Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dluží, ale exekutory posílají za rodiči

Hospodářská krize a vypočítaví potomci. Na první pohled rozdílné pojmy, ale v poslední době ruku v ruce zasáhly bolestně do života mnoha seniorů. Podle zjištění sociálních pracovníků totiž přibývá případů, kdy dospělé děti přenesou tíhu svých finančních problémů na své staré rodiče. Oberou je o peníze, nebo z nich udělají věřitele svých půjček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jawař

To je práce rodičů

Děti mají rozmazlené dostatkem. Nechci moralizovat moc. Taky svoje nešidím. Ale s patřičným komentářem. A jako živnostník ve stavebnictví je občas beru do práce na melouch aby si přivydělali prací. Možná je trochu přeplácím. Ale pořád aspoň poznají cenu peněz. Co to stojí úsilí je získat.Lepší než jim dávat kapesné. Nakonec si už i šetřej. Takže to chápu jako správný tah.

0/0
7.12.2009 10:30

65c02

Jaký si to vychováš, takový to máš!

:-P

0/0
5.12.2009 15:02

65c02

To si ti rodiče teda vychovali pěkně bezectná individua!

:-/

0/0
5.12.2009 15:01

trust no one999

Ja nechapu co to je za imbecilitu..

Ja jsem v Anglii jeste nevidel zadnou pujcku s rucitelem. prece tu pujcku bud dam, nebo nedam a zadnej rucitel me nezajima. To maji zase v CR nejakou specialitu, ktera akorat dela peklo..RvRv

0/0
5.12.2009 14:17

trust no one999

Re: Ja nechapu co to je za imbecilitu..

Jo, samozrejmost je pojistka proti nesplaceni, takze neni treba rucitel, ale to by v CR asi nikdo neschvalil, je to moc "normalni"..;-D

0/0
5.12.2009 14:21

xmann

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Že se ty děti nestydí.V dnešní době snad raději žádné nemít.:-/

0/0
4.12.2009 17:28

caradoc

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

A nebo mít a až jim bude 18, připravit je na opuštění rodinného hnízda, a až se odstěhují ihned přepsat jejich bydliště kam oni uznají za vhodné. Jenže tady se to píše snadno, realita je sakra jiná.:-)

0/0
5.12.2009 14:08

Rokoko12

Dluhy:

Jo,jo,deti to je koreni zivota!  ;-D

0/0
4.12.2009 17:01

uz jsem tady taky

věřitel nebo ručitel

Nemá to paní redaktorka nějaké pomotané? Udělají si z rodičů "věřitele"? To znamená, že si od nich půjčí? Není to spíš "ručitele", tedy že za půjčky jinde jejich rodiče ručí?

Tady aby si člověk skutečný význam některých odstavců domýšlel. Rv

0/0
4.12.2009 12:51

jtach

Re: věřitel nebo ručitel

asi ji to prislo totez, kdyz to oboji konci na itel

0/0
4.12.2009 14:10

danny44

Re: věřitel nebo ručitel

Hodionky, holinky - obojí se natahuje !Seš na ýDěsu, tak buď rád, že titulek odpovídá tématu článku a neřeš takový "drobnosti" ! Aby nakonec z toho paní journalistka neměla nějaký problémy a někde nezmizela....;-)

0/0
4.12.2009 16:53

kestrik

Jak si je vychovali, takové je mají

Zajímaví mladí lidé......

Nezajímaví důchodci....

Rv

0/0
4.12.2009 12:47

Jintaj

Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

kteří bero upeníze ze sociálního rozpočtu. Leckterá mladá rodina jim můž ejen závidět...

0/0
4.12.2009 12:34

habit

Re: Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

... no nech bejt, když má taková chudák důchodkyně sama utáhnou stometrový čtyřpokoják v centru Prahy, pěkně se prohne, i když tam má menší nájem než platí rodina někde na předměstí za poloviční byt...

0/0
4.12.2009 12:39

matesakoid

Re: Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

vole, bydlels nekdy v centru Prahy? Ja jo a ver ze neni o co stat - hlavne kdyz se tam chodi bavit dlouho do rana vejlupci jako ty...

0/0
4.12.2009 12:44

_m-

Re: Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

Hezky si to napsal: ".....i když tam má menší nájem než platí rodina někde na předměstí za poloviční byt... " Tak kam se má podle této logiky babka odstěhovat? Do dražšího, na periferii, kde nikoho nezná, kde ani netuší, kde se prodává mlíko, na tramvaj musí 100 metrů do kopce, k doktorovi celedenní výlet.........!

Není chyba důchdců  (nájemníků i majitelů bytů), že většina měst nemá nájemní malometrážní byty pro staré lidi "na dožití", ani pro mladé "mna start".

0/0
4.12.2009 13:38

Jezdím na neutrál

Re: Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

R^R^ Pořád se mluví, ať se přestěhují do menších... levnějších... sociálních. A kde jsou takové byty?????

0/0
5.12.2009 22:00

semafor

Re: Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

Začni dělat a přestaň závidět;-(

0/0
4.12.2009 13:45

krultheking

Re: Důchodci jsou nejbohatší skupina lidí

R^

0/0
4.12.2009 14:49

habit

.... až to tu převezme Paroubek, udělá v tom pořádek...

... a exekutoři se budou posílat za dětmi...

0/0
4.12.2009 12:12

semafor

Re: .... až to tu převezme Paroubek, udělá v tom pořádek...

Hloupé

0/0
4.12.2009 13:46

Honza423

Re: .... až to tu převezme Paroubek, udělá v tom pořádek...

Pravdivé?? ;-D  Budeš se divit ale dluhy se fakt jednou musí vyrovnat. Buď zaplatit nebo znárodnit věřitele ;-)

0/0
6.12.2009 11:27

J i ř í

Fenomén doby?

Bohužel se tyhle věci děly i za bolševika, kdy dost lidí dávalo rodiče do domovů důchodců a jezdili je navštěvovat pouze v den doručení důchodů. Pokud to nějaká sociální pracovnice vydává pouze za fenomén dnešní doby, není náhodou komunistka? (Polopravdy bývají často horší než lži.)

0/0
4.12.2009 12:06

Tutti

Re: Fenomén doby?

Nemyslela spis dnesni dobou cca poslednich 40 let. Zrovna tohle zustalo stejne za bolsevika i dnes.

0/0
4.12.2009 12:13

armyshop

Re: Fenomén doby?

:-/souhlas

0/0
4.12.2009 14:06

danny44

Re: Fenomén doby?

Taky bych řek..... !

0/0
4.12.2009 16:54

Glock bez -e

Jak to

Jak to, že se tu ještě neukázala žádná oranžová trubka s tvrzením, že "za to může ODS"???

0/0
4.12.2009 12:05

hell365

Re: Jak to

No a tobě se potom asi stejská 8-oRv

0/0
4.12.2009 13:24

Jezdím na neutrál

Re: Jak to

Zase chce rejpat a hrát si na vševěda, co volí správnou stranu.;-D

0/0
5.12.2009 22:02

Pavel57

jednoduchá rada?

Dobře se radí, že je potřeba neustoupit, když je člověk v plné síle a nemá vypočítavé potomky. Čím víc člověk stárne, tím je zranitelnější, ubývá mu nejen síla fyzická, ale i síla dlouhodobě vydržet neustálý nátlak. A špatně se rozhoduje, zda budete mít aspoň občas kontakt se svým špatným potomkem, nebo jestli ho vyhodíte a on přestane za vámi chodit a pak budete úplně sám. Dobrá rada by byla nad zlato ....  A ještě poznámku: dluh nejde JEN za ručitelem, ale souběžně za dlužníkem i ručitelem, záleží na věřiteli, jestli ho bude vymáhat po jednom, druhém či po oběma současně. Jenže ten nemajetný junior snáší případné návštěvy exekutora daleko líp, než ten stárnoucí senior, který často poslední peníze dal na pořízení svého bytu do vlastnictví, aby měl jistotu, že bude mít kde dožít ...

0/0
4.12.2009 11:53

good_luck!

Re: jednoduchá rada?

no, jedna rada přece jen existuje. Opět se vrátit k historicky vyzkoušené morálce. Tj. např. výchova k úctě (starším, výše postaveným atd.) a k tomu se řídit starým rodičovským heslem - "ohýbej stromek dokud je mladý".

Jinak za chvíli polovina národa bude pracovat v různých "poradnách" na všechno možné.

0/0
4.12.2009 12:09

Hufo

Re: jednoduchá rada?

o co je lepší, mít návštěvy, kde tě vlastní děcko obere a psychicky vždycky zdeptá, než nemít žádný a bavit se třeba jenom s jinejma důchodcema? a věřte, že se dá žít bez vyčůranýho člena rodiny, aniž by se tím člověk nějak trápil.

0/0
4.12.2009 12:10

je.to.vul.2

Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

rodiče se povalujou v dotovanym 2.+1 za 2 litry, dětí mají platit 12 litrů za garsonku, tak ať se nikdo nediví...

0/0
4.12.2009 11:53

Pavel57

Re: Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

Jo, je to vůl na druhou. Vybrat si jeden exemplární případ a na něj ukazovat. Takových případů ale není většina, daleko častěji takoví rodiče zařídili svým dětem regulovaný nájem 2+1 taky, nebo naopak oba bydlí už v neregulovaném, takže si nemají co vyčítat. Ale i kdyby to byl případ, jaký popisujete - tak ty děti nic neopravňuje k tomu, aby udělaly dluhy a hodily jejich splácení na rodiče.

0/0
4.12.2009 11:59

Janulice78

Re: Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

no smutny je, ze existuje spousta takovych primitivu jako ty.......dotovany 2+1 za dva litry jsi videl kde? V Praze 3+1 cca 80 metru, regulovany najem okolo 13 tisic. Nejaka babka si mi onehdy stezovala, jak to chudak utahne, kdyz ma na krku svou vlastni matku. Tak sice by se damy mohly prestehovat, ale nemuzou najit zadny byt za rozumny prachy a ji vyhodili z prace jako sluzebne nejstarsi, co ma do duchodu za par. Tak to budou dva duchody, dohromady tak cca 16 tisic max a za to maji vyzit dva lidi, co potrebujou leky, doktory? Duchodce nijak nemiluju, ale nechat je pochcipat to taky nejde.....

0/0
4.12.2009 12:54

pallly

Re: Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

Co plácáte za nesmysly??? Regulovaný nájem 80m2 za 13 tis.???!!!!!! Mně v krajském městě platí důchodci nájem v mojí bytovce  za 65m2 ve vilové lokalitě (pěšky 15 min. do centra(na náměstí) ) pouze 2700 Kč - to má každý ještě 2 sklepy a na 2 partaje vychází prádelna a sušárna. Za vodu jsem jim teď vracel 1500 a zálohy mají 500 Kč měsíčně.....

0/0
4.12.2009 13:31

MayaMoya

Re: Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

Bydlím v centru Prahy a regulované nájemné se opravdu těm 13ti tisícůb (včetně polatků) blíží. Neregulované, tedy tržní je v centru 200-250kč za m2...

0/0
5.12.2009 14:25

MayaMoya

Re: Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

samozřejmě záleží na velikosti bytu..ale ani regulovaný nájemný pod 10 nejde

0/0
5.12.2009 14:27

PBJ

Re: Další projev animozity v podobě regulovaných nájmů

Ty zálohy 500 mají jen na vodu, nebo celkové. Pokud celkové tak jsi hlupák sám, protože to mneumíš spočítat, pokud na vodu, tak to je celkem přiměřené. Navíc služby spojené s nájmem nejsou regulované, alew dle skutečných spotřeb. No a žádná zákon neukládá, jak mohou být vysoké zálohy, můžeč klidně chtít 10 000 Kč měsíčně a oni to musí platit, holt po vyúčtování to pka musíš vrátit, sle jde se jich na tomto základě  z regulovaného nájmu zbavit. 

0/0
6.12.2009 7:37

Boridoj

Každý svého štěstí strůjcem.

Jak si své dětičky vychovali, takové je mají. Moje děti by si takové jednání nikdy nedovolily.

0/0
4.12.2009 11:52

Hufo

Re: Každý svého štěstí strůjcem.

;-D naivka nebo megaoptimista? děti kromě vás ještě formuje i zaměstnání, kolektiv, kamarádi. znám hromadu lidí, co třeba do 25-ti byli vzorný potomci a pak najednou opak. stačilo se odstěhovat a změnit práci

0/0
4.12.2009 12:13

pbt

Re: Každý svého štěstí strůjcem.

tomu přece sám nevěříte, když si svých rodičů vážíte a dali vám dobrý vklad do života, tak jim nikdy nic takového neuděláte

0/0
4.12.2009 18:27

Hufo

Re: Každý svého štěstí strůjcem.

takže další naivka. mi teda vysvětlete, jak je možný, že z jedný rodiny, kde obě děcka byli vychovaný stejně, tak jedno je OK a druhý na ránu.

0/0
4.12.2009 20:44

katano B_A_N

Re: Každý svého štěstí strůjcem.

Nechápu lidi kteří si jsou ochotní půjčit peníze i když je JASNÉ, že na splácení nemají ............

       PS : lidé hazardují , když si PŮJČUJÍ = já je nechápu. :-P

0/0
8.12.2009 17:25

aljav

ty fracky seřezat

jak tohle může někdo udělat vlastním rodičům ? U asociálních rodin se nedivím,a le věřím že velká část těchto "dětí" je z normálních rodin.

0/0
4.12.2009 11:51

good_luck!

Re: ty fracky seřezat

v čechách je asociální jednání bohužel normou. Toť následek řízení hesly "Prachy nesmrdí", "Urvi co můžeš" apod.

Majetný člověk (tj. příklad pro nemajetné) by měl mít příkladný život. Bohužel v ČR se majetným stal většinou člověk bez jakékoli morálky a holt, příklady táhnou.

0/0
4.12.2009 12:13

192.168.35.1

Re: ty fracky seřezat

Vis, kdo vymyslel vetu "Penize nesmrdi"? Napoveda: nebyl z Cech.

0/0
4.12.2009 13:48

pbt

Re: ty fracky seřezat

bohužel máte velkou pravdu, mám kolegyni, která vyrůstala přesně v tomto duchu, její otec z tehdy socialiastických podniků odnášel vše, co nebylo na řetěze, ona tak vychovala své děti a teď se diví, že nemá kde bydlet, neboť ji dětičky vyšoupli z bytu, který na ně z nějakých úsporných důvodů přepsala, každý svého štěstí strůjce

0/0
4.12.2009 18:32





Najdete na iDNES.cz