Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dan Bárta chce zachránit vážky, předal hejtmanovi petici proti sídlišti

Zpěvák Dan Bárta, který je známý také jako vášnivý fotograf vážek, se pustil do boje za záchranu přírodní rezervace v Hradci Králové. Nedaleko ní má vyrůst nové sídliště se stovkami bytů, což se nelíbí ochráncům přírody. Obávají se, že nové cihlové domy rezervaci Na Plachtě zničí a vyženou z ní vzácné živočichy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kopido

KDO NEZNÁ NASLOUCHÁ, PŘEMÝŠLÍ A PAK MLUVÍ

KRÁSNÝ DEN VŠEM DISKUTUJÍCÍM: To že je Plachta unikátní přírodní fenomén v rámci střední Evropy, těm kdo mají otevřenou mysl a trochu citu pro přírodu nemusím vysvětlovat. Ti kdo myslí pragmaticky a strachují se, že lidí v Hradci nebudou mít kde bydlet, musím říct, že kauza Plachta, která zmítá již léta Hradcem není tak černobílá! Ti kdo se o rezervaci zasazují, nejsou "nablblí" ekoteroristé, ale odborníci co si řekli dost a to neznamená, že jim naštvání brání reálně myslet. Lokalita sousedí s areálem krachující f. PETROF, která vyasfaltovanou plochu po skladu řeziva prodala a investor na ní chce stavět bytové domy. pokračování...

0/0
27.11.2009 16:53

ipm

trochu paradox

trochu paradox je, že plachta svýmu unikátnímu prostředí vděčí tomu, že byla používána jako cvičiště pro policajty a milice (my pořád nechodíme na plachtu, ale na cvičák) a tak se tam nepostavilo sídliště.  Vážky jsem nejčastějc viděl právě u "zákopů" kde se po každým dešti dlouho drží voda. Masožravky jsou jsou taky nejčastěji u těchto dolíčků. Zajímalo by mne, jestli by plachta byla tak ekologicky zajímavá, kdyby ji za komanče takhle nerozvrtali .

O tom, že na kraji plachty bylo i smetiště (co jsme se tam jako kluci vyblbli :-) se taky moc nepíše.

A proč chtějí stavět tam a ne na poli? Mít u baráku les je přece luxus, kdo by chtěl chodit na procházky mezi pole?

0/0
27.11.2009 13:49

arahat

Re: trochu paradox

ano, je to paradox, ale takových je u nás více (prakticky všechny vojenské újezdy). Kdyby tam nebyla armáda, ani milice apod, pravděpodobně by lokalita tak zajímavá nebyla. I člověk a jeho činnost může vytvářet ekologicky hodnotná území....bohužel, tak se děje spíše nahodile a necíleně a když už se jednou něco takového povede, tak za pár let přijde vykutálený investor a chce tam postavit betonové obch. centrum...

0/0
27.11.2009 13:56

Jan Žižka z HK

banda kokosů. Mají postavit 3 činžáky 200 metrů od začátku

louky..!! To že na jiné straně rezervace je 4 proudová silnice 10m od začátku rezervace, to už nikdo neřekne.     http://www.naplachte.cz/view.php?cisloclanku=2009060002      Navíc chtějí ekoteroristi vykácet tisíce stromů http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/plachta_kaceni_stromu_20090902.html!!

0/0
27.11.2009 13:09

tenisovejloket

Re: banda kokosů. Mají postavit 3 činžáky 200 metrů od začátku

co to meleš, zoufalče?8-o

0/0
27.11.2009 13:10

Jan Žižka z HK

Re: banda kokosů. Mají postavit 3 činžáky 200 metrů od začátku

neumíš číst bolševiku ? :-P

0/0
27.11.2009 13:19

arahat

Re: banda kokosů. Mají postavit 3 činžáky 200 metrů od začátku

silnice evidentně nevadí, protože je tam rybník. to nejcennější rybník ovšem není....každé chráněné území má tzv. ochranné pásmo. to by bylo investicí narušeno (krom jiných negativ). Jste-li z HK, měl byste být spíše rád, že máte kam chodit na procházky a ne chtít z města betonovou džungli....

0/0
27.11.2009 13:59

tenisovejloket

Re: banda kokosů. Mají postavit 3 činžáky 200 metrů od začátku

vypadá to, že z hradce je, ale navíc je taky úplně blbej:-P

0/0
27.11.2009 14:00

Jan Žižka z HK

Re: banda kokosů. Mají postavit 3 činžáky 200 metrů od začátku

rád bych chodil na procházky do lesa, který právě na Plachtě ekobolševici chtějí zlkvidovat. :-P:-P:-P

0/0
27.11.2009 16:16

tenisovejloket

doufám, že to ochránářům vyjde

a lobby ostrouháR^R^

0/0
27.11.2009 12:47

dolch

Bárta je borec

tu jeho knihu jsem viděl, a je to fakt paráda. Mezi těmi všemi našimi "celebritami" je Bárta opravdu výjimečná osobnost. Ovšem pro bulvár nic moc, ty radši píšou kde kdo s kým.

0/0
27.11.2009 12:07

libynn

Re: Bárta je borec

Škoda jen, že se knihy neprodává více! Jinak :-)R^

0/0
27.11.2009 12:32

arahat

Re: Bárta je borec

Je veliká, drahá a odborně zaměřená....nic pro masy....

0/0
27.11.2009 13:59

Mám rád svou vlast Boehmen

Ale zrovna v Hradci

Kde je naprostá rovina, absolutní svoboda rozvoje města do všech směrů a oni si vyberou zrovna přírodní rezervaci pro zastavění. By je hrozně ubylo udělat to o kilometr dál na poli Rv

0/0
27.11.2009 12:06

libynn

Re: Ale zrovna v Hradci

To se dělá přeci podle toho, kdo ,kde má zkoupené pozemky:-P

0/0
27.11.2009 12:36

Z-S

Re: Ale zrovna v Hradci

Vsadim se, ze rezervace ci nejake vzacne zabicky a broucci se najdou kazdym smerem, kam by zrovna chtel nekdo stavet.

0/0
27.11.2009 12:53

libynn

Re: Ale zrovna v Hradci

Tohle není o tom " stupidním " CO2! Tady jde " jen " o lidi:-)!

0/0
27.11.2009 13:08

Jan Žižka z HK

Re: Ale zrovna v Hradci

hnupe !!  Neumíš číst ???

0/0
27.11.2009 13:09

kuttna

Re: Ale zrovna v Hradci

Přečtěte si, prosím, kodex diskutéra.

0/0
27.11.2009 14:05

hajny.kuzma.kuzmic

Byznys s přírodou nejde dohromady

Tohle se děje dnes a denně a bude se dít pořád.V JAblonci kvůli sportovnímu centru zrušili kolonii vzácných žab.Nechali sice od herpetologa udělat studii o vlivu centra na žáby,v podstatě o jejich likvidaci,ale dlouho potom co bylo rozhodnuto o stavbě a studie neměla na věc absolutně žádný vliv,to bylo jen kašpárkové divadlo pro obecenstvo

0/0
27.11.2009 11:37

azojaši

fandím Plachtě

i Bártovi.

A taky nám, Hradečákům - kam budem chodit na procházky? Mezi milionářský byty? tůdle!

0/0
27.11.2009 11:22

ruzovy.svetr

Ta příroda půjde bohužel do...

viděl jsem to už na několika mnohem menších sídlištích, které se stavěla třeba vedle parku místo polí. Z lokality pak zmizeli zajíci, bažanti a další zvířata která tam dřív běžně byla.

0/0
27.11.2009 11:19

strupset

hlupáci

A co budete řikat až vám za vaším sídlištěm, na místě kam rádi chodíte na procházky s dětma a se psem budou chtít postavit nové sídliště. Anebo lépe parkoviště či spalovnu? Tady nejde jen o vážky. Místa, kde stavit byty jsou i jinde tak nevím proč by se měla sídliště tlačit do přírodních rezervací.

0/0
27.11.2009 11:09

Mušlovec

Re: hlupáci

Jenže ta výstavba bude vždycky problém, všude se totiž najdou takoví....jako vy!

0/0
27.11.2009 11:26

pavev1

Re: hlupáci

Je nutné pořád něco stavět? Je nás pořád stejně 10 mil. a neustále se roztahujeme. Připadá  vám to skutečně normální?

0/0
27.11.2009 11:51

HonyaDj

Re: hlupáci

Jediný problém je v tom, že ono tímhle tempem za chvíli nebude kam stavět... A je mi fakt líto, že tyhle "developerský" kydy o "veřejným zájmu" a "právu na bydlení" tu byly už za komunistů a jsou tu pořád... Škoda, že lidi přemýšlí jenom o prachách a nic víc je nezajímá Rv

0/0
27.11.2009 11:54

Z-S

Re: hlupáci

a co ty, ty bydlis kde? jeste u rodicu nebo v jeskyni?

0/0
27.11.2009 12:57

Z-S

Re: hlupáci

no a? to "tvoje" sidliste vzniklo uprosted pustiny? nechodil tam treba taky driv nekdo jinej na prochazky?

0/0
27.11.2009 12:57

Lanta2004

Fandím Bártovi

Ač mnohdy s ekology a ochránci přírody nesouhlasím(třeba v případě výstavby dálnic),tak v tomhle případě se jich musím zastat.Pokud by stát deregulací nájmů uvolnil trh s byty,pak by se dnes nemuselo již tolik masivně stavět.Bytový fond již dnes bez problémů stačí pokrýt počet obyvatel ČR.Jenže to by nesmělo docházet k tomu,že levné byty budou okupovat bohatí lidé s nadstatndartními příjmy,kteří si pak vydržují další byty pro kšeft či jako investici do budoucna.

Výstavba dalších sídlišť je zbytečná a zbytečně si země drancuje přírodu,kterou už nikdy ničím nenahradí.Nebo snad chceme žít jen mezi betonem sklem a kovem bez možnosti se projít krásnou přírodou a odpočinout si od života ve městě?Já tedy rozhodně ne:-/

0/0
27.11.2009 10:59

Z-S

Re: Fandím Bártovi

Jasne, nejlepsi by bylo vsechny byty znarodnit a udelat na ne zase poradnik, ne?

Kdyz jich mame vlastne dostatek...

0/0
27.11.2009 11:08

Lanta2004

Re: Fandím Bártovi

Tady zase někdo nepochopil co to je ta deregulace,že?;-D

0/0
27.11.2009 11:09

Z-S

Re: Fandím Bártovi

jasne, kazdy ma znamyho co ma znamyho co drzi tri volny byty pro svoje deti, ze jo.

0/0
27.11.2009 12:02

dineder

Re: Fandím Bártovi

No, nepochopil jsi to spis ty. Pokud nekdo "s nadstandardnimi prijmy" "vydrzuje" byt pro zisk, asi logicky v tom byte nekdo bydlet musi, zejo. Tim padem se dostavame oklikou zpet k tomu, ze "bytovy fond uz bez problemu pokryva potreby populace CR". Deregulace najemneho znamena pouze narovnani podminek na trhu, t.j. skutecne volny obchod a rozhodovani okolo bytu. V dusledku povede k mirnemu snizeni cen trzniho najemneho (rust nabidky pri stejne poptavce).

0/0
27.11.2009 13:27

HonyaDj

Re: Fandím Bártovi

To jaksi záleží, kde je jich nedostatek a dostatek. V mém okolí (a nejen tady) chcípají realitní kanceláře hlady, protože nedokáží prodat ani staré, ani nové byty, natož pak domy... Takže vyložený nedostatek míst k bydlení tu rozhodně není!

0/0
27.11.2009 11:56

Z-S

Re: Fandím Bártovi

ano, v Chomutove a Moste je pry bytu dost a jsou levne

0/0
27.11.2009 12:02

farous

Re: Fandím Bártovi

Je to všechno o cenách. Údajně je už rok krize a  přitom nikdo neprodává nemovitosti a ceny nových domů jsou téměř stejný jako 20-30 a více let starých ... Z jednoduchejch počtů každýmu vychází levnější postavit si novej dům než předělávat starej za celkovej dvojnásobek!

0/0
27.11.2009 12:13

Mr_R

Re: Fandím Bártovi

taky fandim Bártovi a Plachtě, jde o konkrétní území a určitě by bytové výstavbě neměly padat podobné vzácné lokality, ale bytový fond v ČR rozhodně mezi nasycené nepatří...

0/0
27.11.2009 11:47

davvy

Je to trochu jinak

Rád bych zde přítomné diskutéry, kteří obhajují právo na bydlení bez evidentní znalosti lokality upozornil, že se zde nejedná o plánovanou výstavbu nějakých sociálních bytů pro široké vrstvy, ale že je to nejdražší lokalita na bydlení v HK, kde jsou i tak ceny bytů jedny z nejvyšších v ČR. V aktuální etapě výstavby nepořídíte nejmenší byt 2 kk pod 2,5 mega BEZ DPH. Naproti tomu vážky a i jiní živočichové, kteří tu žijí jsou opravdu unikát ve střední Evropě, jestli kraj nezasáhne a zvítězí developersko-politická lobby přijdeme v tomhle případě o hodně. Je rozdíl, pokud se při výstavbě dálnice přemístí přirozený biotop žáby o 200 m a jestli zde úplně zanikne místo výskytu vážek, protože jejich prostřědí výstavba kompletně zdevastuje. Myslete trochu...[>-]

0/0
27.11.2009 10:49

killy

Zkouším myslet a dívám se.....

http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/plachta_dan_barta_20091126.html

:-/

0/0
27.11.2009 10:59

killy

Re: Zkouším myslet a dívám se.....

Ten prostor tam je skutečně netknutá příroda...

Takovej pozůstatek z dob vojenskýho cvičiště musí bejt přiroda sama.

Developerský záměry jsou jiná kapitola a na jinou diskuzi.

0/0
27.11.2009 11:02

Orchis orfea

Re: Zkouším myslet a dívám se.....

Vojenské prostory jsou paradoxně velmi cenné,protože je na nich celá škála sukcesních stadií-od obnažené půdy,přes byliny,křoví,solitérní stromy i les.To vše je hodně blízko sebe.V zemědělské krajině máme buď kilometrová pole,nebo hustý les-často smrkovou monokulturu.

Právě ta pestrost stanovišť je důvodem,proč tam toho tolik žije.Normální krajina je totálně unifikovaná.

Dalším důvodem je,že se tato rezervace nachází v Polabí,kde dříve byly nezalesněné písky se specializovanou flórou a faunou,která je striktně vázaná na bezlesí.

Prakticky všechny tyto oblasti byly osázeny borovými monokulturami-vojenský prostor udržel Plachtu buď bezlesou,nebo s mozaikou lesa a bezlesí a tím ty druhy vlastně zachránil.

0/0
27.11.2009 11:17

Mám rád svou vlast Boehmen

Když čtu tuhle diskusi

Tak to vypadá, že obyvatelé chtějí mít celou republiku pod betonovou slupkou s tisíci marketů, benzinek, vil s neprodejnými byty a zábavnými centry

0/0
27.11.2009 10:43

HonyaDj

Re: Když čtu tuhle diskusi

Tak nějak. Taky by mě zajímalo, kdo v lidech pěstuje tu bezohlednost. To je fakt dnešní doba pod heslem "já já já a ostatní chcípněte"?

0/0
27.11.2009 10:47

farous

Re: Když čtu tuhle diskusi

Není se čemu divit, od mala se hustí do dětí, že nic není zadarmo a všechno se musí platit a přepočítávat na peníze. Je to jenom přirozená obrana ...:-/

0/0
27.11.2009 12:16

Jan Motůrek

Re: Když čtu tuhle diskusi

No vypadá to tak. Ale pokud lidi nepochopí, že se budou muset uskromnit a trochu přemýšlet, nikam se to nepohne :-/

Ale oni to jednou pochopí, až si prostě nameleme hubu my sami nebo nám jí namele příroda.

0/0
27.11.2009 10:54

Z-S

Re: Když čtu tuhle diskusi

a co ty, ty bydlis v jeskyni a potraviny si pestujes na vlastnim policku?

0/0
27.11.2009 12:59

epox9nda3

Tahle diskuze názorně ukazuje

jak ekofašos škodí přírodě. A to tím, že v konečném důsledku poštvávají veřejné mínění i proti takovýmto aktivitám na ochranu přírody, které smysl mají.

0/0
27.11.2009 10:39

Reeve

Re: Tahle diskuze názorně ukazuje

NAPROSTO s vámi souhlasím!

Problém je v tom, že se tu asi neshodneme, kde končí "ekofašos" a kde začínají rozumné aktivity.

0/0
27.11.2009 10:41

kocour Mikeš

Re: Tahle diskuze názorně ukazuje

Já si myslím, že hranice mezi rozumnými a kontraproduktivními aktivitami asi definovat nejde. V širokém pásmu se to dobré prolíná s tím špatným.

0/0
27.11.2009 10:46

Jan Motůrek

Re: Tahle diskuze názorně ukazuje

šlo by to, pokud by jste ovšem z toho vyřadil "zisk a peníze" - a to nejde :-/

0/0
27.11.2009 11:00





Najdete na iDNES.cz