Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Haiťané opraví píchnuté kolo provázkem, říká český technik

Už dva týdny tráví na Haiti technik Filip Hlásný z Býště. Nezachraňuje lidi v postižené oblasti hlavního města Port-au-Prince, jeho úkolem je zprovoznit na Haiti porouchanou pragovku, kterou tu v oblasti Baie-de-Henne používá český duchovní, otec Roman Musil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A banned warrior999

Podvazat diru v dusi provazkem??

Nejake video by nebylo??8-o8-o

0/0
7.2.2010 20:29

hovnival

@@

a nejlepsi byly ty sterace, ktere stiraly na rucni pohon :))

0/0
7.2.2010 20:22

Honza423

Vejtřaska

Na evropské poměry byla, je a bude Vejtra vždy tím nejhorším čím se lze přepravit z místa A na místo B. Komfort žádný, ovládání otřesné. Pokud bych se měl ale rozhodnout jestli do terénu bez zajištění pojedu Unimogem, T-810, Kamazem nebo starou Pragou V3S volím jednoznačně vejtřasku. Pokud víte jak se o ní jakž takž starat a jak jezdit, neexistuje závada která by nešla prakticky na místě ve dvou lidech  opravit. Staří řidiči se o vejtře vyjadřovali jako o "nejhorším autě na světě které vždycky dojede". Stačí 5 klíčů, hasák, kladivo, kombinačky, pár metrů lana a drátu různých průměrů, několik hřebíků, kus gumy a elektrikářská páska a nic tě nemůže překvapit.

0/0
2.2.2010 23:36

pjb1

Re: Vejtřaska

Na zimní starty přibalit noviny.:-)

0/0
3.2.2010 18:31

Martin 5

Re: Vejtřaska

Přesně, není nad to, dát jí po ránu přečíst, co se událo ve světě!

0/0
4.2.2010 10:08

Zebin

s meziplynem umí dnes jezdit už

málokdo, to nemluvím o zpětných zrcádkách zvící pětikoruny a rejt, kde člověk musí točit pár metrů před zatáčkou, aby zatočil....................když jsem přelezl do avie, tak jsem myslel, že jsem v ráji. V terénu nevím, ale na silnici to moc není

0/0
2.2.2010 13:30

EWCZ+

Re: s meziplynem umí dnes jezdit už

Silnice tam v podstate nemaji, tak to nebude vadit.

0/0
2.2.2010 14:14

borishead

to je teda pomoc

poslat jim tam strep kterej bude vic v dilne nez v provozu to je fakt pomoc ... holt tam posilejme vice kramu aspon se nemusime starat o ekologicke likvidace

0/0
2.2.2010 10:16

Vlna hněvu

Re: to je teda pomoc

ta pragovka nesouvisí se zemětřesením. Tu si tam koupil šéf tamější katolický misie  ještě před zemětřesením. Ještě chce vrtnou V3S na vrtání studní. To má celkem logiku.

0/0
2.2.2010 10:20

Barkas

Re: to je teda pomoc

Hmmm - zde je vidět když někdo neví která páčka a napíše takovou blbost. Kdyby si autum aspoň trochu rozuměl, tak by jsi věděl, že Praga V3S nemá v terénu konkurenci!

Když  byly V3Sky na různých vojenských misích v cizině, tak se nejdřiv američani a spol divili co to máme za auta - ale když po určité době nebyl jediný den, kdy naše Pragovka nevytahovala ty jejich zapadlé "super náklaďáky", tak si velice rychle vybudovali respekt a úctu k tomuto autu.

Ale samozřejmě pošleme tam něco nacpané elektronikou , vstřikováním a řídí jednotkou - to by bylo fakt super.

Než něco vypustím z hu.. tak o tom aspoň něco vím a nemluvím bláboly!

0/0
2.2.2010 10:49

Raffan

Re: to je teda pomoc

to co tu meles jsou jen takove povidacky prdlave babky, z jednoho zapadleho US auta se nadela slavy. Ty rozrachane a roztrepane V3S si moc dobre pamatuji, porucha na kazdem kroku atd. Vojenske V3S  najezdili velmi malo km po m20 - 30 letech sluzby 80 000 km natocenych v tom byla jeste GO motoru ;-D

0/0
2.2.2010 11:15

Gaspard

Re: to je teda pomoc

Nevím, kde jsi k tomu přišel, ale u nás na vojně byly véesky v provozu neustále i při jejich stáři kolem 30 let. Zato nové tatrovky stály věčně v dílně a neustále se čekalo na nějaké náhradní díly. Je pravda, že hodně véesek byly šroty, ale to bylo spíš tím, že o údržbu aut v autoparku se starali vyučení kuchaři apod. kteří tomu vůbec nerozuměli, zato v kuchyni nám vařili automechanici. Ale to byl problém armády a ne véesek.

0/0
2.2.2010 11:46

Raffan

Re: to je teda pomoc

jestlio to nebude tim, ze Tatry soustavne jezdily a V3S staly v autoparku a byly jen k lesteni. Bohuzel se tu vytvari gloriola kolem jednoho srotu, ve kterem se clovek svezl 50 km a pak cele odpoledne neslysel a vibroval jeste na druhy den.

0/0
2.2.2010 12:18

Raffan

Re: to je teda pomoc

mimochodem, kdyz mel byt na vojne poplach tak to bylo verejne tajemstvi a v zime chodili ridici celou noc do autoparku ty slavne V3S startovat protoze by je rano museli jednu vedle druhe Tatrama roztahovat. ;-D

0/0
2.2.2010 12:52

Hucinak

Re: to je teda pomoc

Kamo, kdo muze za to, ze jste byli lempli, pri poplachu nenastartovat, kdyz se navic cekal, tak za to se slo bez reci do bane a o opustaku sis mohl nechat zdat. Pokud byly aku v poradku, chytila vzdy... vis na co byly eterove bombicky? 

0/0
2.2.2010 13:35

Thorough

Re: to je teda pomoc

Raffan jen pomeruje kdo ma vetsi koule vubec bych ho neresil ;)

0/0
3.2.2010 18:35

WIFI

Re: to je teda pomoc

plácáš nesmysly. Čím je auto jednodušší, tím méně času tráví v dílně, protože logicky má míň věcí a jsou jednodušší, tj. hůře se pokazí. :-)

0/0
2.2.2010 10:50

Raffan

Re: to je teda pomoc

to ale nebude pripad V3S :-)

0/0
2.2.2010 11:17

rugerforever

Asi tak Rafane

pokud je V3S ka v dobrém stavu (nezáleží ani tolik na stáří), přežije tam dalších dvacet let.

Pokud je zničená ani se nerozjede. Principiálně - stará  v3S, má li základní péči a pokud není zničená vydrží skoro věčnost. Znám několik autodopravců, kteří se V3S zbavovali se slzou v oku víceméně díky nesplnění ekolimitů. To že je to auto archaické, hlučné, neergonomické a že žere jak tank bledne (pokud je funkční) ve srovnání s životností.

Osobně bych s takovým vozidlem nechtěl mít nic společného ani náznakem, ale pro černoušky je to myslím  i takový typ techniky, který bude vyhovovat jejich přirozenému naturelu.

0/0
2.2.2010 12:21

Raffan

Re: Asi tak Rafane

mas perverzni predstavu o cernouscich ;-D

0/0
2.2.2010 12:48

Dvakrát blokovaný Marík

Re: to je teda pomoc

Vejda je super stroj, něco jako batmobil v terénu ;-D

0/0
2.2.2010 11:13

pekur

Re: to je teda pomoc

Jak by jsem nerekl strep,V3S je sice stare auto,ale opravit ho pujde rozhodne lepe nez nejaky hypermoderni nakladak nebo pseduterenak typu Hummer from Prague.

Technici na Haiti potrebuji neco bytelneho,co vydrzi a oprava stoji co nejmene (viz Tatry a Zilly na Sibiri). Napr. Nissan Patrol (jinak skvele auto) zapadlo v dole LOM firmy MUS hned po nekolika metrech,zato V3S dojela az na dno dolu!R^

0/0
2.2.2010 11:56

pekur

Provazek?

Autor zapomel napsat k provazku,ze jde spise o ocelove lanko,ktere neni urcene na opravu,ale na zabezpeceni proti kradezi. !!

Vsak vime, jak se Haitane s ostatnimi obyvateli radi rozdeli o potraviny a v klidu cekaji ve fronte,az na ne prijde rada. A kdyz na ne dojde,tak jeste reknou:"Pokud to jidlo potrebuje nekdo vhodnejsi,rad si vezmu mensi porci.";-D

Vsak oni nemaji moc casu,jak jsou zanepradzneni opravami a pomoci ostatnim. ;-D

0/0
2.2.2010 10:10

Vlna hněvu

Re: Provazek?

když týden nejíš asi těžko budeš čekat ve frontě co na tebe zbyde Rv

0/0
2.2.2010 10:26

EWCZ+

Re: Provazek?

Asi je podle vas lepsi se zacit rvat a v nastalem zmatku tretinu jidla nebo vody rozslapat v prachu, ze?

0/0
2.2.2010 14:09

frankie

PV3S

S Véeskou jsem jezdil porvé v autoškole........převodovka bez synchronů to byla škola řazení....jen jsme neměli ty chrániče sluchu jako Otík

0/0
2.2.2010 10:04

gaDzin

Koukam

Se maj lip jak ja, rano zima a misto na plaz jedu do prace.

0/0
2.2.2010 9:33

Bene88

Re: Koukam

A celej den musis makat jako sroubek, zatimco oni tanci a dostanou vsechno zadarmo... To se holt nekdo umi narodit...

0/0
2.2.2010 10:09

pekur

Re: Koukam

To je fakt, ale i v Cechach se urcita skupina chova stejne;-D;-D

Napr. nejmenovana privilegovana skupina na Malostranskem namesti s vsemi moznymi vyhodami.

A taky ctvrte: Chanov, Maticni ulice atd.;-€

0/0
2.2.2010 10:12

Raffan

nazijete vsichni v nejakem podivnem svete slavy

V3S bylo sice ne spatne auto na svou dobu, ale desny tragac, Tatry 805 je v pruchodivosti strcily do kapsy a to nemluvim o Mercedesech Unimog, a podobnych ruznych nakladaku .

0/0
2.2.2010 9:12

chenile

Re: nazijete vsichni v nejakem podivnem svete slavy

Jenze tady jde o jinou vec....  V3S se da opravit u kazdyho v garazi....  oprav na Haity Mercedes....

0/0
2.2.2010 9:15

Vlna hněvu

Re: nazijete vsichni v nejakem podivnem svete slavy

V3S má výhodu v průchodnosti terénem. Přestože má malý kola, tak díky převodvce v kolech má vysoko nápravy. JInak je to zastaralý auto a na silnici pomalý. Taky je vidět, že potřebuje technika na plnej úvazek :-)

0/0
2.2.2010 9:17

Dabi

Re: nazijete vsichni v nejakem podivnem svete slavy

jo a při první válce v zálivu to byly PV3S, které jediné jezdily furt

0/0
2.2.2010 9:31

DickLarge

Re: nazijete vsichni v nejakem podivnem svete slavy

Pamatuju že měly na obou stranách na šroubech na kolech pravotočivej závit, takže na jedný straně se to samo povolovalo. V předpisu bylo, že je třeba to před každou jízdou zkontrolovat. Kdo to nedělal tomu občas za jízdy ulítlo kolo...

0/0
2.2.2010 10:07

Vlna hněvu

Re: nazijete vsichni v nejakem podivnem svete slavy

hlavně se nesmí překračovat rychlost (třeba z kopce), jinak rupne kardan a auto se rozpadne na kusy

0/0
2.2.2010 10:25

Dvakrát blokovaný Marík

Armáda má

zakonzervováno minimálně 500- 1000 V3S, proč je nerozbalí a nepošle?

0/0
2.2.2010 9:02

chenile

Re: Armáda má

protoze ty hummery se tam posilaj jen a jen proto, aby se zamaskovalo ze si je puvodne koupila mestska policie bez vyberoveho rizeni

0/0
2.2.2010 9:10

sipecek

Re: Armáda má

na tom neco bude..minuly tyden me v radotine na krizovatce malem zboural bily hummer s modrym pruhem a ridil to cu... v cerny cepici s pruhem. By me zajimalo na co to potrebujou?

0/0
2.2.2010 9:42

Vlna hněvu

Re: Armáda má

ten Bém je ale smolař, on maskuje jednu nehospodárnost ještě větší nehospodárností. Protože ta přeprava hummerů (letecká) by přišla na víc peněz než je jejich pořizovací hodnota. A vozit přes celej svět auto, který se vyrábí za rohem (USA) může vymyslet jenom Bém.

0/0
2.2.2010 10:23

Chytracisko

A kdybyste viděli jak na těch kolech jezdí

jeden biker je na tom interaktivním videu, bere zprava všechny, dodávku i autobus :-)

0/0
2.2.2010 9:00

lejnok

Re: A kdybyste viděli jak na těch kolech jezdí

PaCh by tam měli poslat nejmíň 10 000 alkoholtesterů ;-D

0/0
2.2.2010 9:41

Brainwashington

A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

s nd a 2-3 techniky!! Pražskej šašoun chtěl poslat Hummery, co nic neuvezou a neprojedou tam co V3S! Navíc, V3S má ve vojenské verzi vícepalivový motor, takže jezdí na cokoliv od kerosinu po fritovací a palmový olej a surovou ropu !! A, nežere tolik co hummer! :-/

0/0
2.2.2010 8:31

iuos - cenzorův mazánek

hmm

protože by to dávalo smysl

0/0
2.2.2010 8:41

Karawetari

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

Hummer stojí několik mega a za jednoho hummra by byla armáda V3S a udělaly by víc služby než jeden hummer:-D

0/0
2.2.2010 8:49

chenile

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

Ty Hummery tam posilaj jen proto, ze si je koupila Mestska policie... kazdy zvlast aby nemusela delat vyberove rizeni.. a to protim do Prahy !!!!!!

Kdyz se to dozvedel Bem a nevedel co s tim pruserem delat... rekl ze je poslou do Haity... tak proto Hummery

0/0
2.2.2010 8:59

Lízal

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

Však vidíte, co je primátor za vypatlance a čím vlastně žije! S tím Hummerem by tam tak jezdil leda jejich prezident a to jen do doby, než by mu došel benzín...!

Jasně, že vejtřasky jsou pro ně super náklaďáky, známe je všichni z vojny!!!

0/0
2.2.2010 8:58

Vlna hněvu

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

Ty hummery vymyslela chytrá hlava Bémova. Jenom za dopravu z ČR by dal víc, než kdyby je koupil znovu v USA a přepravil na Haiti.

0/0
2.2.2010 9:06

TT777

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

R^;-DR^

0/0
2.2.2010 9:57

DickLarge

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

RvCo tam budou dělat s humrama, vždyť to žere jako tank.

0/0
2.2.2010 10:10

jaryk1

Re: A, proč tam nepošle česká vláda eskadru V3esek i

nejsem tak zběhlý v zeměpise, ale myslím, že po vlastní ose tam nedojedou, lodě má Kožený a do letadel ČSA se nevejdou

0/0
2.2.2010 9:57





Najdete na iDNES.cz