- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
státní maturity smysl mají . co ovšem smysl absolutně postrádá, je systém, jakým mají být uvedeny do chodu, systém a organizace proškolování učitelů a celé to zpolitizování projektu, který populistické politice podléhat nesmí.
jako učitelka na gymplu vím, o čem mluvím ... a vlastně je to škoda slov
Státní maturity postrádají smysl. Na školení mi bylo řečeno, že je státní tlak, aby úmrtnost u maturit byla nulová. Tomu odpovídá i hodnocení. Dodnes nebylo zveřejněno, jaká úspěšnost u maturit postačí ke složení zk. Bylo mi školitelem řečeno, že např u ANJ/NEJ se předpokládá, že tzv didaktický test může maturant napsat na 0 bodů a nic se neděje. U ústní části není možné být neúspěšný, stačí získat nějakých 7 bodů z 42...
Je to podvod, současná maturitní zk má mnohem vyšší úroveň!
Jsem také proti státním maturitám v navrhované podobě. Velmi mě totiž zaráží, že má mít dvě úrovně. Obě musí mít stejnou platnost a uzavřít středoškolský stupeň studia. Z maturitního vysvědčení prý nebude zřejmé, kterou úroveň si maturant vybral. Nižší úroveň údajně zvládne i žák základní školy -- to plně odpovídá Vašemu konstatování o nulové úmrtnosti u zkoušky. Pokud na zvládnutí tzv. státní maturity není potřeba studium žádné(!) střední školy, tak nemůže taková zkouška dokládat středoškolské vzdělání a označit to za podvod je plně namístě.
jen to, zda maturitu uchazeč má, nebo ne ( a to asi hlavně kvůli zákonu, jiný důvod není). Takováto státní maturita by podala objektivní informaci o schopnostech, gramotnosti a všeobecném vzdělání studenta. Jen ať už ji zavedou.
A s tím vyhodnocováním: stačí opravovat vzájemným systémem, když už nedokážou udělat testy tak, aby byly zpracovatelné strojově. To by nebyl takový problém, holt by v nabídce odpovědí byla i ta správná, a co. Nepřidali tam ty otevřené otázky sabotéři?
Nejde o výsledek maturit, jde o podmínku ji mít, denně přicházím do styku s lidmi, kteří se k nám hlásí, a nakonec jsme třeba v pondělí přijali chlapa, co je kuchař, neb byl zjevně chápavější, než kluk s maturitou, a vesměs mnozí maturanti nedokáží pochopit tak primitivní věci, a to jsou ve většině studenti oboruPraxe je jasná, doměnky nechám ostatním s dovolením
s maturitou z předmětů, které jsou pevně dané,rozdíl bude pouze v tom, jak učitelé kde učí, proto se jim to nelíbí
Ta zkouška z ČJ jae hodně o funkční gramotnosti, to se hůř učí,kde není dáno, v apatyce nekoupí. Ale okyby od 11 -12ti let na školách takové věci trénovali, kdoví, kde bychom byli?Ale to by na to učitel musel mít...
cituji článek: ""Myslím, že rozhodně nemohou být stejné maturity na gymnáziu, průmyslovce či učilišti."
--
A proč by jako nemohly být stejné? Nevidím problém v tom, pokud má někdo češtinu na učilišti takovou, že z maturity bude mít za 3, tak bude mít za 3. Stejně ty známky zajímají jen rodiče, pak občas studenty a to jenom asi týden po maturitě. Pak už je to všem úplně fuk.
No tak holt to učiliště nedokončí maturitou nebo na osmiletých gymnáziích bude 90% maturovat s vyznamenáním, kde je problém? Současný systém je nespravedlivý, neobjektivní a nefunkční, takže samotná podstata státních maturit a jejich standardizace je krok správným směrem.
Zjišťuje přesně to, co je důležité. Kde je problém?
Problém je v tom, že by se mohlo ukázat, jak kvalitní práci učitelé jednotlivých škol odvádějí.
Bylo načase, aby někdo dal na vědomí, že to, co dělá ministerstvo v posledních letech jsou jen huráakce. Vše na poslední chvíli, nepřipravené a založené na tom, že kantoři si nějak poradí. Maturity jsou víc na očích veřejnosti, ale totéž bylo a je slavné ŠVP. Jen stohy papíru, které nemají žádný vliv na skutečnou práci školy - tedy kromě toho, že jí "dávají ten správný rozměr". Stohem papírů k modernizaci školství! Je škoda, že se organizátoři petice neobrátili na učitele základních škol, podpisů by bylo mnohem víc.
Pindaji hlavně učitelé škol soukromých, kde papínkové platí nemalé peníze za to aby dětičky prošly na výbornou... Normální gymplácké děcka se s tím porvou a bude to okey. Stejnak si VŠ vyberou ty lidi kteří na to mají a vyselektují ten odpad. Takže co furt maj. Učitel nebude nikdy spokojeny, pořád budou remcat a remcat... Děs....