Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlak táhl dva a půl kilometru vykolejený vagon

Strojvedoucí nákladního vlaku, který krátce před půlnocí projížděl mezi Prosenicemi a Přerovem, si všiml poklesu tlaku v brzdovém potrubí. Začal brzdit a po dvou kilometrech vlak zastavil. Ukázalo se, že dvanáctý z celkového počtu devatenácti vagonů je vykolejený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eterson

UFF

Potřebuji tam tudy jet... volate na infolinku CD at vam reknou stav... Buchta vas serve ze ona o nicem nevi a jak jako ma vedet co se tam stalo, ze ona zpravy nema...a ze mi nic nerekne... rikam podivej se na net trubko... je to tam vsude... a ona ze to neni v popisu jeji prace.... Jooo zlaty CD.... maji tam fakt poradek.... ;-O

0/0
22.1.2010 10:35

Padre M

Re: UFF

koukni tady:

kam.mff.cuni.cz~babilon/zpmapa

alespoň uvidíš, jaké maj vlaky před a po zpoždění

0/0
22.1.2010 10:50

eterson

Re: UFF

Joo to znam...tam jsem koukal... ale rikal jsem si ze od zdroje to bude lepsi...

0/0
22.1.2010 10:57

pavlik77

Re: UFF

Ale Babilon je "od zdroje" a spolehlivej, promítají se do něj hlášení o aktuálním zpoždění z jednotlivých stanic. Taky údajně nejde o traťový úsek Olomouc-Ostrava (Dluhonická spojka kolem Přerova na III. koridoru), ale o kolej Přerov-Prosenice (II. koridor), takže od Prahy na Ostravu by to mělo být víceméně průjezdné - problém je s vlaky od Břeclavi, Brna a Přerova na Bohumín, ale tam jsou prý minimální zpoždění (snížená rychlost v místě nehody, jedna průjezdná kolej). Další problém je, že ve stanici Prosenice se oba koridory spojují.

A infolinka ČD má výkyvy, strašně záleží na tom, na koho člověk narazí. Mně dokonce jednou obratem zavolali do stanice, aby zjistili stav mimořádnosti (stály vlaky kvůli nehodě na trati) a zase zavolali zpátky s popisem, jak se situace má. Jindy jsem narazil na lhostejnost a povýšenost. Divím se, že tuhle situaci na ČD neřeší - po pražském hlaváku se jedná o nejvytíženější trať v zemi, nehoda se stala už o půlnoci a jde o vlak jejich dopravce (ČD Cargo).

0/0
22.1.2010 12:34

Cocotus___Interruptus

Re: UFF

No, a co na tom maji presne resit? Opravu trati zajistuje SZDC, ne CD (Cargo).

0/0
22.1.2010 13:20

231

Docela by mě zajímalo

a) jak vykolejený vagón může zapříčinit pokles tlaku v brzdovém potrubí

b) jestli začal brzdit strojvůdce, nebo se o to postaral ten pokles tlaku.

0/0
22.1.2010 10:11

pepan z depa

Re: Docela by mě zajímalo

a/ muze se uvolnit vzduchova hadice dojde k poklesu tlaku v brzdovem potrubi.Kdyz je pokles maly staci dofoukat kompresor,jestlize je pokles velky zacne vlak brzdit.U vagonu je opacny system jak u aut.V aute kdyz poklesne tlak brzdove kapaliny tak nezabrzdite,u vagonu kdyz poklesne tlak v brzdovem okruhu,je na vzduch,tak vagony zacnou automaticky brzdit,

b/Jestlize je strojvedouci inteligentni a vsimne si zmeny tlaku vzduchu v potrubi tak zastavi a zjisti zavadu,nebo tahnou vykoleny vagon nekolik kilometru a muze se stat ze se vagon nakoleji va vyhybce nebo na pridrznych plechach.

0/0
22.1.2010 10:34

231

Re: Docela by mě zajímalo

Předpokládám, že kolo drncalo po podkladnicích a brzdové potrubí je daleko od všeho, co by ho mohlo poškodit.

0/0
22.1.2010 10:49

pepan z depa

Re: Docela by mě zajímalo

Lokomotiva ma 80 tun tam zadne drncani vagonu necejtite,zvlast je li vagon prazdny.

0/0
22.1.2010 11:01

231

Re: Docela by mě zajímalo

Já netvrdím že by to fíra poznal. Ale pokud by vagón jelpo podkladnicích tak se těžko poškodí brzdový systém.

0/0
22.1.2010 15:07

Shperhock

Re: Docela by mě zajímalo

Byl jsi s odpovědí rychlejší :-)

Ale s tím nakolejením - nechce se mi věřit, že kdyby strojvedoucí o vykolejeném vagónu věděl, tak že by si lajznul táhnout jej až na výhybku, kterou by tímto mohl poškodit. Nehledě na to, že pro nakolejení by na ni musel najet "po hrotu",jenže při vjezdu do stanice pojede v naprosté většině případů hned přes první výhybku "proti hrotu", což ten vagón může vykolejit ještě víc.

0/0
22.1.2010 10:53

pepan z depa

Re: Docela by mě zajímalo

Jsou veci mezi nebem a zemi a na draze se muze stat opravdu vsechno,je pravda ze vykolejeny vagon se sam nakolejil,da se to poznat podle stop,ale bohuzel to nikdo jeste nevidel.Az bude na kazdem vagonu kamera tak se mozna i tohoto dockame.:-) 

0/0
22.1.2010 11:10

Shperhock

Re: Docela by mě zajímalo

Já to viděl už několikrát - ale jen na modelech velikosti HO :-P.

0/0
22.1.2010 11:47

pepan z depa

Re: Docela by mě zajímalo

Safra to me nedoslo,ale je pravda ze ve velikosti HO jsou taky vagony,masiny,koleje i vyhybky.Nastesti tady byva skoda obvykle mala.

0/0
22.1.2010 12:38

Shperhock

Re: Docela by mě zajímalo

ad a) třeba tím, že jak poskakoval po pražcích, tak poškodil brzdovou hadici, která vedla k dalšímu vagónu.

ad b) tipnul bych si, že to první začalo brzdit samo díky klesajícímu tlaku a když to strojvůdce zjistil, tak to brzdění pouze urychlil.

0/0
22.1.2010 10:41

Homer _ 10

To má z toho že neměl zimní gumy...

0/0
22.1.2010 10:09

Chytrakz hospody

Co novinář, to odborník (ale nikdio neví na co)

Opět perfektní zpráva. Mašinfára nepřekročil povolenou rychlost, jel 90 km/h. a dovolená rychlost byla kolik 30 km/h 80km/h nebo 120 km/h. Pokud vím, tak lokomotivy maj tak černou skříňku, kde se vše zaznamená, takže překročit rychlost´= prémie v h.......  a to si ikdo jen tak nedovolí. Pokud si vzpomínám, tak se "páska"  ztrácela  (aby nebylo vidět co se na trati dělo) pouze v případě, že mezinárdní rychlík šikovně přejel srnu.;-D

0/0
22.1.2010 10:04

nilgiri

Re: Co novinář, to odborník (ale nikdio neví na co)

No já nevím, ale logicky pokud jel 90 a nepřekročil povolenou rychlost, tak povolená rychlost byla asi nejmíň 90, ne? V čem je problém?

0/0
22.1.2010 10:13

Pan Navratil

Re: Co novinář, to odborník (ale nikdio neví na co)

Jasně, typicky když fíra vedoucí mezinárodní rychlík vidí srnu, tak zastaví a jde se ty dva kiláky zpátky mrknout, jestli z ní nezbylo něco aspoň na předkrm pro dítě.

0/0
22.1.2010 10:15

Chytrakz hospody

Re: Co novinář, to odborník (ale nikdio neví na co)

psal sem "šikovně", pokud ji nabere tak, že ji má rozmázlou přes tři vagóny, tak se nehodí ani do paštiky ;-D

0/0
22.1.2010 10:54

Pan Navratil

Re: Co novinář, to odborník (ale nikdio neví na co)

Jo ta to pa jo

0/0
22.1.2010 12:35

Aldrin

Re: Co novinář, to odborník (ale nikdio neví na co)

To jsou fakt hospodsky kecy. Paska z rychlomeru patri automaticky ke konci sichty. Tam neexistuje, neni....

0/0
22.1.2010 10:24

Kmet na Razgrad

Za náčelníka...

...Janču-Čury by se to rozhodně nestalo!;-D

0/0
22.1.2010 9:58

Chytrakz hospody

Re: Za náčelníka...

za něj si lehaj jen autobusy;-D

0/0
22.1.2010 10:04

předseda_klubu_onanistů

Novináři zase mají senzaci

jak je železniční doprava nebezpečná a kolik desítek lidských životů bylo ohroženo;-D

0/0
22.1.2010 9:34

wpr6105

Vlaky opět leží, auta jedou

;-D

0/0
22.1.2010 9:23

Pavel.tu

Re: Vlaky opět leží, auta jedou

Ale jenom některý:-)

0/0
22.1.2010 9:31

Shut up asswipe!

Re: Vlaky opět leží, auta jedou

až tě někde mimo D1 rozmašíruje kamion, tak o tobě nebude článek ani v černé kronice IDnes.

0/0
22.1.2010 9:31





Najdete na iDNES.cz