Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspory v MHD prodlouží interval metra, možná i zkrátí trasy

Pražské metro najezdí příští rok méně kilometrů. Úspory si vyžádají prodloužení intervalů a možná i rozšíření tzv. pásmového provozu. V některých úsecích pojede jen každá druhá souprava. "Cestující to samozřejmě pocítí. Chtěli bychom ale omezovat provoz v době, kdy jezdí lidí málo," řekl iDNES.cz mluvčí organizátora pražské dopravy Ropidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sigenius

Prohloubení problému s pokálenými bezdomovci v tramvajích.

V souvislostí s halasným zavedením páteřních tramvajových linek v Praze (což je zrušení jedněch a zkrácení intervalu u druhých) došlo k problému, který je vidět například na lince 17. Mimo špičku má nyní linka interval 5 minut. Aby ovšem Ropid splnil limit vozokilometrů, zavedl u mimošpičkových spojů jednovozové tramvaje.

To, co dříve mělo řešení, je nyní velký problém. Bezdomovci mají v oblibě MHD, to je stará věc. Vždycky si sednou a nikdo je nevyhazuje. Dříve, když se v tramvaji vyskytlo pokálené individuum, spolucestující si prostě zacpali nosy a přelezli do druhého vozu, kde se dalo dýchat. Bezdomovec měl vůz jednoduše pro sebe. Teď, když má "páteřní" sedmnáctka v sedle dne jen jeden vůz, nezbývánormálním cestujícím, než vystoupit a čekat na nový spoj. Případně také zahodit starý lístek a označit si nový.

0/0
15.12.2009 11:03

kodyjose

Pochopil jsem

Nektere linky tramvaji a autobusu budou omezeny, nebo zruseny a tim pribude lidi v metru. Metro prodlouzi intervali. Ceka nas krasne mackani. A nedej boze, aby se neco prihodilo teto paterni lince....

0/0
15.12.2009 6:53

individual

Re: Pochopil jsem

intervali?

0/0
15.12.2009 16:05

mufik

Bém a spol.

Když se rozkradou peníze tak někde chybějí.Jen tak dál a metro bude jezdit jako vyhlídkový vúz pro turisty  4krát denně;-D;-D

0/0
15.12.2009 3:50

Lojza Žalud

sakra...

Sakra, kdy už se ten "ZLOPRCEK" přestane navážet do MHD v Praze. Je nepoučitelný, kdyby všechno fungovalo jako doprava v Praze, tak by to bylo SUPER!

Snad už mu ta ne příliš vzdálená vynucená stávka MHD zlomí vaz.

0/0
14.12.2009 21:50

Terrurek

juchůůů

zase bude jezdit metro co začíná na Kačerově a přijede prázdný a ne zasedaný nějakejma přespolníma :))))

0/0
14.12.2009 20:42

chochola

Pražského metra

je škoda. Kdysi přece sloužilo pro přepravu cestujících - nebo ne?8-o

0/0
14.12.2009 20:36

flopps

Určitě, souhlas!

Myslím, že je to dobře. Jde to ruku v ruce se snahou magistrátu nalákat více lidí k jízdě městskou dopravou a snížení počtu automobilů. Já sám už silně zvažuji, že nechám auto, kde musím sedět sám a poslouchat nahlas muziku, před barákem. Raději si počkám na přecpané metro, kde si za 26 korun nesednu, chytnu chřipku a budu vdechovat výpary nemytých čuňat. Dobrý nápad Ropide.

0/0
14.12.2009 18:43

kunde

Re: Určitě, souhlas!

tak tak..

0/0
14.12.2009 19:24

J.E.

Re: Určitě, souhlas!

Dobrý den,

přečtěte si pořádně celý článek a ne jen název! Firma Ropid nemůže za omezení v dopravě, jelikož jen plní nařízení dopravního podniku aby udělala takové jízdní řády, kde soupravy metra najezdí méně kilometrů. Firma Ropid je v tom nevinně, jestli chcete někoho obviňovat tak běžte na magistrát.

0/0
14.12.2009 19:54

kunde

Re: Určitě, souhlas!

a  není to ve finále jedno?

0/0
14.12.2009 20:04

Martin Šubrt

Re: Určitě, souhlas!

Uff, tak to je vývod... Rada a zastupitelstvo města schvalují rozpočet, v němž je o 5,3% na provoz méně. Ropid je organizátor hromadné dopravy, takže toto snížení musí naplánovat a tam se rozhodne, kde se bude jezdit méně. Ropid převede méně peněz na to, kolik se má odjezdit méně a vytvoří intervaly a trasy a pošle na DP i přesné odjezdy z konečných. DP je JEN dopravce, maximálně se vyjadřuje k tomu, zda má v té které vozovně na to a to dost vozů a má jakýsi poradní hlas. Pokud se vyjadřuje víc, je to důsledek jeho velikosti a období, kdy naposledy před 15 lety o provozu spolurozhodoval. Případně může předložit nějaké náměty, to je tak vše. Ale JINAK musí odjezdit to, co dostane od města prostřednictvím Ropidu nařízeno. Ropid je obecně ZAMĚSTNAVATEL pro DP i ostatní dopravce v Praze jako České dráhy a malé autobusové dopravce a třeba převozníky. 

0/0
14.12.2009 20:38

Dr. Fee

Re: Určitě, souhlas!

Ten vývod na který reagujete nebyl až tak daleko od pravdy, s výjimkou role DP. Ale v tom základním tj. že nadávat je třeba na magistrát má jeho autor pravdu.

0/0
14.12.2009 21:09

Martin Šubrt

Re: Určitě, souhlas!

Bohužel, ani v tom ne. Magistrát je úřad, tj. odbory výstavby, dopravy atd. Rozpočet tedy jako úřad jen předkládá technicky zpracovaný. Za jeho projednání, vzhled a schválení odpovídá Zastupitelstvo a Rada hl. m. Prahy (tedy jakási pražská vláda). Magistrát jsou opravdu je úředníci plnící příkazy...  

0/0
14.12.2009 22:13

Dr. Fee

Re: Určitě, souhlas!

Jste velký puntíčkář :-) Máte pravdu, ale já stejně jako většina lidí pod pojmem "magistrát" míním úřad jako celek včetně politického vedení (rada města, zastupitelstvo) i když čistě formalisticky je to třeba nepřesné.

0/0
14.12.2009 22:42

czechian

Tak doufám, že zlevníte jízdné

;-D

0/0
14.12.2009 18:34

Téma

Re: Tak doufám, že zlevníte jízdné

Nezlevní, pouze nezdraží ale to je taky úspěch ne?

0/0
15.12.2009 8:47

danny44

Autor být skvjelý čestin....

záleží na dohodě tří stran, Ropidu, Dopravního podniku a Radě hlavního města Prahy ... ;-D

0/0
14.12.2009 18:16

RCG

Jde jen o natlak pri vyjednavani o rozpoctu a dotacich

Zajimalo by me, kolik tim presne zamysleji usetrit penez - absolutni castkou a v procentech. Nejvetsi polozky stejne tvori infrastruktura a spousta fixnich nakladu... Pochybuji, ze by treba propousteli ridice. Ve finale tak usetri mozna neco za energii/palivo, ale to bude smesne. Je to jen politicka hra MHD

0/0
14.12.2009 18:15

Martin Šubrt

Re: Jde jen o natlak pri vyjednavani o rozpoctu a dotacich

Myslím, že by potřebovali ušetřit tak miliardu....ona se totiž nějak poztrácela...zrovna se to usilovně audituje :-))

0/0
14.12.2009 20:40

holydance

MHD

...já s pražskou MHD nemám v zásadě problém, intervaly mi vyhovují(zatím), návaznost mám v pohodě, na Barrandov tramvaje naopak posílily.... Je pravda, že třeba Béčko ráno mezi Smícháčem a Karlákem je libůstka, ale valej prostě všichni do práce... Něco jsem projel a myslím, ža naše MHD je ještě O.K. Nicméně bych se chtěl dotázat někoho fundovaného - je v tramvajích nějaká regulace topení..?..u těch starých si třeba iluze nedělám, ale co ty novější a třeba Porsche? Je to totiž peklo... Je fajn vlézt v mraze do teplého vozu, ale už ne do té sauny, co tam panuje. Během minuty jsem propocený na kost a když vylezu, chcípám zimou....ale asi je to problém nějak regulovat...

0/0
14.12.2009 18:09

kontrola_nemocnych

cestiujici si zatim muzou

nez dorazi metro, zahrat caru se zbytecnym kusem plastu zvanym opencard, kvuli kteremu musi jezdit mene vlaku.

0/0
14.12.2009 17:39

Posel světla

Re: cestiujici si zatim muzou

Náhodou Opencard je výtečná věc. Kupon si koupím na netu, kartu nabiju ve validátoru a nemusím se vybavovat u okénka "Prodej jízdenek" s babou co má IQ a vyjadřovací schopnosti jako orantugatan po lobotomii mozku. ;-)

Akorát těch 888 míčů je trochu dost, no.....

0/0
14.12.2009 17:59

holydance

Re: cestiujici si zatim muzou

....zase ji ale můžete používat s vědomím, že se jedná o veskrze luxusní produkt....;-D

0/0
14.12.2009 18:13

Dr. Fee

Re: cestiujici si zatim muzou

Těch 900 mio zato, že se nemusím jednou ročně vybavovat s bábou je přeci jen trochu moc .......

0/0
14.12.2009 21:13

InstinkTT

Úspora

Někde se na tu miliardovou investici Dejvice-Motol smyčka-Ruzyně musí vydělat.  8-o

0/0
14.12.2009 17:38

wo_co_go

navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

ale snad žádné nemá v metru tak krátké intervaly jako Praha..stejně tak přátelé "z venku" při návštěvě Prahy říkají, že vlaky jezdí daleko častěji než u nich... úspora nezaškodí

0/0
14.12.2009 17:18

Qvark

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

a už jsi někdy jel pražským metrem ve špičce? ...

0/0
14.12.2009 17:23

wo_co_go

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

předpokládám, že špičky s úspora týkat nebude

0/0
14.12.2009 17:34

togu

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

Jo jel několikrát a můžu to všem doporučit.V tom případě zašít kapsy a moc nekecat.;-D

0/0
14.12.2009 17:59

opportunity

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

... a nedýchat ;-€

0/0
14.12.2009 22:19

Bůh Nejvyšší (22)

U nás se MHD využívá mnohem více

než ve "spoustě evropských velkoměst". ;-D

0/0
14.12.2009 17:38

plk

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

No tak já můžu jako poslední příklad uvést Brusel, kde intervaly před pár měsíci naopak zkracovali. Tuším, že i v Berlíně a ve Vídni jsou podobně krátké intervaly.

0/0
14.12.2009 17:54

flopps

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

Ano, je to tak....ale kupříkladu velkoměsta jako Berlín vycházejí vstříc všem - Metro je poloprázdné, protože všichni jezdí auty. MHD je totiž, ty troubo, pro úplné socky

0/0
14.12.2009 18:45

Aldrin

Re: navštívil jsem spoustu evropských velkoměst

To fakt nevim kde. Mozna nedke v Rumunsku, nebo v Rusku. Ale to uz skoro neni Evropa...

0/0
14.12.2009 23:22

erasurehead

to my na Moravě jezdíme na prasatech

a vodrážíme se demižonama

0/0
14.12.2009 17:08

sirc

Re: to my na Moravě jezdíme na prasatech

šak my víme

0/0
14.12.2009 17:17

klyžon

Re: to my na Moravě jezdíme na prasatech

;-D

0/0
14.12.2009 17:49

Posel světla

Re: to my na Moravě jezdíme na prasatech

;-DR^

0/0
14.12.2009 18:00

arrosage

Aha..

Takže.. Kde jezdí metro, nepojede tramvaj.. a to metro, už tak natřískané, bude mít navíc delší intervaly.. bezva.. to zas vymyslel nějaký mladý perspektivní kádr s titulem, ale bez mozku..Rv

0/0
14.12.2009 16:42

sirc

Re: Aha..

nejsou prachy. nebo chceš platit 50kč za lístek?

0/0
14.12.2009 16:46

Jirka11

Re: Aha..

Jejejejejej, a není tam jasně napsáno, že se bude rušit metro v době, kdy tam jezdí málo lidí...?

0/0
14.12.2009 16:47

jellyfish

Re: Aha..

nějak si na auto vydělat musí :-)

0/0
14.12.2009 17:01

InstinkTT

Re: Aha..

S titulem ze Zplzně jsi zapoměl dodat. :-P

0/0
14.12.2009 17:38

Bůh Nejvyšší (22)

Jezdit sockou??? Ani za nic!

;-D

0/0
14.12.2009 16:28

Posel světla

Re: Jezdit sockou??? Ani za nic!

Praha zdraví vesnici.

0/0
14.12.2009 16:36

Bůh Nejvyšší (22)

Já tě ale nezdravím, ty vesnice!

;-D

0/0
14.12.2009 16:40

Jablkon

kolik je to procent?

Ještě by se slušelo uvést, jaký rozsah provozu (miliony vozokilometrů ročně) je ten současný. Mnoho lidí netuší ani řádově, já jsem si "hrubým odhadem" spočítal, že je to něco mezi 5 a 30 miliony... lepší odhad, než že se má poškrtat 10% až 60% spojů si ale z té vody uvařit neumím.

Já myslim, že by se mělo hlavně omezit Ačko v úseku Muzeum - Dejvická a Béčko v centru. Lidi budou buďto nas**ný, že se do vlaku vůbec nevešli, nebo budou v narvaném voze udušeni, případně z přeplněného nástupiště napadají pod kola, ve všech případech už příště vůbec nikam nepojedou anebo pojedou autem a bude možné dál škrtat :-P

Stejně tak by se slušelo omezit cca. o 2/3 provoz busů 107 a 143, ptže ti studenti, co tim jezděj, na provoz díky zlevněným tramvajenkám takřka nic nepřispívaj ;-)

0/0
14.12.2009 16:12

tom-2718281828459

Re: kolik je to procent?

psali tam 5%

0/0
14.12.2009 16:33

sirc

Re: kolik je to procent?

jenže vyšší vzdělání náslědně přináší vyšší platy a větší odvody. takže jako investice je to dobrý

0/0
14.12.2009 16:44





Najdete na iDNES.cz