Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha je zapadaná sněhem, město úklid chodníků nezvládá

Udusaný sníh, nevábná hnědá břečka nebo bílé haldy odhrnuté na kraji silnic. Pražané se od pátku brodí po kotníky ve sněhu. A bílá nadílka pořádně prověří magistrát. Ten totiž letos poprvé za úklid chodníků zodpovídá. Podle Pražanů však úklid nezvládá. Mnozí z nich proto berou do ruky koště nebo lopatu a sníh na chodnících před svými domy odhazují sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

okapes

Hummery

Hlavně, že si městská policie kupuje drahé Hummery a ne techniku na odklízení sněhu. To je potom div, že to nezvládají. Městským policajtům kola a pořádný boty.!!

0/0
12.1.2010 10:47

JyrkaP

Zdravim vsechny pomatence s ceskym rodokmenem,

co si mysli ze plati dost vysoky dane na to, aby az rano vstanou

dopijou kavicku a vyrazi do ulic kolem nich tancila prarticka odklizecu.R^ PS: vy kdo jste uz letos slapli do snehu a mate z toho ouvej, zkuste skocit do VltavyRv

0/0
11.1.2010 19:11

Kru-cipísek

Není to tak dávno....

... co se po mně a dalších majitelích domů na vesnici vozil jeden komunistickej funkcionář, že není odklizený sníh. Teď je to vlastně obráceně a lidi by mohli nadávat jemu. Ale nedělají to. Oni totiž vědí o sněhu své a vědí také, co je to za člověka, ten placenej funkcionář, co dělá černou práci pro starostu obce. Takže on, co nikdy nic neudělal ve prospěch veřejného zájmu, ve prospěch obce, je zalezlej doma a odklízí sníh. Samozřejmě výhradně na svém, dál ani náhodou. A já jsem rád, že lidi jsou rozumný a nenadávají mu. Je to taková morální lekce....

0/0
11.1.2010 10:53

Edenic

Re: Není to tak dávno....

komouši mají vždy o morálce jasno, bohužel jen pro ostatní.

0/0
11.1.2010 13:31

barbu do

Re: Není to tak dávno....

... tak trochu Vám z toho sněhu hráblo, že?

0/0
11.1.2010 14:48

Tomas_1983

Pane primátore, jak se tomu vyjádříte....

Pane primátore, jak se tomu vyjádříte? Opět není chyba na Vaší straně co? Za všechno mohou ostatní? Primátor Kasal byl o několik tříd schopnější než-li Vy! Máme se na co těšit až zasednete v PS ČR.  Měl byste odejít co nejdříve z politického života, z korupce jste si přece ušetřil nějakou tu kačku :o))

0/0
11.1.2010 10:33

SantaKlaun

.

Což takhle zaměstnat dyškrymynované etnykum? Pořád řvou, že nemají práci, tak tady mají šanci, nebo ne?

0/0
11.1.2010 10:19

sventek

Re: .

i ty razysto jeden !!!! :D

0/0
11.1.2010 10:32

slon75

Re: .

Vždyť sníh je bílý, z toho by mohl vzniknout rasový konflikt ;-)

0/0
11.1.2010 13:50

tequiladrinker

nezaměstnaní

kde jsou všichni nezaměstnaní???  dal bych jim vybrat, buď půjdeš odklízet sníh nebo nedostaneš sociální dávky... ...ale ne, to je asi politický rozhodnutí proti proudu...:-/

0/0
11.1.2010 10:12

houzar

chodníky

jasná neschopnost politiků a zákonodárců -důvod,když někdo řekna A tak musí říct taky B.Když deo chodníky museli starat občani,tak měli zákonodárci plnou hubu nápadů-do kolika hodin musí být chodník uklizen,jaký trest za neuklizený chodník a pod. A TAK NĚJAK RYCHLE TYTO SANKCE NAJEDNOU ZMIZELI

0/0
11.1.2010 9:16

Alternativní životní styl

Měli to udělat jako na Islandu

a pod chodníky a uliceni vést horkovody. Sníh by se rozpustil a neklouzalo by to.

0/0
11.1.2010 8:51

Mak1

Re: Měli to udělat jako na Islandu

jasně - pod Prahou je spousta termálních pramenů ....;-D

0/0
11.1.2010 9:46

SantaKlaun

Re: Měli to udělat jako na Islandu

A jadernou elektrárnu, která by je vyhřívala, bys postavil kde?:-)

0/0
11.1.2010 10:20

pepa01

Re: Měli to udělat jako na Islandu

To maj v Písku v Heritesovo ulici

ale tu tepelnou ztrátu někdo musí platit

0/0
11.1.2010 12:34

slon75

Re: Měli to udělat jako na Islandu

Však ji zaplatí - jednou za 20 let necháme stát zkrachovat jako na Islandu a pak se pojede nanovo. Jenom se obávám, že tak ve 3. cyklu už nám nikdo nepůjčí.

0/0
11.1.2010 13:52

gagaryn

***

Počkejte do jara, a sníh zmizí.

0/0
11.1.2010 8:07

ted61

no

No je pravda, že Praha je skoro jediné město v republice ale říkám

skoro.Jsou tady ještě další a třeba v Ostravě na úklid chodníků a cest

město a jeho socanská vláda kašle úplně. Klidně ať si lidé zpřelámají

hnáty.Mají problém mladí natož staří lidé. Je to doopravdy hnus jak se

města zříkají své odpovědnosti a to ještě Ti pitomci někde dali cedule v zimě chůze na vlastní nebezpečí chodník se neudržuje.A kde to je ne někde na okraji ale na Fifejdách vedle zastávky autobusu.Dobrý že ? Jen ať mají pro sebe na prémie atd.HNUS.

0/0
11.1.2010 7:58

Si0

Re: no

Tak uvidíme, kolik půjde na město žalob pro zlámané hnáty. Aby je to nakonec nepřišlo dráž než ten úklid.

0/0
11.1.2010 8:48

babacek

Rudolf Blažek

Situace samozřejmě je mimořádná, není to každý rok, ale jsem přesvědčen, že město zvládá chodníky uklízet," řekl náměstek pražského primátora Rudolf Blažek po dnešní schůzce krizového štábu hlavního města.

,, Možná má pan primátor uklizeno kolem svého úřadu a bydliště. Dál již však nevidí.´´

0/0
11.1.2010 7:32

jaykay72

Re: Rudolf Blažek

Toho bývalého promítače na ÚV hlavně vozí do úřadu autem, takže on se v té břečce brodit nemusí.

0/0
11.1.2010 9:33

PlayBIKE

???

Ať Magistrát za úklid zaplatí a nebude problém se sněhem, ale když má na vyhazování viz open card nebo studie jestli Praha zvládne olympiádu za dost kulatých tak ať jde do řiti a uklidí si to sama. Z Prahy dělají betonovou Jungli za "kapesné" a na své občany kašlou co tedy čekají :-/

0/0
11.1.2010 7:01

babacek

Re: ???

Kde jsou ti takzvaní co mají dělat veřejně prospěšné práce? Lidé co berou podporu v nezaměstnanosti a jsou fyzicky zdatní aby takovou práci mohli zvládnout ? To by bylo čisťounko, co ?

0/0
11.1.2010 7:34

anichpepa

Křižovatka u Kauflandu

Já se musím smát jak lidé najatí magistrátem v Praze uklízí sníh v Michli u Kauflandu na té světelné křižovatce. Skoro uprostřed křižovatky je ostrůvek pro chodce a to je jediné místo, které i třikrát za den uklidí. Chodníky okolo křižovatky jako když nejsou.

0/0
11.1.2010 4:03

wrangler

Co tady řešíte?

Jako každou zimu jsem si před barákem uklidil sám. Včera dvakrát, dnes jednou. A zítra mne to čeká zas. Oni pražáci nemají ruce?

0/0
11.1.2010 0:36

QT1

Re: Co tady řešíte?

Mají, před svým barákem na svém chodníku si taky dokážou uklidit. Ale pokud magistrát jen vybírá poplatky, umí za ně pořídit leda tak Opencard a prudit občany, tak nevidím důvod, proč uklízet dobrovolně chodníky, které patří magistrátu. A u kterých magistrát rozdával pokuty, pokud nebyly uklizené - v době, kdy tato povinnost ještě platila pro majitele nemovitostí u chodníku a ne pro skutečného vlastníka...

Magistrát samozřejmě může převést chodníky na majitele nemovitostí. Jenže to by nemohl vybírat lukrativní poplatky od restaurací za cedule na chodníku. Tak ať se teď postará sám.

0/0
11.1.2010 1:11

černej oes

Re: Co tady řešíte?

Což neplatí pouze v Praze. :-)

0/0
11.1.2010 1:23

mroz

Re: Co tady řešíte?

Zcela souhlasím. Absurdnost logiky, podle níž mám uklízet pozemek, sousedícím s mým pozemkem, stále není mnoha lidem jasná. Kdybych chtěl po magistrátu, aby uklízel mou zahradu, protože sousedí s jeho ulicí, tak by si asi všichni ťukali na čelo. Ale když to má být obráceně, tak to je asi podle nich v pořádku.

0/0
11.1.2010 1:26

rewolt

Re: Co tady řešíte?

:-)R^

0/0
11.1.2010 1:38

Bůh Nejvyšší (25)

To je bolševická logika - my rozkážeme, ty uděláš.

Spousta lidí myslí pořád takto. Rv

0/0
11.1.2010 3:21

J.E.

Re: Co tady řešíte?

Taky s Vámi souhlasím, ale po Vaší zahradě nikdo nechodí Vy po chodníku ano, nepočítám inženýrské sítě, které využíváte a máte uloženy v chodníku, ale to by byla debata o tom kdo proč a jak na hodiny argumentů . . . . prostě si myslím, že musí zvítězit zdravý rozum. Jsem mladý, můžu pracovat tak proč se neprotáhnout a neodklidit sníh než se před vlastním domem brodit po kotníky v břečce a furt si stěžovat jak mám těžký život ;-)

0/0
11.1.2010 6:09

Mak1

Re: Co tady řešíte?

To máte pravdu - jenže zapomínáte na jednu věc. V dobách, kdy musel chodník uklízet majitel přilehlé nemovitosti magistrát nezajímalo, že třeba jedete na hory, jste na služební cestě, jste nemocný, .... Byla Vaše věc, jak si s tím poradíte jinak hrozily sankce.

0/0
11.1.2010 9:50

barbu do

Re: Co tady řešíte?

... ono je to (samozřejmě) trochu jinak ...

... chodník neslouží jen k chození, ale také k tomu, aby pod ním byl uložen vodo, plyno, elektro, MegaByto a kdovíčehoještěvod ...

... pokud by tento pozemek nebyl obecní, znamenalo by to, že při pokládání, opravách a podobně, by se musel získat souhlas všech majitelů po celé délce ...

... a to by znamenalo, že se žádný souhlas už nikdy nezíská a postupně se vrátíme do středověku ...

... pokud jde o lukrativní poplatky, to zavedli až trhovisti, ale mohli taky zavést poplatky za to, že Vám po svém pozemku přivedou vodu, elektřinu, plyn ...

0/0
11.1.2010 6:12

babacek

Re: Co tady řešíte?

Myslím, že jim křivdíš. Mnozí uklízejí jako v minulých letech. ;-(

0/0
11.1.2010 7:39

pavev1

Re: Co tady řešíte?

Ać jsem Pražák souhlasím. Prostě to chce vzít lopatu a hrablo a je to. Ono je to ovšem ponižující, radši budu 2 hodiny na spinigu a v posilovně, ale lopata by mě ponížila. Proházovat cestu k popelnici magistrát nebude.

0/0
11.1.2010 8:35

Martin111

Re: Co tady řešíte?

No já bych klidně šel, ale mám na to pouze lopatku a smetáček, tím ometu max. auto :-) Pochybuju, že lidi v Praze v paneláku mají doma lopaty:-P

0/0
11.1.2010 9:22

jmen0.prijmeni

Re: Co tady řešíte?

Já bych, já bych, ale ono to nejde. Všichni tu píšou, jak se vloni o chodníky starali domovníci. Myslíte, že ty lopaty vyhodili hned jak se dověděli, že to letos nebudou muset uklízet? Stačí se jen zeptat, kde ty lopaty jsou ve sklepě schované.

0/0
11.1.2010 9:26

jmen0.prijmeni

Re: Co tady řešíte?

Naprostý souhlas. Tady v Praze všichni jenom nadávají na kalamitu. Očividně nikdy sněhovou kalamitu nezažili. Ono je jednoduché sedět u televizních zpráv a nadávat. Na vesnicích v Beskydech, odkud pocházím nikdo moc nenadával, protože neměl čas. Když napadl sníh, všichni vzali lopaty, kdo měl traktor tak vyjel a odklidili si to sami. Teď jsem v Praze. Nemohl jsem se dívat na to, jak to vypadá u nás a chodníky a parkovací místa kolem našeho domu jsem odházel. Přitom jsem si vyslechl nadávky, proč nám to tak dlouho trvalo, že si nás platí tak se nemáme flákat atd. A na uklizené parkoviště se okamžitě sjely auta od všech sousedních baráků. Teď čekám, že mi ještě budete nadávat na diskusi, že jsem blb a že si za to můžu sám. Ale já mám jen dobrý pocit z toho, že nejsem zdechlý jako ostatní pražáci.

0/0
11.1.2010 9:24

Lady Gaga-rin

Jsou to lempli a netáhla!

Ani sníh si nejsou schopni před barákem odklidit!;-D

0/0
11.1.2010 0:14

MM2000

Re: Jsou to lempli a netáhla!

Zapal si raději doma svíčku, ať v tý tmě, co tam u vás máte (a u nás, kupodivu, svítíme ) znova nevemeš krecenc kebulí  8-o

0/0
11.1.2010 0:31

Bůh Nejvyšší (25)

Sám jsi lempl a netáhlo, viz tvoje reakce níže

na veřejně prospěšné práce.

0/0
11.1.2010 3:20

babacek

Re: Jsou to lempli a netáhla!

No když on se pořád sype jako by se nechumelilo. ;-D

0/0
11.1.2010 7:37

prngrr

Zaplatit!

Prostě město mělo zaplatit dostatečné množství uklízečů.

Druhá věc je, že by to měly být typické veřejnoprospěšné práce pro nezaměstnané!

0/0
10.1.2010 23:40

Lady Gaga-rin

Re: Zaplatit!

Si upad, ne?!;-€

0/0
11.1.2010 0:24

Bůh Nejvyšší (25)

Ano, jenže k tomu chybí politická vůle.

Výplatu dávek bych přímo vázal na účast na takovýchto veřejných pracech.

0/0
11.1.2010 3:19

_m-

Re: Ano, jenže k tomu chybí politická vůle.

Přesně. Při nástupu na pracák by každý nafasoval kus (samozřejmě přiměřený a v rozumné vzdálenosti od místa bydliště) komunikace pro pěší, a dávky by byly přímo vázány na jeho stav. V zimě sníh, přes rok psí exkrementy, listí, bláto a já nevím jaký binec ještě na chodníkách je - by zmizelo, člověk hledající práci by se setsakra snažil najít si něco lepšího, člověk který není prostě schopen si něco lepšího najít by měl jakés takés zaměstnání a nečučel by doma do zdi s pocitem zbytečnosti, a ten kdo dělat nechce by halt nedělal - a nedostával by taky. Takže nakonec by na ty "dávky" pro uklízeče zbylo možná i víc, než mají teď. 

Ale to by asi bylo nesociální.....

0/0
11.1.2010 10:41

anti ODS

Pan Kubera není v akci?

0/0
10.1.2010 22:30

Xaver01

Kubera vymyslil hovadinu

Žádné město to nezvládá. Hlavně že si doma kubera pálí jednu za druhou.

0/0
10.1.2010 22:51

231

Re: Kubera vymyslil hovadinu

Taky myslím, že je blbost aby za schůdnost chodníku odpovídal jeho majitel. Chtělo by to aby, za schůdnost všech chodníků odpovídal Xaver01. Vypátrat a změnit zákon.

0/0
10.1.2010 23:17

Si0

Re: Kubera vymyslil hovadinu

Jó Kubera Tubera.

0/0
11.1.2010 8:14





Najdete na iDNES.cz