Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi loni méně marodili, počet neschopenek klesl o třetinu

Češi loni oficiálně méně marodili. Česká správa sociálního zabezpečení loni evidovala přes 1,5 milionu pracovních neschopností, což je meziročně o 31 procent méně. Otázkou je, kolik lidí si kvůli znevýhodnění nevzalo neschopenku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lea26

poplatky prý něco změní...

Hezká pitomost, že 30,- Kč něco vyřešilo. Souhlasím s příspěvkem, že simulanti si vzali jen nemocenskou delší. Poplatky jsou třetí forma, kterou si "přispíváme" (na nic ovšem nemáme nárok) na zdraví. Je to odvod ze mzdy, odvod zaměstnavatele a pak ještě z toho odvodu zamětnavatele dáme státu 15% daň.  A stále věříme, že poplatky jsou něco užitečného... Cha cha cha 

0/0
27.1.2010 10:42

habit

Re: poplatky prý něco změní...

... poplatky jsou užitečné, viz pokles - když budou fungovat ještě chvíli, snad srovnáme v pracovní neschopnosti a návštěvnosti lékaře krok s vyspělou evropou... nebo radši ročně ušetříš pár stovek za cenu, že ti zvednou pojistné o pár tisíc?

0/0
27.1.2010 12:14

Lea26

Re: poplatky prý něco změní...

Jen naivní člověk může věřit, že poplatky sníží nemocnost. Ona se zase zvýšila dlouhodobá nemocnost. Prostě kdo to zneužíval, je teď doma déle. Pokud češi budou stále hlupáky a budou věřit, že je stále nutné něco zvyšovat, či více platit, lépe tu nebude. Copak opravdu nikdo nevidí, jak politici utrácejí třeba na státních zakázkách..... Problém je, že jim jdou malé odvody. To je ale způsobeno tím, že máme 6. nejnižší platy v Evropě. V takovém Německu, či v Anglii atd. samozřejmě zaměstnanci dají do státní kasy více. Je zvláštní, že v korupci jsme zase o pár příček horší. kolik asi ta korupce nás stojí? Že by to poplatky zachránily.....

0/0
27.1.2010 15:25

Tom-77

Re: poplatky prý něco změní...

raději budu platit 30 Kč dnes, než za 5 let 100 Kč .................

0/0
27.1.2010 15:56

habit

Re: poplatky prý něco změní...

... v korupci jsme postupovali nahoru za socdem vlád... a jelikož umím počítat, radši si připlatím pár stovek přímo, než aby mi sebrali o pár tisícovek na daních a pojistném, což je cesta, kterou jdou socani... jenže ono tady závisí na úhlu pohledu, já se na to dívám z pohledu člověka, který platí státu, a ty se na to zřejmě díváš z druhé strany, tak tě daně tolik nezajímají...

0/0
27.1.2010 18:38

komentator-1

přecházení, dovolené a další

jsou jenom domněnkami. Myslím, že lidí, kteří přecházejí nemoce je stále stejně. Jenom stále více firem (zejména větších a zahraničních) poskytuje nějakou formu volných dnů na krátkodobou nemoc, aby člověk nemusel hned k doktorovi či čerpat dovolenou. Druhou věcí (nezanedbatelnou) je fakt, že simulovat za 30 korun si dost lidí rozmyslí, jsou-li ještě byti na nemocenské. Rapidní prodloužení nemocenských u mužů i žen v předdůchodovém věku je, bohužel, důsledek krize, kdy se firmy houfně zbavují lidí a přijít v předdůchodovém věku o práci třeba půl roku před nástupem do penze je sakra poznat na penězích. Dlouhodobá nemocenská je potom jednou z možností, jak se této důchodové degresi vyhnout.

0/0
27.1.2010 10:37

chenile

Průměrná délka trvání jedné pracovní neschopnosti se ovšem o

tady je jasne videt ze simulanti si nenechaji napsat neschopenku na tri tny ale rovnou na deset....

0/0
27.1.2010 9:36

libynn

Čím častěji něco přecházíš,

tím je větší šance, že se to někam vrazí a tím dříve zhebneš. Většinou ve věku, kdy bys mohl začít " zatěžovat " soc. s.. Takže neprotestuj, přecházej a im memoriam budeš prohlášen za vlastence:-/

0/0
27.1.2010 8:42

karelwesely

Re: Čím častěji něco přecházíš,

To je tvůj problém, že přecházíš...

0/0
27.1.2010 8:43

libynn

Re: Čím častěji něco přecházíš,

Nepřecházím. Nemusím!! Navíc mám štěstí a téměř nemarodím! To neznamená, že se nezamýšlím nad situací někoho, kdo přecházet, z nějakého "důvodu",  musí!:-)

0/0
27.1.2010 8:48

Phantom2005

A o ...

... kolik stoupl počet několikadenních dovolených?

0/0
27.1.2010 8:37

Jan9002

Byl jsem loni nemocný,

ale vzal jsem si dovolenou. Protože ty žebračenky, které zavedla čSSd a zdokonalila ODS jsou k nežití. Kvůli tomu, že pár hajzlů zdravotní systém zneužívá, všichni ostatní doplatili.Rv

0/0
27.1.2010 8:27

Pan Navratil

---

Však je to také "dovolená na zotavenou." Čili kde je problém?

0/0
27.1.2010 8:33

pavel.n

Doktoři

S regulací nemoci jste jaksi zapomněli na to podstatné - kdo vystavuje neschopenky???Pokud říkáte , že pacienti zneužívají neschopenky , tak říkáte , že doktoři jsou podvodníci , co vystavují neschopenky zdravým lidem !!!!!

0/0
27.1.2010 5:02

Stone_Pilot

Re: Doktoři

Zkuste si sebe představit na místě doktora, když za vámi přijde pacient, a říká, že zvrací, bolí ho hlava a ráno měl teplotu. Pošlete ho do práce a budete riskovat, že se mu něco stane a vás zavřou?

0/0
27.1.2010 7:39

pavel.n

Re: Doktoři

O toto ale jde - doktor dle svého posudku shledá člověka nemocným ale podle našich zákonů a politiků jsou oba simulanti a zločinci.Všimněte si , jak se hovoří o zneužívání - to jsou znaky vyhrožování  jak pacientů tak ponižování erudice lékařů.

O tom , kdo má nebo nemá chřipku přece rozhodují politici !!!

0/0
27.1.2010 18:31

antigogo

Rommik a jiní

Rommikův výplod: "Děti mám mít ten, kdo na to má, a né lůza co pak řve, že bez pomocí státu je nemůže vychovávat." A kdo by tedy na Vás , Vy kapitalisto, dělal, kdyby ta socanská lůza neměla děti ??? ;-D

0/0
26.1.2010 23:30

Jan9002

Re: Rommik a jiní

Já odpovím za něho. Bylo by méně nezaměstnaných, na které bych nemusel platit. To znamená, že bych měl větší výplatu.

0/0
27.1.2010 8:28

antigogo

Re: Rommik a jiní

Idealisto! Kdo by ti je dal?

0/0
27.1.2010 10:09

martin_simek

je dobre sledovat souvislosti !

ted neco pro ty nize diskutujici levicove radikaly a jine skarohlidy, kteri nechteli pochopit muj argument, ze si za to muzeme sami svym simulovanim > pry neplacene 3 dny postihuje 95% slusnych lidi, dle jejich komentare (nevim, kde vzali tato cisla?). Doporucuji skocit na vysledky teto ankety:

http://ekonomika.idnes.cz/australane-si-protahli-vikend-najednou-ochorelo-rekordnich-pul-milionu-lidi-1s5-/eko-zahranicni.asp?c=A100126_125657_eko-zahranicni_spi

a spocitat si: VYJIMECNE+OBCAS+CASTO / SOUCET VSECH

simulantu" v nasi spolecnosti a to navic ze vzorku ctenaru iDnes, ktere nepovazuji majoritne za levicove ! PRAVE TED MIO VYCHAZI 42% SIMULANTU Rv

0/0
26.1.2010 22:59

JaJaMilan

Re: je dobre sledovat souvislosti !

Vtom článku je napsáno, že si vybrali placené volno. Tj. v civilizovaných zemích tak zvaný bonus, kdy může člověk zůstat doma po dobu, kterou si určí se zaměstnavatelem a dostává plný plat. To je na tak zvané chřipky, nachlazení, nevolnost a jiné. Toto u nás normálně není a tím pádem jsou zkreslené i návštěvy u lékařů a to prý až 50% kdy je toho zneužíváno. 

0/0
27.1.2010 6:11

JaJaMilan

Píše se neschopenka i nezaměstnaným?

Jestli ne tak se zvětšil počet nezaměstnaných kteří to nepotřebují a tím pádem to kleslo. Né. Ó jaký zázrak.

0/0
26.1.2010 22:24

Pan Navratil

Mno,

nechápu tyhlety bláboly o přecházení nemocí. Buď můžu do práce, tak mi asi není blbě, nebo je mi blbě tak, že nemůžu, a tak holt zůstanu doma. Jestli dostanu za první tři dny symbolický peníz, nebo žádný, v tom nehraje roli. Pro tyhle případy mám finanční rezervu.

A ať mi nikdo netvrdí, že opravdu musí utratit každý měsíc všechno, co vydělá.

0/0
26.1.2010 22:19

kontrola_nemocnych

Re: Mno,

za cestu nakazis X lidi, v praci dalsi a prechozene chripky konci klidne poskozenim srdce na ktere v 50ti dojedes.

0/0
26.1.2010 22:30

Pan Navratil

Re: Mno,

Škoda, že neumíte číst. Zkusil bych vám vysvětlit, proč se mýlíte.

0/0
27.1.2010 8:34

martin_simek

Re: Mno,

R^

0/0
26.1.2010 22:53

pavel.n

Re: Mno,

Příklad z naší fabriky : 700 lidí má minimální mzdu - pro informaci je to cca 6500 čistého.Pokud budete týden marod , tak nám seberou 1500kč z prémií , 3 dny zdarma atd - celkem tedy za  měsíc kdy jste byl týden marod dostanete cca 4000kč...Myslíte si , že mámy od rodin si tenhle luxus mohou dovolit ???

0/0
27.1.2010 4:56

Stone_Pilot

Re: Mno,

Předpokládám, že "mámy" mají doma i "táty". A i kdyby ne, jak se tu už psalo, jedna chřipka ročně se dá zvládnout i pomocí pár dní dovolené. Jo pokud je někdo nemocnej každej měsíc, je něco špatně - ale to asi není typickej případ.

0/0
27.1.2010 7:42

Pan Navratil

Re: Mno,

No buď jsou nemocné, nebo ne. Když by se jim nedejbože stal úraz jako třeba zlomená noha, tak budou ve špitále třeba tři týdny, připočítejte si "nocležné." A co budou dělat pak? Přemýšlejí o tom vůbec?

0/0
27.1.2010 8:35

hovnival

@@

proc by meli lide byt doma? chripka nebo nachlazeni se da vpohode prechodit a i pri vaznejsich nemocech neni duvod zustavat doma dele nez 3 dny.

0/0
26.1.2010 22:07

Jan9002

Re: @@

Kdyby jsi byl můj kolega a chodil nemocný do práce. A já bych to od tebe chytnul, tak bych chtěl po tobě uhradit ušlý zisk. Přece nebudu doplácet na to, že jsi nezodpovědnýRv;-€

0/0
27.1.2010 8:30

Pan Navratil

Re: @@

Pokud by se vám podařilo prokázat jeho zodpovědnost, tj. nejspíš, že jste nepotkal nikdy nikde nikoho jiného nemocného, tak stejně nic nedostanete :-)

0/0
27.1.2010 8:36

Witty1

Ja nemarodil

pres 5 let,nastesti mi nic vazneho neni a rymu holt prechazim.KDybych mel byt i jen neco pres tyden doma,tak zdechnu hlady a nemam na najem..takze asi tak.

0/0
26.1.2010 22:05

Pitošek

Důsledky zákona o nemocenské

1. nižší a střední vrstvy si ten luxus nemohou finančně dovolit

2. lidé nemoci přecházejí = epiedemie, pandemie.....

3. za dobu poplatků jsem neviděl žádnou změnu u mé lékařky ani v nemocnici

4. u lékaře 30, recept 30, kontrola 30 - někdo na léčbu vážných chorob prostě nemá

5. A PERLA NAKONEC: POLITICI MAJÍ CELOU NEMOCENSKOU PLACENOU!!!!!!!

0/0
26.1.2010 21:10

martin_simek

Re: Důsledky zákona o nemocenské

Stale si musite ale uvedomit, kdo za to muze, ze za to nemame > na vine nejsou politici, ale my > to uz si konecne uvedomme ! Az se zacneme chovat racionalne, budu jako prvni pro vraceni placeni prvnich 3 dni nemoci statem (a to nejsem politik).

S bodem 5 bych docela polemizoval:

a) jak se u politika pozna, ze je nemocen a nepracuje ? dokaze mi nekdo odpovedet ? on se nemusi nikomu zpovidat, ze nekam neprisel apod.

b) docela bych se divil, ze oni ty davky vyuzivaji namisto (zrejme) vyssiho platu.

0/0
26.1.2010 23:05

Stone_Pilot

Re: Důsledky zákona o nemocenské

Ad 1) Zajímavé, že na cigára a jiný luxus je pořád. ad2) Můžete jmenovat jednu pandemii za poslední rok? ad3) v čekárnách lidi ubyli! ad4) stejné jako bod 1 ad5) Politik je v práci pořád (pokud se bavíme o vládě - u poslanců je to samozřejmě jiné)

0/0
27.1.2010 7:46

Rommik

A ještě Antigogo........................

...........................znáte nějakého podnikatele, který si bere neschopenku a dělá busines ? ;-D. Tak to je velmi ujeté. Proč by si podnikatel ( říkejme mu pracující člověk, co dává lidem práci ) chodil na ne,mocenskou ? Pokud mu není dobře, zůstane doma a věřte, že své závatzky za své lidi i tak řeší...............

0/0
26.1.2010 20:32

doktor_bota_2

Re: A ještě Antigogo........................

Je to přesně naopak, ale to ten chudák nejspíš nikdy nepochopí. Majitel firmy, který ji skutečně řídí, má přibližně stejný zájem o neschopenku, jako klokan o dovolenou na severním pólu.

0/0
26.1.2010 20:47

antigogo

Re: A ještě Antigogo........................

Ale já ty lidi znám, proč bych si to vymýšlel. Jsou různé druhy podnikání....A kromě toho nevím proč bych měl být chudák. Je mi Vás líto. Umíte jen nadávat, shazovat .....

0/0
26.1.2010 22:55

JaJaMilan

Re: A ještě Antigogo........................

"Proč by si podnikatel ( říkejme mu pracující člověk, co dává lidem práci )" Tak to je pro mne věta kterou si zapíšu do notýsku. 8-o ;-D

0/0
27.1.2010 6:45

Rommik

Antigogo ......................a jiní !!!

Co to tady melete o rodině, dětech a dovolené !!! Uvědomujete si konečně, že život není pohádka a socialismus !!! Buďte rádi, že to tady jakš takš funguje. Koukejte kolem sebe a taky se podívejte do budoucna Vy levicová bando !!! Lépe už bylo, bude jenom hůř, tak sakra buďte rádi za to co je. Myslíte že někdo na Ukrajině či dále na východ mají takové sociálno ? Nechtělo by to trochu skromnosti ? Děti mám mít ten, kdo na to má, a né lůza co pak řve, že bez pomocí státu je nemůže vychovávat.

0/0
26.1.2010 20:28

nesher

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

Tak, takR^

0/0
26.1.2010 20:31

kukkvykuk

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

Dobrá kam až ta skromnost může zajít, uvědom si, že dřív bylo normální děti plodit raději ve zdravých létech jak dnes v těch pomalu neplodných a na Ukrajině nežijí Češi.

0/0
26.1.2010 20:33

karelvesely

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

Možná by si někteří Češi život na Ukrajině měli pár měsíců vyzkoušet, aby viděli, jak funguje bezplatné zdravotnictví.

0/0
26.1.2010 20:36

kukkvykuk

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

Ale no tak, já to podal jinak.

0/0
26.1.2010 20:40

antigogo

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

Jste ubohý primitiv. Dokážete jen nadávat. Pokud nechcete být o části dovolené s dětmi,tak je asi nemáte, nebo si myslíte, že prachy vyřeší všechno, chudáku. Klidně si celou dovolenou promaroďte na JIP se srdečními komplikacemi po chřipce, mně to vadit nebude.A co sem melete výchovu ?A jestli si myslíte, že tady máme demokracii, tak se šeredně mýlíte, protože u nás ten Východ už máme, jestli jste si nevšiml. I u nás jsou již typy ruských oligarchů...... Vy pravicový velikáne.

0/0
26.1.2010 22:52

GenLogin

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

Je mi strasne lito, ze nekdo vubec vyzvracet tuhle snusku. Muzu te spalchnout, muzu te odvezt do sberneho dvora, ale to je tak vsechno co s tebou jako odpadem muzu udelat.

Uvedom si, ze stat nikomu z nas za 20 let nebyl schopen dokazat, ze umi efektivne prerozdelovat prostredky.. uvedom si, ze kdyby to umel tak by jsme byli v situaci, ze lidi s rakovinou by nemuseli chcipat ve vlastnich hovn-ch, protoze nejen, ze nejsou penize na soc. pracovniky, ale ani nejnovejsi leky se nedostanou na kazdeho . Samozrejme, ty budes vyjimka, ty se o sebe budes umet postarat sam, ty se proste jen rozlozis ve hnoji..

Socialista

Levicova luza, Komunista, Bolsevik, Stalinista

Ale hlavne platce dani, za ktere se mi nedostalo jeste ani jedne sluzby od statu, ktera by diky korupci nebyla kvalitou  nekde v tebou zminene Ukrajine

0/0
26.1.2010 23:24

JaJaMilan

Re: Antigogo ......................a jiní !!!

"Koukejte kolem sebe a taky se podívejte do budoucna Vy levicová bando !!! Lépe už bylo, bude jenom hůř" Takže za levice bylo lépe a teď bude jenom hůř, když to povede pravice. Tak chceme se mít přeci lépe, tak proč nadávat na levici když bylo dobře. Som z toho volajaký zmetený.

0/0
27.1.2010 7:02

pondelkovic1

Je třeba uznat, že spousta lidí zneužívala tohoto

a bohužel na to doplatili všichni, ale já za to třeba nemůžu, že každej systém čr? Ať sociální či nemocenská atd, je lehce zneužitelný.......blablablaa, dokud neudělaj reformu kam se oko podívá a neudělají ji pořádně.....nic stejně nevyřeší tím nekonečným osekáváním čehokoliv........

0/0
26.1.2010 20:24

nesher

a z čeho?

Mohli by nám tu levicoví příznivci vysvětlit z čeho jako hodlají ten ráj na zemi, tj. sociální stát vybudovat?

0/0
26.1.2010 20:18





Najdete na iDNES.cz