Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neoblíbené větrníky lidem ve Vítězné nevadí. Vydělají na nich

Proti větrným elektrárnám, které výrazně mění krajinu, se obvykle sepisují petice. V obci Vítězná u Dvora Králové nad Labem však starousedlíci s vysokými větrníky problém nemají. Firma, která je chce postavit, si je naklonila tím, že jim dá vydělat na svém podnikání s vyrobenou elektřinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pýthie

hmmm

IMHO tyhle větrníky -zejména v našich podmínkách-patří mezi lidské vynálezy, vysmívající se svým tvůrcům ;-) Aniž bych hodnotila  estetiku ( četla jsem  zprávu o narušení krajinného rázu, kterou vypracovali jako interní materiál dokonce odborníci ze SZ), ekonomiku provozu apod., docela mne pobavil jeden větrník u Pávova na Vysočině, který na silnici I. tř. házel na projíždějící auta zlomyslně velké kusy ledu ;-D  Krajský úřad  zcela logicky si v poslední době vyhradil alespoň právo vyjadřovat se ke každému takovému nesmyslnému záměru v  kraji, zejména, když  se zpravidla jedná o stavbu větrníků na zeměděl.půdě I.bonity ,což už je zvláště velký nesmysl .:-(

0/0
31.1.2010 8:15

Franta 1

Poraďte všichni ochránci

přírody co by vám vyhovovalo? Větrné elektrárny hyzdí krajinu svým vzhledem stejně jako solární panely,elektrárny na uhlí čoudí,jaderné jsou nebezpečné,vodní elektrárny poškozují ekosystém toků.Jaká je jiná možnost výroby elektrické energie?

0/0
30.1.2010 22:35

koga

Na ekologii

ať už vetrné nebo solární vydělají jenom firmy, které to staví nebo provozují. Všichni ostatní jim to musí  hradit. Podívejte se na svůj účet za elektřinu, kolik jim každý přispíváte, Je to čistý socialismu pod praporem ekologie.

0/0
30.1.2010 18:55

Helena1

Jen bezcharakterním blbounkům se líbí..

..zoufalá monstra v krásné české krajině. Nojo, za peníze by tam v té vesnici prodali i vlastní děti.

0/0
30.1.2010 18:32

barbu do

Cikáni byli vždycky paraziti ...

0/0
30.1.2010 17:47

habr

U nás na větrnících

vydělává jedině cukrář. Ale má je dobré, tak nám nevadí. ;-D;-D;-D

0/0
30.1.2010 17:34

ELAPHURUS

Větrníky nebrat

Je to neskutečný HUMUS....

0/0
30.1.2010 14:17

Vedoucí kolotočář

Re: Větrníky nebrat

V Rakousku, pri ceste z Blavy do Vidne maji Rakusaci nekolik desitek elektraren jiz na prodej. Puvodni projekt, ktery mel zajisitit "eko" energii pro cela mesta, konci fiaskem a dnes rakouska vlada nevi, co s temi vetrnymi elektrarnami delat. Naklady na udrzbu se totiz ukazaly jako vyssi, nez zisk z prodane elektriny vyrobene temito vetrniky. Na vine je kupodivu silny vitr, ktery v poslednich dvou letech zpusobil zvysenou poruchovost obrich lozisek vrtuli a nutnost brzdit vrtule pri provozu, protoze jsou omezene jmenovitym vykonem na mirny vitr a vyssi otacky nelze kompenzovat natolik ucinne pouhym natacenim listu na hrideli, protoze z praxe se ukazuje ze setrvacnost cele vrtule nereaguje na casto promenlivy vitr, takze je treba brzdit hridel. Rakusane obvinuji globalni oteplovani za vznik ostrych narazovych pasatovych vetru, ktere jsou v rovinate krajine okolo Vidne neprirozene.

0/0
30.1.2010 15:27

EWCZ+

Re: Větrníky nebrat

Pasaty v Rakousech?  To tedy sotva. A navic pasaty nejsou narazove, ty vyuzivali moreplavci prave pro jejich stalost. Ty akorat meni smer v lete a v zime.

Asi maji Rakusane spatne vrtule - ty co jsou u atlantickeho pobrezi museji vydrzet treba ty podzimni silne vetry, protoze to je ostatne jedina doba, kdy z nich nejaka podstatnejsi energie tece.

Pak se ovsem prohyba nase a polska prenosova soustava ve smeru sever-jih...ale to uz je jina povidka.

0/0
30.1.2010 19:29

alex5

Re: Větrníky nebrat

to je jasný, větrníky jsou humus, solární elektrárny hyzdí krajinu, jaderný odmítáme z principu, uhelný čouděj a zamořujou ovzduší....

Jenže pak je ještě třeba říct, že když tohle všechno domítáme, tak jaksi z principu souhlasíme s tím, že budeme platit za elektřinz 4x tolik.

To ale bohužel hlupákům ještě nikdo neřekl....

0/0
30.1.2010 16:01

kliiidek

Re: Větrníky nebrat

Jádro ve skutečnosti odmítají jenom ekobuz.y

0/0
30.1.2010 16:12

Jim Hacker

Re: Větrníky nebrat

Jasně woe, postav si to na zahradě...

0/0
30.1.2010 16:55

kliiidek

Re: Větrníky nebrat

Bývalka má chalupu kousek od Dukovan, jezdil jsem tam co chvíli a neměl jsem s tím problém.

0/0
30.1.2010 17:41

kliiidek

Re: Větrníky nebrat

Radši mít za barákem reaktor, než řadu ventilátorů, které docela slušně ku.ví mikroklima a zvyšují půdní erozi (jsem učitel létání, aerodynamika a meteorologie mě živí, tak o tom něco vím).

0/0
30.1.2010 20:56

Franta 1

Re: Větrníky nebrat

Takže větráky ničí mikroklima tím,že se staví větru do cesty?Potom by se ale měli vykácet všechny stromy a srovnat krajinu do absolutní roviny,jen nevím jak by se rovnali takový Krkonoše.

0/0
30.1.2010 22:44

kliiidek

Re: Větrníky nebrat

BOHA!! Koukni na hranu za lesem, nebo i na řadu topolů, která je v podstatě neekologická.. A pak to porovnej s vrtulema, které jsou čtyřikrát vyšší.. A navín, na rozdíl od stromů, vytvářejí dynamické turbulence.

0/0
30.1.2010 23:29

Paul Sulc

Re: Větrníky nebrat

Jedine ekologicke elektrarny jsou na kliku. Cikany a tocit, a hezky rychle.

0/0
30.1.2010 18:11

rh2

Jak se firma jmenuje?

0/0
30.1.2010 11:57

badodmrtvereky

větrné elektrárny

Proč by jim vadily,když dostanou peníze a zaplatí to všichni odběratelé v ceně elektřiny.A ještě od firmy dostanou škváru.To na rozdíl od jiných věcí modrým ptákům nevadí.

0/0
30.1.2010 11:55

buranumdopamatniku

neuveritelne

Je to k nevire  jak jsou   Cesi ohledne vetrniku hloupi  a jake veci si vymysli ve svem nihilismu.  Tohle uz je  nemoc, zatahl ji do Cech Klaus.

0/0
30.1.2010 11:24

Ti-Li-Ling

Za peníze je vhodné

nechat zprznit vlastní dceru.

0/0
30.1.2010 10:56

;-)

Re: Za peníze je vhodné

A to souvisí s větrníky jak? To že se u nás rozpoutala fóbie z větrníků ještě neznamená, že jsou šppatné. A tady ti lidé na tom i vydělají. Vám připadá nepravné vydělávat? A Pracujete? ......nebo byste se cítil jako prodejná d*vka? :-P

0/0
30.1.2010 11:38

Ti-Li-Ling

Re: Za peníze je vhodné

S hlupáky se nebavím.

0/0
30.1.2010 13:14

vKrieg

Re: Za peníze je vhodné

Tímto si protiřečníš.

0/0
30.1.2010 13:27

Ti-Li-Ling

Re: Za peníze je vhodné

Zřejmě se lépe seznámíme tak, když uplatním řádnou stížnost na nevhodné zasahování do diskuze dnešním administrátorem IDnes.

0/0
30.1.2010 13:39

alex5

Re: Za peníze je vhodné

ty budeš zřejmě pořádej hňup!

0/0
30.1.2010 15:58

lolek77

Vážení budoucí akcionáři větru.

Pokud jste se ještě nepoučili z kuponky jak se zbavit minoritních akcionářů je mě Vás líto. Vaše už teď bezcenné papírky se řadí vedle akcií Avia Kutná Hora nebo Poldi Kladno. Ovšem ty větrníky Vám tam zůstanou a budou vydělávat někomu jinému.;-D

0/0
30.1.2010 10:48

Kill Baby,Kill !

Obcím které si nepřejí pár větrníků na poli,

by měli postavit pěknou uhelnou elektrárnu.Pak bych rád viděl jejich protáhlý držky.

0/0
30.1.2010 10:15

mirdae

Re: Obcím které si nepřejí pár větrníků na poli,

Stačilo by, aby provozovatel elektrárny využívající tyhle "obnovitelné" zdroje byl povinen dodat nasmlouvanou energii za jakýchkoli podmínek, tj. i když nebude foukat nebo svítit sluníčko. Pokud nedodá tak sankční poplatky. V tu chvíli by se nikdo o takový byznys nezajímal. Jak už je psáno víckrát dole: každý takovýto nejistý zdroj musí být zálohován zdrojem jiným s JISTOU DODÁVKOU ZA JAKÝCHKOLI PODMÍNEK A KRÁTKOU DOBOU NÁBĚHU - to si myslím není ani elektrárna uhelná. Nejrychleji se dá naběhnout vodní, i proto se používají jako zdroje pro odběry ve špičce.

0/0
30.1.2010 11:37

xblack13

Re: Obcím které si nepřejí pár větrníků na poli,

ještě bych dodal, že energie od takového dodavatele musí být vykupována za cenu nižší, než je obvyklá cena elektřiny prodávaná ČEZem.

0/0
30.1.2010 14:37

EWCZ+

Re: Obcím které si nepřejí pár větrníků na poli,

Jo, to je muj hlavni problem s "obnovitelnymi zdroji". Proste nejsou spolehlive a tecka. Jo - a tu kratkou dobu nabehu maji spis plynove elektrarny,

 Takze k tem betrnikum prote musime mit zalozni zdroje ve stejne kapacite, coz je asi stejne inteligentni, jako byste si k opasku museli povinne poridit jeste ksandy a nosit je zaroven.

Asi tak.

0/0
30.1.2010 19:33

hňup

asně,

v momentě, kdy budou ty větrníky kolaudovaný, vodstřihnout vod vostatních zdrojů el. energie vítěznou a okolí. ať si jedou na těch 6 MW...a když dofouká, ať šlapou dynama....

0/0
30.1.2010 10:09

IQ007

Radši jednu jadernou,

než 100 000 takových nesmyslů.

0/0
30.1.2010 9:40

Qíteček na hrob cenzora

Re: Radši jednu jadernou,

Jo.

0/0
30.1.2010 9:55

ELAPHURUS

Re: Radši jednu jadernou,

R^!R^!

0/0
30.1.2010 14:16

xblack13

Re: Radši jednu jadernou,

R^

0/0
30.1.2010 14:38

Tomasex

Re: Radši jednu jadernou,

R^

0/0
30.1.2010 15:17

kliiidek

Re: Radši jednu jadernou,

R^

0/0
30.1.2010 17:44

hany1

Větrníky lidem ve Vítězné nevadí.

Ale vadí ! Asi už nic nezmůžou , tak si raději koupi akcie, ať z toho také něco mají.

0/0
30.1.2010 9:34

Již nelze mazat jednotlivě

hlavně že je to ekologické

a není v tom ta betonová lobby stavějící ty tfuj tfuj jaderné elektrárny ;-)

0/0
30.1.2010 9:22

killy

Vida, jak se vždycky podaří přesvědčit blbce...

Ještě přejmenovat vísku na Zelený Blbákov......

0/0
30.1.2010 9:07

semafor

Oni

vydělají a ostatní musí na tento druh energie doplácet!!

0/0
30.1.2010 9:01

p555

Re: Oni

prd vydelaji... tyto vetraky se u nas zaplati az kdyz se rozpadnou, tak po 20 letech...

navyse delaji problemy nepravidelnym zatezovanim site a musi se kompenzovat uhelnymi a plynovymi elektrarnami... 

0/0
30.1.2010 9:05

Léčitel pitomců

Re: Oni

To máte pravdu, ale proto je také ta výkupní cena více než 10násobná. To už na umělé udržení tohoto paskvilu stačí a ty prachy jim to přinese.

0/0
30.1.2010 9:14

semafor

Re: Oni

Víš, co to je příspěvek na zelenou energií? (alternativní zdroje) Podívej se na svou fakturu!!

0/0
30.1.2010 9:29

Tramp_007

Re: Oni

Proč jenom uhelnými a plynovými? Vy tak trochu oblbujete. 1) to lze kompenzovat podstatně operativněji vodními elktrárnama 2) malé zdroje v síti snižují ztráty v síti. Ne nadarmo ve Švédsku platí  majitelé sítí malým elektrárnám 0,05 kr tzv nättnytta.

0/0
30.1.2010 9:45

fantomas

Re: Oni

že u nás těch vodních elektráren jde ale postavit tolik že?

0/0
30.1.2010 9:56

EWCZ+

Re: Oni

Kde sly postavit, tam je uz postavili za prvni republiky, tenkrat jsme byli na prednich mistech v elektrifikaci.

0/0
30.1.2010 19:36

libynn

Díky státem garantované,

nesmyslně přemrštěné, výkupní ceně, to v účtech za elektřinu, zaplatíme do kapes "eko"podnikatelům, všichni!Rv

0/0
30.1.2010 8:59

slatin

Podíl na zisku? Spíše podíl na dotacích ze SR

Tohle je ztrátová akce pro stát..Zisková pro majitele větrníků.A až firma odejde ? Větrníky zůstanou?

0/0
30.1.2010 8:55





Najdete na iDNES.cz