Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drogy? Legalizujme je už konečně

Milá vláda nám povoluje pěstovat pět rostlinek konopí, aniž by nás za to zavřeli. Za čtrnáct dnů nám asi tatáž vláda řekne, kolik u sebe můžeme mít sušeného konopí, kterému se říká ganja, marihuana, maruška či špek, aniž bychom byli vystaveni policejnímu násilí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rewolt

Mně osobně u zádele,jestli legalizovat nebo ne...

Hulil jsem,hulím a hulit budu,před legalizací a i po ní případně:-)..naopak,to co udělala teď vláda s tím "větším,než malým množstvím"...RvNahráli akorát pouličním dealerům,hlavně u tvrdých drog,konkrétně pervitinu se to promítne nejvíc,ze dvou povolených gramů jich dealer udělá 5:-/....absolutně nechápu smysl té úpravy

0/0
18.12.2009 13:08

kublaj1976

Nebuďte je hloupé ovce!

Jen tak mimochodem, stát nemůže legalizovat drogy, protože je vázán mezinárodními smlouvami. Ani v Holandsku není marihuana legalizována. Apropo, policisté Vás budou otravovat i nadále, bo se stále jedná o přestupek.

0/0
18.12.2009 11:53

rewolt

Re: Nebuďte je hloupé ovce!

...bo si chuj jak cyp;-D

0/0
18.12.2009 13:03

Oldis_rab

Je to tak, jenze je to ve vlade neprosaditelne

organizovany zlocin na tom tezce vydelava, a to tak ze poslanci mu delaji dobrou PR, media udrzuji tmarstvi, potlacuje se diskuze, penize plynou do stranickych pokladen. Legalizace a kontrolovanej trh neprojde, na cem by pak mafiani vydelavali a poslanci by nemohli pobirat uplatky.

0/0
14.12.2009 18:39

mocalovna

legalizace

Dobrý den, plně souhlasím s Vaším článkem...jsem pro legalizaci :-)

0/0
14.12.2009 17:31

snizek-do-nosanku

legalizovat!!

je mi 35 ,drogy s mensi ci vetsi pravidelnosti  prilezitostne beru od 17 da-li se rekreacni brani 4 az 5 rocne povazovat za brani ..podnikam ,zivot se mi nehrouti a vzdy jsem vedel kam bude smerovat ma zivortni draha ..jedine cim muze byt muj zivot ohrozen je prave nelegalni nakup a s nim spojene riziko primiesi v drogach ....jsem rozhodne za legalizaci ...

0/0
11.12.2009 1:35

Lucashot

je hezké

používat jako argument to kolik by na tom stát trhnul, otázka ale je jestli vůbec něco , ono na cigaretach a na alkoholu v konecnem dusledku totoiz taky tolik nevydelate, protialkoholni lecebny a slozite chirurgicke zakroky totiz taky stoji dost penez a v konecnem souctu jste na nule neli v minusu , navic fakt ze vypustite na trh dalsi drogu srovnatelnou s alkoholem nevidim jako pozitivum.

0/0
10.12.2009 1:05

František Koudelka 4.Kyju

Re: je hezké

No ono takhle netrhne nic a díky represi se zvedá cena, kterou inkasuje mafie, která tyto zisky dost reinvestuje do podpory prodeje. Už jen to, že by to zlomilo vaz drogovým dealerům je fakt hodný zamyšlení.

0/0
10.12.2009 1:12

Belangrijke

Re: je hezké

Prosím. Jako ekonom vím, že stát "vydělá" na prodeji a následném zdanění cigaret a alkoholu daleko, DALEKO VÍC než kolik ho stojí chirurgické zákroky, léčebny a podobné náklady spojené s užíváním.

Např. alkohol podléhá dvojímu zdanění - DPH a spotřební daň. Nehledě na zdanění zisku výrobců a prodejců alkoholu a cigaret, dopravců atd.

Spíš si nedokážu představit, kdyby například takovej pervitin byl volně přístupnej v nějakým obchodu od 18ti let. Sám vím, jak to kdysi se mnou pořádně zamávalo a tak tak jsem v sobě našel ten pud sebezáchovy, o kterém autor píše.

Navíc je běžné, že děcka od třeba 14ti se opíjejí po parcích a kouří. Dopadlo by to stejně i s pervitinem?:-)

0/0
10.12.2009 10:15

pravice a pravda zvitezi

Re: je hezké

otázka je jiná - bylo by to horší než teď ? ;-)

0/0
18.12.2009 12:06

veskawesi

:)

mňóóó, represe drogu take nevymitili, naopak spoustu i svatecnich uzivatelu tlaci do ilegality. nic zasadniho by se nestalo, kdyby drogy legalni byly.

drive, treba v USA byla marihuana bezne dostupna, stejne jako kokain. No a ke zhrouceni sveta nedoslo.

minimalne marihuanu bych netrestal, prostredky doslova vyhozene oknem na zbytecny boj s lehce omamnym senem by se naopka mohli venovat na reseni problemu tvrdych drog typu heroin, pervitin. ne na represi, ale reseni problemu.

0/0
9.12.2009 17:12

MrEx

Re: :)

R^R^R^

0/0
14.12.2009 17:44

žluto

NE!!!

Nemohu souhlasit s jakoukoliv legalizací drog,lehkých,středně těžkých,těžkých-marihuany,konopí,LSD,pervitinu,atp.Domnívám se,že mezi alkoholem a cigaretami,byť je nechci propagovat a drogami,je přece jen rozdíl.V pubertě jsem nikdy drogu neokusil,přestože jsem na to byl dostatečně hloupý!Drogy prostě nebyly k dispozici!A dnes již mám přece jen dostatek rozumu na to,abych něco takového okusil.Na rozdíl od mladých lidí z rozvrácených rodin,špatné situace ve školství,negativního vlivu masové kultury,atp.Nejúčinnější droga:SPORT!!!R^

0/0
8.12.2009 20:45

arahat

Re: NE!!!

jaksi jste nikde neuvedl PROČ nelegalizovat.

0/0
9.12.2009 9:23

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

každému, kdo není dementní musí být jasné, že legalizace je nesmysl už jen z toho důvodu, že by se drogy staly přístupnější i méně chytrým jedincům a tak by se kolem začali povalovat stovky, ne-li tisíce bezdomovců a ekonomika by rozhodně nevzkvétala z peněz získanými zdaněním obchodu s drogami...

jediné rozumné řešení je dekriminalizace uživatelů a tvrdý postih dealerů.

btw myslím, že v souvislosti s marihuanou a houbičkama jde jen o hysterii, ničím nepodloženou, policie drobné uživatele vesměs toleruje. A každý rozumný uživatel nikde moc neprudí, takže na něj cajty nikdo nevolá... samozřejmě jsou excesy ze strany policie, ale to jsou skutečně jen výjimky

0/0
9.12.2009 9:39

zachrance_od_mury

Re: hmm

lide kteri rikaji "kazdemu musi byt jasne, ze..." se k tomuto kloni v momente kdy jim dochazi rozumny argumenty a mysli tim "bude po mem protoze jsem to rekl a je to jediny nazor kteremu rozumim".

0/0
9.12.2009 14:06

MrEx

Re: hmm

jj, přesně tak ;-)

0/0
14.12.2009 17:45

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

fajn, a teď nějaký skutečný argument...

0/0
18.12.2009 13:10

neurol23

Re: hmm

a cim si potom vysvetlujete fakt, ze v mnohem liberalnejsim nizozemi vyzkouselo nelegalni drogy mnohem mensi procento lidi nez v represivnich usa?

strach z legalizace drog je strach z neznameho, ale fakta hovori naprosto jasne pro legalizaci. i v americe se nikdy nechlastalo tolik jako za prohibice a s koncem prohibice rozhodne v usa nenastal konec sveta...

0/0
10.12.2009 12:00

pravice a pravda zvitezi

Re: NE!!!

nikotin je návykovější než heroin a alkohol ničí člověka psychicky i fyzicky daleko víc než tráva, i když jí budete kouřit.

Co s tim? :-P

0/0
18.12.2009 13:24

Dr. MoreBit

Konečně rozumný názor

DROGY: Mýty o legalizaci drog - http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2005/05/43338_11_20_0.html

DROGY: Mýty o kriminalizaci drog - http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2005/05/43339_11_20_0.html

DROGY: Mýty o morálce, společnosti atd. - http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2005/05/43462_11_20_0.html

0/0
8.12.2009 13:00

Jan Vrana

Elegantni reseni, ale nikdy neprojde.

To by si museli politicti kaprici vypustit jeden z nejvetsich rybniku, coz jak znamo nikdy neudelaji. Navic uz nejsme svobodny stat a nevim, co by na to rekli eurokaprici  z Brusele.

0/0
8.12.2009 12:18

mildapr

Re: Elegantni reseni, ale nikdy neprojde.

To, co píšete nedává smysl. Vysvětlete to.

0/0
8.12.2009 20:52

pravice a pravda zvitezi

Re: Elegantni reseni, ale nikdy neprojde.

prohibice je vpodstatě finanční podpora mafiím všeho druhu. Jakpak zbohatl don Corleone - na alkoholu, když byla prohibice...:-)

0/0
18.12.2009 13:25

CCblue

Nelegální drogy

On ale problém je přece v tom, že nelegální drogy dávají velkou moc i spoustě lidí placených ze státních peněz. A ti se jí dobrovolně zbavit nenechají, takže udělají cokoliv, aby drogy nelegální zůstaly.

0/0
8.12.2009 10:40

mildapr

Re: Nelegální drogy

To je ale nesmyslný názor.

0/0
8.12.2009 20:53

zachrance_od_mury

Re: Nelegální drogy

nazor je smysluplny narozdil od tvoji reakce ktera preteka argumenty a rozumnou oponenturou.

0/0
9.12.2009 14:08

mildapr

Re: Nelegální drogy

To si myslíte, že policisti lobbují v parlamentu, aby byly drogy nelegální nebo jak si to představujete? Ani jedna politická strana, která má alespoň nějakou podporu legalizaci v programu nemá. Domnívám se, že ani referendum by nedopadlo dopadlo kladně.

0/0
10.12.2009 12:53

ondib

Dvě strany mince

Pokud existuje poptávka, pak bude vždy i nabídka. Takže nejde na jednu stranu honit překupníky a pěstitele a na druhé straně povolovat užívání. Někde to přece musejí shánět, ne? Buďto zakážu jak užívání, tak výrobu a distribuci a nebo to pak musím povolit obojí. Nic mezi tím není. Pěstitelé a dealeři jsou víceméně normální lidi, kteří dělají byznys jako kdokoliv jiný. Problém je v těch troskách co to berou a jsou schopný zabít pro pár korun. Václavák je jich plnej.

0/0
8.12.2009 10:10

mildapr

Re: Dvě strany mince

No a teď si představte, že se toho chopí regulérní byznys - s reklamou a s tím, že chce růst a prodávat a stále víc a stále nové a nové přípravky.

Už vidím ty billboardy:  Náš preparát "Dejsidonosuaťvidíšrůžovýslony" je přece daleko účinnější než "běžná" extáze. Nevaž se, odvaž se!

Nebo jak by to mělo vypadat podle zastánců legalizace?:-/

0/0
8.12.2009 20:59

truepapas123

Re: Dvě strany mince

MUHEHE - to už dělaj farmaceuti teď, viz reklama na nějaký kapky : "Šňup - a jsi v pohodě" ... ;-D

0/0
9.12.2009 10:07

neurol23

Re: Dvě strany mince

samozrejme urcita regulace je na miste, stejne jako u prodeje alkoholu a cigaret.

0/0
10.12.2009 12:02

Marek K

?!

RvTak tohle je s prominutím dementní článek, legalizovat drogy? To je mi dobrý nápad. Feťáky bych vyčlenil ze společnosti, stejně se jim to stane postupem času.

Autor by se měl zamyslet nad tím co napsal, protože mi to přijde jako absolutní blbost.

0/0
8.12.2009 9:32

mmkk

Re: ?!

Proč? Alkohol a cigarety jsou také drogy a stát na nich tvrdě vydělává. Takže to je OK, protože to stát povolil? Alkoholici a kuřáci jsou přeci také závaisláci a měli by se vyčlenit ze společnosti. A potom také závisláci na čokoládě, lécích, ... Jenže, kdo by tu pak zůstal a kam by se ti vyčlenění dávali? ;-)

0/0
8.12.2009 9:55

mildapr

Re: ?!

Ne. To není v pohodě a stát na to nevydělává, ale zdaněním v podstatě omezuje spotřebu, která by jinak - zejména u (sociálně a mentálně) slabších jedinců byla nekontrolovatelná a vedla by k rozkladu společnosti. Podívejte se na východ, tam je to hezky vidět. Alkohol a cigarety jsou - bohužel - příliž tradiční drogy a protože u nich je prohibice problematická, stát spotřebu reguluje jejich zdaněním.

0/0
8.12.2009 21:05

skrbling

Re: ?!

Stát zdaněním nereguluje vůbec nic. Podívejte se do jakékoliv učebnice ekonomie, i té nejzákladnější a dočtete se, že drogy, alkohol, tabák, ale i léky, paliva a další komodity jsou tzv. statky s nízkou elasticitou poptávky, což znamená, že růst ceny má jen minimální vliv na pokles poptávky. Jinými slovy, u těchto produktů můžete ceny šroubovat jak chcete vysoko a pořád se jich bude prodávat plus minus stejně. A naopak, pokud by daněny nebyly vůbec a tudíž levnější, jejich spotřeba stoupne jen minimálně. Z těchto důvodů jsou tyto komodity ideálním médiem zdanění, neboť jejich zdanění je vysoce efektivní (ve smyslu výnosné).

0/0
8.12.2009 22:43

skrbling

Re: ?!

Plácáte blbosti. Tabák a alkohol jsou legální drogy, alkohol je navíc mimo jakoukoliv pochybnost droga tvrdá. Proč jsou legální tyto a ne třeba marihuana (kterou někdy v životě kouřil takřka každý, komu je 30 a méně a i mnoho těch, co jsou starší) a heroin, který se se škodlivostí alkoholu může směle srovnávat?

Speciálně konopí je unikátní tím, že je sice nelegální, ale užívá ho dost podstatná část populace, v některých věkových skupinách jasná většina a zatím to nevypadá, že by všichni dementněli. Mluvit v této souvislosti o feťácích a vyčleňování ze společnosti je dost legrační, protože tímto způsobem budeme ze společnosti brzo vyčleněni spíše my, co "nehulíme". Jsem jednoznačně pro legalizaci a rozumné zdanění, zvlášť dnes, v době prázných státních kas by to byl vítaný zdroj příjmu a mafie by zmizela jak mávnutím kouzelného proutku, stejně jako zmizela po zrušení prohibice v USA.

0/0
8.12.2009 11:38

WMT

Re: ?!

Souhlas - je mi skoro třicet a pokud proberu svojí bývalou třídu ze střední, občasného "špeka" si dopřeje nebo dopřávala rozhodně víc než polovina lidí z ní (a čert ví, o kolika to nevim :) Většina z nich je dnes vysokoškolsky vzdělaná a pokud se nepletu, nikomu se kvůli trávě či experimentům s něčím jiným život nehroutí. A tipnul bych si, že většina těch, co tady v diskuzi křičí "feťáci!" by mohla závidět. Tolik tedy k té "menšině", která je v určitých věkových kategoriích většinou.

0/0
9.12.2009 9:25

skrbling

Re: ?!

Ještě doplnění: drogy jsou nelegální teprve poměrně nedlouho. Před druhou světovou válkou jste většinu z nich sehnal běžně v lékárně a nedá se jistě říci, že by naši prarodiče byly nějaké smažky. Čili na legalizaci drog není nic "dementního", v postatě je to na rozdíl od stávajícího stavu praxe spíše normální.

0/0
8.12.2009 11:41

jajaja59

Rozdíly v cenách tramvají však stále trvají.

;-D

0/0
8.12.2009 9:06

mildapr

Já bych se té legalizace obával

Přece jenom je něco jiného, pokud je něco zákonem zakázené nebo není. Jakmile to povolíte, stane se to předmětem byznysu - a v tom je daleko větší síla než jakou má dnes drogová mafie. Navíc těžko omezitelná - podívejte se jakou sílu má lobby tabákových firem.  A že by se výrobcem a distributorem stal stát? To si při jeho dnešních kvalitách radši ani nechci představit. Alkohol samozřejmě taky působí škody -  hlavně proto, že je legální a běžně dostupný. Takže je využíván (a zneužíván) ve velkém měřítku. Shrnuto: Kdyby k tomu, co navrhujete, došlo, problém by se podle mého názoru přesunul z oblasti kriminality do oblasti zdravotnictví a několikanásobně by narostl. A vzhledem k druhotným bezpečnostním rizikům (dopravní nehody, kriminální činy pod vlivem drog) by ani policie nepřišla zkrátka.

0/0
8.12.2009 8:57

jajaja59

Re: Já bych se té legalizace obával

A co myslíš. Je lepší byznys legální (s odvody pro stát) nebo byznys nelegální?

0/0
8.12.2009 9:08

mildapr

Re: Já bych se té legalizace obával

Jakmile se toho chopí byznys, spotřeba okamžitě vzroste. To je cíl?

0/0
8.12.2009 20:35

jajaja59

Re: Já bych se té legalizace obával

Cíl to téměř jistě není. A ač této, nikým nevolené rudé vládě, nijak nedůvěřuji, považuji to za celkem rozumné. Výmýtit drogy se nikdy, nikde a nikomu nepodařilo, tak ať z toho stát alespoň něco má. Mohu se mýlit.

0/0
9.12.2009 9:56

arahat

Re: Já bych se té legalizace obával

dobrý den, je třeba si také říct, že konzumenty drog jsou především mladí lidé. Zakázaná droga působí jako zakázané (a tím přitažlivé) ovoce. donmnívám se, že po legalizaci by spotřeba drog spíše tedy klesla (u těchto lidí).

notabene, že měkké drogy vyzkoušela už podstatná část populace. legalizací se počet problémů s nimi spojený podstatně nezvýší. Navíc vezměte si, jaké příjmy představuje pro stát alkohol a cigarety.....

0/0
8.12.2009 9:23

mmkk

Re: Já bych se té legalizace obával

Přesně tak. Když většina mládeže a lidí do 30ti let vyzkoušela marihuanu a/nebo hašiš, tak je jejich zakazování pouze alibismus. přitom by na nich stát mohl vydělávat.

0/0
8.12.2009 9:58

mildapr

Re: Já bych se té legalizace obával

To fakt myslíte vážně, že stát by měl vydělávat na spotřebě dalších drog?  A dále.  Něco jiného je zkoušet a něco jiného je konzumovat. Naopak si myslím, že by se stát měl snažit omezit spotřebu už existujících drog - tj. alkoholu a cigaret.  Zejména prevencí zaměřenou na mládež.  Akademické diskuze ohledně legalizace drog bohužel uvažují s jakýmsi fiktivním prototypem příležitostného konzumenta. Jenže je to asi jako u toho alkoholu: taky existují fajšmekři, kteří si užijí u lahve dobrého vína. Jenže ti spotřebují minimum. Gro spotřeby alkoholu tvoří ti, kteří pravidelně chlastají, a to se všemi zdravotními a společenskými riziky. Je hezké, že by to stát měl nechat na zodpovědnosti jednotlivce. Jenže zatím to vypadá tak, že nemalé procento jednotlivců selhává a důsledky zase musí řešit stát. Tak nevidím důvod, proč toto riziko zvyšovat legalizací dalších drog.Rv

0/0
8.12.2009 20:50

arahat

Re: Já bych se té legalizace obával

jenže ono to není o výdělku na DALŠÍCH drogách (rozumějte množství), protože současná (nelegální) spotřeba je už tak obrovská. Procento těch, kteří (měkké) drogy pouze zkusí a dál v tom nepokračují, popř. se z nich stanou "fajnšmekři" je veliké. Nevím o NIKOM kdo by byl závislý na konopných drogách.Pravdou je, že řízení aut nebo jakákoli odpovědná práce je rizikem (a zdravotní stránka - sroévnatelná s cigaretami). Na rozdíl od alkoholu jsou společenská rizika konopných drog NESROVNATELNĚ MENŠÍ!

Stát má takové příjmy na alkoholu a cigaretách, že veškeré prevence a represe jsou jen zástěrkami. Vždyť by se stát ekonomicky zhroutil....Jen připomínám, že žádné drogy neberu.

0/0
9.12.2009 9:31

mildapr

Re: Já bych se té legalizace obával

Mysím si, že přece jen nemáte pravdu. Za prvé: spotřeba by zcela jistě stoupla - vezměte si, kolik je dnes abstinentů. Minimum. Ale lidí, kteří neberou vůbec žádné drogy je bezpečně většina. V případě legalizace a běžné dostupnosti by se ten poměr zcela jistě změnil k horšímu.  A za druhé: Proč myslíte, že společenská rizika konopných drog jsou menší než u alkoholu? V jednání pod vlivem nevidím podstatný rozdíl - zhulený nebo opilý řidič je celkem totéž. Dlouhodobé užívání marihuany, alespoň podle toho, co jsem četl, sice nemá přímé zdravotní následky, ale dotyčného "odepíše" po psychické stránce.

0/0
10.12.2009 13:11

mildapr

Trvají

..ach ten Word ;-D

0/0
8.12.2009 8:41





Najdete na iDNES.cz