Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Návrh na zkrácení metra je hotový, dřív budou končit i autobusy a tramvaje

Společnost Ropid, která sestavuje v Praze a okolí jízdní řády hromadné dopravy, dokončila svůj návrh úspor. Pražanům, kteří se ozvali hlavně proti zamýšlenému zkrácení provozu metra, vyšla vstříc jen částečně - místo tří nočních spojů zruší dva. Změny ale nejprve musí schválit radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peavey

chujovina

Hm jeste bych teda navrhl zkratit prazanum o 1h pracovni dobu a navysit platy, nebo at DP proplaci ty hodiny cekani na zastavkach. Tramvaje nahrazujici metro - mozna tak na dbvou misteh v Praze, omg. to je demence tohleto.

0/0
28.1.2010 9:11

Danator22

Kolik tím ušetří?

Může mi někdo vysvětlit důvod, proč chce DP zrušit ty spoje? Jestli to je z ekonomických důvodů, kolik si myslí, že tím ušetří? Pár tisíc?? Nebylo by lepší přijít s nějakým konstruktivnějším plánem na snižování nákladů?? Tohle je akorát buzerace lidí....Rv

0/0
27.1.2010 22:38

Clancy Wiggum

Re: Kolik tím ušetří?

Spoje neruší DPP, ale ROPID. Organizace zříná městem, ktrá je objednavatelem přepravy u DP a ostatních dopravců v rámci PID

0/0
30.1.2010 23:06

Tom-Z-Prahy

ranní spoje

Ať radši zruší několik ranních spojů než ty večerní. Metro by mohlo jezdit od 5:30 místo 4:30. To by asi naštvalo míň lidí.

0/0
27.1.2010 22:04

PaegasRobin

Slušnej člověk už spí:

Slušnej člověk už chodí spát po 22:00 hodině.Holt chtějí ušetřit na řidičích,na řidičkách a kdo by se stím uklízel.Kdo by někde člověk lítal po půlnoci,když se nejlíp spí.O půlnoci jezdí jen a jen pochybný existence.Obchodní centra zavřou dříve a je vymalováno.Všude mají do 16:00,do 20:00 hodin tak proč by měli mít Pražáci vyjímku.A pekaři,pekařky se domluví a jedou autem.Dobytek v JZD  taky spí.Zaměstnanci po půlnoci nekončí. 

0/0
27.1.2010 20:36

Karlex

Re: Slušnej člověk už spí:

Ty jsi ale pako... Rv

0/0
27.1.2010 21:45

Pavel Skeptik

Tak

co, Pražáci, už víte koho volit? Hlavně si pamatujte, že láska nechodí po HORÁCH /ať  jsou kdekoliv/ ale po lidech...........................;-D

0/0
27.1.2010 16:21

stratus

Prazske metro...

ja by som mal jednu otazku ohladne prazskeho metra: kedze bolo postavene aj za slovenske peniaze, nemohli by mat slovaci, ktori navstivia Prahu, nejaku zlavu? :-)

A TERAZ SA DO MNA PUSTIA VSETCI CESKI NACIONALISTI... :-)

0/0
27.1.2010 14:57

Depresivní Robot Marvin

Re: Prazske metro...

Slováci platí v Praze úplně stejně, jako Češi.

0/0
27.1.2010 16:03

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Prazske metro...

To by potom Češi museli mít na Slovensku vše zadarmo, protože to postavili za své. ;-D

0/0
27.1.2010 16:15

Pavel Skeptik

Re: Prazske metro...

Kdyby čeští nacionalisti, to by jste měl velmi jednoduché! Ale pokud se do Vás pustí ekonomové, tak to nerozdejcháte!

Slovenské peníze, ;-D 8-o!!

0/0
27.1.2010 16:17

Martin z Česka

Re: Prazske metro...

v tom případě by museli odtáhnout všichni Slováci z Prahy a pak bychom se mohli o něčem bavit. BTW nevim o tom že by Slovensko mělo nějakej zdroj peněz, obilí sežralo a ve strojírenství se moc neuplatnilo

0/0
27.1.2010 16:34

stratus

Re: Prazske metro...

aha, je tu nejaky pan chytry... Tak mi skus odpocvedat na tieto otazky:

kde su peniaze, ktore sa za CSSR vyzbierali na njovu lanovku v Tatrach?

kde su peniaze, ktore isli z vyroby tankov do Prahy?

kde su peniaze, ktore sa vyzbierali na statny poklad v roku 1939?

Skus si uvedomit, ze za Ceskoslovenska sli vsetky peniaze do Prahy...

0/0
27.1.2010 16:48

Winston77

Re: Prazske metro...

Zkus si uvědomit, že po druhé světové válce bylo Slovensko jedním z nejchudších zemědělských států v Evropě. Průmysl vám tam vybudovali Češi, Moraváci a Slezané, velkou část jsme vám přímo financovali a také jsme vám předali naše know how. Nemáte si na co stěžovat, to co jsem vám dali, nám už nikdy nezplatíte :-/

0/0
27.1.2010 18:03

nii

Re: Prazske metro...

Nějaký chytrý jste spíš vy. Uvědomte si, že za socialismu (ale i za první republiky) docházelo v rámci republiky ke značným přesunům z bohatších Čech na chudší Slovensko. Ta výroba tanků mohla běžet jen proto, že se tam za "společné" (= převážně českého původu) peníze postavily fabriky. Nemusí se vám to líbit, ale je to tak. Slovensko bylo díky působení v rámci Uher značně zaostalé a to bylo v rámci společných států z větší části odstraněno.

Jinak Slováci mají díky tomu, že se metro stavělo i za "jejich peníze" úplně stejná práva jako Češi.

0/0
27.1.2010 18:06

stratus

Re: Prazske metro...

OK, vedel som ze tu bude osocovanie z ceskej strany, az tu nieco taketo napisem, ale kazdemu zo zucastnenych mohlo !docvaknut", ze som to myslel skor  humorne ako vazne... Nech bolo akokolvek, pokial si navzajom nase dva staty nepodaju pomocnu ruku, nech to bude z ktorejkolvek strany potrebnejsie, tak urcite nikto iny nam tu pomocnu ruku nezistne nepoda... :-)

0/0
27.1.2010 18:52

Chytracisko

Re: Prazske metro...

Co dodat. blbci jako ty tomu fakt nepomůžou, bez ohledu na národnost.

0/0
28.1.2010 0:41

radek_30

mno jo

a takhle to dopada. to porad chtej at se vyuziva mhd a pak zrusej na co prijdou. logika veskera zadna

0/0
27.1.2010 14:09

kryton

hlavně že je Open card

nechápu :( pro pražáky to jsou důležitý spoje, komu tohle pomůže? Hlavně že bude Opencard, kde se nesmyslně ztratilo tolk mega...

0/0
27.1.2010 12:32

pletiplot

Re: hlavně že je Open card

Předně OpenCard a Dopravní podnik jsou různé kasičky. Peníze pro DP (alespoň jak jsem to pochopil), se nezměnily, ale DP byl v minulém roce ztrátový (s tím, že dotace se započítala jako příjem). Aby letos už nebyla, musí se šetřit.

Omezení dopravy v noci mě až tak netrápí, pokud k tomu bude ekvivalentně posílena noční doprava, která je v Praze co do pokrytí na dobré úrovni.

0/0
27.1.2010 14:26

Depresivní Robot Marvin

Re: hlavně že je Open card

Už na jaře 2009 snížil magistrát dotace DP. Nepamatuju si přesné číslo, ale bylo to asi dvě miliardy.

0/0
27.1.2010 16:02

hovnival

@@

je to spravne. proc by meli lide jezdit metrem nebo tramvaji po pulnoci. normalni clovek v noci spi. a par lidi, kteri pracuji v noci, muzou jit pesky nebo jet taxikem. neni zadny duvod zachovavat provoz metra pro pal pomatenych opilcu, kteri se tam stejne poblijou.

0/0
26.1.2010 22:05

budulinek4

Re: @@

Takovou blbost může napsat jen vidlák z Horních Mokropich, který končí v JZD ve 2...Rv

0/0
26.1.2010 23:27

Partas

Re: @@

hmm, koukám, že vy jste nikdy žádným nočním metrem nejel, že?! Pěkně doma za pecí, u TV NOVA, že?! Ta metra jsou narvaná víc než ve dne. Ale uznávám, že přes týden to zrušení asi tolika lidem vadit nebude, ale o víkendech ano.

0/0
27.1.2010 11:09

Robik1

Re: @@

Nevím co je zlodějského na taxíku když jedeš se slušnou firmou např. 10 km za 240Kč??? Zloději jste tam v těch vašich nákupních centrech kde koupíte tričko za 50 a prodáte za 500Kč !!!!!!

0/0
27.1.2010 12:59

sanborn

depo Hostivař stálo 4 miliardy

a dnes tam hlavně fouká vítr pusto a prázdno těch peněz co by bylo na dopravu ,a to jak tu píšete ,že na trase C ze tří spojů posledních se ruší jen dva je komické když jde o dva poslední..[>-]

0/0
26.1.2010 18:28

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: depo Hostivař stálo 4 miliardy

Depo Hostivař stálo 867mil. korun. Laskavě prosím diskutéry, aby si přestali cucat částky z prstu. ;-D http://www.metroweb.cz/metro/vystavba/depohostivar.htm

0/0
26.1.2010 19:42

sirc

Re: depo Hostivař stálo 4 miliardy

Depo Hostivař byl dobrý nápad. Zázemí tam bylo, jen ho stačilo dát trochu do pucu pro lidi. Bohužel neutěšená dopravní situace na příjezdech dneska neumožňuje efektivní obsluhu příměstskými a meziměstskými linkami (jak bylo původně předpokládáno) a tak dneska jich bohužel plno jezdí na Háje. Čas téhle stanice ale ještě přijde.

0/0
27.1.2010 11:58

Z-S

Re: depo Hostivař stálo 4 miliardy

zajimave ze P+R parkoviste je tam vzdy skoro plne.

0/0
27.1.2010 14:32

Žid dnes

Tak se s nima musí....

s pražákama ;-DR^

0/0
26.1.2010 17:48

budulinek4

Vzkaz vidlákům

Pro všechny vidláky, kteří nechápou souvislosti, protože u nich v JZD se končí ve 2:

Spousta lidí pracuje až do půlnoci a i hodně obchodů je otevřeno do půlnoci.

Například v obchodních centrech se taky jede až do půlnoci, ale to vidláci nemohou vědět. Tito lidé se dostávali posledními spoji metra domů, resp. na přestup někam dál. Jedná se o spoustu lidí, ať už zaměstnaných nebo zákazníků, takže to nejsou jen opilci z hospod. Tito lidé vám zlodějskými taxíky nepojedou. Dále na poslední metra navazují vlaky "S" do středočeských měst, ty se musí taky posunout. Díky skvělému nápadu radních ODS se bude muset celý tento systém překopat, což bude mít za následek i omezení otevírací doby v některých obchodech / restauracích.

0/0
26.1.2010 17:36

budulinek4

Re: Vzkaz vidlákům

....pokračování:

Tady bych čekal kvikot pravičáků, protože přijdou o tržby. Dále si uvědomte, že noční doprava není v Praze všude, zejména ne ve vilových a okrajových čtvrtích, takže buď poslední metro + přípoj nebo až ráno. Tohle je poslední hřebíček do rakve horolezci. Rv

0/0
26.1.2010 17:36

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Vzkaz vidlákům

Nj. to je ta nevýhoda nejlevnějších stavebních pozemků v Praze. Rv Chce-li někdo mít dům za cenu bytu, nechť si pořídí auto.

0/0
26.1.2010 20:02

budulinek4

Re: Vzkaz vidlákům

Další hlupák (nejspíš vidlák), který nechápe, že to není o vlastnictví auta.

Píšu o vilových čtvrtích jako je Hřebenka, Cibulka, Šmukýřka, Hlubočepy, Hanspaulka. Tam opravdu nemáme na auta :-)

Ale noční dopravu prostě nemáme.

0/0
26.1.2010 20:13

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Vzkaz vidlákům

Na Hanspaulku jezdí autobus 131 až do 1:30, tedy z Hradčanské vyjíždí dokonce hodinu dvacet po odjetí posledního metra a navazuje na noční tramvaje. Na Hřebenku jezdí noční autobus č. 510. Do Hlubočep už dnes odjíždí poslední bus těsně po půlnoci a tak se ho zkrácení provozu metra nikterak nedotkne. Na Cibulku opravdu nic nejezdí, ale zase to mají místní na Plzeňskou nebo na nějakou zastávku na cestě busu č.501 maximálně kilometr, což je cesta na čtvrt hoďky, to snad dojdou. Noční doprava opravdu nemůže jezdit všude. Nicméně 1km na zastávku nikoho nezabije a pokud by to snad někomu vadilo, ať si zaplatí taxík. A nakonec ty nadávky či urážky, které si nedokážeš při tvé inteligenci odpustit, spíše svědčí o tobě. Rv

0/0
26.1.2010 20:57

budulinek4

Re: Vzkaz vidlákům

Vidím, že asi nebudeš zase takový vidlák, když se vyznáš :-)

Ano, noční doprava nemůže být všude, nicméně jakožto obyvatel jedné ze jmenovaných čtvrtí opravdu stíhám poslední noční metro a bus Na Knížecí, protože trmácet se do kopce z noční tramvaje nebo se nechat okrást zlodějskýma taxikářema se mi opravdu nechce. Navíc noční tramvaje jsou děsně pomalý, proto jak píšu výše: poslední metro = poslední spoj, pak až ráno.

0/0
26.1.2010 21:20

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Vzkaz vidlákům

Tak když se ti nechce jít pěšky ani platit za taxíka, tak asi zůstaneš doma. Ten kilometr opravdu není mnoho. Pokud nechceš tolik do kopce, můžeš jít z Jinonic z 501 a máš to maximálně kilometr a půl, tzn. 20 minut procházka. Pokud mám lítačku po centru, tak nachodím klidně 10km a nikterak mi to nevadí. To mi opravdu neříkej, že ostatní Pražáci jsou takoví lenoši? 8-o Znám lidi, co chodí klidně z centra domu třeba i 5km pěšky.

0/0
26.1.2010 21:54

budulinek4

Re: Vzkaz vidlákům

Ach jo, nezůstanu doma, půjdu ze zábavy nebo hospody prostě dřív.  Nejsem lenoch, ale v noci se procházet byť klidnou vilovou čtvrtí není žádná procházka. Paradoxně přes den se rád projdu, ale v noci prostě ne, to chce člověk co nejdříve domů.

0/0
26.1.2010 22:17

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Vzkaz vidlákům

Nj. tak si ale nestěžuj na noční dopravu, když nechceš chodit. V Praze je ten systém jedním z nejlepších v Evropě. V mnoha městech se člověk nedostane ani na kilometry svému cíli. Rv

0/0
26.1.2010 23:41

Krak

Re: Vzkaz vidlákům

Ač tedy v JZD nepracuji, rád bych se dočkal kvantifikace toho pojmu "spousta"...

0/0
26.1.2010 17:50

AntiMultiKulti

šetřit...

... ale na správném místě!

0/0
26.1.2010 17:29

Sam Raften

půjde z Václaváku autem uhnout do prava a projet

Příkopy ?

0/0
26.1.2010 16:20

FotoGraf

Frankfurt

Tady jezdi metro linky U1 az U9 az do 01:20 az 01:42. Jeden listek stoji 2,5 Euro. Tydenni listek 20 Euro a mesici 75 Euro. Ale za to je prenositelnej, tj muze na nej jezdit kdo chce a pres tyden po 19cte muzes s nim vzit jednu osobu k sobe zdarma a vikend cely. Pokuta stoji 40 Euro. Kontroly byvaji malokdy, za 4 mesice jsem zazil 2. Jednou od Sicherheitsdienstu a druhy krat od tajnych. Kupon je hodne jednoduchej a na barevnej lejzrovce by sel okopirovat. Zadnej hologram nebo tak neco.

0/0
26.1.2010 15:38

ODSáckýBolševik

správně, metro není pojízdný homeless vlak

!!!!

0/0
26.1.2010 15:29

ProtektoRath Mittel Bohmen

Až Praha zaplatí dluhy po ekonomickém náměstkovi...

... Paroubkovi a dostaví metro, zbude v kase každý rok plonkových 5-10mld. To pak klidně budou jezdit busy na zavolanou. ;-DR^

0/0
26.1.2010 14:47

Blackhawks

Re: Až Praha zaplatí dluhy po ekonomickém náměstkovi...

to by musel neexistovat opencard abys mel plonky+....

0/0
26.1.2010 14:55

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Až Praha zaplatí dluhy po ekonomickém náměstkovi...

Pokud má Opencard od roku 2006 do roku 2013 stát necelých 900mil., tak nechápu, jak se to dotkne částech v řádu jednotek mld. 8-o Ale chápu, že některá levicová verbež má potřebu z OpenCard vytěžit tolik politického kapitálu, že by je za to mohl rathův soudruh Goebbels ocenit. ;-D

0/0
26.1.2010 15:03

moorhuhn1

Re: Až Praha zaplatí dluhy po ekonomickém náměstkovi...

Dostaví metro... to myslíš celé Áčko a celé Déčko?  To bude trvat hodně dlouho. A pak by to chtělo ještě nějak pořešit magistrálu, tu taky chtěli zatunelovat, dále zrekonstruovat prakticky všechny mosty, no a zase jsou výdaje na dalších pár let, že. To už budem jezdit pomalu na kolečkovým křesle...

0/0
27.1.2010 9:42

forhend

To je jen začátek...

Myslím, že záměrem je zrušit MHD bez náhrady a všude...Občane starej se jak chceš...

0/0
26.1.2010 14:41

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: To je jen začátek...

Jo a proto současný magistrát začal stavět další část metra. ;-D Některé fantazie diskutérů jsou opravdu úsměvné.

0/0
26.1.2010 14:48





Najdete na iDNES.cz