Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Simulant „probydlel“ za šest let v nemocnicích přes dva miliony

Středočeská policie zadržela muže, který šest let podváděl lékaře. Simuloval různé choroby a v nemocnicích si užíval bezplatného jídla a noclehu. Přivolával si také záchranku, kvůli které se například nechal bodnout včelou. Pojišťovna zaplatila za tuto nadbytečnou péči přes dva miliony korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ant.

...jsem docela zvědavý, jak mu to soud prokáže...

...jednak může tvrdit, že ho po každé hospitalizaci vyléčili - i když jen dočasně...a jednak je zdravotnictví bezplatné - to ví přece každý oranžgutan...:-)

0/0
12.1.2010 21:36

Standa17

Re: ...jsem docela zvědavý, jak mu to soud prokáže...

Ja tam vidim i jiny problem. Je trestne byt hypochondrem? Podle mne ne a kdyz to do ruky vezme poradny pravnik, tak ho z toho vyseka.

Tyto problemy je nutne resit systemem vcasneho varovani a ne resit az nasledky. Stejne jako u tsunami ;-)

0/0
13.1.2010 14:00

tilli

simulant

Á pan dochtor,mrkne do čekárny a hned ví kdo je tam jen na pokec a s velkou pravděpodobností mu nic není,jen chce okrádat státní pokladnu.

Člověče,zamyslete se,tak jednoduché to přece není.Rv

0/0
12.1.2010 12:58

cinsky_buh_srandy

já bych se zašel podívat někdy do čekárny,

novináři, aby jste měli přehled, kam hlavně mizí peníze ze zdravotnictví

0/0
11.1.2010 20:45

moiazza

Kdo tedy řídí zdravotníctví?

Mám dojem, že zdravotníctví si řídí sami pacienti. Nač máme odborné lékaře, kteří neodhalí simulanta a nebo od strachu mu raději tu nemocenskou napíšou. Znám

řadu lidí, kterým byl odebrán řidičský průkaz  za alkohol na 6-12 měsíců. Jelikož se jednalo o řidiče z povolání, vyřešili to nemocenskou po celou dobu. Nyní jsou opět zdraví jako rybka. Jak je možné, že mu lékař píše nemocenskou téměř rok, když pacientovi zjevně nic není? Kdo řídí zdravotníctví? ?Nebude lepší, když si budeme psát nemocenskou sami?

0/0
11.1.2010 20:03

cinsky_buh_srandy

Re: Kdo tedy řídí zdravotníctví?

a nahlásil jsi to ještě někam nebo jen do diskuse idnes ?

0/0
11.1.2010 20:46

Pavkakorčagin

Re: Kdo tedy řídí zdravotníctví?

A ty bys to udělal jinak? 8-o8-o

0/0
12.1.2010 3:28

modem

.

Tohle není bordel lékaře nebo lékařů.To je bordel ZP. Snad tam je kontrolní odbor,který dohledává neadekvátní a podezřelé výdaje jak u lékařů,tak u pacientů.Pacient který se nechává neustále ošetřovat: snad v nějaké sestavě musí být nějaká částka,nějaká diagnóza, ročník pacienta. Když si tohle dá dohromady,tak by měl nějaký revizní lékař nebo někdo konat. Jako je třeba "dovoleno" marodit x měsíců,pak nastupuje revizák  ZP. Tady by tedy měl konat kontrolní odbor,ne po x letech,ale třeba již po roce.

0/0
11.1.2010 19:01

Tyratron

Re: .

Přesně tak. Co dělala pojišťovna těch šest let?

0/0
11.1.2010 20:03

kocourek-černý

Úžasné

doufám že nyní nám napíše knihu, byl by to bestseller?  Jo jo banda simulantů ........

0/0
11.1.2010 17:20

swiss111

zdravotnictvi na svetove urovni a hlavne uplne zadarmo

soudruzi nekde se stala chyba...

0/0
11.1.2010 17:08

htkth

a co páni doctoři

co nepoznali simulanta, neměli by býti také popotahováni?, nebo alespoň vrátit "školné"?;-D

0/0
11.1.2010 16:56

krepajana

Re: a co páni doctoři

Co vy prosím Vás víte o vyšetřování nemocných? V dnešní době, kdy česká vláda dala pacientům neomezená práva a doktoři jsou málem jejich poskoci, není snadné simulanta odhalit. Jakmile se na něj jen nemile podíváte, už je Vás stížnost za neetické chování!!!!!

Takže podobných komentářů se račte zdržet

0/0
11.1.2010 18:21

Jannynov

Re: a co páni doctoři

jako že by jim vrátili ty nekonečné poplatky za kurzy, za povinné stáže a školení

to jooo, to by se chudým mladým doktorům hodilo, a jak......:-P

0/0
11.1.2010 23:26

RCG

A nyni vyzaduje vzeti do vazby

inu neni nad nocleh a stravu... Takovymu bych zrovna dal to domaci vezeni! ;-D

0/0
11.1.2010 16:29

Lola Roflova

No a

není vazba a vězení právě to, co chtěl? Ubytování a strava zadáčo (jen na ty návykové látky si bude muset připlatit) Rv

0/0
11.1.2010 15:17

Jannynov

centrální evidence dat

Se jmenuje řešení problému. A doktor se má možnost podívat, jestli nááhodou dotyčný nebyl pro to samé vyšetřován před měsícem na druhém konci republiky. DNes to nemá jak zjistit. ALe to by bylo zase řvounů----- ala čipy ve vakcíně, velký bratr, bla bla bla, nechceme centrální evidenci dat.....RvRv / stačila by předepsaných a vydaných či nevydaných receptů, jak byl návrh /

0/0
11.1.2010 15:09

Standa17

Re: centrální evidence dat

Potreti a naposledy, at nejsem obvinen z nemistne reklamy. Dohledejte si mou reakci na projekt elektronickych zdravotnich knizek nize. Jestli to myslite vazne, neco se pro to udelat da. Nic to nestoji a zapojit se trva par minut.

0/0
11.1.2010 15:22

Jannynov

Re: centrální evidence dat

jj vím, znám, chápu, ale izip vám nevyhodí všechny napsané recepty , nebo jo ?

podívám ještě někdy, díky

0/0
11.1.2010 23:24

Standa17

Re: centrální evidence dat

vyhodi

0/0
12.1.2010 11:19

Beastly_Dragon

Ted mudrujte soudruzi!!!!

Kdyby se poplatky vybiraly dusledne a kdejaky rudokozec v cele se soudruhem DrRathem je neproplacel, tak by se tohle nestalo... Jsou veci, ktere proste maji vyznam, ale na to vase scvrkle rude mozky nestaci. Ja to chapu...

0/0
11.1.2010 15:07

Tajemník ÚV KSČ

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Chudáčku zakomplexovanej

0/0
11.1.2010 15:13

dudi

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Podívej se od kdy to dělal. 6 let. Jak dlouho se vybírají poplatky? To bys ale musel přečíst článek a zapojit mozek. To tady ale spousta "diskutujících" bohužel nedělá ;-( 

0/0
11.1.2010 15:20

Beastly_Dragon

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Je fuk, jestli pred 6 lety nebo pristi rok. Poplatky tohle proste resi. To je proste nepopiratelne... Ale k tomu chce proste zapojit mozek.

Tohle je jeden priklad z mnoha. Staci se podivat, jak to vypada v cekarnach. Hromada duchodkyn, ktere si tam jdou pokecat... Rekni jim o 30 korun a presunou se do samosky a nebudou zbytecne zdrzovat ty, kteri doktora skutecne potrebuji a vytvari hodnoty a ne jen spotrebovavaji...

0/0
11.1.2010 15:33

Standa17

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Nesouhlasim, ze poplatky to resi. Jsou jen nutnou soucasti reseni.

0/0
11.1.2010 15:52

Standa17

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Nebo jeste lepe, zatim mne nikdo nepresvedcil, ze nabizi fungujici reseni bez nich.

0/0
11.1.2010 16:16

Beastly_Dragon

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Podle sebe soudim tebe ;-)

0/0
11.1.2010 15:29

moiazza

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Asi jsi zapomněl, že tento bordelsystém má na svědomí ODS v čele s modrokožcem Julínkem!  8-o

0/0
11.1.2010 19:56

Beastly_Dragon

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Bordel v tom udelali teprve hejtmani. A ti jak vime, jsou rudi od hlavy k pate. Julinek se narozdil od osmileteho nicenedelani, rozhazovani a rozkradani v podani KSCSSD snazil udelat nezbytnou reformu zdravotnictvi. To, ze byla nepochopena, spatne vysvetlena a diky koalici nedotazena, je vec druha. Uz se tesim na to, az rupne duchodovy system, ktery neni reformovany, az rupne zdravotni system, ktery neni reformovany. Tesim se, az dopadneme jako madari a ted asi i rekove ;-). Me nedela problem se spakovat a vypadnout do Australie, Ameriky, ci jine anglicky mluvici zeme. A tesi me to, ze to pak odskacou ti nejvetsi tupci, kteri voli rudokozce. Protoze ti na to dojedou nejvice - skupiny s nejnizsim prijmem a duchodci na tom ve finale budou nejhure, az prijde statni bankrot ;-). Ja vim, Jyrka rikal, ze se to nestane, ze jeste neni tak spatne, abychom si nemohli dale pujcovat. Skoda, ze skutecni odbornici jsou jineho nazoru...

0/0
11.1.2010 20:12

A.AsalBerija

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Hovorite jako jan zlatousty. Linkvista by rekl, ze krasne, lec dosud blbosti...vypadnete nekam hodne daleko vlastence a hlavne si utrete nosanek, at vam nevybouchne a neutrhne sanici.;-D

0/0
11.1.2010 22:09

Beastly_Dragon

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Klasicky pristup rudeho mozku. Za komunistu se taky potlacovalo vzdelani a inteligentni,vzdelani a moudri lide byli persekuovani, muceni, zavirani, vyhaneni, protoze kazdy inteligentni a rozumny clovek vi, kam totalita vede. No a kam jsme to dopracovali? Slavne ceske sklo neni schopno obstat ve svetove konkurenci, protoze se pracuje na 40 let starych strojich, to same porcelanky, textilky, pokrok a technologie slavneho Sovetskeho svazu vedla k destrukci cernobilske jaderne elektrarny a dalsi a dalsi veci. No... Tupemu stadu je to jedno. Umi jen nadavat a postradaji Stranu a vladu, ktera by je vedla za rucicku, protoze sami jsou natolik hloupi, lini a nesobestacni, ze se o sebe nedokazi postarat. Dokud tito lide nevymrou, nebude to lepsi. Ostatne, tohle je psano uz v Bibli...

0/0
12.1.2010 8:07

Standa17

Re: Ted mudrujte soudruzi!!!!

Chapu Vase rozhorceni nad takovymi lidmi, jako pan na ktereho reagujete. Kdyz neumim kousat, tak alespon stekam. Kdyz nemam argumenty, tak aspon se pokusim oponenta dehonestovat vyrazy jako "vypadnete vlastence a utrete si nosanek". Ja jim rikam lejtkari. Ale nechte je byt, oni boj za nazor nepochopi, stale Vas budou podezirat z osobniho prospechu, asi podle hesla "podle sebe soudim tebe". Ja si kohokoli, ktery vyjadri svuj nazor a dokaze si ho obhajit, vazim, i kdybych s tim nazorem jako takovym nesouhlasil. S takovym clovekem se da alespon rozumne polemizovat, nekam ta polemika vede. Polemizovat s lejtkari nejde ani kdybychom se snizili na jejich uroven.

Mimochodem, k Vasemu predchozimu nazoru na poplatky. Ja si bohuzel myslim, ze znacna cast viny pada na ODS, ze projekt dostatecne nevysvetlila verejnosti a mozna i tim, ze jeho zavadeni do praxe zacala prave poplatky. Myslim, ze se dalo postupovat jinak a k poplatky nemusely vyvolat takovy odpor, ktery jim i prohral volby.

0/0
12.1.2010 11:35

zkorumpovana inspekce

a kdy pozavírají doktory

kteří si výkony vymýšlejí a obírají pojiš´tovny/pojištěnce o stamiliony? :-P

0/0
11.1.2010 15:07

grrrr....

Re: a kdy pozavírají doktory

R^

0/0
11.1.2010 17:14

krepajana

Re: a kdy pozavírají doktory

až takoví budou

0/0
11.1.2010 18:23

Tajemník ÚV KSČ

Ojojoj to zase budou ubývat dukátky

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
11.1.2010 15:04

Nejmenší z velkých

neměli by ti doktoři co nepoznali, že mu nic není vrátit mzd

mzdu ? :-)

0/0
11.1.2010 14:56

Jannynov

Re: neměli by ti doktoři co nepoznali, že mu nic není vrátit

joooj kdyby to bylo tak jednoduché.......víte co lidí chodí s obtížema chronického typu které nemají přesný klinický korelát ??? A všechny prohlásit za simulanty nelze.....fakt je to časté. / I když tohle byl možná extrem, je to možné/

0/0
11.1.2010 15:05

krepajana

Re: neměli by ti doktoři co nepoznali, že mu nic není vrátit mzd

Asi jste pacienta nikdy nevyšetřoval, kdyby jo, nikdy by jste se do podobných úvah nepouštěl

0/0
11.1.2010 18:25

želvaželva

Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

a je tradiční a to je za pobyt v nemocnici platit. Opravdu nechápu, proč by to mělo být zadarmo.

0/0
11.1.2010 14:21

Beastly_Dragon

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

V zakone to prece je, jen soudruzi z KSCSSD to przni sec muzou...

0/0
11.1.2010 15:10

Standa17

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

Ale naklady na bydleni a stravu jsou jen ta mensi cast nakladu. Naklady na zbytecna vysetreni a lecbu jsou, myslim, nesrovnatelne jinde.

A tyto odstranite jen duslednou kontrolou. A to jak ze strany pojistovny, lekare tak i pacienta. A jednou z moznosti je projekt elektronickych zdravotnich knizek, o kterem jsem tu uz mluvil. Kdyztak si to dohledejte...

0/0
11.1.2010 15:17

Beastly_Dragon

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

1) kdo vysetreni nepotrebuje, vi o tom, a vi, ze za to zaplati byt jen 30,- tam (vesmes) nepujde. Kdo vi, ze nepotrebuje do spitalu a vi, ze zaplati 60,- Kc denne, (vesmes) tam nepujde.

2) nikdo me nedonuti sverit tak duverna data, jako je muj zdravotni stav nejake on-line istituci. Podivejme se, jak dopadly datove schranky a jake bezpecnostni problemy s tim jsou. Vim, pohybuji se v tomto oboru. Neverim statu, ze se postara o zabezpeceni a neopravnemu nakladani s daty.

3) kontrola kontroly, ktera kontroluje kontrolu... dalsi vyhozene prachy...

Jedine reseni je presne specifikovat standard, ponechat poplatky a nadstandard platit, pripadne pripojistit. Privatizovat pojistovny - stat je velmi spatny spravce. Dokazuje to kazdy den. Staci se podivat na schodek rozpoctu a verejny dluh...

0/0
11.1.2010 15:29

Standa17

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

Jsem rad, rad, ze mluvim s odbornikem. A jelikoz jsem na projektu elektronickych zdravotnich knizek delal, i kdyz jen kratce, jako vyvojar, tak verte, ze o tom take neco vim. Ze se s Vami ale nebudu konkretne bavit o pouzitych metodach zabezpeceni, je Vam doufam jasne.

Nejde o statni projekt, je to projekt soukrome akciove spolecnosti, ktera by to odnesla, jak si jiste umite lehce predstavit, okamzitym bankrotem, kdyby nejaka data ze systemu utekla. Doufam, ze neprozradim nic tajneho, kdyz reknu, ze projekt je v dnesni dobe financovan z vetsi casti zdravotnimi pojistovnami. Proto si troufam rici, ze jsme oblast zabezpeceni neodflakli.

A kontrola? Od minuleho roku je v projektu udelan modul, ve kterem vidite jako pacient veskere platby, ktere za Vas provedla Vase pojistovna a muzete jakykoli vykon rozporovat. Ano, vyvoj stal jiste nemale penize, ale nemyslite, ze se nam vsem vyplati?

0/0
11.1.2010 15:40

Beastly_Dragon

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

Otazka je, jestli by se pouzil IZIP nebo by se zaplatil novy projekt, ze... A prolomit lze jakoukoliv obranu ;-). Otazka je, kolik to stoji a jestli se to vyplati...

0/0
11.1.2010 20:03

Standa17

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

To samozrejme ano. A ted mozna reknu kacirskou myslenku, za kterou me mozna byvali zamestanavatele nebudou mit radi. Ja mam take castecne problem, ze tato data sbira soukromy subjekt. Sice ja vim, ze data nikdo nezneuziva, ale nikoho z venku o tom presvedcit nelze. A ze to jsou data intimni, s Vami naprosto souhlasim.

Ale vidim i spoustu vyhod, ze je projekt soukromy a zrovna bezpecnost a kvalita prace jsou jedny z nich. V tom, ze za to je nekdo odpovedny svym jmenem a svymi penezi. Stat neni dobry hospodar a o osobni nezodpovednosi statnich uredniku za vysledky sve prace bychom tu mohli diskutovat dlouze, ale myslim, ze zrovna my dva bychom nebyli ve sporu.

0/0
12.1.2010 11:56

Standa17

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

Na druhou stranu, pokud by se stat rozhodl, ze chce mit svuj projekt, byla by myslim, velka skoda stavet projekt vlastni, od zacatku. Preci jen tento bezi temer deset let a alespon nektere detske nemoci uz ma za sebou. Odkoupeni projektu by mohlo byt levnejsi, nez vyvoj vlastni (cista spekulace). A nakonec i odborniku na danou problematiku neni na trhu nekonecno, vim, jak nekoho sehnat bylo tezke. A jelikoz lide, kteri se kolem tohoto projektu nashromazdili, jsou za ta leta skutecnymi odborniky na danou problematiky, bylo by skoda o ne prijit.

Ze lze prolomit jakoukoli ochranu s Vami diskutovat nebudu, tam budeme mit nazor podobny. Ale kdyz si vzpomenete napr. na uniky dat z bank, zatim nikdy neslo o technologicke prolomeni, ale o selhani jednotlivce zevnitr. A na tomto poli, at zavedu jakakoli opatreni, se spekulacim stejne vyhnout nemuzu.

0/0
12.1.2010 12:02

Standa17

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

Jinak ve tretim bodu s Vami naprosto souhlasim a mohu to jen podepsat. Ale jelikoz ten stav jen tak nenastane, da se delat i neco jineho, nez cekat.

0/0
11.1.2010 15:45

Standa17

Re: Mám jednoduché řešení, ke kterému stejně dojde

tedy spis s tim pod tretim bodem ;-)

0/0
11.1.2010 15:46

Koaraeeel

Už vám ti cikáni z Rumunska,

co se vydávali za krále, zaplatili za to válení na Vinohradech?

0/0
11.1.2010 13:49





Najdete na iDNES.cz