Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident udělil milost otci popálené Natálky a dalším 42 lidem

Václav Klaus udělil při příležitosti Dne boje za svobodu a demokracii 43 milostí. Dočkal se jí třeba Pavel Kudrik, otec popálené Natálky z Vítkova, či čtyři cizinci, kteří mají v Česku rodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

Milá redakce idnes

O těch zbývajících 42 budete taky denně psát ?Děkuji za neodpověď předem.hasmen

0/0
19.11.2009 16:32

kafkova

a jak to bude dál

Ráda si přečtu další článek o tom jak omilostněný ubohý otec malé Natálky (zajímavé, že se nikde neobjeví jeho pravé jmého) začal pracovat a společnosti vrátil vše co mu dala  a své děti bude řádně vychovávat a posílat do školy - ale spíš si myslím, že toto je scifi a další pokračování příběhu bude, že tento zase kradl a tentokrát milost nedostal. A  jak to dopadne s jejich nejejich bydlením? Nad tím ať se zamyslí ti co posílali peníze. Vím o jednom hodně velkém kanále kam lze hodit peníze se stejným výsledkem.

0/0
19.11.2009 16:12

kremsa

Milost otci Natálky je v pořádku

Stát by měl svým občanům zajišťovat bezpečnost před neoprávněným násilím - proto platíme daně na policii a soudy. Když to stát v určitém případě nedokáže, tak vlastně selhal a má vůči tomu poškozenému jakýsi morální dluh, že nedokázal zabezpečit jeho práva. A stát může tento svůj dluh kompenzovat např. tím, že mu odpustí dluh, jenž má zase tento člověk vůči státu. Stát nedokázal ochránit rodinu pana Kudríka před násliníky a připadá mi proto spravedlivé, že jako kompenzaci za své selhání odpouští panu Kudríkovi jeho trest vězení.

0/0
18.11.2009 13:54

kelisnikof

Re: Milost otci Natálky je v pořádku

Ano, stát by měl svým občanům zajišťovat bezpečnost před neoprávněným násilím s tím souhlasím, ale nezačal právě toto pan Kurdík jako první??? To on kradl a poté se vyhýbal trestu... Stát ho nedokázal potrestat proto to (možná) udělal někdo jiný... Kde tedy ta chyba vznikla? Nekompenzoval si na panu Kurdikovi někdo svoji újmu kterou nedokázal potrestat stát?

0/0
18.11.2009 14:08

kremsa

Re: Milost otci Natálky je v pořádku

Stát ho přece dokázal potrestat; kdyby nebylo toho žhářského útoku, tak by teď seděl. Ti násilníci přece nebyli panem Kudríkem okradeni, tak rozhodně neměli právo cokoliv kompenzovat. Navíc v civilizovaných společnostech má toto právo jedině stát, ani ten okradený nemá právo se sám mstít. Vaše představa, že by odpovídající kompenzací za drobnou krádež mohlo být doživotní zmrzačení až téměř vražda malého dítěte, mi připadá zrůdná. Ale i kdybych všechnu Vaši argumentaci připustil, tak i z ní přece vyplývá, že pan Kudrík byl vypálením bytu a zmrzačením dcery potrestán víc než dost (řekněme: tisícinásobně), takže trestat ho navíc ještě i vězením by už bylo nespravedlivé.

0/0
18.11.2009 15:21

kelisnikof

Re: Milost otci Natálky je v pořádku

Ano, souhlasím s tím že reakce vypálení domu či jakékoliv násilí je špatně..., ale jde o ten princip že v době kdy byli vypáleni měl být pan Kudrík již dávno ve vazbě a měl si odpykávat trest (alespoň dle mnou zjištěných informací).

0/0
18.11.2009 15:47

wlasta

1 nesmyslná milost od Klause

Ten člověk kradl a ničil cizí majetek s vědomím toho,že může být zavřen. I tehdy snad měl děti. Pokud tedy bude každý zloděj omilostněn protže má rodinu nemusíme je ani soudit ani zavírat. Je to nebezpečný precedens. A navíc u cikánů platí dvojnásobně:podej prst vezme ruku.

0/0
18.11.2009 13:06

gen.MacArthur

Re: 1 nesmyslná milost od Klause

R^

0/0
3.12.2009 6:50

gagaryn

***

jinak odpověď je 42.

0/0
18.11.2009 10:37

gagaryn

***

Až budete prezidenti ČR, tak si taky můžete dávat milost komu chcete. Trpělivost.

0/0
18.11.2009 10:37

Rebe

Otázka:

Čím si to ten otec zasloužil??? To, že mu málem uhořela dcera snad není důvod? Jestli ano, měli by se Rómské děti začít bát.....

0/0
17.11.2009 23:00

holka od vedle

Re: Otázka:

Marně si lámu hlavu s touhle slátaninou a její poentou. Preventivně tedy dáme amnestii všem potrestaným indočechům, anebo jaký je smysl této věty?

0/0
17.11.2009 23:06

elTondo

Re: Otázka:

Já ten smysl chápu. Autor chtěl říct: Kudrik dostal amnestii, protože má popálenou dceru. Co napadne jiného Róma, který bude mít nastoupit do vězení? Zajistit si popálené dítě.

0/0
18.11.2009 9:23

holka od vedle

Re: Otázka:

Tahle opravdu drsná verze by mě nenapadla..

0/0
18.11.2009 10:33

wlasta

Re: Otázka:

přesně,protože jejich hodnoty jsou jinde-v přírodě. jsou to prostě zvířata

0/0
18.11.2009 13:09

Rebby

Re: Otázka:

Zaslouzi? Jak muzes neco takoveho vubec rici... Ta rodina ho potrebuje. Nikdo jiny se o ni ted nepostara. Zase ukazkovy priklad klapek na ocich...

0/0
18.11.2009 8:45

holka od vedle

Re: Otázka:

Ještě jednou si to přečti..

0/0
18.11.2009 10:34

jordan23

Re: Otázka:

No a co, že ho potřebuje!!!

To si měl rozmyslet předtím, než začal čórovat.

Naprosto nesouhlasím s udělenou milostí.

To teď můžou propustit všechny vězně, který mají děti. Každá rodina přeci potřebuje otce. Takže rada na závěr....udělat si dítě a pak beztrestně krást, podváděť, vraždit.....Zn.: prezidentská milost to jistí!!!

0/0
18.11.2009 10:35

kafkova

Re: Otázka:

Ty rebbo - ty neviš, že o všechny cichoše se stara stat - resp. ti co pracují ze svych daniRv

0/0
19.11.2009 15:27

holka od vedle

Kde jsme?

Zákony snad platí pro všechny stejně v republice, anebo ne? Pokud se dopustím zločinu, tak taky dostanu amnestii, z já nevím jakého důvodu? ?????

0/0
17.11.2009 22:50

racional

Jsem zásadně proti

Zločinec, který má na svědomí tolik zločinů? Inu, politická objednávka.

0/0
17.11.2009 22:40

Irish Stout

Krádež a poškozování cizí věci...

za souseda bych zrovna nechtěl.

0/0
17.11.2009 19:56

freeLook

vezmu mluvciho za slovo...

"Přihlédl k tomu, že při brutálním útoku na rodinu jmenovaného byla

jeho dcera těžce popálena a jejich dům byl zcela vypálen," vysvětlil

udělení milosti Klausův mluvčí Radim Ochvat. .... jelikoz ´vyhorela stavba nebyl jejich dum tak milost postrada pulku oduvodneni. ;-D

0/0
17.11.2009 17:55

Terezicka_O.O

Re: vezmu mluvciho za slovo...

A ani ta druha pulka neni tak jista.

0/0
17.11.2009 21:00

josefl

Re: vezmu mluvciho za slovo...

Nevím, ale z toho co ukazovali v TV skutečně ten dům vyhořel a s ním i byt ve kterém bydleli. A to děcko je opravdu těžce popálené. Tak o co ti jde. Nevím co ukradl onen otec, ale rozhodně to nebyl žádný těžký zločin. Já naopak vidím milost v tomhle případě za zcela správnou. Lidé  té rodině pomohli a teď je to na té rodině. Úplně na závěr: domnívám se, že cikánům a později romům naše společnost něco dluží. Zákon jim zabránil kočování, po celé generace byli placeni za to že nic neumí a nedělají a oni se tomu přispůsobili. Dodnes stát nemá žádnou koncepci jejich začlenění. Peníze, které vynakládá různým romským aktivistům jsou v převážné míře rozkradeny, sociální odbory a ministerští úředníci  z toho mají jen dobré bydlo. Romské děti nechodí do školy, tím pádem nic neumí a vznikají noví žadatelé o dávky.    

0/0
17.11.2009 22:32

holka od vedle

Re: vezmu mluvciho za slovo...

Přisbůsobili, anebo přizbůsobili? B je správně kloučku..:-):-)

0/0
17.11.2009 22:57

trametes

Re: vezmu mluvciho za slovo...

naprostý souhlas, zajímalo by mě, jestli by tu bylo tolik protestů proti prezidentské milosti, kdyby to byla "normální bílá" rodina

0/0
18.11.2009 0:29

holka od vedle

Re: vezmu mluvciho za slovo...

To velice pochybuji..R^R^

0/0
18.11.2009 10:34

kafkova

Re: vezmu mluvciho za slovo...

Nemyslím si, že chyba je na státu a nás pracujících a daně platících občanech, děláme pro cigosche co můžeme. A cigoschi dělají také co můžou - berou dávky, žebrají, kradou a zneužívají cizí věci. Jediné řešení začlenení je je vyčlenit a sociálky více hlídat, aby postihovali ty rodiče, kteří děti řádně neposílají do školy a tudíž je řádně nepřipravují pro řádná zaměstnání. A hlavně neomilostňovat zloděje! Zajímalo by mne jestli dotyčný v době krádeže myslel na svou ubohou rodinu - že bude bez něj, když ho chytí a půjde bručet.  Spíše jsem si jista, že si říkal - zkusím to, oni mě nechytí a když chytí - jsem přece cigosch čo mi gadžové můžou.

Kolik rodin s dětmi na tom bylo hůř - např. po povodních - jak dlouho se o nich psalo - kolik toho dostali, kdo jim co dal zadarmo ? RvTaková nespravedlnost až to na hrad křičí - nesouhlasím s milostí prezidenta Klause pro sprostého zloděje!

0/0
19.11.2009 16:00

kovy12345

a co ti ostatních o kterých se neví

ty maji taky šanci?

0/0
17.11.2009 17:25

L. Matějka

Šance pro rodinu

V tomto případě se neustále omílají stejné fráze o nepřizpůsobilých Romech, jejich kriminalitě apod. Bydlím v Rokycanech, vím o tom své...

Pokud ale chce někdo tímto obhajovat skoroupálení tříletého dítěte, je ubohý primitiv.

Nevím, jestli Kudrik krade nebo páchá jinou trestnou činnost. Po tragédii, která se jeho rodině přihodila mu prezident dal šanci a nyní je jen na něm, jak s ní naloží.

0/0
17.11.2009 13:55

Markéta81

Re: Šance pro rodinu

R^

0/0
17.11.2009 17:29

freeLook

Re: Šance pro rodinu

a kolik lidi tu sanci nedostane?

0/0
17.11.2009 17:56

opportunity

Re: Šance pro rodinu

Nikdo neospravedlňuje útok na malé dítě. Ale zjevně málokdo souhlasí s omilostněním a jeho odůvodněním. Zatím mediální "otec z povolání" neudělal pro dceru celkem nic - neplatí ani za ošetřování, ani si nenašel práci.

0/0
17.11.2009 20:38

Georgik-I

Jak tyhle lidi (Romy)

fakt nemusím, což se doufám ještě v demokracii může říct8-o, tak tentokrát mám z této milosti velikou radost. Ať si náckové, ten lidskej odpad, co provedl tak ubohou a zbabělou věc, hnije v kriminále s vědomím, že díky nim dostal "černej" milost, opravili jim dům, ještě by jim mohli platit tak 3x ročně lázně - stát to unese a náckové ať třeba puknou;-DR^ .

0/0
17.11.2009 11:58

holka od vedle

Re: Jak tyhle lidi (Romy)

Z části máš pravdu, ale jinak máš asi zcela malou, anebo vůbec žádnou zkušenost se soužitím s neitegrovatelnou menšinou..

0/0
17.11.2009 12:01

Georgik-I

Re: Jak tyhle lidi (Romy)

no tak si to zkus přečíst ještě jednou, můj vztah k této komunitě bych raději vyjádřil mnohem tvrdším způsobem, ale to by mi to smazali, to ovšem nic nemění na tom, že nikdy, ale opravdu nikdy nebudu schvalovat něco tak ubohého, podlého, zbabělého a hnusného, jako házení zápalných lahví do domu kohokoliv!!!!!!!!! Co je na tom k nepochopení. A proto píšu, že mám z této milosti velkou radost. Z čeho nemám radost je, že žádná milost a ani deset baráků, nepomůže té holčičce od utrpení, kterí ji ještě čeká a pak z toho, že nejde tu bandu zbabělců předhodit rodině postižených, ať si s nima dělaj, co chtěj. Já prostě v tomto případě nebudu rozlišovat na černý a bílý. Tady to nejde.

0/0
17.11.2009 12:08

Dony

Re: Jak tyhle lidi (Romy)

Neboj, na kazdou svi.ni uz si nějakej řezník brousí kudlu. Až ty tři

zašijou do regulérního lochu, kde je hromada cikánů, tak jejich řitě

poznaj středověk v lepším případě. Přeju jim to svi.nim.

0/0
17.11.2009 16:37

myš

Re: Jak tyhle lidi (Romy)

Naprosto s Vaším názorem souhlasím. Vyrůstala jsem na (romském) Žižkově, ale z milosti pro tatínka Natálky mám radost. Jenom mne udivuje výsledek ankety, to jsou naši spoluobčané vážně tak hloupí? Zrovna dnes, když si vzpomenu kolik lumpů omilostila Havlova porevoluční amnestie a národ jásal. 

0/0
17.11.2009 22:22

racional

Re: Jak tyhle lidi (Romy)

Jsem hrdý na to, když mě bude lidská stoupa pro mé názory nazývat "náckem", ač jím nejsem ani nebudu

0/0
17.11.2009 22:42

holka od vedle

A co Kájínek třeba?

Kdyby mu někdo podpálil barák,"  v kterým by  navíc neměl co pohledávat  " a byl, jako že je trestně zodpovědný, tak by mu Klaus měl taky udělit milost. Ostatně jako jiným tisícům lidí, kteří jsou za zdmi věznic. Jenom oni mají tu smůlu, že jim nikdo nic nepodpálil, anebo někoho nezmrzačil  z jejich rodiny. Samozřejmě odsuzuji to, co se stalo, ale tohle je bezprecedentní jednání hlavy státu. Zajímalo by mě, jestli by vždy takto postupoval, bez ohledu však jistě víte na co?

0/0
17.11.2009 11:57

Georgik-I

Re: A co Kájínek třeba?

1. bezprecedentní je především tak odporná věc jako žhářský útok na liské bytosti, ikdyž vlastně už taky ne...

2. Klaus udělil milost dalším lidem a určitě k tomu měl i jiné důvody, tak proč by nemohl být důvod to, že někdo zažil tak strašnou věc

a jak píšu výše, já tyhle "nepřizpůsobivé" fakt nemusím a to je ještě slabé slovo, ale ono má všechno své meze a ty v tomto případu soudruzi náckové dost překročili !!!!!!!

3. tatík dostal šanci, jestli bude krást zase a chytnou ho, určitě mu jako polehčující okolnost nepomůže, že má doma nemocnou dceru... prostě ho zašijou, hotovo.

0/0
17.11.2009 12:03

holka od vedle

Re: A co Kájínek třeba?

Už to někdo píše o vlákno níže a opravdu to tady může dopadnout jednou jako v Paříži..

0/0
17.11.2009 12:06

Georgik-I

Re: A co Kájínek třeba?

jasně, on tu taky někdo jednou psal, že to jak hořela Paříž viděl celý svět, ale z Pařížanů o tom vědělo asi tak 1%lidí;-D, zkrátka média jsou mocná... 

0/0
17.11.2009 12:12

opportunity

Re: A co Kájínek třeba?

Kdybych bydlela v Paříži, zalezu doma, stáhnu žaluzie a taky nic neuvidím.

0/0
17.11.2009 20:39

zdeseny obcan

Re: A co Kájínek třeba?

Nez tatika znovu chytnou a odsoudi tak obere duchodce o celozivotni uspory a nebo v aute nekoho prejede. Ti lide jsou luft? Ti nemaji pravo byt chraneni pred gaunerskym ksindlem?

0/0
17.11.2009 18:31

racional

Re: A co Kájínek třeba?

a co humanitární bombardování civilů? Nejsem bolševik ani fanda, to je jen tak, pro zamyšlení

0/0
17.11.2009 22:44

mokrykcb

nevím

co ja to v jednadvacátém století za vymoženost udělovat milost...mělo by se to škrtnout...proč má jeden člověk mít právo omilostnit zloděje a jinou pakáž? práce policistů,vyšetřovatelů,soudců atd. tak přijde naprosto vniveč! ať je důvod milosti jakýkoliv,tak člověk co něco spáchal musel počítat s tím,že ho i můžou chytit,tak jaké ohledy...to je výsměch všem spořádaně žijícím liderm !!!!!!!!!!

0/0
17.11.2009 11:53

holka od vedle

Re: nevím

Normální to rozhodně není..RvRvRv

0/0
17.11.2009 11:58

torvik

Jejich dum

Porad jejich dum......... jejich dum byl vypalen, ale to nebyl jejich dum.Rv

0/0
17.11.2009 11:03





Najdete na iDNES.cz