Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražskou MHD čekají škrty. Kde jezdí metro, nepojede tramvaj

Pražská MHD musí šetřit. Bude se škrtat v jízdních řádech, měnit trasy a možná i rušit některé linky. Dopravní podnik má totiž z rozhodnutí městských radních příští rok najezdit o 5,3 procenta kilometrů méně. "Nemělo by se to dotknout kvality dopravní obsluhy," ujišťuje Pavel Procházka, šéf Ropidu, který pražskou dopravu organizuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Na co škrty?

ať škrtnou všeho schopného Béma a jemu podobný a půjde to bez omezování občanů

0/0
21.12.2009 9:14

notebook.r51

Na vysvětlenou

Středověk = dávná historie. Tramvaje byly kratší a jezdilo jich cca 3x tolik (souprav na lince). Samozřejmě cca 6násobné nároky na lidi (řidič + 2 průvodčí, všichni vestoje, dnes 1 v kukani). O vlivu intervalů na definici MHD jsem psal v úvodu. Pod městskou dopravu se dnes zahrnuje i doprava předměststká a příměstská, která nemá onen intervalový charakter. Našinec musí chodit na stanici podle jízdního řádu, jinak bude čekat dlooooouho. Možná bylo klíčové to slovo městská, ne hromadná, jak jsem zvýraznil.

Souhlasím s tím, že intervaly hluboko pod 10 minut (zmíněné 3 minuty) mají opodstatnění jen při skutečném vytížení kapacity, ale na druhou stranu - pokud mi jezdí MHD jednou za půl hodiny, tak to už není MHD, to můžu jít rovnou na vlak a budu v centru rychleji.

Trochu mě dráždí jiná věc: Jak to, že mnohde jinde v Evropě, kde jsou podstatně vyšší mzdové náklady, stejně drahá technika a zhruba stejně drahé energie, stojí mnohdy jízdenky méně než u nás.

0/0
21.12.2009 8:40

Pan Navratil

Re: Na vysvětlenou

K tomu středověku: jaký byl tenkrát rozsah MHD? Porovnáváte neporovnatelné. Jinak cenu jízdenek obecně ovlivňuje v nejzásadnější míře výše dotací města, čili jízdenka stojí tolik, kolik je na ní vytištěno plus X, které se nevynaloží jinde.

0/0
21.12.2009 9:20

notebook.r51

Re: Na vysvětlenou

Tuším v roce 1929 bylo v Praze 100 km tramvají. Těch tratí, co se postavily potom, už není tolik. Teprve metro je o jiném píseň.

K těm cenám - zajímalo by mne srovnání dotací Prahy, Berlína a třeba Hamburku, ale nemám čas to hledat. Naše obecní rozpočty jsou - podobně jako státní - příliš vydojené, a pak na to, čemu mají skutečně sloužit, už jaksi nezbývá zdrojů.

0/0
21.12.2009 10:31

anžto

v tom případě

ale musí změnit systém jízdenek - protože na tu dvacetiminutovou se nesmí přestupovat - takže i na dvacetiminutovým úseku si budou muset lidi koupit tu dražší, protože budou muset přestoupit na metro?:-P

0/0
21.12.2009 7:49

notebook.r51

Městská HROMADNÁ doprava?

Kdesi jsem se dočetl, že za městskou hromadnou dopravu se považuje taková, kde cestujícího nemusí zajímat jízdní řád, protože interval mezi spoji nikdy nepřekračuje 10 minut. Slovo hromadná mělo význam ne jako protiklad slova individuální, jak je tomu dnes, ale že to jezdí "jedno za druhým" - hromada tramvají, ne hromada cestujících na zastávce. U třetího je řidičova povinnost stavět znova. (Saturnin) To už neznáme, co? Tramaje jsou dlouhé a tři soupravy ve stanici... to je středověk.

0/0
15.12.2009 12:06

Pan Navratil

Re: Městská HROMADNÁ doprava?

Tři soupravy se do stanice obvykle nevlezou, takže ta třetí nestaví znova, ale poprvé. Ale i kdyby se třeba tři sóla vešla, tak třetí skutečně zastaví znovu. Vaši poznámce o středověku příliš nerozumím. Jinak hromadná doprava je od toho, že se lidé přepravují hromadně v jednom vozidle, hromadná doprava je i vlak, autobus, letadlo atd. Intervaly nemají na označení vliv.

Myslím si, že není úplně racionální, aby jezdily šaliny á 3 minuty s obsazeností do 5%.

0/0
21.12.2009 7:42

sigenius

Procházka: Lidé musí umět kultivovaně přestoupit.

Tak to nevím, jak se má správně dělat. Že by pan Procházka měl na mysli, že k přestupní zastávce, která bývá za rohem, cestující nemá běhat, protože to nevypadá hezky?

0/0
14.12.2009 15:12

radek_30

no co

jen se budem vic mackat:-))

0/0
9.12.2009 12:47

nova_pipina

Re: no co

R^ jojo tak si to moooc uzijem :-P

0/0
9.12.2009 13:47

rozhorceny.predstavitel/

at se ten dobytek nevozí..

pěkně po stovkách natlačit jako v číně;-€chtějí se jen vozit sem a tam to je potřeba zatrhnoutR^

0/0
9.12.2009 10:45

beef-eater

Doprava v Praze

No sice mi to přijde nepravděpodobný, ale vypadá to, že lobby výrobců byciklů nějak posílila. Prosadila omezení hromadné dopravy. Autem to po Praze nejde už teď, natož potom. Takže jediný co zbývá je koupit si kolo...

0/0
9.12.2009 9:47

rozhorceny.predstavitel/

Re: Doprava v Praze

je vidět,že auto jsi viděl jen z dálky!Normální člověk ven nebo do socky ani nesedne a to nikdy(nemoci špína,bordel...atd.)

0/0
9.12.2009 10:47

roedor

Takže nedávno kompletně zrekonstruovaná Sokolovská

bude téměř (ne-li vůbec) bez tramvají. Tomu říkám koncepční řešeníRv

0/0
9.12.2009 8:29

EWCZ+

Re: Takže nedávno kompletně zrekonstruovaná Sokolovská

Jojo. Navic tramvaj ma castejsi zastavky, kdezto mezi stanicemi metra se clovek dost probehne.

0/0
9.12.2009 12:56

anžto

Re: Takže nedávno kompletně zrekonstruovaná Sokolovská

jo jo, už vidím staré lidi jak se šouraj mezi zastávkami metra....ale na to se asi nemyslí

0/0
21.12.2009 7:51

kloubik

Radlická

Tak to jsem zvědavej, jestli zruší i tramvaje ze Smíchova na Radlickou k ČSOB. To už by byl totální výsměch, protože hlavně že se tam muselo natáhnout pár metrů nových kolejí, zbytek bylo strašně nutný celý vytrhat a zrekonstruovat a hlavně pak rychle vyfakturovat 1 miliardu.... podle mě by se za nezkorumpované situace muselo za ty peníze udělat kolejí asi tak 10x tolik.

0/0
9.12.2009 7:27

dylandylan

Re: Radlická

Treba zas zacne byt prujezdna Radlicka ve 2/2 pruzich. Protoze ten paskvil co tam je ted, tedy ze se jezdi v jednom pruhu nahoru a v jednom dolu a jeste ti tam automaticky naskakuje skoro na vsech semaforech cervena, kdyz jedes v noci vic jak 40 km/hod, je neunosny.

Jedina!!! pristupova cesta (autem), k nejvetsimu sidlisti, kde zije cca 100 000 lidi je opravdu v kteroukoliv denni dobu ucpana. To drive pri provozu 2/2 nebylo (nebo max tak hodinu ve spicce, ale ne aby doprava stala jiz od metra Jinonice, pres Radlickou az po napojeni na Jizni spojku. TO ZAS VYMYSLEL NEJAKEJ ZKORUMPOVANEJ - VY CU RA NEK.

0/0
9.12.2009 13:17

dropa

Tramvaje

se hlavně musej opět za velké peníze vrátit tam, kde se s velkou slávou a za velké peníze zrušily!! Ať to stojí co to stojí;-O!!

0/0
9.12.2009 0:07

titlis

posílit vlaky

O povodních se ukázalo, že daleko nejspolehlivějším a nejrychlejším prostředkem je vlak. Třeba Hostivař - Vršovice - hlavní s možností přestupu do Libně, Holešovic, Vysočan, případně vylepšeno o přímé spojení Hostivaře a Libně. Kamarád jezdíval už za bolševika z Krče do centra vlakem. Celá Praha se dá jet vpodstatě kolem dokola vlakem, pokud se začnou pro osobní dopravu používat i současné nákladní spojky a zřídí pár nových zastávek, namátkou Malešice/Depo Hostivař, případně Dolno Porno právě směr Male shitce.

0/0
8.12.2009 23:45

Englishman

Re: posílit vlaky

Vlakové zastávky mají "trochu" problém s návazností na ostatní dopravu. Viz třeba Dejvice (proč vlaky nestaví blíže k metru a nevystupuje se na druhou stranu?) nebo Bubny. Bubny jsou v ideálním místě na metru, akorát na obrovském a nesmyslném nádraží vlaky staví od toho metra daleko a k metru se lze dostat jen po neosvětlené pěšince, kde za mokra nebo dokonce za tmy projdou jen otrlé povahy.

0/0
9.12.2009 10:21

Mysel

Re: posílit vlaky

Diky za pripomenuti, az zase prijde povoden v rozsahu, ve kterem tu po nekolik set nebyla muze se to hodit.

Nicmene mimo tyto - nastesti velmi vzacne okamziky - bude asi vetsina cestujicich radeji pouzivat jine druhy mestske dopravy, ktere jsou z mnoha duvodu vhodnejsi. Metro, tramvaje a autobusy ve spojeni s automobily a pesi chuzi. :o)

0/0
9.12.2009 10:32

barbudo

Re: posílit vlaky

... o povodních se ukázalo, že nejlepší je kolo ...

0/0
9.12.2009 14:52

legija

co sme si v Praze zvolili

to máme:-)

0/0
8.12.2009 23:29

dresdener

Logika opět umřela - lobbisti ji zamordovali

Nepsalo se v posledním čase o tom, že pražské metro je zejména ve špičkách přetížené? Z vlastní zkušenosti, ve špičkách tam chybí už jen takoví ti "nacpávači" do dveří, které mají v Japonsku. V roce 2002 v metru plavaly rybičky, suplovaly ho tramvaje přes celou prahu. Až se ty tratě zruší, můžou si  případě podobného maléru všichni koupit kvalitní goretex botky, aspoň se zvedne HDP.

Přesně tohle aplikujou už léta v Budapešti - kde je metro, rušíme tramvaj! Ve výsledku se tím vším cestuje pěkně blbě. Přestup za přestupem, vestibuly metra s chrnícíma houmlesama. Na pražskej komfort a la cesta z Hostivaře do Dejvic bez přestupu tam můžete zapomenout.

Jinak když se zruší tramvaje, autolobby získá spoustu místa v ulicích a PARKOVACÍCH MÍST! Podívejte v Západním Berlíně. V prostředcích ulic, kde zcela jasně vedly před 40 lety koleje, je spousta skvělých plácků pro auta ve stylu "rybí kost"!!! Zjevně už si toho na pražském magorstrátu taky všimli. Fuj.

0/0
8.12.2009 23:10

notebook.r51

Re: Logika opět umřela - lobbisti ji zamordovali

Asi se konečně někdo projel po povrchu z Pankráce směr Budějovická a objevil, že se tam tak parkuje už 35 let.

0/0
15.12.2009 11:56

Corason

bleh

NJN když jsme vyhodili 3/4 miliardy za opencard tak se nekde ty prachy vzít musí. Jen tak dál páni radní. BRAVO! ;-D

0/0
8.12.2009 23:02

Dr. Fee

Takže bude levnější tramvajenka ....

.... jestliže se objem služby o 5 pct sníží, tak by se měla o 5 pct snížit i cena. Navíc se snížila i cena elektřiny. Pokud cena snížena nebude, tak lze plným právem odpovědné lidi z DP a magistrátu nazývat zloději.

0/0
8.12.2009 22:50

ant.

určitě bude-až ty budeš platit skutečnou cenu jízdenky...

...bez těch 8 miliard dotací od města...:-)

0/0
8.12.2009 23:26

Dr. Fee

Re: určitě bude-až ty budeš platit skutečnou cenu jízdenky...

Já platím město ze svých daní, bémošuku ! S takovouhle "argumentací" běž do pydele !

0/0
9.12.2009 1:19

NESO

A KDE JEZDÍ TRAMVAJ, NEPOJEDE METRO! ŠETŘIT SE MUSÍ!

0/0
8.12.2009 22:31

pitta

Re: A KDE JEZDÍ TRAMVAJ, NEPOJEDE METRO! ŠETŘIT SE MUSÍ!

R^R^R^R^R^R^R^ Bude jezdit konězpřežka!!!!!!!

0/0
9.12.2009 0:54

nova_pipina

Re: A KDE JEZDÍ TRAMVAJ, NEPOJEDE METRO! ŠETŘIT SE MUSÍ!

super nápad ;-D tomu se fakt dá jen smát

0/0
9.12.2009 13:49

Tajemník ÚV KSČ

Po 20 letech cestovat sockou, tomu říkám nostalgie

0/0
8.12.2009 22:08

superkutil

Děláme to jinak a je to vidět.

Co třeba, kdyby se město zamyslelo nad stavem MHD a udělali úplně nové schéma, kdy budou autobusy a hlavně tramvaje navazovat na metro a vlaky a tím umožní občanům rychle se dostat po celé Praze. Hvězdicový model metra je poněkud zastaralý a úplně chybí dvouvrstvý model, kdy první vrstva zajišťuje rychlou dopravu obyvatel po velké ploše a druhá vrstva zajišťuje lokální rozvoz obyvatel. Krásně je to vidět v Paříži, kde první vrstvu zajišťuje RER (což je obdoba rychlovlaků, které v centru jezdí pod zemí, ale mimo město na povrchu). Druhou vrstvu metro (spíše tramvaje pod zemí) a autobusy.

V Praze úplně chybí systém rychlovlaků, které by rychle vyvezli lidi z Prahy na okraj a tam by mohli přesednout na metro nebo tramvaj nabo autobus. Vlak, kterým by se člověk dostal z centra na konečnou metra za 10min. Ať zruší tramvaje, ale ať postaví rychlodráhy na okraji Prahy, rychlodráhu, která vyveze lidi z centra na periférie na jedno zastavení.

0/0
8.12.2009 22:00

looki25

Re: Děláme to jinak a je to vidět.

zrušit tramvaje? jen to ne! to byla smrt velmi dobře dostupné Prahy!!!

rozvoj tramvají je nejdůležitějším prvkem dopravy Prahy!

Spíš by autobusy měly znovu plnit svou funkci napaječe kolejový dopravy a nejezdit skrz celý město (po cestě většinou naberou 10-75min zpoždění).

0/0
8.12.2009 22:43

cejkis

Standardní kancl u DPP

Ve výbavě nechybí:

Postel nebo kanape, televize proti posteli, na zdi visí plakáty s děvkami, lednice s rádoby kuchyňkou, často akvárium

0/0
8.12.2009 21:45

cejkis

Re: Standardní kancl u DPP

Taková firemní kultura ;-D

Pracujete u soukromé firmy ? Pověsíte si na zeď děvky ?

0/0
8.12.2009 21:46

kenx

Re: Standardní kancl u DPP

A k čemu prosimtě? Oni tam stejně moc nepobývají, to víš ... nákupy, dlouhý obědy a tak vůbec ;-D

0/0
8.12.2009 21:48

demon3

Re: Standardní kancl u DPP

Tenhle fórek je ještě blbější než ten původní. Asi jsem tě podcenil...

0/0
8.12.2009 23:13

jbroz50

ještě že je tady tentokrát ta legislativa EU.

Konečně se tedy začne soutěžit a bude i v dopravě konkurenční prostředí - alespoň v MHD v Praze, když už zkorumpovaní socanští zloději narvali železniční dopravu stejně zlodějské ČSD.

A omezení počtu spojů je jen vítané - nejen Sokolovská, ale taky Vinohradská, Radlická a některé další trasy jsou nesmyslně duplikované. Vždyť co jiného je trasa tramvaje 3, 24 nebo i 22, než z větší části kopírování tras metra? Kdyby v místech kde je metro byla nadzemní doprava výrazně omezena a teprve od uzlových bodů metra byla zajištěna další doprava, ušetřilo by se hodně a obslužnost by zůstala stejná. Příkladem může být třeba tramvaj 21, který dříve dělala jenom kolečko z Bráníka na Karlák a zpět.

0/0
8.12.2009 21:39

desert

Re: ještě že je tady tentokrát ta legislativa EU.

a kde by v těch uzlech ty tramvaje "parkovaly"? Že bychom nadělaly u metra nějaké ty hezké nové smyčky za pár miliard?

0/0
8.12.2009 22:02

jbroz50

Re: ještě že je tady tentokrát ta legislativa EU.

Proč by měly parkovat? Typickým příkladem byla ta linka 21 - z Bráníka na Palackého náměstí, Karlák a Myslíkovou zpět na nábřeží a do Bráníka. V podstatě totéž může dělat většina tramvají, např. z Motola vůbec nemusí zajíždět do vnitřního města, ale může tam být jenom jedna linka v intervalu 3 minut a jezdit k Andělu a okolo ženských domovů a Radlickou zpět na Plzeňskou. Naprosto všude lze takto postupovat. Ano, ten kdo pojede z Motola na Národní, bude muset přesednout na Metro. Ale takových je naprostá menšina a většina stejně někde přesedá.

0/0
8.12.2009 22:43

animl

Re: ještě že je tady tentokrát ta legislativa EU.

Dráhu sem nepleťte, když nevíte o čem mluvíte a věříte slepě novinám. Nikdo kromě ČD není schopen zajistit dopravní obslužnost v celém rozsahu ani ve výhledu dvou let. Vemte Prahu + Stř. Čechy. Každý den je vypravováno cca 130 souprav vlaků. Který dopravce je má? (Jančura jen na papíře). Než budou nová vozidla zhomologována na naše tratě drážním úřadem tak to trvá minimálně rok. A výrobce 130 souprav také nedodá do roka a do dne. Ostatně když jste u těch zlodějů, tak dálkovou dopravu (objednává stát - ODS + další) taky dali ČD, ale to už noviny tak moc nezmiňují.

A teď k DPP. S linkou 22 souhlasím. Nesmyslně vytvořená páteřní linka, která vozí od Malovanky vzduch a to každé 4 minuty. Kdyby nechali 23 jen na Malovanku, tak by se taky spousty kilometrů ušetřilo. Dnes jsem stál na Vltavský a jel na Dělnickou. Čekal jsem 7 minut a tramvaj žádná a najednou přijela 25, 1, 5, 3 hned za sebou. Jak jsem koukal do jízdního řádu tak opravdu tak měli jet.

0/0
8.12.2009 23:41

Captain.Fi

Re: ještě že je tady tentokrát ta legislativa EU.

Pěknou koninu teď třeba vymysleli se sedmnáctkou. Ta jezdí sice pořád, ale většinou jen po jednom voze, navíc má nesmyslně jezdit podle řádu, což při intervalu 4 minuty nedává absolutně smysl. Nechápu, co tím sledují za úsporu, když potřebují jednou tolik řidičů... a hlavně tím, jak jezdí těch tramvají hodně, tak často jedna dožene druhou, takže se sejdou klidně 3 za sebou.. kdy v prví se všichni mačkají a v poslední jedete sám.. :-D mamlasové...

0/0
21.12.2009 0:56

cejkis

Otázka pro lidi

V kolik hodin končí pracovní doba drtivé většiny zaměstnanců DPP ?

0/0
8.12.2009 21:38

desert

logika pana Dvořáka

O tom, že se cestování po Praze nezhorší, ujišťuje i šéf Dopravního

podniku Martin Dvořák. Jedním dechem ale připouští, že tam, kde dnes

jezdí třeba dvě tramvajové linky, by příští rok mohla zůstat jen jedna

nebo žádná.;-(;-( No to je vlastně úplně to samý, že...dvě nebo žádná, dyť to vyjde na stejno...

0/0
8.12.2009 21:08

cejkis

Re: logika pana Dvořáka

On mluví o "dopravní obslužnosti"

0/0
8.12.2009 21:14

desert

Re: logika pana Dvořáka

hm...kecy mu dou...

0/0
8.12.2009 21:29

cejkis

Re: logika pana Dvořáka

Co by jsi dělal ty ? Když by si řídil firmu- skanzen socialismu plnou soudruhů a na výběr by jsi měl

A) rozprodat

B) vydundat si prachy navíc

C) není neboť se stávající mentalitou zaměstnanců to prostě nejde

0/0
8.12.2009 21:34





Najdete na iDNES.cz