Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Babybox v Hloubětíně zachránil další dítě, ročního chlapečka

Do babyboxu v pražském Hloubětíně dnes večer někdo odložil zhruba ročního chlapce. Dostal jméno Richard II. a podle zakladatele babyboxů Ludvíka Hesse je zcela zdravý. Bez problémů sedí, téměř mluví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Somálská Bachratice

Nevíte náhodou o nějakém Gerontoboxu?

Už se nemůžu starat o svou 88 letou matku, a tak bych ji potřeboval někam anonymě šoupnout, aby si ji převzal do opatrovy stát! R^;-D

0/0
3.12.2009 11:25

pufina

Je to celé opravdu divné

Tohle vypadá na výsledek nějakého domácího mače,kdy někomu povolily nervy(čemuž se není dneska co divit).Ale odložit roční děcko to je opravdu síla.Matka vyčerpala mateřskou a teď ať za rodičovský příspěvek se stará stát.Ale vážně-Doufejme že se to v dobré obrátí i když nevím jestli zrovna tohle je dobrý start do života a co dalšího mu rodina připraví za trauma.Na tohle zapomene ale co ho čeká?

0/0
3.12.2009 4:52

Mrficka1

Zbytecne se vzrusujete

Pani matka se tak do dvou tydnu prihlasi, rekne ze ho tam dala, protoze nemela na jidlo, protoze to bude v televizi i v novinach, dobri lide udelaji sbirku a ona dostane dite zpet. To uz tady bylo....

0/0
3.12.2009 4:25

mismiska

roční dítě?

Není to nějaký omyl? Roční dítě do baby boxu? Tak jako "nějak jsme to ten rok uplácali, ale teď nevím..." Opravdu mi smysl baby boxu uniká, asi se to stává řešením pro kdejakou hysterku. V roce nelze mluvit o laktační psychóze ani omylem, jsem zvědavá, co se z toho zase vyklube.

0/0
2.12.2009 23:47

AnalProbe

Re: roční dítě?

je to lepší než ... co vlastně jiného navrhuješ? 8-o8-o8-o

0/0
3.12.2009 1:21

mattonka

Re: roční dítě?

nic, je přeci lepší něco plácnout než navrhnout nějaké konstruktivní řešení. I když v tomhle ohledu by mě zajímalo, jestli může být něco lepšího než BB

0/0
3.12.2009 11:31

mismiska

Re: roční dítě?

Co jiného, než se postarat a řešit svízelnou situaci? Baby boxy jsou asi jen ve čtyřech zemích EU, myslíš, že v těch ostatních se víc vraždí děti? Ne, je to potvrzené i oficiální statistikou. Ještě dnes se matka přihlásí o své dítě.

0/0
3.12.2009 11:39

AnalProbe

Re: roční dítě?

Pokud vím, tak nepřihlásila...

Babybox je není drahá pojistka pro tyto průšvihy. Jde přece o dítě.

0/0
3.12.2009 19:32

sksiol

babybox

a to kdyz tam odlozi to dite tak nikomu,sousedum,uradum,atd.neni divny ze uz to dite nema???

0/0
2.12.2009 23:15

Kinie

Re: babybox

kdo ví... třeba matka může sousedům říct, že jí dítě zemřelo

0/0
2.12.2009 23:16

p.o.p.

Ještě že se nebude jmenovat Richard Hess...

0/0
2.12.2009 23:03

Kinie

Re: Ještě že se nebude jmenovat Richard Hess...

tak s takovým jménem by to  tady opravdu neměl jednoduché ;-D;-D i když možná v německu by to bylo horší :-P  každopádně dávám karmu R^

0/0
2.12.2009 23:15

Igor Bezbolestnyj

Re: Ještě že se nebude jmenovat Richard Hess...

Na tom jménu není vůbec nic špatného...Rudolf Hess by bylo samozřejmě horší...i takové Rudolf Heš, to by taky stálo za zaznamenání :-)

0/0
2.12.2009 23:46

sarumánek

zmatení pojmů

Když někdo bude v ohrožení života a já mu pomohu, aby neumřel, tak ho "zachráním". Tyto děti nejsou v ohrožení života. Jen si někteří lidé chtějí zjednodušit život, tak je "odloží". Fajn - nyní budou tedy ty děti vyrůstat v děcáku a ne v nějaké sociálně slabé rodině, možná to pro ně bude lepší, možná ne, ale rozhodně nejsou "zachráněné", pane redaktore.

0/0
2.12.2009 22:43

Thingie

Re: zmatení pojmů

To je nesmysl, teplota baby boxu a vcasne vyjmuti odlozeneho ditete mu zachrani zivot. To se o popelnici rict neda.

Deti v ohrozeni zivot jsou, nemate pravdu a pokud mi neverite, tak si bezte ted lehout do parku, bez deky a prijdte na diskuzi zitra rano, budu rad, kdyz se podelite se svymi zazitky.

0/0
2.12.2009 22:49

pufina

Re: zmatení pojmů

R^

0/0
3.12.2009 4:39

I am wraith

Re: zmatení pojmů

Mám za to, že nemáte pravdu. Víte proč? Normální člověk tu bariéru nepřekoná - to dítě prostě neodloží, už proto, že existuje mrak jiných možností, jak situaci řešit. Tomu také odpovídá množství případů dětí v BB - ti, co to udělají, jsou už v daném okamžiku za hranicí a odložili by jistě v mnoha případech dítě i do křoví, nebo popelnice. Jak se ostatně děje.

_

Jestli to celé zachránilo JEDINÉ dítě - a to jistě zachránilo - pak to stálo za ty peníze. A za to, aby se soudružka Emmerová, horlivá odpůrkyně BB na věčnost smažila v pekle.

0/0
2.12.2009 23:02

everlast

Re: zmatení pojmů

Bohužel statistiky říkají něco jiného. Ti, co odkládají děti do křoví či popelnic žádný babybox nezastaví. Jak říkám, bohužel, je to smutné.

0/0
2.12.2009 23:05

opportunity

Re: zmatení pojmů

Prosím, dejte mi link na tu statistiku. Díky.

0/0
3.12.2009 0:23

everlast

Re: zmatení pojmů

Frank, R., Helms, T.: Rechtliche Aspekten der anonymen Kindesabgabe in Deutschland und

Frankreich. FamRZ, 2001, s. 1340 a násl. + literatura tam uvedená.

0/0
3.12.2009 10:02

everlast

Re: zmatení pojmů

http://www.tdh.de/content/themen/weitere/babyklappe/studie_toetung.htm (počet mrtvých novorozenců v Německu - v Německu se od roku 2001 používají tzv. "babyklappe").

0/0
3.12.2009 10:25

Thingie

gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

Vubec nekterym nazorum nerozumim. Baby box zachranuje deti, lidske osudy a je snad jedinym, co mne za poslednich par let v nasi zemi pozitivne oslovilo. Je to totiz neco, co kazda zeme nema a je to jedna z ne mnoha veci, na kterou jsem hrdy.  Kdyz jsem si nedavno precetl o miminku odhozenem po porodu z okna studentske koleje na Slovensku, bylo mi opravdu lito, ze mlada maminka nevyuzila takoveto prilezitosti a dite tajne neodlozila, treba i u nas, v Cesku. Zit cely zivot s vedomim zabiti vlastniho ditete asi nebude snadne, pokud to vubec jde.

Cynismus nam neni cizi, ale divat se na seskvareny oblicej Natalky, predevsim ditete a pak az Romky, ci co se stale zduraznuje a cist nektere komentare , je opravdu na zvraceni a to si troufnu rict i presto, ze jsem za svuj zivot videl uzoprvdu hodne.

0/0
2.12.2009 22:33

everlast

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

Nechci s Vámi ve většině věcí polemizovat, ale chtěl bych jen upozornit, že je opravdu mýtem, že babyboxy zachraňují dětské životy. Nečerpám své tvrzení z nějakých emocí, ale ze studií ze zemí, kde mají babyboxy déle než u nás, a i z případů českých odložení do babyboxu.

Studie totiž prokázaly, že babyboxy nemají vliv na počty zavražděných dětí. Do babyboxů jsou odkládány většinou starší děti, o všechny je pak postaráno (nakrmené, dobře oblečené), jelikož ty matky, které jsou v takovém stavu, že dokáží zabít své dítě, vůbec nepřemýšlejí, že by dítě mohly odložit do babyboxu, a to i kdyby od něj byly jen pár metrů. Ze statitstik tak vyplývá, že i když se zvyšuje penetrace babyboxů, vražd novorozenců neubývá (babyboxy nedokážou efektivně zamířit na cílovou skupinu matek, které vraždí své děti).

0/0
2.12.2009 22:59

everlast

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

A ty matky, které odloží své dítě do babyboxu, by mohly situaci řešit i jinak, např. řešit situaci se sociálními pracovníky či odložit dítě transparentně do zdravotnického či sociálního zařízení. Možná si myslíte, že to vyjde nastejno, ale v tomto případě je známa anamnéza dítěte a jeho předků, kdežto děti z babyboxu jsou jak čistý list. A navíc dle úmluvy o právech dítěte má dítě právo znát svůj původ, což babyboxy neumožňují, resp. znemožňují.

0/0
2.12.2009 23:02

I am wraith

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

Jděte to všechno odříkat nad hrob libovolného dítěte, které v té popelnici nikdo včas nenašel. Jaho matka neměla baby box v dosahu.

0/0
2.12.2009 23:05

everlast

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

Chápu, že je to emotivní téma, ale pokud oddělíte emoce od faktů, zjistíte, že mám pravdu, resp. mají pravdu ti lidé (a to nejsou žádní nelidové), kteří ony výzkumy prováděli.

0/0
2.12.2009 23:07

mismiska

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

Vím jak to myslíte, ale roční dítě, resp. matka ročního  a novorozence, je rozdíl.

Baby box je teoreticky dobrý nápad, prakticky to nefunguje tak, jak bychom si vy i já představovali.

0/0
3.12.2009 0:09

pinguone

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

..je to jen vyhazovani penez...:-/

0/0
3.12.2009 8:02

Lisinha

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

(1) občas nastane nějaká katastrofická situace - a ne, všichni lidé nejsou inteligentní, vzdělaná, zámožní, racionální, s velkou milující pomáhající rodinou a laskavými přáteli, jako my všichni tady na ýděsu - kdy prostě ženská nevidí jiné východisko, protože třeba nemá kloudnou rodinu a z něčeho nebo ze všeho je v nějakém strašném a ničivém stresu.

(2) Nevím, co by se přesně stalo, kdyby někdo donesl dítě na úřad a řekl Já už ho nechci, ale odhaduju, že by nějaký hyperaktivní ouředník podal trestní oznámení na cokoli a třeba matka nechce být ke všemu popotahována, proč se nestará lépe - úředník v teplém kanclíku bude mít asi takový pěkný názor jako my zde, že kdyby se matka více snažila, zvládla by to.

(3) dítě má právo znát svůj původ, ale nikdo nemá nařízené za každou cenu mu to umožnit. A že je možné, že v některém případě by to znát svůj původ skončilo u věcně přesného pomníčku, to se vám zdá jako lepší nápad?

0/0
3.12.2009 9:49

everlast

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

1) Psychologické studie dokázaly, že matky vražedkyně nejsou schopny v okamžiku usmrcení dítěte uvažovat jakkoliv racionálně, tzn. odložit dítě do babyboxu. Odložení dítěte do babyboxů je dáno ekonocickými důvody (matky nejsou schopny se o dítě dále starat, ale rozhodně by ho z toho důvodu nezabily).

2) Myslíte, že na matky, které odloží dítě do kojeneckých ústavů je podáváno trestní oznámení?

3) V některých situacích to samozřejmě zajistit nelze, ale cíleně pomáhat vzniku tohoto závadného stavu je myslím více než nešťastné. A smysl znát svůj původ je důležitý zejména z hlediska zdravotního, ale i psychického.

0/0
3.12.2009 10:35

bětka.báthory

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

Vrahem novorozence nemusí být vždy matka s poporodní psychózou. Například dítě ženy  ilegálně zavlečené do země a bez pojištění s klidem zlikviduje její milenec nebo pasák, zaměstnavatel, příbuzný nebo kamarádka, aby nehrozily finanční náklady za péči o rodičku a dítě. A takoví určitě dají přednost babyboxu než hrozbě, že by je mohli odhalit a stíhat pro vraždu.

0/0
3.12.2009 11:43

valerieq

Re: gramatiku pominu, to snad uz ani neni zajimave...

2) ditěte se lze oficiálně zříct. je to přesně jak říkáte: žena v porodnici oznámí, že se dítěte zříká, porodí ho anonymně - nedá se mu jméno, ona podepíše papíry, kde je její anamnéza, příp. jméno otce, to se zalepí a uloží do archivu. s dítětem pak jdou k adopci jen informace typu: matka trpěla astmatem..., otec delikvent, ale žádné konkrétní údaje.

dítěte se šlo zříct už za komunistů (mojí matce, coby svobodné prvorodičce to nabízeli)

0/0
4.12.2009 17:27

Stone_Pilot

Strčit

jednoleté dítě do boxu, to už chce žaludek. :-PTo už není mimino, nemyslím, že by se mu to líbilo. Babybox jako záchrana novorozenců je jistě dobrá myšlenka, ale poslední 2 případy ukazují, že se to ubírá nějakým špatným směrem..... Budou si tam v budoucnu běžně odkládat děti lidi, co nemaj na baby-sitting? Jak už tady psali někteří přede mnou, do týdne se objeví nějaká matka, která to udělala kvůli "tíživé" sociální situaci.

0/0
2.12.2009 21:59

tenisovejloket

Re: Strčit

dej si facku... a co otcové? proč se o matky svých dětí nestarají?

0/0
2.12.2009 22:02

Stone_Pilot

Re: Strčit

Jo tak, já nevěděl, že tam to batole nacpal otec......

0/0
2.12.2009 22:04

tenisovejloket

Re: Strčit

kdyby se otec staral, tak ho tam ta matka nemusela nacpat.... kapišto?

0/0
2.12.2009 22:18

Stone_Pilot

Re: Strčit

Sakra a to víte jak, že to tak bylo? Já o odpovědnosti otců píšu, ale většinou na debatách, kde se řeší, že stát musí matkám s dětmi zdvojnásobit podporu. Ale tady snad komentuju něco jinýho - že je šílený nacpat jednoletý dítě do babyboxu!!!! Problémy se dají řešit snad i jinak a znovu opakuju, pro jednoelté dítě na rozdílod novorozeněte musí být strčení do babyboxu dost stresující záležitost - pokud máte děti, víte, jak je mentálně vyspělé díte v 1 roce. A ať ho tam nacpala matka nebo otec, velmi bych se zdráhal uvěřit, že takový rodič je způsobilý se starat o dítě, i kdyby se o něj zase vehementně hlásil.

0/0
2.12.2009 22:28

opportunity

Re: Strčit

Nejspíš ho nechal matce a vykašlal se i na alimenty, jak bývá často k vidění.

0/0
2.12.2009 22:21

Stone_Pilot

Re: Strčit

Ani to neospravedlňuje nacpání 1-letého dítěte do babyboxu. Jistě se to dalo řešit i jinak - jsou dětské domovy, kojenecké ústavy, Klokánek - všude tam by dítě jistě převzali.

0/0
2.12.2009 22:30

Thingie

Re: Strčit

NE kazdy uvazuje jako Vy a ne kazdy je dostatecne moralne silny. Nesouhlasim, spolecnost nema jen silne  a morani jedince, ALE ZA TO JEDNOROCNI DITE NEMUZE A PROTO BUH ZEHNEJ PANU HESSOVI. Protoze nez tu dokoncime intelektualni debatu, mezitim mozna dalsi dite umrelo na podchlazeni  ve krovi.

Tomu Vase, ac dobre myslena, slova nepomohou.

0/0
2.12.2009 22:57

mismiska

Re: Strčit

Nevím jak to s tou sílou myslíte, ale ta "síla" nechat roční dítě ve křoví nebo v baby boxu chybí nejen mě, ale i drtivé většině matek, a to i těch neschopných. Fakt je jí potřeba víc, než tíseň řešit zodpovědně. Pominu-li LP, tak BB u nás využívají jen matky hystrionských osobností, které se ještě přijdou pro potomka přihlásit.

V popelnicích ani ve křoví se roční děti nenacházejí.

0/0
3.12.2009 0:13

opportunity

Re: Strčit

Ne, neopravňuje. Ale ve valné většině děti odkládají matky bez otce, který by se staral (nebo alespoň platil).

0/0
3.12.2009 0:25

Deliveres

Autora baby boxu by měli

ihned zatknout a zavřít za navádění k trestnému činu opuštění dítěte. Kdyby boxy nebyli, tak by se musela matka starat. Takhle ho odhodí, ať se stará stát, tedy mi.

0/0
2.12.2009 21:23

ipietro

Re: Autora baby boxu by měli

Kdyby boxy nebyly, tak ho buď mučí hlady a zimou nebo ho odloží do popelnice.

0/0
2.12.2009 21:24

Ebo

Re: Autora baby boxu by měli

..a pak takové matky zastřelit.. na co je sociálka a další podpůrné programy ? ..se podívejte na tmavočechy .. 10 děcek, žádnej výdělek a jak se mají.. ;-O

0/0
2.12.2009 21:26

uska

Re: Autora baby boxu by měli

protože se vezmou další děcka od příbuzných a nehnou se tam dokud něco nedostanou zrovna tak jak před 40 lety jako před 20lety nebo i nyní......nechci se tázat kohopak asi?

0/0
2.12.2009 21:52

mokikin

Re: Autora baby boxu by měli

Heh nejsem sice právník, ale určitě bude odložení dítěte do Babyboxu v zákoně ošetřeno, takže plácáte nesmysli...

0/0
2.12.2009 21:28

Deliveres

Re: Autora baby boxu by měli

Zajděte se podívat ve volném čase do nejbližšího Kojeneckého ústavu nebo Dětského domova. Hádejte, kterých dětí tam bude nejvíc?

0/0
2.12.2009 21:36

tenisovejloket

Re: Autora baby boxu by měli

když už, tak my... a ruce líbat tomu pánovi za babyboxy... taky by to mimčo mohlo skončit v kontejneru nebo ve škarpě

0/0
2.12.2009 21:29

slatin

Re: Autora baby boxu by měli

souhlas...

0/0
2.12.2009 21:33





Najdete na iDNES.cz