Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič kamionu si vymohl vrácení řidičáku, možná změní připisování bodů

Ministerstvo dopravy možná bude muset změnit metodiku připisování trestných bodů. Krajský soud v Ústí nad Labem minulý týden vydal průlomový rozsudek, podle kterého není možné trestat řidiče za opakovaný přestupek spáchaný v krátkém časovém sledu. Může za to řidič kamionu, který si krátil bezpečnostní přestávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poig124

řidič kamionu!

Zdravím všechny,co se zapojili do diskuze. Abych to uvedl na pravou míru,jsem to já,Igor Pocner, kdo přišel o řidičák. Nejsem pravý kamioňák, jezdím pouze s 10tunovým IVECEM a rozvážím po republice drogerii. Nejezdím v kuse stovky kilometrů,jak si asi každý představuje, ale jezdím od města ke městu, mám denně kolem 15 vykládek, takže skoro pořád stojím! To, že jsem nedodržel bezpečnostní přestávky je sice pravda, ale tam šlo spíše o pár minut, protože ve většině měst se nedá zastavit na půl hodiny, když zastavíte, tak okamžitě k vám přijede městská policie a je nezajímá, že musíte dodržet nějaké přestávky.Takže co vám zbývá- zaplatit pokutu za stání nebo odjet a zaplatit za nedodržení přestávky. Dnes se pro kamioňáky moc nedělá, parkoviště skoro žádné,samé zákazy a kontroly.Přál bych všem,co nadávají aby když by nevyjel ani jeden kamion si nemohli nic jít koupit,protože kdo všechno to zboží přivezl? Ano,řidič kamionu! Mimochodem, pan HUML mě zastupoval a je to fakt správnej chlap.

0/0
28.12.2009 10:28

Pavkakorčagin

Re: řidič kamionu!

A co profesáky? Jsem zvědavej, kdy tuhle totální zhovadilost zruší. Tak jako u nás snad nikdo jinej v evropě řidiče nebuzeruje. Jestli umíš jezdit a máš C+E s praxí, ale propadlej profesák je větší  " zlo " , než když dvacetiletý kluci bez praxe, ale s tímhle glejtem lítají s nákladními auty. Přestal jsem jezdit a čistě náhodou, když jsem přepisoval auto, tak jsem se dozvěděl, že platnost PP končí k jistému datumu bez potřebného školení. Takže po třiceti letech mi je C+E úplně k ničemu a můžu jezdit akorát tak pro svou potřebu, protože mě o pár měsíců uteklo z nevědomosti pro mě zrovna nepotřebný školení, který bych si ale jinak udělal jenom proto, abych měl pro případ zachovanej a platnej profesák, bez kterýho jsem jezdil hromadu let a je to jenom výmysl našich páprdů v kravatách..RvRv..

0/0
28.12.2009 21:40

zakladna2

Přineslo

svícení v červenci,přednost chodců,50 a připoutávání v obci,90 na silnici,body,technické kontroly za dva roky a další buzerace méně mrtvol? Ne!! Všechno zrušit je to na nic.

0/0
25.12.2009 17:47

zoufalec1

Re: Přineslo

v podstatě souhlas

0/0
26.12.2009 10:14

pavel.n

Re: Přineslo

jediné co by vážně pomohlo jsou kvalitnější silnice, obchvaty měst a celkové zjednodušení provozu.

Karabáčem ještě nikdo nic nevyřešil.

0/0
27.12.2009 10:15

Pavkakorčagin

Re: Přineslo

Na hooo...v.n.o!!!!!!

0/0
28.12.2009 21:29

pavel.n

přestupek

Já tvrdím , že nikdo nejezdí bez přestupků - lze jen vyjádřit počet přestupků na 100km.Kdo z nás má ,,na ceduli"  poctivých 50km/hod, kdo nepřejel plnou čáru , kdopak nejel rychleji než 90km/hod , vždy zaparkujeme správně, v autě telefonuje každý druhý , zneužití světel do mlhy....a jiné.

A je obrovský rozdíl mezi dědou co najede 2000km za rok a profesionálem co najezdí desítky tisíc za rok - prostě je pravda , že zákon by měl mnohdy přihlédnout i k okolnostem.

0/0
25.12.2009 7:51

Ludánek Homolka

Re: přestupek

presne tak... najezdim 60 tisic rocne a to se proste neda...

a kdyz me chytli dvakrat za rychlost ve vzdalenosti cca 80-150m za ceduli, je to pech. v obci nikdy nejedu pres sedesat a obecne me i moji kolegove v kancelari povazuji za ohleduplneho ridice, ktery je nejspis podstatne mene nebezpecny pro sve okoli, jak svatecni ridici :-)

dalsi veci, ktera me na cestach vzdy zarazi, jsou nekde naprosto nesmysla rychlostni omezeni... a to jak je u nas "přeznačkováno" :-/ uz ted jezdim jenom s bobkama z toho, abych neco neumyslne neprehlednul.

0/0
26.12.2009 23:50

Smil

DJC

Přestávky jsou nutné. Léta spíme.

0/0
24.12.2009 21:12

jajaja59

No to je kravina.......

Takže pokud spáchám hmotnou škodu, která ještě (dle výše) není trestným činem, zůstanu bez trestu přestože ve stejný den své jednání mnohokrát zopakuji?

0/0
24.12.2009 14:18

Hajný-lesa pán

Nevím co je na tom průlomového

Zákon v tomto případě hovoří jasně, koná se jedno řízení a trest padne jen za nejvážnější z přestupků...

0/0
24.12.2009 10:37

JAROLD

Chtelo by to hledat logiku

Kdyz nekoho zastavy 3x behem dne za poruseni rychlosti a 3x s nim vyresi namiste prestupek blokovou pokutou za 3x1000,- Kc dostane u MU 3x po 2bodech. Ale postup kdy MU prideloval body u popisovaneho pripadu v clanku je podle meho nazoru tez zcela chybny. Resili jej za jeden prestupek a mel dostat jen jedenkrat prideleni bodu, ovsem kdyby jej zastavili a opet namiste resili za prestupek ktereho se dopustil opakovane po prvni kontrole logicky by dostal prideleni tr. bodu 2x. Ale pokud jej resili jen jednou nemohou mu zpetne napocitat body.

Z cela spatny a nelogicky liknavy postup mestskych uradu a nezajem vec resit ! Tento muj nazor, ktery byl smazan za metaforicke oznaceni sama sebe .... dekuji

0/0
23.12.2009 22:41

Tomasex

Re: Chtelo by to hledat logiku

ano to má logiku, doufám, že to ale pochopí při navrhování zákona.... nově vytvořené zákony většinou logiku ztrácí....

0/0
24.12.2009 9:48

JAROLD

Re: Chtelo by to hledat logiku

To mate pravdu, ale rekl bych, ze zakon je v tomto pripade v poradku, jen si ho urednici vykladaji spatne a pak to musi napravit soud.

0/0
24.12.2009 23:28

Luque1

tak soud tentokráte rozhodl velmi logicky

...nikoli městští byrokraté

0/0
23.12.2009 22:28

65c02

jak bude vyhodnoceno, pokud projíždím středem města, kde

je pochopitelně povolená pouze padesátka, projedu úsekem na kterém několikrát minu radar, který mě pokaždé naměří přes těch povolených 50.

.

Bude počítán pouze záznam z jednoho radaru, nebo záznam ze všech radarů, které cestou minu?

0/0
23.12.2009 20:06

mpes

Re: jak bude vyhodnoceno, pokud projíždím středem města, kde

jenom jeden prestupek, protoze nemuzes tusit, ze se zrovna ten den meri ;-D

0/0
23.12.2009 22:44

juleg

pokud

jsem to spravne pochopil tak udelal jeden prestupek ze nedodrzel bezpecnostni prestavku 45 min a oni mu napocitali ze ji neudelal trikrat pokud to bylo za jeden den

0/0
23.12.2009 19:49

ucitelas

Klídek

asi nemá cenu se přít bez prostudování rozsudku.Huml řekl hloupost ostatně jako vždy. Pojedu li na jedné křižovatce na čevenou a chytí mne zaplatím pokutu. To samé pokud mne chytí na další křižovatce za stejný přestupek. Rozsudek soudu v Ústí je přinejmenším podivný.

0/0
23.12.2009 17:05

dropa

Re: Klídek

Život je holt složitější než litera zákona.:-)

0/0
23.12.2009 17:11

malý červ

Re: Klídek

Poku mě někdo chytí na jedné křižovatce a pak na druhé, tak jsem byl chycen dvakrát. On byl chycen jednou, ale pokud nemůžete pochopit rozdíl, nic se z toho nedělejte, i na magistrátu se to stává.

0/0
23.12.2009 17:17

RHRH

Re: Klídek

co by se dělo v situaci, kdy by 2 hlídky policie měřily na např. 500metrovém úseku rychlost jedna na začátku a druhá na konci a pak stejně daleko by byla ta jejich druhá půlka co vybírá pokuty

evidentně by byl spáchán jeden jedin přestupek a byl 2x zdokumentován

jeden trest nebo 2 testy?

0/0
24.12.2009 15:23

vsehochlup

Re: Klídek

jak se to vezme. s temi kradezemi ma pravdu, nize jsem to tu vysvetloval. ale aby mohlo jit o pokracujici trestny cin, je tam nutna nejaka souvislost a rekneme neuzavrenost - napr. kdyz zlodej kontinualne krade, treba i v rozmezi nekolika dnu, na tom samem miste, nebo tim samym zpusobem, nebo za tim samym ucelem atp. nebo kdyz se rozhodnu vystrilet svou rodinu - je tam jednotny umysl a tak to bude posuzovano jako jeden skutek.

kdyz projedu na cervenou tri krizovatky, asi tam nelze spatrovat jednotny umysl, ledaze bych treba prchal pred policii nebo neco podobneho. ale pak by asi jizda na cervenou bylo to nejmensi...

zkratka toto je institut pokracovani v trestnem cinu, ktery ustecky soud prenesl i na prestupky. proto se hovori o prulomovem rozsudku. je to zcela standardni institut.

a nemusite se bat, sice jde z poledu prava o jeden skutek, ale vliv na trest maji jednotlive dilci prekroceni zakona, cele se to secte (u kradezi se treba scita cela zpusobena skoda) a da se primereny trest.

0/0
23.12.2009 17:24

kuttna

Re: Klídek

Mohlo by se za jednotný úmysl považovat i kašlání na dopravní předpisy? ;-)

0/0
24.12.2009 1:01

marx

Re: Klídek

 Vidíte i tady je nutno zapojit rozum. Je rozdíl jestli přejedu křižovatku  dva , nebo třikrát na červenou a jestli mne kontroluji a na kartě tachografu najdou deset přestupků. V tom okamžiku mne mohou trestat pouze za přestupek jeden , ale co se týče těch křižovatek , tak mi to mohou spočítat všechno , protože to jsou chycené samostatné přestupky , každý zvlášť. Jak je to jednoduché , ale na mozek složité.

0/0
24.12.2009 9:30

Djpati

Pan Huml

už je dlouho asi od policie pryč a trochu se mu to plete, když ráno tedy řidiče chytnou že porušuje rychlost, tak ji může porušovat celý den, no úplný fantasmagor.

0/0
23.12.2009 16:41

malý červ

Re: Pan Huml

no zato vy jste asi u policie pořád, tak všechno víte nejlíp. Pokud to jste schopen pochopit, tak ten nezodpovědný řidič, byl chycen pouze jednou. Pokud vám ráno 5x za 10 vteřin váš kolega změří rychlost, dá vám pokutu, a pak vám úřednik sebere papíry, tak to bude to stejný.

0/0
23.12.2009 17:00

ucitelas

Re: Pan Huml

dětský úkrok stranou

0/0
23.12.2009 17:07

PedroKV

12 bodů jedním tahem

Novináři jsou jednoznačně jelita. Dotyčný nedodržel přestávku v řízení 45 minut, postaru dělitelnou na 15+15+15 minut, po novu v EU dělitelnou na 15+30 minut. Protože neodpočíval jak měl a mohl (nemusel, ale mohl) tak někoho ohrozit, měl stáhnout ocas mezi nohy a počkat si rok na papíry.

A zajímavé je také vyjádření ombudsmana k podobnému případu: http://www.bodovysystem.cz/12-bodu-ve-spolecnem-rizeni/

0/0
23.12.2009 16:39

dropa

Re: 12 bodů jedním tahem

Koho ty tajtrdlíku ohrozil? To že úředník někde pěkně v kanclíku vymyslí kulatej čtvereček, ještě neznamená, že má patent narozum (oblé šipky, zakřivení banánu atd.)

A to hlavní každý organismus má jiné potřeby na regeneraci!

PS: Při první informaci o tom "hazardéru co nedrží přestávky" jsem také nadával, ale teď, když vyšlo najevo, že o řidičák přišel pouze jiným rozvrhem přestávek... Prostě Kocourkov;-O!!

0/0
23.12.2009 17:10

kuttna

Re: 12 bodů jedním tahem

Víte, ono těch, co si na silnicích dělají co chtějí bez ohledu na předpisy (případně s odkazem na Kocourkov, když se jim ty předpisy nelíbí) je u nás nějak moc. Ale začít dělat pořádek od rozvrhu přestávek je opravdu podivné.

0/0
24.12.2009 1:05

Pavkakorčagin

Re: 12 bodů jedním tahem

R^R^R^R^R^R^R^

0/0
28.12.2009 21:44

malý červ

Doufám,

že se domůže i odškodnění za ztrátu na výdělku, kterou mu způsobil tupý úředník.

0/0
23.12.2009 16:32

černej oes

Re: Doufám,

Já zase, že tě o  minipřestávce převálcuje na silnici kamionem.

0/0
23.12.2009 16:41

malý červ

Re: Doufám,

jsem si naprosto jistý, že toto tupé rozhodnotí tupého úředníka napřispělo k větší bezpečnosti ani mé, ani ostatních a nepřeji Vám smrt, ale pěkné vánoce.

0/0
23.12.2009 17:51

Xi Xao

A to je jako dobře?

"Není možné to sčítat. Když okradete jednoho člověka o tisícovku a druhého o dva, také vás potrestají za krádež a ne za dvě," Zajímalo by mě, kdy tenhle národ vybředne z té žumpy.

0/0
23.12.2009 15:57

vsehochlup

Re: A to je jako dobře?

nic o tom nevite, tak si nejake kecy o zumpe nechte, jo? uz to tady bylo nekolikrat vysvetleno, jak to bylo mysleno...

0/0
23.12.2009 16:04

109e

Re: A to je jako dobře?

Vysvětlono. Obhajoba špatného je vysvětlení?

0/0
23.12.2009 16:20

poemcz

Re: A to je jako dobře?

nevím jak to bylo myšleno, ale ta věta jasně říká jak to je: je fuk jestli okradu během dne 100 lidí nebo 1. A to je špatně. buď to má být tak, že co krádež sazba třeba rok, nebo dle ukradené sumy.

0/0
23.12.2009 16:31

poemcz

Re: A to je jako dobře?

nemyslím aby byl soud na každou krádež zvlášť ale aby bylo znát na trestu a bylo to přesně definované za kolik a za co, tolik a tolik v base. popřípadě 3 krát a dost je taky moc pěkné řešení. :)

0/0
23.12.2009 16:37

vsehochlup

Re: A to je jako dobře?

nezlobte se, ale tohle je fakt unavne... lidi, kteri o tom vedi nejmene, tady delaji ty radobynejchytrejsi zavery. ale dobra, jeste jednou:

jednotlve kradeze se takrikajic scitaji - pokud kradete trikrat, vzdy po 2000,- Kc, mel byste to jako tri prestupky, kdyby bylo po vasem. ale ono je to jinak - skoda se scita, protoze jde o pokracujici cin. a to uz jsme v trestu, nikoli v prestupku. citite uz ted, ze je to opatreni pro zprisneni a ne naopak? a dale - pokud jde o trest, je pokracovani pritezujici okolnost, takze za to nedostanete jako za jednu corku, ale prihledne se k tomu, ze jste kradl opakovane. doufam ze i ted v tom citite zprisneni.

takze rozhodne neni jedno, zda okradete jednoho, nebo dvacet. sice to bude stale brano z pohledu trestniho prava jako jeden skutek, ale rozsudek bude v casti o trestu zcela jiny. uz tomu rozumite?

0/0
23.12.2009 16:38

polarna

...spíš je blbost Profesní průkaz řidiče...

...němec, talián nebo slovák když jede u nás tak ho mít nemusí. Ale taky my ho nemusíme mít venku. A není zrovna lacinej...Rv

0/0
23.12.2009 15:43

mpes

Re: ...spíš je blbost Profesní průkaz řidiče...

ale zase na druhou stranu se dal sehnat docela pohodově ještě do září letošního roku... Tohle bych zbytečně nehrotil. Jinak podle platné legislativy už platí profesák v celé EU... A to právě od zmíněného září, přesně od 10.9.2009.

0/0
23.12.2009 16:30

danny44

Ad: Půlhodinové pauzy.....

To je zase pěkný blábol odporných pisálků z ýHnoje - žádné půlhodinové pauzy totiž v oné směrnici ES (nahrazující AETR) NEJSOU. Nejdéle  po 4 a 1/2  hodinách je povinná přestávka alespoň 45 minut, kterou lze rozdělit na dvě - první alespoň 15 minut a druhou alespoň 30 minut (a to v tomto pořadí).....    

0/0
23.12.2009 15:34

TarasBulba

Body - nebody...

Znám osobně dva případy řidičů, které ještě s klasickým kolečkem nachytali v Německu a ve Francii. Zadržení, vazba, pokuty v řádech destitisíců, následné problémy s opožděnou dodávkou, penále, poplatky ... někdy kolem roku 1995 to všechno pro ně byla taky likvidační záležitost.

0/0
23.12.2009 15:21

vsehochlup

Re: Body - nebody...

vazba?8-o za co?

0/0
23.12.2009 15:22

doktor_bota

Re: Body - nebody...

1995? To je snad logické.

0/0
23.12.2009 15:26

aljav

to je snad nesmysl, ne ?

"Když okradete jednoho člověka o tisícovku a druhého o dva, také vás potrestají za krádež a ne za dvě," vysvětluje Huml."

přeci když vykrade někdo dva byty a to třeba během pár minut, tak je snad souzen za dvě vloupačky ? To co ten Huml řek, by se dalo vykládat ve smyslu:"když zabiješ x lidí během jednoho dne, tak budeš souzen pouze za tu první vraždu" !

0/0
23.12.2009 15:12

sdsa

Re: to je snad nesmysl, ne ?

zkuste se lepe zamyslet. Kdyz zabijete dva lidi behem jednoho dne , tak budete souzeni za dvounasobno vrazdu a rozhodne nebudou probihat dva ruzne soudy, kazdy za jednu. Proste se secte vse co jste provedl a ulozise souhrny trest.

0/0
23.12.2009 15:18

vsehochlup

Re: to je snad nesmysl, ne ?

nezlobte se, ale vite o tom prd. tusite co je to soubeh? pokracovani v trestnem cinu? studoval jste nekdy trestni pravo?

0/0
23.12.2009 15:20





Najdete na iDNES.cz