Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie dá od ledna dýchnout každému zastavenému řidiči

Každý řidič, kterého od 1. ledna zastaví dopravní policisté, bude muset podstoupit dechovou zkoušku na alkohol. Nové opatření zavádí jejich šéf Leoš Tržil, slibuje si od něj víc potrestaných opilců za volantem. Policie kvůli tomu nakupuje nové přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

praděda

jen dechová zkouška

Velmi bych se přimlouval za to aby policisté nejen dávali při každé kontrole dýchnout, ale také odebrali krev, moč a stolici a udělali celkovou zdravotní prohlídku a zjistili tak způsobilost řidiče k jízdě.

0/0
18.12.2009 17:04

kladivar

Kdyby radsi zkontrolovali ted od ledna spravny zimni gumy

ale to by se soudruzi prislusnici museli ohnout a to preco po nich nemuzem chtit. Nebo zkontrolovat mlhovky jestli nesvitej panubohu do nebe a tim i protijedoucimu do oci. Kazdy druhy treti auto co potkavam ma blbe sestelovany mlhovky.Rv 

0/0
17.12.2009 12:08

bankéř-ka

Re: Kdyby radsi zkontrolovali ted od ledna spravny zimni gumy

to by polovina pražáků nemohla pokračovat v jízdě ;-D

0/0
17.12.2009 12:24

hzahza

Re: Kdyby radsi zkontrolovali ted od ledna spravny zimni gumy

Taky polovina pražáků dneska nevyjede. Za dva dny bude po sněhu a za celou zimu už nenapadne. ;-D (co to má společnýho s alkoholem?)

0/0
17.12.2009 12:25

karel09

Presumpce viny

hezlý dárek k výročí 20 let demokracie! [>-]

0/0
17.12.2009 10:13

karel09

Presumpce viny

- hezký dárek k výročí  20 let demokracie!  [>-]

0/0
17.12.2009 10:11

hzahza

až zdejším obhajovatelům

změří na silnici 0,1 promile a budou muset na odběr, tak taky změní názor ;-) A to vůbec nemusí pít alkohol ... 8-o

0/0
17.12.2009 10:00

Quitman7

Re: až zdejším obhajovatelům

Píšete hlouposti, povinnost jít po pozitivní dechové zkoušce na vyšetření spojené s odběrem krve platí jen u starých klasických trubiček (ALTEST) či případně, kdyby se stalo, že Dräger či jiný přesný měřič alkoholu by neměl platnou kalibraci. A takovýchto zkoušek je již naprosto menšinové množství.

0/0
17.12.2009 10:10

hzahza

Re: až zdejším obhajovatelům

Ještě lepší. Pak tedy za 0,1 vám seberou body, a to jste se ani nenapil. ;-D (Jediná ochrana je ten odběr;-)  )Rv

0/0
17.12.2009 12:24

Englaw

Absolutní nesmysl

Buzerace a alibismus první kategorie. Opět se na scéně objevuje hysterie okolo alkoholu za volantem. Tohle je naprostá zbytečnost, policie nedokáže podchytit a vyřešit skutečný problém způsobující nehody, tak se zaštiťuje touto nesmyslnou a ultra populistickou akcí. Rv

0/0
17.12.2009 9:01

babacek

Policie dá od ledna dýchnout...

Tak již předem vidím kolik bude honiček neb opilec se pokusí jistě policii ujíždět.

Dechová zkouška je však krok správným směrem.

0/0
17.12.2009 6:13

ant.

...tak nevím - v civilizované západní Evropě si dáte pivo...

...nebo sklenku vína k obědu a nikdo je za to nebuzeruje...a stačí se podívat na statistiky nehod - kde jsou na tom lépe...:-)...takže zase budou otravovat slušný řidiče, pokud nenadýcháte, tak budete mít určitě prošlej obvaz nebo špatnou žárovku...a na skutečně nebezpečné řidiče zase nebudou mít čas...stejně jako místo proti  zločincům - a že jich je docela dost, jenže by mohli být nebezpeční - zasahují příslušníci VB proti hudebním skupinám...Rv

0/0
17.12.2009 0:26

babacek

Re: ...tak nevím - v civilizované západní Evropě si dáte pivo...

No vhledem k tomu, že zde je již tolerance v oblasti jiných drog tak možná to jedno pivo či sklenka vína bude tolerována. To článek neuvádí.

0/0
17.12.2009 6:16

Helm01

-

nevím proč by měl být každý řidič testován. Policista by měl sám zvážit jestli je dechová zkouška nutná či ně

0/0
16.12.2009 21:23

bankéř-ka

Re: -

policajti by měli zvážit - to je vtip ?!!!;-)

0/0
17.12.2009 12:25

killy

To je divný, já jsem foukal naposled do...

..trubičky ještě příslušníkovi VB ! ;-D

0/0
16.12.2009 21:09

unterwasser

Re: To je divný, já jsem foukal naposled do...

Hm... já dvakrát během 3 týdnů :-)

0/0
16.12.2009 21:42

Ulrich

Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Naprosto není pravda, že by alkohol byl obecně faktor zvyšující pravděpodobnost vážné nehody. Je třeba rozlišovat. Půl promile nedělá z řidiče šílence a vraha, jak se s poukazem na výjimečné případy extrémně opilých demagogicky snaží tvrdit tvůrci těch orwellovských předpisů a nařízení. Zkušený a rozumný šofér s třemi pivy "v žíle" je zásadně méně nebezpečný než sice střízliví, ale agresivní nezkušení mladíci ve vytuningovaných autech nebo penzisté čepičáři, kteří si v průběhu cesty často nemohou vzpomenout, kam že to vlastně jedou. Takže ty kontroly Rv

0/0
16.12.2009 20:43

brekebrekeke

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

a kdo urci ,jak ktery jedinec metabolizuje? jaky kdo ma polomer rozkladu alkoholu? cili jednotna pravidla - nikdo ani slzu, smytec! a neni pravda, ze 3 piva nic neuelaji. po 3 plznich jsi na polovicni reakci, chytraku! :-/ Rv

0/0
16.12.2009 21:04

Ulrich

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Proč by měl někdo určovat, jak kdo metabolizuje? O odlišnostech v metabolismu jsem vůbec nepsal.

Pro jednotná extrémně přísná pravidla není racionální důvod. Vážné nehody způsobují v drtivé většině faktory, které s alkoholem nesouvisejí. Jsou to zejména nezkušenost, špatné vrozené předpoklady pro řízení a špatná duševní kondice vyvolaná vesměs zcela jinými okolnostmi než je požití malého množství alkoholu ( např. stářím, únavou, starostmi ). Pominout nelze ani prostou náhodu.

Tři piva vliv mají. Ale rozumný a zkušený řidič tuto okolnost vykompenzuje způsobem jízdy. To je naprosto evidentní.

0/0
16.12.2009 21:30

Qíteček - nikoli alpský

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Tři je moc, to dá kolem jedný promile. Osobně bych to viděl tak na jedno, tam se snad o ovlivnění nedá mluvit..

0/0
16.12.2009 21:38

Ulrich

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Záleží na tom, za jak dlouho je dotyčný vypije. Jasně, že tři za hod´ku, hoďku a půl je už hodně, ale ani pak není zkušený a rozumný řidič nijak zvlášť nebezpečný. Chci říci, že "jit" po jinak rozumných lidech, kteří si dali k jídlu alkoholický nápoj nebo jedou z hospody, kde mírně konzumovali, pár kilometrů v nočním mírném provozu nedává smysl.

0/0
16.12.2009 21:43

Qíteček - nikoli alpský

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Pojmy jako "pár kilometrů", "noční mírnej provoz", není schopnej policajt číhající za bukem rozlišit. Další věc, průser se může stát metr od tvého plotu. Nechci to hrotit, ale furt 3 piva jsou u mě /podle tabulek/ přes promile. Subjektivně se cítím vláčnější, a za volant se necpu. Spíš bych se přikláněl k hranici 0,5o/°°, což by mělo být jedno pivo s dostatečnou rezervou, nebo zbytkáč po večerní putyce.

0/0
16.12.2009 22:41

Ulrich

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

1. Nikdy neřídím pod vlivem alkoholu, ale naprosto jasně vím, jak se cítím po dvou třech pivech. Určitě bych jízdu zvládl.

2. Tři piva jsou 1 promile jen v případě, že je vypiješ okamžite ( bez pauzy na ex ), což je čitě teoretická možnost. Já mám na mysli situaci, kdy někdo takové množství vypije za dvě hodiny. To dělá asi 0,5 promile. Podle toho, kolik vážíš a v jaké jsi kondici.

3. Policajt nemá číhat za bukem na bezúhonné občany, nýbrž zasahovat tam, kde někdo zjevně útočí na práva druhých.

0/0
16.12.2009 23:26

Qíteček - nikoli alpský

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

3-Nadšeně souhlasím a tleskám

2-Ber to tak, že ty promile jsou snad jedinej objektivně měřitelnej ukazatel, vypovídající o schopnosti řídit. Po požití stejné dávky alkoholu jich bude mít čtyřicetikilová blondýna víc, než metrákovej chlap, a samo se bude víc motat. Proto pokud bude mít pod těch půl promile, nemám problém. 

1-Normální jízdu "jako dycky" samozřejmě zvládneš, ale už mockrát jsem se dostal za jízdy do nečekaný situace, že jsem se potil až... I někdy svojí vinou (mrtvej úhel v zrcátku, blbej odhad), někdy ne (Chodec jako neřízená střela, maník, co nezná přednost zprava, páč tahle je širší, jinej, co to eště stihne...) V takovejch situacích je vteřina (podle SI sekunda) zatraceně dlouhá, tak proč ji eště o desetiny natahovat? Ale souhlasím, že do těch 0,5promile je to bezvýznamný. Ty říkáš tři piva, já bych zůstal u jednoho, páč asi míň vážím, a chci mít rezervu. Jinaxi myslím, že se shodujem.

0/0
17.12.2009 0:05

Helm01

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

kdes na to přišel? V hospodě u piva co?

0/0
16.12.2009 21:21

Ulrich

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

To je realita. Každý rozumný nefanatický člověk to uzná.

0/0
16.12.2009 21:31

Helm01

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

alkohol zpomaluje reakce to je fakt. A zapřemýšlej jestli nejsi fanatický ty

0/0
16.12.2009 21:39

Ulrich

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Ano, zpomaluje. Ale při množstvích okolo půl promile to není zásadní a dá se to vykompenzovat způsobem jízdy. To je objektivní realita.

0/0
16.12.2009 21:44

Helm01

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

a kdo objektivně rozhodne kdo má na to, aby alkohol mohl vykompenzovat způsobem jízdy

0/0
16.12.2009 22:27

Ulrich

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Proč by měl někdo rozhodovat o takové schopnosti? O ničem takovém nepíšu. Tvrdím, že paranoidní pronásledování řidičů s malým množstvím alkoholu v krvi ničemu nepomůže a je nespravedlivé. Osobně jsem proti zákazu pití před jízdou jako takovému. Za ještě přijatelné považuji povolení určité hladiny ( např. 0,5 promile ) a stíhání těch, kteří v důsledku opilosti za volantem způsobili někomu újmu nebo někoho objektivně nebezepečí újmy vystavili.

0/0
16.12.2009 23:17

Qíteček - nikoli alpský

Líbí se vám žít v Absurdistánu?

Zákonodárce, stanovením hranice, od které alkohol významně snižuje možnost bezpečného řízení. 0,20o/°° je průkazná hranice při odběru krve. Přesto máme zákonnou hranici 0,00o/°°, kterou nelze prokázat.

0/0
17.12.2009 0:13

Ulrich

Re: Líbí se vám žít v Absurdistánu?

"Zákonodárce" nesčílněkrát prokázal svoji nekompetentnost a zlovolnost. České právní předpisy jsou v daném směru fanatické a nesmyslné.

0/0
17.12.2009 0:20

Qíteček - nikoli alpský

Re: Líbí se vám žít v Absurdistánu?

V principu stejné, jako osadit dopravní značkou povolenou max. rychlost 0km/h (nula), číhat za bukem a platným osvědčením zařízení ORIENTAČNĚ prokázat překročení o +3km/h, přesto být schopni PŘED SOUDEM prokázat až překročení o 20km/h, ne míň.

0/0
17.12.2009 0:52

Englaw

Re: Fakta proti hysterii odpůrců alkoholu za volantem:

Souhlas, se vším. Každej si tady hraje na andílka, ale na dálnici sviští 160 km/h a příjde jim to v pohodě. Proč se neřeší skutečné problémy způsobující dopravní nehody?

0/0
17.12.2009 9:03

wrangler

Hm...

Tak to asi začnu chodit pěšky. S tou cukrovkou nafoukám vždycky-.:-(:-(:-(

0/0
16.12.2009 20:37

brekebrekeke

Re: Hm...

slusna vymluva ;-D

0/0
16.12.2009 20:39

wrangler

Re: Hm...

To není výmluva. Trochu si o tom někde přečti nebo se zeptej doktora - diabetologa.

0/0
16.12.2009 20:41

Pondelkovic

Re: Hm...

On neví, o čem mluví;-D

0/0
16.12.2009 20:59

brekebrekeke

Re: Hm...

ma diabetes prukaz,takze at nezvani ;-) jdu hoj R^ pozdravuj doma R^R^R^

0/0
16.12.2009 21:01

Pondelkovic

Re: Hm...

Hoj, a odepiš:-)

0/0
16.12.2009 21:03

brekebrekeke

Re: Hm...

jasna vec ;-) R^

0/0
16.12.2009 21:05

babacek

Re: Hm...

Tak nafoukat se dá i po některých kompotech. Ovšem jsou to nízké hodnoty. Jaké jsou hodnoty při cukrovce ?

Nejsem odborník, ale viděl jsem pár diabetiků když měli diabetický záchvat a vždy jsem cítit aceton a ne ethyl. Zda to však rozená i dechový přístroj nevím. :-/

0/0
17.12.2009 6:21

brekebrekeke

ja proti tomu dueazne protestuji !!!!

stres za volantem, kdy se mlady muz leka kazdeho krovi, zda nevyleze dalekohled a podobna optika, ma negativni vliv na potenci ! ;-€ berte to, laskave, v uvahu na tom ministerstvu !! tiurologove uz taky nestihaj a pak jezdej jak dobytci :-P ;-D

0/0
16.12.2009 20:34

Psychor

Re: ja proti tomu dueazne protestuji !!!!

planeta je stejně přelidněná

0/0
16.12.2009 20:36

brekebrekeke

Re: ja proti tomu dueazne protestuji !!!!

jistem obzvlast evropa puvodnim obyvatelstvem, ze? :-/

0/0
16.12.2009 20:38

Psychor

Re: ja proti tomu dueazne protestuji !!!!

každý by měl začít u sebe a nekoukat na ostatní

0/0
16.12.2009 20:39

brekebrekeke

Re: ja proti tomu dueazne protestuji !!!!

diky sobcum jako ty degeneruje moralka i spolecnost

0/0
16.12.2009 21:05

krajta22

Hups...

...a kdo dá dýchnout policajtům??? Zase jsme papežštější, než papež.

0/0
16.12.2009 20:32

Helm01

Re: Hups...

co takhle nikdo. Policajtům by měl dat dychnout jejich šéf ne?

0/0
16.12.2009 21:26





Najdete na iDNES.cz