnitr. Pak uz je to na trestni oznameni na vyrobce !!!! Lidi branme se vyuuzivejme zakony nebudme jen jako ovce. Zakony jsou tu prece hlavne kvuli tomu aby nas chranily!!!! Zakony jsou tu pro nas tak vyuzivejme jejich moznosti a nenechavejme je jenom pro tech par "vyvolenych" kteri si je tvori pro sebe !!!

0/0
8.2.2010 14:44

Pšenda

Re: Experti

Jo to vis, soukromy majitel se o svuj job stara lepe nez statni spravce.

0/0
8.2.2010 14:13

Fido

Re: Experti

Jeste lepsi je prijet ke krizovatce tvaru T nebo Y, pred niz je jediny ukazatel a to rovne. Bohuzel jen sami silnicari asi vedi, jestli to rovne je doleva nebo doprava.

Co se tyce reklam a billboardu, souhlas. Ty jsou videt vzdycky. Horsi je, ze casto zakryvaji dopravni znacky, ukazatele atd.

0/0
8.2.2010 15:23

moralista

provozní slepota

Ono to také může být provozní slepotou, když si cestmistr porjíždí ten svůj svěřený kousek 30 let dokola, zná tam každou veverku na stromě podél cesty. Měli by schválně jezdit pokaždé v jiném kraji a jiný úsek.

0/0
8.2.2010 14:06

pindruska

Re: provozní slepota

Naprosto souhlasím. Kdybych také pořád jezdila stejný úsek, už bych jezdila po paměti a nekoukala bych po ukazatelích. A oni se pak diví, že řidič, který jede úsek poprvé, bloudí... ;-O Značky zakryté křovím, ukazatel odbočení jen pár metrů před odbočkou...

0/0
8.2.2010 14:12

Ivan Langer

Re: provozní slepota

Brnenska mestska policie Te presvedci ze znacka zakryta krovim je dobre viditelna :)) zdroj: CT nedavno

0/0
8.2.2010 14:16

pindruska

Re: provozní slepota

Tak Brno raději nekomentovat... Jejich uzavírky a objížďky to byla fakt chuť. Tuším, že to bylo v létě - silnice uzavřené, objíďky "skvěle" značené, že na jedné křižovatce ok, na další už žádná značka. Bloudili jsme cca hodinu. Hnus. ;-O

0/0
8.2.2010 14:20





Najdete na iDNES.cz