Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vdova po umrzlém pacientovi z Bulovky porodila dceru, rodina zvažuje žalobu

Vdova po Bohuslavu Jaklovi, který umrzl nedaleko pražské nemocnice Na Bulovce, z níž minulý týden beze slova odešel, v noci porodila dceru. Matka i čerstvě narozené dítě jsou v pořádku. Informovali o tom jejich přátelé na zvláštní internetové stránce založené po Jaklově zmizení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cerna kocicka

Kačko,

hodně štěstí a hodně síly Ti se svou rodinou přeji. V Když budeš chtít, ozvi se, budu moc ráda. Pokud tyhle řádky bude číst někdo,kdo se s Katkou Jaklovou /dříve Hypešovou/ vídá, vyřiďte prosím můj vzkaz a také kontakt na mě.  Andrea Dvořáková - Hypešová. 736 607 540.

0/0
14.12.2009 19:56

Scarlett O Hara

Eichlere, kdy už se konečně naučíš česky ?

Ten titulek, to je zase perla :-/Rv

0/0
14.12.2009 15:37

Bouše

To je zase titulek ...

Jeho stupidita evokuje výklad, že kdyby porodila kluka (eventuálně kdyby neporodila vůbec), žádnou žalobu by rodina nezvažovala. :-P    

0/0
14.12.2009 8:03

babacek

...porodila dceru

K miminku gratuluji a přeji aby bylo zdravé po celý život. VR^

0/0
14.12.2009 7:39

Bůh Nejvyšší (22)

Erna, co je to za jméno???

?

0/0
14.12.2009 1:07

Šmatlavej sedlák se špacírštokem

Re: Erna, co je to za jméno???

Jednu dámu, které se říká Erna znám. V křestním listě má ovšem uvedeno Arnoštka. Ale možná je to jinak.

0/0
14.12.2009 6:42

barbudo

Re: Erna, co je to za jméno???

... no, já znám jednu Emerencii ...

0/0
14.12.2009 8:13

Tomáš16

Re: Erna, co je to za jméno???

Staré norské - manželka poloboha Jarla. Ty, že jsi Bůh nejvyšší? Dyť neznáš ani vlastní personál. Máš v tom pekný čurbes;-D;-D;-D;-D

0/0
14.12.2009 10:05

sphagnum

Já vás lidi nechápu

Svoboda je jedna věc, ale když máte něčí všechny věci u sebe v trezoru, toho někoho máte mít na lůžku a on tam několik hodin není a vám je to fuk, tak to asi problém je, ne?? Kdyby pacient skolaboval v kabince na záchodě, tak tam bude ležet než ho druhý den ráno najde uklízečka studenýho, protože si sestry a doktoři řeknou "je svéprávný a asi se rozhodl jít domů, je to jeho právo"

0/0
14.12.2009 0:53

babacek

Re: Já vás lidi nechápu

No v kabince na WC by asi jen těžko zemřel na podchlazení. :-/

0/0
14.12.2009 7:50

sphagnum

Re: Já vás lidi nechápu

Ale mohl by tam nějaký jiný pacient dostat třeba mrtvičku nebo infarkt, to se klidně stát může...představa že když se něco takového člověku v nemocnici stane, tak tam prostě umře, protože nikoho nebude zajímat kam se z lůžka poděl, je děsivá.

0/0
14.12.2009 16:33

babacek

Re: Já vás lidi nechápu

Tak to má sestra co 10 minut kontrolovat WC ? Pak pacient kde je podezření na IM nebo Iktus  jsou pod jiným dohledem a většinou jsou monitorováni takže lůžko opustit v podstatě ani nemohou. A nemocnice vydala prohlášení, že zdravotnický personál nad rámec svých povinností informoval ihned policii.

U policie vidím tu největší chybu, že právě ihned nevyužila psovoda ze psem. To udělala až po dlouhých 11 dnech. Další věcí je, že ty jeho známí místo utěšovaní( v té době budoucí ) matky měli jistě možnost prohlednou venkovní prostory areálu a kolem něho, možná by ho našli včas. A pak mám dojem, že epileptické záchvaty dostávají tací pacienti kteří nedbají pravidelné medikace proti této nemoci.  

0/0
15.12.2009 5:54

Tomáš16

Re: Já vás lidi nechápu

Bohužel se to stává.

0/0
14.12.2009 9:55

EasyR

Milá Erno,

za skutky dospělého, 30-tiletého a svéprávného člověka, odpovídá jen a pouze on sám...

0/0
14.12.2009 0:05

Tomach

Re: Milá Erno,

Mas recht. Az budes mit nekdy epilepticky zachvat tak se te taky nejprve zeptam zda chces pomoci, ze jsi blizko srazu do reky. No a kdyz nebudes chtit pomoc tak Te necham, sak jses rozumnej dospelej clovek a vis co delas a vis ze kdyz zuchnes ze srazu tak spadnes do vody....

0/0
14.12.2009 6:35

Tomáš16

Re: Milá Erno,

To co píšeš je nesmysl - člověk, který má epileptický záchvat se na první pohled liší od člověka, který se pohybuje vlastní silou a vlastní vůlí volně po arealu nemocnice  byť je v pyžamu. Navíc - neposkytnutí pomoci epileptikovy reší Trestní zákon(140/1961Sb.,1.1.1962 jako neposkytnutí pomoci -  paragraf 207. Nakonec by to měl vědět každý kdo má řidičský průkaz. Je třeba používat především vlastní mozek. Personál nesporně pochybil, ale obávám se že na žalobu to není.

0/0
14.12.2009 9:54

sphagnum

Re: Milá Erno,

podle všeho nějaký druh záchvatu měl a rodina má informace, že než odešel z nemocnice ven, bloudil po třech odděleních, nevěděl o sobě, ničil věci a vykřikoval nesmysly:-( pak "svobodně a při plném vědomí" odešel ven a nemocnice na to neudělala nic

0/0
14.12.2009 16:36

Bonelord666

Re: Milá Erno,

Víš jak vypadá epileptický záchvat, nebo jen tak plácáš?8-o

0/0
14.12.2009 10:02

babacek

Re: Milá Erno,

Jsem sice stejného názoru, nicméně ostrahu nedělá nikdy jedinec a tak jeden z nich se mohl jít podívat kam jde. Pokud by nastoupil např. do MHD nebo taxíku tak by to bylo jinou věcí. Pokud by však viděl, že se vlastně žene do neznáma mohl tak následně nasměrovat policii a možná z něho mohl být ještě hrdina, že zachránil člověka. Takto si to možná bude vyčítat. :-/

0/0
14.12.2009 7:45

Tomáš16

Re: Milá Erno,

Ostraha nehlídá pacienty, hlídá aby se nikdo nepovolaný nedostal donitř a nebo pacifikuje agresivní pacienty. Jo a vybírá za parkování;-D

0/0
14.12.2009 9:58

babacek

Re: Milá Erno,

Nic jiného také netvrdím. Já jen, že se mnozí podivují proč mu ochranka umožnila odchod z Bulovky.

0/0
14.12.2009 10:06

dorotka.foryou

Re: Milá Erno,

on potřeboval psychickou pomoc a nemocnice psychologa i psychiatra určitě má. Vykašlali se na něj. Podle mě zanedbali péči o pacienta, takhle si teda kompletní péči o pacienta nepředstavuji. To se může zase stát jen v Česku nebo ještě možná v Rusku kam s klaunem pomalu ale jistě míříme. A většina to ještě schaluje. Až půjde o vaše známé nebo rodinné příslušníky budete mluvit jinak.

0/0
14.12.2009 8:32

pavelthelong

Re: Milá Erno,

pacient, ktery neni zbaveny svepravnosti a ktery je pri plnem vedomi, rozhoduje a zodpovida za vlastni zdravi sam, sorry. Jina otazka je, jestli potreboval pomoc psychologa nebo psychiatra, ale i kdyby mluvil o sebevrazde, tak ho psychiatri stejne za nekolik hodin propusti domu.

0/0
14.12.2009 8:36

Jack777

Re: Milá Erno,

Na to se dá říci jedno.......jste naprostý kret.n, sorry. Když je na tom člověk velice špatně psychicky, tak prostě potřebuje pomoct, i kdyby byl sebevíc při vědomí. A v tomle případě je od toho tady nemocnice. To s tou sebevraždou se pletete. Můj známý se jednou opil a u okna své ex vyhrožoval, že skočí. Zavolala záchranku a ti ho na týden odvezli do bohnic. Asi jste prostě nic podobného nezažil....

0/0
14.12.2009 15:28

pavelthelong

Re: Milá Erno,

pacient, ktery neni zbaveny svepravnosti a ktery je pri plnem vedomi, rozhoduje a zodpovida za vlastni zdravi sam, sorry. Jina otazka je, jestli potreboval pomoc psychologa nebo psychiatra, ale i kdyby mluvil o sebevrazde, tak ho psychiatri stejne za nekolik hodin propusti domu.

0/0
14.12.2009 8:59

dorotka.foryou

Re: Milá Erno,

Máš pravdu, ale za záchranu života by i hodinka práce psychiatra určitě stála, existují i léky, které by bylo vhodné takovému pacientovi pro zklidnění podat atd. Klidně si v Česku všichni chcí----pej--te, když vám to tak vyhovuje.EU

0/0
14.12.2009 10:29

sphagnum

Re: Milá Erno,

jenže on podle všeho při plném vědomí nebyl a nemocnice ví proč odmítá dávat informace, něco ven ale prosáklo.

0/0
14.12.2009 16:38

192.168.35.1

Re: Milá Erno,

No jestli to teda v EU (nebo jine Vami oblibene destinaci) funguje tak, ze pokud potrebuji psychickou pomoc (napr. vyhodili me od zkousky), tak me na nekolk mesicu zavrou do Bohnic,  do vypolstrovany cely abych si nic neudelal, a budou me drzet tak dlouho jak budou chtit (protoze jsem prece nesvepravnej), tak dekuji nechci.

0/0
14.12.2009 10:16

dorotka.foryou

Re: Milá Erno,

To by mě zajímalo co studuješ za školu, když srovnáváš diagnosu rakoviny s vyhozením od zkoušky. To je fakt ubohý, ale buď rád, že jsi horší věci než vyhození od zkoušky ve svém životě ještě nezažil.Rv

0/0
14.12.2009 10:26

koga

Když pominu

nesmyslnost žaloby, tak se opět jedná o novinářský hnůj.

Nadpis: Vdova po umrzlém pacientovi z Bulovky porodila dceru, rodina zvažuje žalobu

a v článku:

Zda ústav zažaluje, zatím není rozhodnutá.

On ten hnůj se jí zeptal a následně vytlačil ten nadpis. A pak se divte

0/0
13.12.2009 23:19

Zuzana.

Re: Když pominu

co ti tam nesedí?

0/0
13.12.2009 23:42

koga

Re: Když pominu

někdo se mě zeptá, jestli budu žalovat, já řeknu že nevím, protože jsem o tom prostě nepřemýšlel, ale ten titulek je to tom, že ji podat chtějí, ale ještě ji nepodali, copak tu manipulaci necítíte? Nebou nerozumíte česky ?

0/0
14.12.2009 11:58

Tomáš16

Svobodná vůle

Zákon mluví jasně: Svobodná vůle pacienta má přednost před odborným hlediskem a záchranou života či zdraví. Nerespektováním svobodné vůle pacienta lékař porušuje svou povinnost poskytování péče se souhlasem pacienta a dopouští se trestného činu omezování osobní svobody event. trestného činu počkozování cizích práv. Takovéto chování je postihnutelné žalobou na ochranu osobnosti za psychickou újmu z nerespektování projevu vůle pacienta.

BTW - Odškodnění v takových kauzách zřídka klesají pod částku 1 milionu korun.

Takže - jestli se rozhodl odejít - nikdo neměl právo ho zastavit.

Pozn. Tento zákon je neustálým zdrojem problémů u některých pacientů Záchranné služby - pacient odmítne ošetření a převoz do nemocnice, jeho stav se následné zhorší a on, nebo rodina pak žalují a tvrdí, že jsou laici, a že nevěděli, že stav je tak vážný. Ale předtím odmítli  a oháněli se svobodou a demokracii. Následky svých svobodných rozhodnutí ovšem nechtějí nést.

0/0
13.12.2009 23:19

dan1

Re: Svobodná vůle

ja, richtig!

0/0
13.12.2009 23:40

Aloren

Běžte spát...

nic o tom nevíte a jen píšete rádoby chytré komentáře a bud'te rádi, že vás nic takového nepotkalo...!!!

0/0
13.12.2009 22:45

Zuzana.

Re: Běžte spát...

jak to víš? :-p

0/0
13.12.2009 23:41

Tobinka

úžasné

To je úžasné, kolik je tu bojovníků za svobodu, kteří považují za neodpustitelný zločin, zeptat se člověka v areálu nemocnice, který vykřikuje, že musí vyzvednout dítě ze školky, útočí na nástěnky a v mrazu se potuluje v županu a pantoflích, jestli nepotřebuje pomoc.

0/0
13.12.2009 21:49

Zuzana.

Re: úžasné

a jakpak by asi reagoval takto se chovající pán... ?

0/0
13.12.2009 22:29

Zuzana.

žaloba je plýtvání energie

Pacient není vězeň a hospitalizace není odnětí svobody, pacient přijetím do nemocnice automaticky nepozbývá volnosti pohybu (není-li nebezpečný). Takže pokud mně odejde pacient z oddělení v županu a pantoflích, nemám důvod hned alarmovat ozbrojené složky, protože nevím, zda si pacient nešel jen pro noviny nebo do kiosku na kafe... Takže jsem přesvědčena, že v tomto směru zdravotníci nepochybili. Jiná věc je bavit se s kolegou o tom, že dotyčný má možná raka, a mít dotyčného za zády...

Jinak ovšem naprosto chápu rodinu a vím, co prožívají... Chápu tu bezmoc a vím, že člověk má v takové situaci potřebu něco - cokoliv - dělat, aby nemusel jen tak sedět s rukama v klíně... Ale žaloba je imho plýtváním energie.

0/0
13.12.2009 20:39

koga

Re: žaloba je plýtvání energie

přesně tak, ani policie nemůže zasáhnout, pokud by byla požádána, aby zabránila odchodu, máme svobodu, ne ? :-/

0/0
13.12.2009 21:25

Tobinka

Re: žaloba je plýtvání energie

Možná jste nezaznamenal takovou drobnost - je prosinec! Každý, kdo se v mrazu potlouká někde v županu a pantoflích, potřebuje pomoc. Tím spíš v areálu nemocnice.

0/0
13.12.2009 21:42

Zuzana.

Re: žaloba je plýtvání energie

No já nevím, ale když se mrknu zde do areálu nejbližšího špitálu, tak uvidím nejednoho pacienta, kterak si vyběhne z pavilonu v županu a jde si třeba naproti koupit čtení nebo kafe... Je prosinec, jasně, ale zatím skoro nemrzne... a pacienti mívají svrchníky v šatně a na drobné pochůzky typu "jdu si vedle koupit noviny" vybíhají jen v županu... Takže já jen vyjadřuju pochopení pro ty, kteří tento jev nepovažovali za nic alarmujícího. Ačkoliv netuším, jak se choval konkrétně tento pán a jestli na jeho chování nebylo něco neobvyklého...

0/0
13.12.2009 22:27

sphagnum

Re: žaloba je plýtvání energie

Snídaně, oběd, večeře, měření teploty, vizita minimálně a ještě víckrát jsou pacienti během dne "kontrolováni" a ani jednou jim nechyběl?

0/0
14.12.2009 0:43

Merk

Re: žaloba je plýtvání energie

Tobinko, asi ti nedošlo, že se ztratil na začátku prosince, kdy letos vládlo počasí odpovídající příjemnému podzimu. Sám jsem chodil venku jen v saku a nepřišel jsem si jako osoba, potřebující pomoci. R^

0/0
13.12.2009 22:48

EasyR

Re: žaloba je plýtvání energie

I proti jeho vůli ???

0/0
14.12.2009 0:06

Zuzana.

TCHYNĚ

se píše s krátkým Y... Podle vzoru svině.

0/0
13.12.2009 20:34

pescatore

Re: TCHYNĚ

ale studený uzený je dlouhé !!R^

0/0
13.12.2009 21:34

Zuzana.

Re: TCHYNĚ

holt si to budeš muset pamatovat :-D

0/0
13.12.2009 22:28

tipovac.leteckych.snimku

žalovat, jistěže žalovat

Jen ať si to děda Mráz pěkně odprdne.

0/0
13.12.2009 20:33

Nyx

proč by za to měla nést odpovědnost nemocnice?

Kromě pacientů, kteří trpí některou z infekčních nemocí jako tyfus apod., případně pacienta hospitalizoaného na psychiatrii s nařízeným dohledem, není nikdo oprávněn jakémukoli pacientovi zakázat, aby se sebral a odešel. V nemocnici je dobrovolně a když se rozhodne odejít, tak prostě odejde. Pokud je někdo svéprávný, může si přeci dělat co chce, proč by ho měl někdo hlídat? To jsou lidi pořád zvyklý na bolševika, který jim dirigoval, co mají dělat a bez jeho požehnání si ani naškrtli?

0/0
13.12.2009 20:21





Najdete na iDNES.cz