Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ukrajinský soud: hladomor za Stalina byl genocidou

Ukrajinský soud uznal vinným předválečné vedení bývalého SSSR v čele s diktátorem Josifem Stalinem ze zločinu genocidy, kterého se dopustil na ukrajinském národě v době hladomoru z let 1932-33. Téma hladomoru dlouhodobě vyvolává napětí ve vztazích Ukrajiny a Ruska, které rozhodně odmítá hladomor za genocidu uznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pes Muki

no jo

Zajimave je, kdyz byvaly vudce Sovetskehi svazu Chruscev mluvil o hladomoru na Ukrajine, ktery bylo nutne vyvolat, aby primeli vzpurne ukrajince k poslusnosti, tak tech obeti odhadoval na 7 milionu a ja bych rekl, ze jako nastupce Stalina,  musel mit dobre informace

0/0
15.1.2010 2:23

czechian

Na počty mrtvých za komunismu je i Hitler břídil

Rv Tahle zvrácená ideologie vzala život tolika lidem, že obě světové války proti tomu jsou jen lokálním konfliktem. I proto by mělo být pronásledování komunistů bráno o dost vážněji, než u nácků.

0/0
14.1.2010 20:26

pacers

Re: Na počty mrtvých za komunismu je i Hitler břídil

Vidiš a svazáci byli na komunisty tak hrdí a ještě s osmdesátých letech v době kdy věděli,že Stalin je největší masový vrah oddaně kopali v SSM jako komunistický dorost.Pan Langer z tebe nebude mít radost.

0/0
14.1.2010 20:33

pes Muki

Re: Na počty mrtvých za komunismu je i Hitler břídil

Ovsem take je si nutno pripomenout, ze Stalin zabil vic komunistu, nez Hitler

0/0
15.1.2010 2:34

Sladek

Re: Na počty mrtvých za komunismu je i Hitler břídil

Naprosty souhlas.  Mozna to bude tim, ze nacismus prohral a komousi zacali svevolne radit Evropou jako vitezni gerojove a lidi jim to sezrali.  Obe ideologie jsou si vlastne dost podobne, jde jenom o detaily.

0/0
15.1.2010 0:52

pes Muki

Re: Na počty mrtvých za komunismu je i Hitler břídil

Proto take bylo nutno system v nemecku prejmenovat, protoze socilalismus, ktery narodni socialiste se strany Prace pouzivali nebyl prijatelny, protoze komuniste pouzivali stejne slovo, tak se muselo pouzivat slovo Fasismus.Jinak pokus e budes namahat a sezenes si program narodnich socialistu, tak je skoro stejny jako komunisticky. Chteli totiz zjiskat stejne lidi

0/0
15.1.2010 2:39

moš

Posbolševiky ve vládě a médíích v česku to nezajímá.

 Ty zajímá pouze jejich rostoucí podíl na moci.Čeští lidé bez politické paměti a ve věčném postavení zotročených bytostí jim to svými občanskými postoji umožňují.

0/0
14.1.2010 17:08

rabín Šiml z Krakova

A co Mao a desetimilióny jeho obětí?

To nebyla genocida?

0/0
14.1.2010 15:50

duhastrecht

Re: A co Mao a desetimilióny jeho obětí?

Byla, ovšemže, čeká se jen na příslušný rozsudek čínského soudu, který nastane za X let.

P:S: Mnohem horší je, že tohle je teprve DRUHÝ rozsudek za zločiny komunismu, první byli Ethiopové. Zbytek světa čeká alespoň na historickou spravedlnost doteď, včetně 'CR.

0/0
14.1.2010 17:18

mrwn

Re: A co Mao a desetimilióny jeho obětí?

A jak na to mají reagovat ukrajinci?

0/0
15.1.2010 7:34

ajembest.

Také si myslím,

že se to dá bez obav nazvat genocidou. Bylo to zjevně účelové a mělo to sloužit ke zlomení odporu vůči sovětské moci.

0/0
14.1.2010 15:24

pes Muki

Re: Také si myslím,

Coz se podarilo. Ovsem Lenin je po tom kdyz se dostal k moci varoval, ze kdo se bude vzpirat sovetske moci nedostane najist. Bylo to v projevu "Nedame Jist" a pak se to dostalo i do ustavy SSSR Jeden clanek rika "Kdo nepracuje at neji" No a kdo pracuje o tom rozhodovali komisari strany

0/0
15.1.2010 2:43

Vitte

Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

narizeni vydal Stalin provedl to Kaganovic, je to vsude na internetu dohledatelne.I na wikipedii je, ze to ridil cele Kaganovic.At pozadaji Izrael o penize, ten jim jiste rad vyhovi. ;-)

0/0
14.1.2010 12:59

Parcival

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Víte, v tom mém vesmíru, v mé verzi reality byl Stalin šéfem komoušů SSSR;-) Obviňujete stát který v té době neexistova. Na to vám skočí pouze  mentální invalida, nedělejte, že to nevíte.

0/0
14.1.2010 13:52

Vitte

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

A proc obvinuji Rusko to taky tehda neexistovalo.

0/0
14.1.2010 13:56

Parcival

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Protože a jelikož se prohlásilo jakožto nástupce SSSR. Převzalo jeho závazky a pohledávky. Chápeš ty "drobné nuance" ;-D??

0/0
14.1.2010 14:03

Vitte

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Jiste a kdo bude platit Rusku za nasilne zavleceni komunismu?Bude platit Nemecko za Lenina a USA za Trotskeho?Rusove taky museli zit pod ukrajinskymi diktatory Chruscevem a Breznevem.

0/0
14.1.2010 14:09

Parcival

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Jsi mimo, ani nechápeš jak moc:-) Odpovědnost absolutistického vůdce (JAKÉHOKOLI) neleží na nikom jiném než na něm samotném. Národnost jmenovaných je irelevantní. Národnost jako taková je totiž výmysl 19. stol., protože před tím nic takového nikoho NAZAJÍMALO!

0/0
14.1.2010 14:29

Vitte

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

OK, tak co ti Ukrajinci vlastne chteji?Vsichni jsou mrtvi.

0/0
14.1.2010 14:32

Parcival

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Všichni?? Dejve...... . Co chtějí? Asi omluvu. každopádně Kremelské zavírání očí před historickými fakty je trapné.

0/0
14.1.2010 16:31

mrwn

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

No je to z ruské strany asi takové chucpe jako kdyby nám němci tady tvrdili, že Lidice byly srovnány se zemí při masivním zemětřesení ... Také bychom ybli určitě velmi tolerantní a obyli to jen mávnutím ruky, však tehdejší německo nebylo to dnešní ... že?

0/0
15.1.2010 7:37

Šerlok Homeless

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Ale existovalo! Rusko tehdy existovalo!

0/0
14.1.2010 23:01

petyo

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

Co to kecáš? Proč by Rusko nemělo tenkrát existovat? Kdes na takový nesmysl přišel?

0/0
15.1.2010 9:38

pes Muki

Re: Proc by mel Rus platit za Gruzina se zidem,

To vazne provedli jenom oni dva? Nebyl u tech obeti viden nekdo treti?

0/0
15.1.2010 2:25

me2di

Psenice a potraviny putovali z Ukrajiny do Ceskoslovenska

jako bratrska pomoc...ktera nas pak vysla sakra draho

0/0
14.1.2010 12:57

Šerlok Homeless

Re: Psenice a potraviny putovali z Ukrajiny do Ceskoslovenska

Tehdy ještě ne. Hladomor na Ukrajině byl uměle vyvolán v letech 1932-1933.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hladomor_na_Ukrajin%C4%9B

0/0
14.1.2010 23:03

DualFilter

Rusové jsou zlo

Rus klidně přizná, že to, co udělal bylo hrozný ale lítost neprojeví, ani se neomluví. Viz Katyň, Podkarpatská a další a další. Rus je zlo!

0/0
14.1.2010 12:35

Mak1

Re: Rusové jsou zlo

zato amíci, kteří se omluvili za genocidu indiánů těm mrtvejm pomohli, že ?

0/0
14.1.2010 12:55

DualFilter

Re: Rusové jsou zlo

Připadá ti, že v článku nebo v mém komentáři se někde píše o američanech, demente?

0/0
14.1.2010 13:24

Mak1

Re: Rusové jsou zlo

ale no tak  - dualblbe, já jsem jenom chtěl rozšířit tvůj omezený obzor:-P 

0/0
14.1.2010 14:07

Parcival

Re: Rusové jsou zlo

Promiň, ale to je trapné a bez vtipu.Rv

0/0
14.1.2010 14:30

pes Muki

Re: Rusové jsou zlo

Tak se podivej na mapu. Rusove obsadili 3 x vetsi uzenmi nez USA a osidlilli je rusy az po kamcatku. Nektere kimeny byly dokonce pribuzne americkym indianum Jenze na rozdil od americanu, nenarikaji a neroztrubuji do sveta, jaky to byl zlocin a za je to mrzi, ze ukradli puvodnim obyvatelum zemi a jso na to naopak hrdi.. Mimochodem byt v USA vyhlazenym idianem je dost vyhodne, protoze mas narok na lekarskou peci zdarma, bydleni zdarma a fasujes poukazky na jidlo.  Kdyz jdes do sko9ly, tak ti stat dava stipendium a mas radu dalsich vyhod.

0/0
15.1.2010 2:20

Parcival

Re: Rusové jsou zlo

Jak to omlouvá Kreml sice nevím, ale ideologicky to máte zmáknutý;-D;-D;-D

0/0
14.1.2010 13:54

Hrustic

Re: Rusové jsou zlo

To sem chces tahat domorode obyvatele Jizni Ameriky, Australie, Sibire, Tibetu a kdo vi ceho stovky let dozadu? K tematu clanku asi nic nemas ....

0/0
14.1.2010 14:00

pes Muki

Re: Rusové jsou zlo

To urcite ne. Komuniste v propagande vzdy mluvili jen o indianech v USA. Zadne jine narody nebylo vhodne uvadet

0/0
15.1.2010 2:27

mrwn

Re: Rusové jsou zlo

Víš někdo chápe sebereflexi jako něco čím se distancuje od špatných skutků z minulosti. Jako slušnost třeba. U nás v hukanově se to bere jako slabost a zbytečnost, protože co soused to hulvát.

0/0
15.1.2010 7:39

Ano, to je možné...

možná, že...

primárně nechtěli soudruzi z Moskvy způsobit genocidu, ale rozhodně jim bylo úplně jedno, že ji způsobí  :-P

0/0
14.1.2010 11:26

EasyR

Re: možná, že...

Právě naopak - soudruzi v Moskvě tím chtěli zlomit Ukrajinský odpor proti Ruské okupaci...

0/0
14.1.2010 11:28

Ano, to je možné...

Re: možná, že...

Vážně? Až tak do toho nevidím. Každopádně je to bolševickej hnus.

0/0
14.1.2010 11:31

Pilát

Re: možná, že...

máš pravdu, prodavači pastelek  R^

 

0/0
14.1.2010 12:28

Ano, to je možné...

Re: možná, že...

uklidni se

0/0
14.1.2010 13:07

Raffan

Re: možná, že...

Ruzene mel  by jsis dat dohromady svuj vztah s Kamilem :-)

0/0
14.1.2010 13:12

3,14ranha

Re: možná, že...

podle toho komu říkáme soudruzi, pokud myslíme hlavouny v moskvě, tak tam to bylo jasné - tak jak je to přiblíženo v našich podmínkách v seriálu zdivočelá země - nesmyslné kvóty, požadavky, násilné odebírání plodin (jak už bylo řečeno - sebrali jim i osivo!!) s likvidačními úmysly - obvinění ze sabotáží a neplnění plánů

rozhodně chtěli způsobit kolaps ukrajinské společnosti, protože byla "promořená" nekomunisty a nesmíme zapomenout že hladomor netrval pár dní, a i přesto po celou tu dobu stále trvaly represe....

ano, byla to genocida a řízená z moskvy Rv

0/0
14.1.2010 12:08

petyo

Re: možná, že...

NKVD hlídala i pole a střílela děti co tam šli pro obilí. Za mrtvé lidi dávali 200gr. chleba. Pohřbívali i lidi zaživa.

0/0
14.1.2010 12:24

thermit

Re: možná, že...

pochovali za ziva aby ho potom vykopali a vymenili za chleba, trochu od veci ne?

0/0
14.1.2010 12:41

Júlinek šíšal

Re: ...

no nevím, Růžo, ...8-o  ještě že máš kamila ...;-)  nevím, nevím, jak by to bylo, kdyby jsi se mínil ještě množit ...:-)

0/0
14.1.2010 16:07

petyo

Re: možná, že...

OK. Dávali 200gr. chleba i za umírající lidi ve špatném stavu, protože stejně umřou a přece tam nebudou jezdit 2x. Tyto lidi pak pohřbili za živa. Už to chápeš?

0/0
15.1.2010 9:43

Mak1

Re: možná, že...

a co dělali třeba britové v Bůrských válkách ? Pokud se nepletu tak vynalezli koncentráky ....

0/0
14.1.2010 12:56

pes Muki

Re: možná, že...

Burove brutalne utlacovali a vyhlazovali cernochy a ukradli jim zemi. to by si mel vedet, proto s Jizni Afrikou tabor socialismu neobchodovat a podporoval cernosske bojovniky za svobodu. Takze se zastavas spatne skupiny. anglicane s hlediska marxismu jednali spravne

0/0
15.1.2010 2:32

mrwn

Re: možná, že...

tomuhle se říká pseudoargument a spočívá v tom, že místo argumentu který se týká tématu, poukážeš na chyby druhého. cimrmani tomu říkají argument copak rusko, ale jmelí ... když to člověk dělá z nevědomosti, je jen hloupý, když to zná, je to cílená manipulace. v každém případě, je to minimálně neslušné. ne říkat ty věci o britech - ale tahle argumentace. jestli chceš mluvit o britech, amících a o tom jak se jim oproti rusku naddržuje v médiích, založ si vlastní blog, napiš článek a pod ním si diskutuj o sto šest

0/0
15.1.2010 7:43





Najdete na iDNES.cz