Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči porušují padesátku na magistrále, limuzína se řítila 102 km/h

Každý pátý řidič překročí rychlost na pražské magistrále o více než deset kilometrů v hodině. Dokazuje to test MF DNES, která vyrazila na tuto silnici s radarem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lks0079

onanisti

Redaktoři idnes by se spíš měli zamýšlet nad zrůdností toho nápadu vyřešit hluk snížením rychlosti a neonanovat nad věcí která je každýmu hned jasná.  A to že nesmysly nikdo nedodržuje a ještě si u toho klepe na hlavu Rv 

0/0
19.3.2010 16:04

HeyHall

Kdo teda ty pirati jsou?

Tak mzslim, ye je jasne videt kdo to ti pirati jsou - ridici lepsich aut (BMW, Mercedes...) a ridici-profici (autobus, taxi...). Zajimave je, ze vzdycky krici clenova prave techto skupin....

0/0
18.3.2010 15:06

HeyHall

Kdo teda ty pirati jsou?

Tak mzslim, ye je jasne videt kdo to ti pirati jsou - ridici lepsich aut (BMW, Mercedes...) a ridici-profici (autobus, taxi...). Zajimave je, ze vzdycky krici clenova prave techto skupin....

0/0
18.3.2010 15:02

tomizman

o 22km/h na řidičák?

Jestli se nepletu tak se bere řidičák až při překročení o více než 30km/h ve městě nebo při překročení více než o 20km/h při opakovaní 2x v jednom roce.To jen poznámka k té sanitce které tedy rozhodně nemohl být zadržen řidičák...

0/0
18.3.2010 12:39

laser

Peníze utraceny za opencard, není na protihl. stěny

Když máme opencard za 800 milionů a cyklostezku za 150 milionů, není divu, že na 6-ti proudové silnici dává magisrát 50 ku, nemá peníze na protihlukové stěny.

A se 72 není žádný pirát, jen kvůli totálně stupidnímu nařízení, jede o 8 méně než tam byla původně rychlost.

A 100ka na jižní spojce je normální rychlost, na jižní spojce není důvod dávat 50.

V Německu a Rakousku na podobných silnicích je 80 nebo 70ka, zrovna na zač ledna jsem tam byl a zaměřil jsem se na srovnání Praha-Vídeň.

Až nám dají všude 20, tak IDNES vezme radar a bude štkát že lidi jezdí 35 ;-€

0/0
2.2.2010 12:29

kamil24

102km/h

na jizni spojce a silena rychlost? No nevim....me to prijde na 2-3 proudovy silnici, kde nejsou zadny chodci,jako docela normalni.

0/0
14.1.2010 15:27

dalnice

Re: 102km/h

Jenže ty tam nebydlíš a nemusíš ten kravál poslouchat ve dne v noci. Teď si ještě představ, kdyby se mohlo po dálnici jezdit 160, jak by to bylo slyšet daleko.

0/0
15.1.2010 13:25

prying

Re: 102km/h

Reaguješ nesprávně. On píše, že to není žádná hrozná rychlost. A ne že  to auto dělalo strašnej rámus. Prostě se na vás radnice vyprdla a zvolila tohle alibistické řešení.

0/0
15.1.2010 21:50

Jake

Re: 102km/h

chudáčku ... tak se přestěhuj někam, kde budeš mít klid ... ale to bys zas nebydlel někde v centru, co? To je mi ale dilema ...

0/0
18.3.2010 12:41

Kirů

§ 22

 § 22

 Přestupky proti bezpečnosti a plynulost  silničního provozu

(1) Přestupku se dopustí ten, kdo a) jako  řidič  motorového  vozidla

překročí  nejvyšší  dovolenou rychlost stanovenou zvláštním  zákonem2a) nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec,

    .

0/0
13.1.2010 8:51

Chytrakz hospody

Re: § 22

To máš starý "Přestupkový zákon":-)

0/0
13.1.2010 9:38

Petrius

Re: § 22

Nemá starý přestupkový zákon :-) nicméně nedočetl až do konce (jako spousta chytrých), protože písmeno l) jiným způsobem než uvedeným pod písmeny a) - k) porušil zvláštní zákon ... cha cha

0/0
18.3.2010 12:16

hovnival

@@

ritila 102 km/h.... 102 snad neni zadna velka rychlost, kdyz je to v noci a je maly provoz. bezne se tam jezdi i mnohem rychleji a nikoho to neohrozuje. rychlost by nemela byt vubec omezena.

0/0
12.1.2010 16:18

David Rockefeller

Re: @@

jojo, ale lépe se jezdí na opačnou stranu a ani tam není žádný usekový měření.

0/0
12.1.2010 16:20

Geni(t)al

Re: @@

Tohle ale evidentně není ani v noci ani při malém provozu, že? Každopádně omezení na této části na 50 vymyslel kompletní retard, tupý to mentál. Jiná věc ovšem je, proč tento zmetek  jede 2x víc, než je povoleno a ostatní jedou více méně, tak jak mají? Vždy nadšeně tleskám a jásám, když se některý z těchto bezohledných ksindlů zabije například o strom, či zeď. Neohrozí již jiné.

0/0
12.1.2010 16:59

hovnival

Re: @@

v normalnim provozu neni mozne jet na magistrale dvakrat rychleji nez ostatni. kudy by jel? kudy by ty ostatni ridice objizdel???

0/0
12.1.2010 17:12

David Rockefeller

Re: @@

to kilo se tam jet nechá, ale už je to přejíždění z pruhu do pruhu, myškování atd...

0/0
12.1.2010 17:16

liberecak

Piráti!

Takovej článek se čte úplně se zajatajeným dechem! Nejvíc mě zaskočilo, jaký jsou u nás za to sankce, já jsem úplně zíral, to už je lepší někoho nalitej zabít, než na magistrále jet o 30 (resp. o 10, že) víc!! Na to jak se všude lítá 130+, to by fakt všichni chodili za chvíli pěšky. A světe div se, Hl,m.Praha má za r. 2009 leden až listopad celých 6 usmrcených! Pokuty by jistě měly být drastičtější, aby se ti 3 zfetlí, co spadli z náplavky a 2 chodci, co si mysleli, že mají absolutno, příště toho vyvarovali...

0/0
12.1.2010 16:15

David Rockefeller

Re: Piráti!

jojo, taky  se cítím jako hustej pirát, když fičim po tříproudý silnici neuvěřitelných 65 km/h.

0/0
12.1.2010 16:22

David Rockefeller

Já tam v noci běžně jezdim 140 :)

a myslim, že rušim lidi daleko míň než stodvacítka při třicítce.

0/0
12.1.2010 15:56

liberecak

Re: Já tam v noci běžně jezdim 140 :)

No jasně, protože to jedeš minutu, a ne 5 ;-)

0/0
12.1.2010 16:16

David Rockefeller

Re: Já tam v noci běžně jezdim 140 :)

to je jasná, že tam nebudu moc vokounět, aby mě dohonili fízlové, když jedu nalitej.

0/0
12.1.2010 16:30

liberecak

Re: Já tam v noci běžně jezdim 140 :)

to je právě polehčující okolnost...nesmíš mu teda poblejt stejnokroj, když tě vyzve, jinak jsou shovívaví..."a kam že to jedete?" ále jen tady na chodov...no dobře, ale zkuste se teda držet uprostřed ;-D

0/0
12.1.2010 17:04

David Rockefeller

Re: Já tam v noci běžně jezdim 140 :)

:D právě, jak tam má člověk 3 pruhy, tak se to celkem nechá uprostřed ukočírovat, problém je jen, když se tam motaj ňáký auto s padesátkou na tacháku.

0/0
12.1.2010 17:12

moorhuhn1

řešení

Všechna ta místa, kde snížili rychlost na 50, prostě úplně uzavřít, aby tam nejezdila žádná auta. Pak hluk určitě klesne významně, a nebude třeba se hádat, jestli je to jen o 3dB a jestli je to poznat :-P

0/0
12.1.2010 14:27

vozova.hradba

Re: řešení

Jsem pro. S tím ale taky budeme muset vystěhovat ty úřady, které nám stát nařizuje čas od času navštěvovat, pryč z toho města - třeba do Kostelce nad Černými lesy (jak říkal J. Cimrman, to skutečné hlavní město).

0/0
12.1.2010 14:32

moorhuhn1

Re: řešení

Správně, a jejich budovy předělat na byty pro sociálně slabší. Magistrálu rozorat, nebyla by potřeba, a prodat developerům na stavbu dalších paneláků, aspoň by město vydělalo. A nebo z toho udělat zahrádkářskou kolonii, zeleň je potřeba.

0/0
12.1.2010 14:40

Lokýt

Re: řešení

K cestě na úřad auto nepotřebujete.

0/0
12.1.2010 14:44

vozova.hradba

Re: řešení

Jak to můžete vědět? Nebo vy pro mě přijedete k nám do Lhoty se svým pro vozíčkaře upraveným vozidlem, naložíte mě a převezete na nízkopodlažní bus, jehož řidiče s pistolí u spánku přinutíte, aby změnil trasu a dojel k obchodnimu rejstriku nebo financaku, kde musim kazdy rok podat priznani, ze sdruzeni nic nevydelalo...

Jinými slovy, pokud si město (hlavní město) nárokuje centralizovat veškeré úřady, tak musí taky zajistit, aby se k nim občané mohli dostat. Pokud neumožní (byť placeně) před úřadem zaparkovat, není schopno zajistit fungující MHD - ve světě tak běžné vlakové spoje uvnitř města a parkovací domy na jeho okrajích - a ještě bude zakazovat do města vjezd (samozřejmě s výjimkami pro své ouředníčky), tak jediné co může očekávat je přinejmenším občanská nespokojenost.

0/0
12.1.2010 14:55

moorhuhn1

Re: řešení

Centralizace je občas vtipná. Ale leccos bývalo i horší, třeba když si vzpomenu, kde se vydávaly výpisy z restříku trestů, to bylo teprv pro zlost.

0/0
12.1.2010 15:01

vozova.hradba

Re: řešení

jj, taky jsem tam jednou zmrzal a cekal ve fronte az dostanu listecek na cekani :)

0/0
12.1.2010 15:02

mmkk

Re: řešení

To vše můžeš vyřešit na poště. Prip. doma, když si zřídíš datovou schránku a elektronický podpis.

0/0
12.1.2010 15:06

vozova.hradba

Re: řešení

Je to možné, že některé věci už dneska "elektricky" půjdou. Jsem zvědav jestli se dožiju toho, že půjde fakt všechny úkony dělat "na dálku" (či s lokální autorizací).

Já jen chtěl naznačit, že prostě ne všechno je tak jasné, jak se to někdy z omezeného pohledu může zdát. Mě je celkem celá magistrála urkadená, jezdím po ní jen málokdy a vesměs v noci. Štve mě ale princip, kdy se prosazují naprosté zhovadilosti místo skutčných řešení -- Praha 10 například před Vánocema nainstalovala okrasné měřidla rychlosti na několik (asi deset) míst, zasadila betonové "ochrané ostrůvky" (někde i ostrovy), které chodce paradoxně zakrývají a znepřehleďnují tak situaci, zavedla pochybné cyklo pruhy a zácpy tvořící bus pruhy, ale není schopná zajistit pořádné osvětlení přechodů, protažení silnic a ulic po sněžení a opravdu výtluků a děr. Chápu, že fangle a vlaječky jsou líp vidět než pořádné základy, bez základů ale všechno spadne jako domeček z karet.

0/0
12.1.2010 15:22

individual

Re: řešení

Technologie už jsou dávno na té úrovni, že by bohatě stačilo, aby měl člověk jednu jedinou čipovou kartu, na které by byly všechny potřebné údaj: občanka, řidičák, platební karta, průkaz pojištěnce, rejstřík trestů, evidence sociálního a důch. pojištění, slevová karta do obchodu, parkovací karta, vstupenka do fitka atd. atd. Zároveň by s touhle kartou člověk mohl ze svého PC někde na zahradě podat daňové přiznání, atd. atd.

.

Technologie na to jsou, jen myšlení lidí ve státní správě je zkostnatělé...

0/0
12.1.2010 15:46

Lokýt

Re: řešení

Co se snažím řict je, že existují rozumnější způsoby přepravy lidí - a pokud nebuou prostor a peníze pohlcované auty, bude obojeho dost právě pro ty rozumnější varianty, aniž by bylo potřeba měnit něco dalšího (ale jinak samozřejmě ano, momentální dostupnost některých úřadů je strašlivá).

Uvedené samozřejmě neplatí, pokud jste TP (u kterých o potřebě auta nemůže být debata).

0/0
12.1.2010 15:15

vozova.hradba

Re: řešení

Jasně a díky za reakce. Já se snažím zase naznačit, že není jen jeden pohled na auta - ten, že to jsou plechovky, které smrdí pod okny.

Myslím, že Praha už je dost velké a dospělé město například na to, aby měla fungující páteřní síť vlaků. Metropole západní Evropy to pochopily už dávno a vlaky naprosto logicky nahrazují individuální dopravu, kterou tvoří hlavně dojíždející pracující ze suburbs - blízkého i širšího okolí - ale také funguje jako nadzemka / metro (a to leckde jako rychlý doplněk metra s menším počtem stanic).

Jizvou Prahy jeste chvili zustane magistrala a chapu, ze to neni nejvhodnejsi dopravni tepna, ale dokud se nedokonci okruh, neni leckdy jine cesty.

0/0
12.1.2010 15:31

Lokýt

Re: řešení

A to je právě to, co se snažím říct:

Postavila se magistrála. Ale město se rozrostlo, auta se na ni nevejdou a v její blízkosti se nedá žít.

Tak se postavil malý okruh. Ale město se kupodivu opět rozrostlo, auta se na něj nevejdou a v jeho blízkosti se nedá žít.

Tak se staví velký okruh - jenže ani v jeho blízkosti nebude možné žít a až se město dál rozroste, tak se na něj auta opět nevejdou.

Takže co bude dál?! Další okruh? A kolem něj další? Stovky kilometrů čtverečních hluku a smogu? Není náhodou čas pochopit, že nemáme MÁLO SILNIC, ale MOC AUT?

0/0
12.1.2010 15:45

Lokýt

Re: řešení

(Jinými slovy, výše navržené úplné zavření měst pro auta mi - rámcově vzato - vůbec nepřipadá jako špatný nápad :) )

0/0
12.1.2010 15:48

individual

Re: řešení

Ale notak, vidíš to příliš apokalypticky. To by se také dalo říci, že prvotní příčinou dnešního počtu aut je vysoká životní úroveň a zároveň fakt, že lidí je na Zemi už dnes daleko daleko více, než by z pohledu "kruté" přírody bylo záhodno.

Ale platy si snižovat nebudeme a lidi vraždit také ne.

0/0
12.1.2010 15:51

Lokýt

Re: řešení

No prvotní příčinou dnešního počtu aut je jednak vrozená lidská lenost a jednak fakt, že auto je už dlouho spíš symbol blahobytu než dopravní prostředek, co si budem povídat...

Ale jinak - přesně tak, nekteré věci se nedělají, protože jsou prostě nemorální (třeba zabíjet nebo krást). Tak proč ale jiné (třeba trávení sousedů spalinami z motoru, ačkoliv bych mohl do práce dojet i jinak) mají být dovolené, i když nejsou o moc morálnější?

0/0
12.1.2010 16:14

individual

Re: řešení

Protože spolu s jejich zákazem bys musel od základu přebudovat fungování celé společnosti, která je na automobilové přepravě postavená. Tzn. nejen zajistit dostatečný počet spojů veřejné dopravy, ale drasticky zasáhnout i do fungování soukromých firem.

.

A to je (naštěstí) velká utopie.

0/0
12.1.2010 16:23

Lokýt

Re: řešení

Tož několika podobně drastickými proměnami už naše společnost prošla (byly třeba doby, kdy byla postavená na neplacené práci poddaných) - a nezdá se, že by nás to poškodilo nad míru únosnosti; a to, co jste popsal, nás podle mého upřímného soudu taky skutečně z nutnosti čeká (a osobně tomu fandím).

Přičemž moc nerozumím, proč to hodnotící "naštěstí"...

Plně vyhovující hromadná (a kolejová) doprava je přesně to, co jsme v tuhle chvíli (vzhledem k doteď investovaným silám a penězům) mohli mít, kdyby místo toho nebytněla individuální silniční.

0/0
12.1.2010 16:43

individual

Re: řešení

Pod tím "plně vyhovující" si představuji taková, aby uspokojila požadavky na přepravu lidí stejným způsobem nebo lépe, než jak je uspokojuje současná podoba automobilové dopravy.

.

A teď přemýšlím, jak bych udělal třeba tak triviální věc, jako nákup a dovezení humusu na chatu. Kupuji u soukromého zemědělce cca 150 kg ročně. Jeho statek je asi 3 km od nejbližší zastávky, kde o víkendu nejezdí žádný spoj. Má chata je cca 1,5 km od nejbližší zastávky. Dnes vezmu auto, vozík, po práci, o které nikdy nevím, kdy přesně mi skončí k němu dojedu, naložím, dovezu na chatu , vyložím.

.

Jak tohle udělat bez auta?

0/0
12.1.2010 16:52

moorhuhn1

Re: řešení

No je tu 540 tis nezaměstnaných, tak jich 5 najmeš, dáš jim kolečka, to je 30 kg na jednoho, to uvezou - a všichni se budou mít dobře, bude to ekologičtější, poklesne nezaměstatnost... Panečku, kdyby si takhle každej najal šerpu, to by tu byl ráj na zemi ;-)

0/0
12.1.2010 17:17

Lokýt

Re: řešení

1) Není doprava jako doprava - liší se celková vzdálenost, vzdálenost východiště a cíle od tahů a uzlů, typ příležitosti (pravidelná/nárazová apod.), charakter nákladu.

Na Vámi uvedený příklad samozřejmě nelze reagovat jinak než uznáním, že tady je individuální doprava nutná (s tím cílem jste to ostatně psal) - ze samoty na samotu sebehustší hromadná doprava nikdy nepovede.

Jádro pudla je ale v té údajné "triviálnosti" - tohle totiž nijak zvlášť triviální příležitost není. Jak často podnikáte cestu s hlínou ze statku (mimochodem díky, že to nekupujete v Bauhausu :) ) oproti cestám mnohem "obyčejnějším"..?! A kolik lidí vůbec má chaty a vozí na ně hlínu..?!

Většina objemu dopravy jsou (nejsem teda odborník...) přece přesuny po trasách, které nepoužívá jen jeden člověk, a většinou dokonce pravidelné nebo předpovídatelné. Takže vyhovět jejich požadavkům, ačkoliv naložíte více "zásilek" do jednoho dopravního prostředku, je reálné.

0/0
12.1.2010 17:17

vozova.hradba

Re: řešení

Nereálné je ovšem očekávat, že v monopolním prostředí, které by danou dopravu mělo řešit, se bude někdo chovat tržně a reagovat  na potřebu přepravit ony "zásilky".

0/0
12.1.2010 17:22

Lokýt

Re: řešení

?

0/0
12.1.2010 17:24

individual

Re: řešení

Nevím, jestli tvému modelu hlavních tahů, uzlů, požadovaným časům odjezdu a příjezdu atd. odpovídá většina požadavků na dopravu, nebo polovina požadavků nebo menšina požadavků - nemám data, neumím posoudit.

.

Uvedl jsem jen jeden příklad ze svého života. A jen u sebe bych jich našel bezpočet (týdenní nákup v supermarketu, pracovní cesta během které navštívím 2-3 místa za den, sportovní víkendy na horách (kola, lyže, tenis + odpovídající bagáž), letní víkendy na chatě...).

.

Ano, asi by šel vymyslet nějaký model, kdy by velkou část automobilové přepravy zajistila hromadná přeprava. Ale vše kolem nás by se muselo organizovat v návaznosti na možnosti přepravy. Mám zítra jednání v 10:00 v Ústí nad Labem, protistrana musí v 11 hodin odcházet, já mám něco do 8:00 v Praze. Co kdyby vlak/bus nejel tak, jak oba potřebujeme?

0/0
12.1.2010 17:29

Lokýt

Re: řešení

Jednak je právě proto potřeba, aby co možná nejspíše jel (Praha a Ústí jsou dost důležité uzly na to, aby bylo závazné moct z jednoho do druhého vyjet téměř kdykoliv a dojet v minimálním čase), jednak těch (ať nežeru) 80 kiláků jsou moderní dálkové vlaky schopné překonat za 20-30 minut (což autem nikdy možné nebude), a jednak - i dkyby toho všeho nebylo, tak jak říkám, "stíhat toho víc" za cenu poškozování všeho a všech není myslím něco, co by slušný člověk měl považovat za normální.

0/0
12.1.2010 17:51

individual

Re: řešení

Ale ale.... Poškozování VŠEHO A VŠECH.... To už je čirá demagogie...

.

Je to prostě o tom, jaký kompromis je společnost ochotna přijmout. Přijala individuální automobilovou dopravu se všemi + a - a jen těžko by nyní šlo vše zrušit a vybudovat úplně znovu a úplně jinak.

0/0
12.1.2010 17:54





Najdete na iDNES.cz