Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Vrahovi nelze jednoduše nabídnout restart

Mladík, který v lednu 2004 jako třináctiletý zavraždil svou spolužačku z Kmetiněvsi na Kladensku, opustil před necelým týdnem výchovný ústav Klíčov v Praze. Protože čin spáchal jako nezletilý, nemá záznam v trestním rejstříku a nelze mu ani uložit hospitalizaci. Jako dětský psychiatr to považuji za zásadní chybu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhastrecht

Ten kluk zabil spolužačku,

je to sprostý a nepotrestaný vrah, kdykoli může svůj čin zopakovat, to je fakt, každý "vyléčený" násilník se ať již z vězení nebo v tomto případě z blázince vrací jen horší, než byl předtím, to je také fakt.

Jenže ten největší problém je jinde, my sice tohoto vraha plamenně odsoudíme pro jeho jednu jedinou vraždu, ale miliónům žen, co každoročně zavraždí své děti umělým potratem řekneme, že je to v pořádku, že je to jejich nezpochybnitelné lidské právo a že nezabili člověka, ale jen nějaký shluk buněk, vrahy miliónů (Lenin, Mao Ce Tung, Ho Či Min, Kim Ir Sen) si nabalzamujeme, vystavíme,  chodíme se klanět jejich zdechlinám a jejich přímým vykonavatelům - bestiálním sadistickým vrahům a mučitelům od KGB po polpotovskou tajnou policií všechno odpustíme,vyplácíme jim horentní důchody a o jejich obětech mlčíme. Do světa těchto morálních hodnot se ten kluk narodil, ve světě takovýchto morálních hodnot žil, podle čeho měl vlastně poznat, že když tu holku vraždil, že dělá něco špatného?

0/0
30.1.2010 15:18

Kladýnko

No nazdar...

Těžko říct, kdo je větší psychopat, jestli ten vrah, a nebo pan doktor, autor tohoto blábolu...Rv

0/0
29.1.2010 16:01

killy

Nějaký zdůvodnění by nebylo ?

:-/

0/0
29.1.2010 17:14

Apolena Kolenatá

Perfektně..

napsánoR^. Celkem stručné, vysvětlující, bez velkých emocí, pochopitelné většině čtenářů. Z celého srdce s panem doktorem souhlasímV

0/0
29.1.2010 13:20

Petr_

postmoderní

To slovo v textu znamena co? Ve stare latine to slovo vlastne ani nebylo a podle slovniku moderni znamena soucasny. Co chteji rici lidi, kteri rikaji, ze zijeme v postmoderni dobe?

0/0
29.1.2010 12:15

To je bomba

Re: postmoderní

kdyby to šlo vysvětlit jedním slovem, tak by se tohle slovo asi nepoužívalo :-)

Podle mě, v tomhle kontextu, postmoderní společnost znamená společnost, ve které už vymoženosti a blahobyt vedou k mravní krizi a zvrhlosti.

0/0
29.1.2010 14:01

To je bomba

Re: postmoderní

něco jsem vygooglil:

"Pro postmoderní společnost je příznačná kulturní relativizace, je zde výrazný přesun populace z průmyslových odvětví do služeb a později fenoménem globalizace a novým ekonomickým rozdělením světa. "

"Objektivní reality postmoderní společnosti jsou např. globalizace, terorismus, regionální konflikty, organizovaný zločin,

kyberterorismus, energetická bezpečnost, pandemie apod."

0/0
29.1.2010 14:07

To je bomba

Re: postmoderní

kulturní relativizace = cynická nestoudnost , podle mě :-)

0/0
29.1.2010 14:08

Králík z klobouku

Další bez viny si hodil kamenem

Šak vám to taky pámbu sečte, pane Kunst. Všechno. I to, že jste teď neodolal pokušení hodit si taky kamenem a přilít si trošku oleje do nenávistné kampaně. I to, že jste jako batole mlátil kamaráda na pískovišti do hlavy a nenapadlo vás, že ho to bolí. Jistě že člověk, který se poučil ze své chyby, musí s ní a s jejími následky žít až do smrti. Kde ale berete tu jistotu, že jediné správné řešení je mít záznam v rejstříku, být hospitalizovaný a vydat se všanc těm vesničanům a psychiatrům, kteří jsou ještě větší psychopati než on sám? Ano, ten Robin vždycky bude nebezpečný, ale obávám se, zda vy nejste ještě nebezpečnější a nezpůsobil jste ve svém životě ještě víc zla a nezničíl víc životů než on.

0/0
29.1.2010 12:07

zipx

souhlasit lze snad jen s tím

že současný přístup společnosti je zcela nefunkční. Není tu ani možnost odpuštění v křesťanském smyslu ani ochrana společnosti před jasnou hrozbou. S nadsázkou by se dalo říct, že tady zvítězilo peklo..

0/0
29.1.2010 11:36

procnemateradilidi

Re: souhlasit lze snad jen s tím

Tak psano jest!!!!!

0/0
29.1.2010 11:40

procnemateradilidi

BRAVOOOOOOO!!!!!

Z textu vypliva jedna vec :-)Kdyz muze byt clovek zodpovedny za vrazdu ve 13 letech muze snim mit i kdokoliv sex protoze 13 lety clovek je jsi schopen plne uvedomit co dela !!!!!Bravo dekuji a lituji ty stovky lidi co nase justice soudi za prirozene veci lidi nepravem ...........R^

0/0
29.1.2010 11:34

procnemateradilidi

Re: BRAVOOOOOOO!!!!!

najdete rozdilnost techto dvou clanku a uvedomte si ze ti kluci co se tu o nich pise jsou jeste o rok starsi.Zdroj i-dnes: http://zpravy.idnes.cz/pedofil-zneuzival-chlapce-na-uteku-dalsi-recidiviste-detem-za-sex-platili-1rl-/brno.asp?c=A100128_123907_krimi_jba

0/0
29.1.2010 11:37

Olaf Elvis

Re: BRAVOOOOOOO!!!!!

Nauč se pořádně číst, chápat psaný text, chápat různé souvislosti. A následně psát tak, aby ti bylo rozumět. Posléze se můžeš zapojit do věcné diskuze. Myslím to úpřimně.

0/0
29.1.2010 13:53

petr88

Re: BRAVOOOOOOO!!!!!

Proč se u nás pořád dává tresní zodpovědnost, dohromady se sexem? Tresní odpovědnost od 12 let  a pohlavní život od 15. to je nějaký problém?

0/0
29.1.2010 13:59

Michalic

Jinak - po opetovnem precteni clanku bych se

chtel hluboce sklonit pred panem doktorem Kunstem.Uz dlouho jsem necetl tak moudry a pritom nezavisly text.Dane tema probira do hloubky a s velikou znalosti problematiky.

Ten clanek je tak dobre napsan,ze se az divim,ze ho otiskl takovy bulvar jako je Mf iDnes.

Pane doktore, jeste jednou - ma ucta !!

0/0
29.1.2010 11:33

procnemateradilidi

Re: Jinak - po opetovnem precteni clanku bych se

hmm to jsme na tom opravdu spatne..........blaboly vydavat za pravdu:-(

0/0
29.1.2010 11:39

kytka112

Re: Jinak - po opetovnem precteni clanku bych se

8-o  ocituj z článku jeden jediný blábol, chytrolíne...Rv

0/0
29.1.2010 11:42

TloolT

Re: Jinak - po opetovnem precteni clanku bych se

Souhlasím, je to výborný článek. Osobně si myslím, že za plánovanou vraždu by mělo být automaticky doživotí bez jakékoli možnosti propuštění, pokud s tím nebudou souhlasit pozůstalí.

0/0
2.2.2010 21:44

Michalic

Pro vsechny pseudohimanisty -

nediskutujeme tady o nebohém nemocném cloveku.

Tady diskutujeme o úchylném vrahovi svojí spoluzacky,o jehoz úchylce se lekari shoduji v tom, ze je nevylecitelna !!!

0/0
29.1.2010 11:25

MadHawk

s tím nesouhlasím

"Mladík z Kmetiněvsi přitom spáchal něco, co je zásadně nepřijatelné v samých základech, v DNA naší kultury. Zabil. " Naše kultůra je v základu postavena na zabíjení a válkách. Války jsou neustále a na zabíjení se vymýšlí stále lepší a lepší zbraně - většina lidských výrobků těží z válečného vývoje technologií.... už v pravěku se kmeny mezi sebou vybíjely

0/0
29.1.2010 11:09

zipx

Re: s tím nesouhlasím

no správná definice je zabil bližního svého. Dovolené v naší kultuře je jen zabíjet nepřátele ať už slovo nepřítel znamená cokoliv..

0/0
29.1.2010 11:25

procnemateradilidi

Re: s tím nesouhlasím

kdo si mysli ze buh rozlisuje mezi hrichy tak je vul .......

0/0
29.1.2010 11:42

moebius

nejhorší na téhle společnosti je to

že každou věc trestá tisíckrát, člověk udělá jeden čin a schytá tisíc trestů, je to spravedlivé? a dokonce trestá vězením či trestem smrti takové věci jako je prohra, neznalost, neúspěch, strach, nejen úmysl čí úklad.

Tahle společnost naprosto selhala u toho kluka už před vraždou, nedokázala mu nabídnout alternativu, neměl žádný pozitivní příklad, jak s tím, co se v něm děje nakládat, protože je pokrytecká a úřednická. Kdyby existovala legální možnost jak mladému klukovi, kterému z právě probuzené sexuality šibe, ukázat, jak to funguje, ušetřili bychom život jedný mladý holce, nevytvořili bychom vraha z jednoho kluka a nemuseli bychom tady číst rádoby morální soudy myslitelů a filozofů.

Je zábavné sledovat, jak se společnost, která selhává od rána do večera ve výchově svých dětí, hojí honem na jednu ze svých obětí.

0/0
29.1.2010 11:00

dezzo

Re: nejhorší na téhle společnosti je to

a ten kluk je psychopat, to se neda odnaucit...

0/0
29.1.2010 11:02

Blackhawks

Re: nejhorší na téhle společnosti je to

spolecnost toho vraha nesplodila....rodice respektive matka a ta je zodpovedna za jeho vychovu.....

0/0
29.1.2010 11:03

kytka112

Re: nejhorší na téhle společnosti je to

8-o8-o tím jsi chtěl říct, že měl někdo jasnovidecky poznat, co se tomu kri*plovi honí v hlavě?!  hoď sem jeden příklad, jak bys na to šel ty, abys to rozpoznal... Jo, pak by se s tím dalo něco dělat, ale když nikdo netušil, co v něm je?  Tím spíš je nepochopitelné, že když už se ví, čeho je schopen, pustí se opět mezi lidi, kteří ani nemají tušení, jaká časovaná bomba mezi nimi chodí...Rv  jako by se nic nestalo...RvRv

0/0
29.1.2010 11:40

gogol_jl

Konkretni clanek o tom, ze i demokracie musi mit sve meze

Cisty TR jen u nenasilnych trestnych cinu, u vrazdy nikdy.  Mira tolerance jinych nabozenstvi jen do miry, ktera neohrozuje soucasny stat. Napr. mesita v krestanske zemi ? Ja myslim, ze je to dokonce protiustavni, protoze prestoupi-li muslim na jinou viru - muze byt zavrazden vlastni rodinou ( a v nekterych zemich je to OK), prip. Koran rika, ze muz muze kdykoliv bit svoji zenu ... atd. To je prece protiustavni, ne ? Mohli by si nackove postavit v Brne svuj Reichstag ?

0/0
29.1.2010 10:58

Volic Povolny Obecny

Re: Konkretni clanek o tom, ze i demokracie musi mit sve meze

na tom neco je

0/0
29.1.2010 11:00

jaroslav-s

Milý ateisto věřící v Krista a jeho moc odpouštět...

Milí autore: dobrá úvaha. Jen mne zarazil jení konec plný zvratů a kotrmelců. Píšete, že jse zapřísáhlý ateista, tedy nevěříte v Boha a tedy, logicky, ani v Krista a už vůbec ne v jeho moc odpouštět hříchy. Přesto právě s podporou této víry svůj příspěvek zakončujete! Víte, že naše společnost je z většiny ateistická, či spíše anticírkevní, jako lékař znáte naši moderní histori. Přesto nacházíte viníka propuštění a nevinnosti právě ve víře. To nevíte, že tento mladík byl propuštěn na základě zákonů, které vznikly v naší nedávné, moderní a bezvěrecké společnosti?! Naopak pohled víry, např. Bible je myslím zcela jiný. Nahlédněme do Bible. Kain zabil Ábela, byl uznán Bohem nevinným? Nevěrná žena, Ježíšem zachráněná před ukamenováním, byla Jím uznána nevinnou? Ne, řekl jí: "Jdi a už nehřeš", nikoli "Jdi, jsi bez viny". A našli bychom toho mnohem více. Podstatný je také Ježíšův výrok: "Co je císařovo, dejte císaři, co Božího, Bohu". Ten hoch je vinen a měl by to vědět!

0/0
29.1.2010 10:46

jaroslav-s

Re: Milý ateisto věřící v Krista a jeho moc odpouštět...

ještě dodatek. Odpuštění není totéž co bezvinnost!!! Odpuštění nás nezbavuje viny, ani odpovědnosti za ní! Tady je chyba jednoznačně na straně zákonů (tedy minulých vlád a parlamentů), soudu a psychiatrů.

0/0
29.1.2010 10:57

BobSawyer

Re: Milý ateisto věřící v Krista a jeho moc odpouštět...

Víš, Jaroslave-s, on totiž princip lítosti a odpuštění funguje bez ohledu na to, jsme-li křesťany nebo ateisty. Chvíli o tom popřemýšlej.

0/0
29.1.2010 11:53

Magistr1981

Víte pane doktore

odpuštění jak učil Ježíš má takovýto význam: Hříšník uzná svou chybu, vinu a špatnost a následně mu je odpuštěno, protože za jeho hřích zemřel Ježíš. Je to zástupná oběť. To odpuštění znamená zahlazení viny, zapomenutí. Bůh už na hřích nevzpomene, protože byl tzv. "utopen" v krvi kříže. Ten, kdo toto odpuštění ze srdce přijal však dobře ví, jakou cenu to odpuštění mělo(smrt Božího Syna). Nebere to lacino, ale vděčně a se snahou žít jinak, nahradit  škodu. V tomto případě nejde ztracený život té holčičky nahradit. Lze jenom životem dokázat, že už není takový, aby to udělal znovu. Že se změnil.

0/0
29.1.2010 10:40

Magistr1981

Re: Víte pane doktore

Nikdy tak nemůže zapomenout na špatnost, kterou spáchal. To volá k obětavosti. Za milost odpuštění a to, že za mnou spáchané zlo zemřel svatý a nevinný Boží Syn. Tedy postoj nekonečné pokory a služba tam, kam je povolán při vědomí toho, že všichni lidé neodpouštějí, tím méně ti, kterým ukradl život milované bytosti.  Vzal nekonečně cenný liský život, bude jeho zbývající čas života časem dobrovolného obětavého dávání vždy a všude.

0/0
29.1.2010 10:40

dezzo

Re: Víte pane doktore

uz byste mel z tech pohadek vyrust... :-P

0/0
29.1.2010 11:00

Otec Breburda

Re: Víte pane doktore

A nechceš se raději zamyslet, zda na tom něco není? Ty, vyrostlej...

0/0
29.1.2010 11:22

zipx

Re: Víte pane doktore

jo, to dává smysl

0/0
29.1.2010 11:28

procnemateradilidi

Re: Víte pane doktore

R^R^R^R^R^R^R^R^R^ ktomu se neda nic dodat :-)diky lepe bych to nenapsal

0/0
29.1.2010 11:44

procnemateradilidi

Re: Víte pane doktore

R^R^R^R^R^R^R^R^R^ ktomu se neda nic dodat :-)diky lepe bych to nenapsal

0/0
29.1.2010 13:54

Englishman

Místy nesmyslný text

"Dnešní společnost nepotřebuje lidi poučené vlastními chybami, nýbrž

lidi, kteří budou neustále chybovat, a tudíž se neproblematicky účastní

konzumního života.

Vrahův restart s čistým trestním rejstříkem je v rozporu se základy evropské civilizace."

Nechápu, jak někdo může tyhle dvě věty napsat přímo za sebou (byť v různých odstavcích). Ta druhá věta stručně vyjadřuje myšlenku celého článku a shodou okolností s ní i souhlasím. Ale co ta předchozí věta? Kromě toho, že sama o sobě obsahuje implikaci, o které by šlo s úspěchem pochybovat (jestliže neustále chybuji, úřastním se neproblematicky konzumního života), je s následující větou v rozporu. Nebo snad autor myslí, že naše společnost je v rozporu se svými základy? 8-o

0/0
29.1.2010 10:33

BobSawyer

Re: Místy nesmyslný text

Přesně tak, Englishmane, tato společnost vegetuje už dlouho v rozporu se svými základy.

0/0
29.1.2010 11:59

prasak.1

konečně po dlouhé době fundovaný článek bez omáčky,

jdoucí přímo k jádru věci, i já děkuji ...

0/0
29.1.2010 10:31

Jan.Emil

Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

Souhlasím. Vrahovi nelze jednoduše nabídnout restart. Pregnantně vyjádřeno.

R^

0/0
29.1.2010 10:21

vver440

Re: Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

já bych místo restartu použil tlačítko vypnoutR^

0/0
29.1.2010 10:23

Jan.Emil

Re: Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

tlačítko vypnout anebo spoušť brokovnice ;-)

0/0
29.1.2010 10:30

kočka

Re: Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

Buď anebo dokonce života v kriminálu,nechápu jak můžou takovýho zmetka klidně pustit na svoboduRv

0/0
29.1.2010 11:02

Blackhawks

Re: Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

rozebrat na nahradni dily....pac je to zmetek....

0/0
29.1.2010 11:06

Pejsátko

Re: Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

R^

0/0
29.1.2010 10:32

MelSi

Re: Se zájmem jsem si přečetl kvalitní článek.

souhlasím,ta holčička restart nedostala  Rv

0/0
29.1.2010 10:47

sark66ri

Také díky

za článek ..., ta hrůza z toho úplně mrazí:-/

0/0
29.1.2010 10:15





Najdete na iDNES.cz