Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opilci za volantem zabíjejí čím dál víc lidí. Letos už přes sedmdesát

Opili se, sedli za volant auta a zabili člověka. Letos do konce října už takových řidičů bylo třiasedmdesát. O sedm víc než za prvních deset měsíců loňského roku; za poslední dva roky počet stoupl na dvojnásobek. Řidiči se alkoholu nebojí, hrozí jim nejvýš pět let za mřížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radek101

... nechápu, o čem se diskutuje

Je uzákoněna 0,0 promile alkoholu v krvi? Je, tak o čem se vede diskuse? Dodržujte zákon a nekydejte tady slinty o míře opilosti. Když řídíš, chlastej sodovku !

0/0
3.12.2009 11:04

honza2007

Re: ... nechápu, o čem se diskutuje

vidím, že jseš taky chytrej. Jestli někdy řídíš, tak porušuješ zákon, protože každý člověk má v sobě určitou hladinu akoholu. Záleží na konktrétní osobě, jestli má 0,1 nebo 0,3. Tak tu neplácej blbosti ;-€!

0/0
3.12.2009 13:56

Radek101

Re: ... nechápu, o čem se diskutuje

0,3 By už zřejmě detekoval přístroj pro analýzu dechu ne? Zatím jsem měl vždycky 0,00. Jinak plácá blbosti ten, kdo podporuje chlastání za volantem. Jste snad alkoholik, že nevydržíte několik hodin bez jednoho půllitu piva?

Jinak ještě jednou: Zastávám názor, že pokud se řídí nemá se chlastat. Když jezdím, piju nealko, když se večer vožeru, druhej den neřídím. Co je na tom za debilní kecy? Jsem idiot, kterej neřídí pod vlivem? Jak byste se tvářil, kdyby jste se zranil pži nehodě s někým, kdo má 0,3 v krvi? Asi byste mávnul rukou, jasně, to nic, každej máme nažíle, já to zatáhnu ze svého, mějte se. Jo takhe to je správně? Tak to jsem asi z jiné planety co?

0/0
3.12.2009 14:15

honza2007

Re: ... nechápu, o čem se diskutuje

Proč asi i lékaři uvedený obsah alkoholu v krvi neudávají, udávají pouze to jako neprůkazné množství. Přístroje to neukazují, protože jsou nepřesné. Pokud ti něco naměří, např. 0,1, tak tě policajt pustí dál (poruší zákon). Jinak se podívej, kolik nadýcháš, když si dáš nealko pivo pro řidiče. ;-O Nulová hranice je jen pozůstatek komunistické propagandy z 50-tých let, kdy se to u nás zavedlo a nebyl samozřejmě prostředek, jak to měřit. ;-)

0/0
3.12.2009 14:22

Radek101

Re: ... nechápu, o čem se diskutuje

Nejsem lékař a Vaše tvrzení jsem si líný ověřit. Nesouhlasím však s žádnou tolerancí alkoholu a s legalizací požití 1 či 2 piv před jízdou. Pokud něco přístroj naměří, měl by následovat odběr krve a vyjádření lékaře, které by mělo buď potvrdit, nebo vyvrátit podezření na požití alkoholu. Nesouhlasím s tím, aby to posuzovali policisté s, podle Vás, nepřesnými přístroji.

0/0
3.12.2009 14:32

negociátor

Re: ... nechápu, o čem se diskutuje

Každé měření je zatíženo chybou. Proto, jak zde už bylo uvedeno, lékařský odběr krve zjistí alkohol v krvi do 0,3 promile, do výsledku své zprávy píše: "neprůkazné".

0/0
3.12.2009 17:51

kliiidek

Re: ... nechápu, o čem se diskutuje

"Kdo ctí zákony a má rád klobásy, nikdy by neměl být u toho, když vznikají."

Příteli, ne každý zákon je dobrý a má smysl. Mám pocit, že zvláště u nás je to spíš naopak.

0/0
3.12.2009 15:15

Vilém Hynek Jarmila

2 otázky

1. od jaké hladiny alkoholu v krvi je člověk opilec? (všude v civilizované Evropě tolerují 0,5 promile, v UK, Irsku dokonce 0,8 promile)

2. jak zjišťují naši chrabří policisté kauzalitu, tedy zda řidič boural kvůli alkoholu nebo jiným vlivům? (ta statistika je jen prostý záznam jestli byl nebo nebyl alkohol, bez dalšího popisu a analýzy, takže to vlastně neříká nic, nehoda mohla být klidně kvůli úplně něčemu jinému)

Osobně si myslím, že tolerance 0,5-0,8 promile je rozumná, 1-2 piva s člověkem skoro nic neudělají a jde hlavně o to, naučit lidi odpovědnosti - ono v těch zemích nemají problém s alkoholem zejména proto, že lidi vědí, že když mají upito, tak se vyplatí jet o něco pomaleji a opatrněji. A dělají to. Je to o zodpovědnosti a výchově k ní - a toho nejsou naši úředníci a policajti schopni. Proto ty zákazy a šikany.

0/0
2.12.2009 21:06

xaouen

Re: 2 otázky

presne tak. naprosty souhlas.

0/0
2.12.2009 22:34

daaaanyyyy

Re: 2 otázky

nadherne vysvetlenoR^

0/0
3.12.2009 0:29

Radek101

Re: 2 otázky

Chraň Vás Bůh před někým, kdo si dal 2 piva, je mu devatenáct a s řízením má ještě méně zkušeností než s alkoholem a letí desetiletým bavorákem s výkonem 200 koní v protisměru. Modlete se, ať se s ním nepotkáte.  :-/

0/0
3.12.2009 10:55

kliiidek

Re: 2 otázky

Jezdím často po Itálii, tam je povoleno 0,5 promile (ještě před pár lety to bylo 0,8), nemám s tím problém. Párkrát mě už Carabinieri kontrolovali, ale nikdy mi nedávali dýchat (a nevím o nikom, komu by dali).

Takže off topic vtípek: Víte jak v Itálii poznáte řidiče, který má víc než 0,5? Jede pomalu a předpisově...

I když to asi taky není řešení, jednou mě zastavili právě proto, že jsem jel podezřele pomalu (50 v obci), nebyl jsem si jistý jestli jedu dobře, tak jsem koukal po šípkách. Od té doby jsem tuto chybu v Itálii již nikdy neopakoval ;-D

0/0
3.12.2009 15:11

malý červ

Jo

[][]jo, mají pravdu, já jezdím vod nás z hospody každej den našrot, sotva stojím na nohou, dycky si říkám, neměl bys jezdit, jednou někoho přejedeš, no a pak zas, že co bys nejel, pár let vodsedíš a budeš venku a tak jedu. Dyby to zpřísnili, dostal bych stach. Já bych snad začal chodit pěšky.

0/0
2.12.2009 18:59

Radek101

Re: Jo

Tak začni hned!

0/0
3.12.2009 10:56

Buhl

Jsem pro pití

Na světě je hodně zemí, kde je tolerance a pochybuju o tom, že mají víc nehod, než je v Čechách.

Myslím si, že je třeba se naučit pít a řídit. Bohužel je tu hodně lidí, co se napijí a potom řídí jako hovada.

A pak, trestal bych až když se něco stane, ne za to, že si dám jedno pivo k obědu či večeři a pak mě za to sejmou.8-o

0/0
2.12.2009 12:53

kliiidek

Re: Jsem pro pití

R^R^R^

0/0
3.12.2009 15:13

pondelkovic2

Hele, kolik % nehod způsobí ožralci, a kolik střízliví?

Takže vy čuňata co jezdíte střízliví, začněte chlastat, ať není toliko nehod;-D:-P!!

0/0
2.12.2009 12:40

daaaanyyyy

Re: Hele, kolik % nehod způsobí ožralci, a kolik střízliví?

;-D;-DR^;-D

0/0
3.12.2009 0:30

kliiidek

Re: Hele, kolik % nehod způsobí ožralci, a kolik střízliví?

JJ, střízlivej aby se v tom dnešním provozu bál ;-D

0/0
4.12.2009 0:16

daaaanyyyy

0 tolerance

je pozustatek komunisticke minulosti, na kter vydelavaji pojistovny. ja vim, ze zivot nikomu nikdo nevrati, ale to je extremni argument, ktery uz klasicky predkladaji priznivci 0 tolerance. myslim, ze ty pocty v clanku navic zahrnuji pripady, kdy nekdo zahynul svou vinou, ale jelikoz druhy ucastnik nehody byl nality, nebyla to jeho vina. nejsou tyto pripady nespravedlive? zarazejici je, ze na teto nespravedlnosti postavili reklamu.

0/0
2.12.2009 11:40

Vilém Hynek Jarmila

Re: 0 tolerance

Přesně tak, tyhle drakonický pravidla je klasická ukázka postkomunistickýho myšlení, kdy se musí o občana furt někdo starat a dělat mu opatrovatelku. Místo toho, aby se choval každej zodpovědně a uměl nést následky svých činů.

0/0
2.12.2009 21:08

Radek101

Re: 0 tolerance

Hmm jako že bych měl umět unést to, že mi nějakej ožrala zabil dítě? Gratuluji. Vy jste nechal mozek na záchodě ne?Rv

0/0
3.12.2009 11:06

Einstein

Pohár vína k obedu nemôže škodiť

Niekde som čítal, že do 0,3 promile má človek zvýšenú fyzickú aktivitu a rýchlejšie reakcie ako pri 0,0 promile.

0/0
2.12.2009 11:33

garii v2.0

Nadáváte na nulovou toleranci

s poukazem na to, že lidi mají různé hladny opilosti (nekoordinovanosti atd.) a přitom chcete povolit toleranci (řekněme 0,4?). Vždyť při 0,4 ti stejní lidé mají zcela jiné chování - a přitom mají všichni 0,4.

0/0
2.12.2009 11:22

Glock bez -e

Re: Nadáváte na nulovou toleranci

Klidně, ale potom 2-stupňové hodnocení jako v Německu. Tam si můžete jezdit s 0,5 promile, ale když způsobíte nehodu a máte i jen 0,1 promile, tak máte o řád tvrdší pokuty než řidič-nepijan. Jenže spousta lidí tohle neví a myslí si, že v SRN ta tolerance k alkoholu platí obecně.

0/0
2.12.2009 11:46

Z-S

Re: Nadáváte na nulovou toleranci

Neni pravda, toto plati az od 0.3 promile. Mensi mnozstvi se vubec neuvazuje.

0/0
2.12.2009 12:09

Ahasver

Re: Nadáváte na nulovou toleranci

Třeba právě proto, aby se nehody s přítomností alkoholu v blízkosti fyziologické hladiny normálně vyšetřovaly a neházely automaticky na ty "ožralé piráty". Jako třeba když asi před rokem nějakej blbec naboural zezadu do autobusu stojícího v zastávce, jelikož ale řidič autobusu nadýchal nějakých 0,3, byl automaticky 100% viníkem nehody...

0/0
2.12.2009 11:49

Radek101

Re: Nadáváte na nulovou toleranci

Nevím, jetsli nemyslíte jeden případ nedaloko Mělníka. To bylo déle než před rokem a toho řidiče jsem znal. Téměř každý den na konečné dal několik "kusů" a pak jel autobusem asi 6km domů. Během dne si dal tu a tam jedno k jídlu. Dnes je již bohužel po smrti, tak to nechci nijak hodnotit, ale takový člověk by neměl jezdit auto busem. A znám i jiné autobusáky, kteří jezdí ne pod vlivem, ale přímo opilí.

0/0
3.12.2009 11:10

daaaanyyyy

Řidiči se alkoholu nebojí, hrozí jim nejvýš pět let za mříže

co je to za paskvil? to mam jako verit, ze clovek se neboji hrozby 5leteho trestu natvrdo, bulschit

0/0
2.12.2009 11:22

zagy

S tresty souhlasím,

ale měla by se odstranit nulová tolerance a měla by být zavedena hranice alespoň 0,3 promile ( v některých státech je tuším až 0,8, což už může být poměrně hodně ). Přece jen zde je riziko, že po nějaké návštěvě restauračního zařízení, kde si dáte 6-7 piv a půjdete o půlnoci spát, vám v krvi ráno zůstane zbytkový alkohol, nějaký trouba se vám připlete do cesty, nehodu zavíní de facto on, ale vina bude automaticky hozena na vás, protože budete mít v krvi 0,1 promile. To mi nedává logiku. Určitá tolerance by měla být..

0/0
2.12.2009 11:17

garii v2.0

Re: S tresty souhlasím,

A je tu zbytkový alkohol... ;-D;-D

0/0
2.12.2009 11:21

zagy

Re: S tresty souhlasím,

A co jako? Umíš něco jiného, než se smát, demente? Já dost často ráno váhám, když večer předtím někam jdu, jestli tam ještě něco není. Pak mi někdo nedá přednost, ale já to odnesu, protože mi najdou kapku alkoholu v krvi. Přitom je vědecky dokázáno, že do 0,3 promile alkoholu v krvi není ovlivněno vnímání ani reakce.

0/0
2.12.2009 11:31

vymítač

Re: S tresty souhlasím,

Garií, tak tento píše zcela přesvědčivě a vědomě a podle svého svědomí.;-D

0/0
2.12.2009 11:39

Radek101

Re: S tresty souhlasím,

No a?

0/0
3.12.2009 14:18

Radek101

Re: S tresty souhlasím,

Nene, v tomle státě nemůže být povoleno nic. Mentalita národa neumí respektovat zákon, jen hledat skulinky, nebo rovnou na něj kašlat. Tvrdé tresty a mnoho neustálých kontrol.

0/0
3.12.2009 11:13

PLASTOVKA

Názor

To je pořád sraní s opilcema. Řídíš nalitej ( víc než 0,5 promile ), automaticky 50 tisíc pokuty, ztráta řidičáku na 5 let, 5 let natvrdo a zabavení a propadnutí auta.

0/0
2.12.2009 10:58

Z-S

Re: Názor

je tu drobny problem, veznice jsou preplnene uz dnes.

0/0
2.12.2009 11:01

garii v2.0

Co je podle vás

tzv. "zbytkový alkohol"?

0/0
2.12.2009 10:55

Z-S

Re: Co je podle vás

to co v tobe zbyde rano po tahu? ;-D

0/0
2.12.2009 10:57

garii v2.0

Re: Co je podle vás

Takže normální opilost. Dík. :-)

0/0
2.12.2009 10:59

Z-S

Re: Co je podle vás

muze byt, jiste.

0/0
2.12.2009 11:00

garii v2.0

Re: Co je podle vás

Tak proč takové eufemistické označení? Zbytkový... Seš furt nalitej. A že máš 0,4 "zbytkáče" přece není žádná omluva... A přitom ji tolik lidí rádo využívá a omlouvá se jí...

0/0
2.12.2009 11:01

Z-S

Re: Co je podle vás

A je jim to neco platny? Neni, tak v cem je problem?

0/0
2.12.2009 11:05

garii v2.0

Re: Co je podle vás

Problém je v toleranci společnosti. Opilý řidič je svině, ten se zbytkáčem je oběť systému...

0/0
2.12.2009 11:09

vymítač

...

Výše trestu málokdy odradí. Kdyby tato teorie platila, tak jsou prázdný vězení.8-o

0/0
2.12.2009 10:54

garii v2.0

Re: ...

Cože? 8-o

0/0
2.12.2009 10:56

Ahasver

Re: ...

Má pravdu. Mnohem spíš odradí vysoká pravděpodobnost potrestání než výše trestu jako taková.

0/0
2.12.2009 10:56

garii v2.0

Re: ...

Takže máme teorii - výše trestu málokdy odradí. A ta platí. Znamená to, že výše trestu neodradila. Jak potom mohou být prázdné věznice???

0/0
2.12.2009 10:58

vymítač

Re: ...

Pro příklad nemusím chodit daleko, erben3 by zabíjel bez ohledu na trest...

0/0
2.12.2009 11:00

garii v2.0

Re: ...

No, je-li názor internetového hrdiny jako berná mince - OK.

0/0
2.12.2009 11:00





Najdete na iDNES.cz