Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyňské letiště i svět zpřísňují kontroly cestujících do USA

Velká letiště a aerolinky zpřísňují pravidla pro leteckou dopravu. Důvodem mnohdy bizarně vypadajících opatření, která znepříjemní cestování slušným pasažérům, je pokus o zničení airbusu Delta Airlines na letu z Amsterdamu do Detroitu. Přísnější režim zavedlo i letiště v Ruzyni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qesospi Cobigan

Kdyby svět nepropadl ideologii humanismu...

stačilo by v reálu kontrlovat "jen některé" - lehce odlišitelné. Ale to se zkrátka v tuto chvíli nesmí...

0/0
28.12.2009 12:05

Pavkakorčagin

Cestujících?

No hlavně všelijaký araby, muslimy, islámce a já nevím jaký ještě fanatiky je potřeba z dopravy nejlépe úplně vyloučit!!! Nevím proč by na to měli doplácet všichni cestující. Pepa z Horní Dolní v letadýlku určitě problémy dělat nebude !!!

0/0
28.12.2009 0:40

Pavkakorčagin

Re: Cestujících?

A já se bez těch přiblblých američanů docela dobře obejdu, jako dosud po celý můj život jsem se bez nich obešel..;-D;-D

0/0
28.12.2009 1:04

gunes

BL.

To se chlubíš nebo si stěžuješ?

0/0
28.12.2009 9:11

captain cook

Re: BL.

na oko se vytahuje jak ksandy, ale pod tim je nas*any, ze Amici se predevsim obejdou bez nej...nejspis mu nedali vizum, nebo na cestu do USA proste nema

0/0
29.12.2009 6:26

Pan Navratil

Jo aha,

takže Niga zahořel hodinu před přistáním, takže poslední hodinu budem hlídat. Že jiný údajný téčka zaútočili pár desítek minut po vzletu, to je asi jedno. Ho ho hó...

0/0
27.12.2009 21:49

JUDr Karel Vaš

Do trenek, ruce nad hlavu a poklusem k letadlu

0/0
27.12.2009 19:31

Pavkakorčagin

Re: Do trenek, ruce nad hlavu a poklusem k letadlu

Ještě budem vzpomínat na komouše..

0/0
28.12.2009 0:41

G777

No asi tak

USA asi chce izolaci od evropy která propadá nacionalismu.

0/0
27.12.2009 18:19

M69

Diskriminace!

Nas Evropany budou sikanovat a bubaci z Afriky nemaji zadne zvysene bezpecnostni opatreni. To maj amici dobre promyslene.... Ale z Evropy do USA Zadna bomba neprileti, to je hlavni, ze od spojencu utok neprijde, ty titiz amici presvedcili aby jeste dukladneji uz tak dost dukladne prohlidky oni jim to tam poslou zfanatizovani odpurci systemu USA kteri na letistich v jejich zemich resi kontroly jen formalne. A Amici jsou happy.

0/0
27.12.2009 17:55

kliiidek

Re: Diskriminace!

Závěr Vašeho příspěvku jsem nepochopil.. Pište prosím česky nebo alespoň nějakým srozumitalným jazykem.

0/0
27.12.2009 17:59

Pavkakorčagin

Re: Diskriminace!

Seš mongol????

0/0
28.12.2009 0:42

martin_simek

Uz se tesim, jak .....

..... na jisty cas mi budou vylevat opet kolinskou, zabavovat zubni pastu i ustni vodu, bez ktere se vazne spatne cestuje, vyhazovat nuzticky na nehty. Zatimco po case opet meho kolegu opet pusti do letadla s nozem, ze nema cepel vetsi nez nejakych (myslim ze) 6cm ! Dodnes jsem to nepochopil. V Nemecku si bezne sundavam i boty apod. ackoliv jinede nepipaji. Po dlesi dobe uz si take budu moci vzit pastu apod. Jde to vsechno v jakychsi vlnach.

Co je ale nejsmuznejsi je to narozeni s nevstavanim posledni hodinu a nevyboranim veci a nepoustenim notebooku v te same hodine. Znamena to, ze v polovine letu nad oceanem je pripadny vybuch "bezpecnejsi" ?! Americka logika mi velmi casto unika :(

0/0
27.12.2009 17:51

Mufu

Omyl !

Prd víte první.Karel Voříšek o tom věděl už minulý týden;-D

0/0
27.12.2009 17:25

tučňák v exilu

Věcná

případ dokazuje, že kontroly nějaký efekt mají - regulérní rozbuška by pípala, musel to zkusit chemicky, což na danou trhavinu naštěstá nefunguje.

0/0
27.12.2009 16:29

Lady Gaga-rin

Kdyby to svého času udělali komáři,

tak se všechny (rádoby) civilizované země spojí proti nim, určitě by to nazvali omezováním lidských práv a svobod!:-/

0/0
27.12.2009 16:23

Extra Želva

Re: Kdyby to svého času udělali komáři,

A co mají teď dělat? Vídíš že se někomu povedlo odejít systém, je jasný že museli přijít další opatření. Nebo se to má nechat tak jak to je a čekat až stejným způsobem propašuje do letadla někdo další nějaký svinstvo? A nebo se mají všechny speciální opatření zrušit, protože je to zbytečná buzerace? Ty opatření mají smysl, bez nich by USA rovnou říkala nepřátelům - pojďte něco odpálit, máte otevřený dveře a ještě vám pěknáě letuška popřeje hezkej let.

0/0
27.12.2009 16:30

tučňák v exilu

Re: Kdyby to svého času udělali komáři,

Já bych nechal opatření na stávajícím stavu - tady sice pronesl trhavinu, ale radši ani nezkoušel roznětku - takže musel zkoušet přivést ji k výbuchu chemicky, což ovšem nefunguje.

Mimochodem i v době, kdy ještě kontroly nebyly tak dokonalé, nálož v kabině (tedy v příručáku) nevedla ke ztrátě snad žádného letadla, ty smrtící byly nálože v zavazadlovém prostoru.

0/0
27.12.2009 16:43

Pavkakorčagin

Re: Kdyby to svého času udělali komáři,

Přesně tak..R^R^R^ Bude hůř při kontrolách než za komoušů a kde jsou ti disidentia chartisti  dneska, co i za Husáka v pohodě jezdili na západ a dnes vykládaj, jak to měli tak těžký,  v těch " těžkých " časech..:-/

0/0
28.12.2009 0:49

zrzečka_janička

Let do USA

Mě chtěli v Chicagu na letišti zabavit videokameru. Tu jsem ubránila. Dostala jsem poučení o přepravě nebezpečných věcí (co je na tom nebezpečného?). U gatu s námi seděla židovská rodinka. Paní si vyšívala děčku JEHLOU a dcerka jí NUŽKAMA Z MANIKŮRY stříhala bavlnky. Pak co je nebezpečnější? Asi stačilo zamávat dolarovkama... V New Yorku na letišti jsem zase zažila kontrolu jako pro teroristu (bylo mi 19 =)). Vytřeli batoh, zkontrolovali vlasy, oči, uši, oblečení. Nechápali jsme proč. Za mnou kontrolovali Japonce a po něm dvě Američanky, které celou kontrolní procedůru prohihňaly. Bylo to v roce 2007. Nevím, podle jakého klíče nás vybírali... 

Známý, který letěl do USA v září 2001 po 09/11 to měl ale lepší. Vysvékli do do trenek =). Tomu říkám kontrola.

0/0
27.12.2009 16:11

zrzečka_janička

Re: Let do USA

A vůbec si nedokážu představit, že poslední hodinu letu nevstávám. Bylo mi z letu špatně, měla jsem obrovský strach, že se tam nějaký potentát s náloží objeví, že jsem chodila co hodinu na toaletu. To by mi dali. A jak to dělají u lidí s chronickým onemocněním střev, který na toaletu prostě musí? Dají mu plínu? Ještě že už nikam dlouho nepoletím...

0/0
27.12.2009 16:19

Extra Želva

Re: Let do USA

Pokud někdo ví, že potřebuje často na záchod, tak si zajde tu hodinu předem a pak to prostě vydrží. Jednoduchý. Nevím co řešíš :) Pokud nevydržíš hodinu bez záchodu, tak vůbec nechápu jak můžeš na tomhle světe být - to bys nemohla jít ani nikam ven, prostě bys nemohla vytáhout paty z baráku.

To opatření je logický - pokud se někdo odpálí někde na mořem, nebo pouští, tak budou mrtví jen lidé z letadla - pokud to odpálí nad cílovou destinací (obydlené místo) tak zemře mnohem více lidí.

0/0
27.12.2009 16:28

vojtexx

Re: Let do USA

ještě jednou, pomalu, řádně si přečti co napsala.......ona chodila na záchod kvuli stresu,  vyvolaného právě díky letišťákům..............ještě jednou, pomalu a řádně si přečti, co napsala:-)))

0/0
27.12.2009 17:26

Pan Navratil

Re: Let do USA

Želvo, tys asi nikdy neměla srajdu, co? Prej hodinu bez hajzlu...

0/0
27.12.2009 21:52

Pavkakorčagin

Re: Let do USA

Jak nemůže být? Co plácáš za blbosti! Chceš blbe snad někomu omezovat chození na záchod, když tam zrovna potřebuje jít! Ty seš logicky vzato úplně pitomej..

0/0
28.12.2009 0:54

slv

Re: Let do USA

Na kameře je nebezpečná především její baterie a kamera je dost velká, aby se do ní dalo vložit dost elektroniky a trhavin a tak  sundat letadlo. Jehla nebo nůžky mohou třeba ublížit jedinci, ale letadlo nesundaj.

Je to probém kam až zajít, aby se nějaký fanatik nedostal do letadla a přitom většina cestujících nemusela na Adama. Asi je třeba se zamyslet nad odstrašujícím efektem represe, která odradí i fanatiky. A asi to nepůjde jinak, než přitlačit tam, kde je jejich slabé místo.

0/0
27.12.2009 16:37

zrzečka_janička

Re: Let do USA

Letěla jsem tu dobu dohromady 5ti letadlama a překvapilo mě, že jim u jediného ta kamera vadila. Proto jsem se nad tím pozastavila. A manikúra je celkově zakázaná věc do letadla-druhé pozastavení.

0/0
27.12.2009 16:51

Extra Želva

Re: Let do USA

Je to o náhodě, u mě třeba taky nikdy nevadily dvě zrcadlovky, z toho jedna s battery gripem a blesk - 3x celkem velký li-on baterie + 8x AA baterie ;-D

0/0
27.12.2009 16:57

kliiidek

Re: Let do USA

Ano, jakožto modelář vím, co  dokáže LiPo baterka ve zkratu. Ale to dokáže  (nebo spíš nedokáže) i mobilní tlefon. Ono zkrat a zkrat je rozdíl.

0/0
27.12.2009 16:56

sirc

Re: Let do USA

To mi povídej....já už při cestě do států vždycky přemýšlím, co si vezmu na sebe, aby to šlo co nejrychlejí svléknout. Osobní zavazadlo už radši nenosím žádné. Je to demence. Takhle nešacují ani Izraelci.

0/0
27.12.2009 17:14

Pavkakorčagin

Re: Let do USA

Máš sedět doma na zadnici ty státe..;-D;-D

0/0
28.12.2009 0:56

norayellow

Re: Let do USA

Nedomnivam se ze nekdo maval dolarama proto aby mel sebou vysivani. Napr. jehla (bodave predmety) i nuzky od manikury jsou zakazene predmety uz dost dlouho. Proste rodinku poradne nezkontrolovali. Klic vybirani je jednoduchy. Je to o tom jak vypadate, co o vas pise jejich PC a jaky mate pas. Kdyby se merilo kazdemu stejnym dilem, tak byste  patrne na letisti kvuli kontrolam musela sedet uz 10 hodin pred odletem, protoze letadla do Ameriky maji velkou kapacitu a jsou vetsinou plne obsazena. Klidne se vam muze stat ze vam bude zabaven i laptop a vydan pri navratu domu. Konkretne vam osobne asi ne, ale ta moznost pri vstupu do USA existuje. Bohuzel situace je takova, ze s vami zadnou polemiku na letisti uz asi nikdo vest nebude a vysvetlovat vam co je jak nebezpecne take ne. Ja sama jsem pro vsechna bezpecnostni opatreni ktera jsou mozna. A mela by platit i pro lety po Evrope. Necekat az se neco stane.

0/0
27.12.2009 17:32

zrzečka_janička

Re: Let do USA

taky souhlasím se zvýšenou kontrolou, ale když už, tak pro všechny. už jsem si zvykla na čekání na letišti, téměř každá moje cesta letadlem se neobešla bez zpoždění... co se týče té jehly+nůžek, dáma se neobtěžovala je skrýt a pokud jí je u kontroly nezabavili, měli to udělat v čekárně před gatem, kde mimochodem stál nejeden pracovník a viděl ji. to už je teď jedno, jen se mi nelíbí, že nemáme všichni stejný přístup. ale to pláču na špatném hrobě.

0/0
27.12.2009 17:58

kliiidek

Re: Let do USA

Ano, pláčaš na špatném hrobě, nebo cestuješ do špatných destinací.

0/0
27.12.2009 18:01

norayellow

Re: Let do USA

Nikdy neni, nebylo a nebude vsechno stejne pro vsechny. Takovouhle pohadku hlasali jen komuniste. Libi, nelibi smirte se s tim. Anebo zmente barvu pasu;-)

0/0
27.12.2009 18:54

jozka skocdopole

Re: Let do USA

Neobvinujte ty, kteri si tyto bezpecnostni pravidla vymysleji a kteri je uskutecnuji.

Dekujte za to svym muslimskym obcanum, ze zmenili leteckou dopravu na peklo....

Kdyby se nikdy nic nestalo, tak jsme mohli do letadel nastupovat jako do autobusu.

0/0
27.12.2009 20:06

Pavkakorčagin

Re: Let do USA

Jak říkám. Týhle pakáži zakázat vstup do letadla..

0/0
28.12.2009 0:58

overworkedunderpaid

to zase

bude pakarna na letistich

0/0
27.12.2009 15:58

Extra Želva

El Al

Se není čemu divit, že má Izrael tak málo únosů po těch kontrolách :)

Člověka klidně zavřou na dvě hodiny do místnosti a už to jede - Kde pracujete? Kdo vám balil kufr? Kdo byl u balení kufru? Byl ten foťák někdy v opravně? Co jste tady fotil? Do spodků, uděláme si test na střelnej prach a výbušniny,...

Taky jsem si tím prošel, ale člověk se na ně nemůže zlobit, když jsou prakticky s každým okolo v regulérní válce.

A že má nějaký opatření USA je taky logický, prostě jsou nepřítel číslo jedna a hodně teroristických organizací s radostí využije každou příležitost aby jim uštědřila pořádnou ránu. Neřešte důvody proč amerika tolik válčí, prostě to tak je a jsou nějaký opatření. Komu se to nelíbí, tak do USA jezdit nemusí.

0/0
27.12.2009 15:50

kliiidek

Re: El Al

Však tam taky nejezdím. Existuje spousta zemí, kde si vašich turistických peněz váží a nedívají se na vás jako na a priori teroristu. Radši lítám do Biškeku, než do NY. Příroda stejně zajímavá, jako v amerických NP, kontroly běžné, vízum na počkání.

0/0
27.12.2009 16:20

Extra Želva

Re: El Al

Jistě, pokud ti ty kontroly přijdou nepřijatelný (jakože mě ne) tak tam nejezdit je jediná možnost R^ Ty kontroly nejsou buzerace, jak vidíš, tak je to nutnost. Nebýt těch kontrol, tak umírají lidi.

0/0
27.12.2009 16:23

kliiidek

Re: El Al

Napadá mě řešení, ale není z důvodů politické korektnosti přijatelné.. Mít v pasu razítko "etnický Čech". Takový člověk je na terorismus předposraný  a na nelegální práci líný. :-) Obejde se bez kontrol ;-D

0/0
27.12.2009 16:34

Extra Želva

Re: El Al

V tom případě bych prosil razítko "etnický Moravák", přece chceme být korektní ;-D

0/0
27.12.2009 16:39

kliiidek

Re: El Al

Já jsem taky Moravák, ale přesto etnický Čech.

0/0
27.12.2009 16:46

jozka skocdopole

"....důvodem mnohdy bizarně vypadajících opatření...."

Dekujeme bratrum muslimum za to, ze cestovani letadlem se zmenilo na neco jako dobrovolne vezeni a nepopsatelne utrpeni.

Chapu ze  je to ve jmenu mirumiluvneho Islamu a v zajmu muslimskeno lidstva.

0/0
27.12.2009 15:26

65c02

Re: "....důvodem mnohdy bizarně vypadajících opatření...."

Nikoliv pouze Muslimům, ale fanatikům obceně - ať už jsou jakéhokoliv politicko-náboženského zaměření.

0/0
27.12.2009 15:58

jozka skocdopole

Souhlas

ale doposud, co se tyka dopravnich letadel to bylo 100 % ve jmenu  Islamu.

A ti "ne-fanaticti" muslimi jim  fandi a raduji se z toho.

Zatim jsem nevidel ani jednoho, ktery by to odsoudil.

Tak jeste jednou jim dekuji, ze zmenili leteckou dopravu na peklo.

0/0
27.12.2009 19:53

Forrest Gump

ale to ten clanek predtim...

je ale klenot. Nechapu, kde se tyhle prognozy delaji... Nejspis blizko blazince. Jak prijdou novinari na 10% preferenci? Kalousek se snad zblaznil, coz nam dokazoval v minule vlade, kde mel prave rozpocet na starosti. Schwarzenberka at si vezme sebou spolu se zelenejma. Verim, ze byla zrusena diskuse. Na takovy humus se neda napsat nic slusneho...

0/0
27.12.2009 15:19

novodobí otroci pracujte!

o vaše názory velmi stojíme, ale cenzurujeme vás!

ale ty co se nám nelíbí budeme mazat a budeme vám rušit účty.......dnes se stalo něco neuv+ěřitelného, byla totiž zrušena diskuze u článku o menších stranách, kde se distovalo o zdravotnictví, které bylo také obsahem článku....diskutovaslo se slušně věcně odborně a přesto byla tato diskuze zrušena.......proč ji zrušili? myslím, že kvůli tomu, že tam byly příspěvky o tom, že ODS a TOP09 chtějí zavést zdravotnictví výhodné pro bohaté.......vážená redakce i Dnes, ale to je pravda, nevím proč kvůli pravdě zakazujete diskuze! tomu se říká CENZURA! přece nemůžete ušit diskuzi kvůli otmu, že jsou tam příspěvky, které se nelíbí vašemu politickému názoru!!!!! doufám, že budu ze tento příspěvek potrestán smazáním a později zrušením účtu.....TAK TAM JSME SE DOSTALI PO 20TI LETECH SVOBODY......

0/0
27.12.2009 15:16

Forrest Gump

Re: o vaše názory velmi stojíme, ale cenzurujeme vás!

no, a to po novem roce se to ma jeste vic "zdemokratit". Copak nam na to rekne v Novorocnim projevu taticek Tunel? Hromada zakonu se schvali horkou jehlou, poslanci se tomu divi co mschvalili a slibuji (coz jim jde ze vseho nejlip) napravu. Skutek, jako vzdy v tehle zumpe, utek...

0/0
27.12.2009 15:25





Najdete na iDNES.cz