Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražští dopravci vyřadí staré „herky“ a řidiče obléknou do uniforem

Jednu pozitivní změnu přece jenom nekonečné a nepříjemné peripetie kolem stávky v pražské dopravě cestujícím přinesly. Urychlily nastavení takzvaných standardů kvality pro provoz autobusů. Tedy pravidla pro to, jak mají být všechny vozy čisté, přístupné handicapovaným cestujícím či jaké nároky musí splňovat řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kulus

jeste..

... aby vyloucili tak asi tretinu lidi ktery smrdej.

0/0
19.11.2009 12:48

Severak

Ridici

Nebylo by lepsi zaplati soferum MHD kurz slusneho chovani? Tak drze a arogantni lidi se musi hledat. Neni ovsem divu kdyz berou takove individa. ( Nemluvim o te mensinove skupine slusnych)

0/0
19.11.2009 1:21

Busák

Re: Ridici

Srovnejte laskavě % podíl "drzých a arogantních" řidičů s počtem drzých, opilých, uřvaných a arogantních cestujících, kteří se vlastně jen vezou, na rozdíl od řidiče, který (překvapivě) k tomu ještě pracuje, navíc 10 - 11 hodin v kuse, na rozdíl od těch několika minut, co v buse tráví cestující...

Nevím kterou firmu, podnikající v MHD máte kokrétně na mysli, řidiči DP mají školení a přezkušování každý rok.

0/0
19.11.2009 2:32

Peťulák2

dálkově ovládané hlášení pro hluché

Tak za a) je to pro neslyšící, ale dejme tomu, a za b) ani dálkově ovládané hlášení jim sluch nevrátí, takže tipuju, že to má být pro nevidomé nebo-li slepé.

0/0
18.11.2009 15:54

Busák

Re: dálkově ovládané hlášení pro hluché

Samozřejmě se jedná o hlásič (reproduktor umístěný vně vozu) který si nevidomý pomocí dálkového ovladače může aktivovat a dozví se linku a směr jízdy. Vybaveny jsou jím opět jen vozy DP.

Že to napíše blbě redaktor neznamená, že to my ostatní nepochopíme, čili vaše dedukce je zcela správná.

0/0
19.11.2009 2:35

tequiladrinker

potřebný standard

uvítal bych standard, který řidiči ukládá povinnost pokud uvidí jak do vozu MHD nastupuje špinavej a smradlavej bezdomovec bez milosti ho vyhodit... ...v přepravním řádu je uvedeno, že takováto osoba může být vyloučena z dopravy oprávněnou osobou, ovšem kde ty oprávněné osoby jsou???? když pak vidím v tramvaji ty polstrovaný sedačky je mi lehce blivno....:-/

0/0
18.11.2009 11:37

Busák

Re: potřebný standard

Milý pane, zvlášť u kloubového autobusu, který je 18 metrů dlouhý a je obdařen 4 dveřmi ti vámi tak nenávidění bezdomovci zásadně nastupují zadními dveřmi. Řidič bohužel nemá v každé zastávce tolik času, aby zajistil vozidlo a šel si stoupnout ke všem dveřím najednou, aby očichával a kontroloval všechny, kdo se derou do vozu.

Nicméně zkuste DP navrhnout, že se hlásíte jako dobrovolný očichávač a vyhazovač, třeba se domluvíte :-/

0/0
19.11.2009 2:41

tequiladrinker

Re: potřebný standard

Vážený řidiči, očichávat každého cestujícího není třeba, mluví ze mě zkušenost... ...z 99% nastupují bezdomovci na konečných (má zkušenost z konečné Spojovací), tyto individua jsou vidět při příjezdu a stejně nikdo nic neudělá... ...jen jednou jsem zažil, že řidič takovýho smraďocha vykopal z vozu, a hned mi srdce zaplesalo a řidiči jsem poděkoval...

0/0
21.11.2009 10:44

pskoda

No vida

Tohle jsou určitě změny k lepšímu, jen nechápu ty uniformy a slovenštinu. To, co má řidič na sobě, je mi fuk. Důležitý je, aby zvládl řízení a věnoval se autobusu, příp. pomohl cestujícím. A fakt nevím, proč by měl umět slovensky - no kde to jsme, proboha? Pracuje v Čechách, tak by měl umět česky. Pochybuju, že je to jinde v Evropě podobné - už vidím, jak pařížský řidič mluví italsky nebo německy....;-D

0/0
18.11.2009 9:17

Severak

Re: No vida

Takze sofer v autobusu v teplakach a spinavym tricku, hlavne ze umi cesky. Vsude v Eveope ( nepocitam ostblok) umi sofer odpovedet na jednoduchou otazku v anglictine. Ten cesky vam neodpovi ani cesky.

0/0
19.11.2009 1:28

Busák

Re: No vida

Ještě od dob federace pracují u DP i řidiči ze Slovenska, obecný předpoklad je ten, že slovenštině je čech schopen porozumět.

U jiných firem provozujících také MHD je poměrně vysoké % řidičů z Polska, Ukrajiny, Kazachstánu, Rumunska a podobně. Ten standart jazykové vybavenosti češtinou NEBO slovenštinou není kvůli nim, ale kvůli vám, abyste na nějakou svou otázku dostal odpověď  v jazyce, kterému byste měl být schopen porozumět a nikoliv v maďarštině nebo rumunštině.

A pro vaše info - jsme v Česku, bývalém Československu.

0/0
19.11.2009 2:54

idu68

Re: No vida

Vazeny pane Busak,

spravne pisete,ze jsme v Cesku.Proto se u nas mluvi cesky a ne ceskoslovensky ! ! !

Pokud budete pracovat v nektere cizi zemi,tak budete taky muset mluvit jejich reci.

Mozna,ze jste pochopil.

Preji pekny den.       [>-]

0/0
19.11.2009 14:06

Pondelkovic

U nás je to samozřejmé

kvůli nim musí vyjít článek?

0/0
17.11.2009 12:17

idu68

Slovensky ?

Ridic musi mluvit cesky nebo slovensky ? To mi pripomina minulost ! Rusky a cesky ! Proc slovensky ? Kde to jsme,na Slovensku ci kde ? Pokud je Slovak v Cechach tak by mel mluvit cesky ? Nebo se mylim ? Ziji 41 let v Nemecku a taky musim mluvit nemecky.

Proc jim porad lezeme do pr....le.Pokud chteji zit v Cechach ,tak at se to nauci.

ahoj ;-D   [>-]

0/0
17.11.2009 12:13

dan_do

Dopravní podnik

jo jo povídali, že mu hráli ...

Je to cca půl roku co jsem posílal stížnost na řidiče DP, který byl za jízdy kouřil, sprostě nadával a vypadal jak santus.

Odezva od DP, ačkoli jsem poslal foto řidiče s popiskem zastávky a bylo vidět i číslo linky i číslo autobusu (pravda řidič si kryl obličej), byla že ... cituji "Uvedená situace se nestala, řidič jdoucí uvedenou linku tvrdí,že toto není pravda"

Mno tak nevím nevím ... na co standardy, když to pak musí řidič potvrdit

0/0
16.11.2009 14:17

Busák

Re: Dopravní podnik

Promiňte, ale lžete - i na to nejpitomější a lživé udání se u DP pohlíží jako na pravdivé a stěžovateli se automaticky dává za pravdu.

Důkazní břemeno je na řidiči, u DP automaticky platí presumpce viny a řidič musí věrohodně dokázat, že nařčení je nepravdivé.

Opakuji - dokázat.

To co tvrdíte jste si vycucal z prstu nebo nějakého jiného údu, kdo je aspoň trošku obeznámen s postupem jak se takové stížnosti řeší ví, že píšete naprostý blábol.

0/0
19.11.2009 3:02

krakra

12 let

Co je špatného na 12 let starém autobude.

Pražské Dopravní Podniky mají teďka jiné starosti než supermoderní autobusy.

0/0
16.11.2009 13:55

Tomaseq

Re: 12 let

A to pravidlo se bude vztahovat i na nízkopodlažní autobusy? Ty taky časem budou mít věk,kdy budou muset jít z podniku a ještě by mohly sloužit cestujícím.

0/0
17.11.2009 10:51

Busák

Re: 12 let

První "várka" nízkopodlažních Citybusů je z r. 1996, zatím co vím nebyl vyřazen žádný.

0/0
19.11.2009 11:29

Mír

Vulgarity...

Jeste bych se primluvila za to, aby se ridici busu obcas krotili, kdyz jiny ridic os. auta vcas neuhne nebo predjede, vyjede apod. ne zcela podle predstav ridice busu. To, co obcas vypousteji zcela nahlas z pusy, je nepublikovatelne...

0/0
16.11.2009 13:52

nnyky

Co je špatného na Karose po GO?

Proč se mají rušit 12 let staré autobusy 8-o

0/0
16.11.2009 13:48

krakra

Re: Co je špatného na Karose po GO?

Ano, také si myslím.

0/0
16.11.2009 13:55

topič elektrárenský

Re: Co je špatného na Karose po GO?

Nic, ale svou existencí brání získání provize za nákup nového autobusu.

0/0
16.11.2009 13:56

Grossak

Re: Co je špatného na Karose po GO?

Je to zvláštní, ale ten článek je dost nejednoznačný. Na jednom místě se trvrdí, že všechny busy musí být mladší 12 let, na jiném že jen 2/3... Tak nevím.

0/0
17.11.2009 11:15

semafor

Uniformy

potřebuje pražská doprava nejvíc8-o

0/0
16.11.2009 13:33

karelsantora

Re: Uniformy

Mhd jezdím často a většina řidičů má firemní oblečení ;-);-DR^

0/0
16.11.2009 13:37

semafor

Re: Uniformy

Myslel jsem to jinak

 Řidiči uniformy mají, ale nenosí je;-D

0/0
16.11.2009 14:12

Tomaseq

Re: Uniformy

Řidiči pražských autobusů nemají dostatek kusů uniforem protože dopravní podnik šetří kde se dá. A pokud se mu zašpiní oblečení tak ho dá vyprat a náhradní nemá a musí jít v civilu. Tak si vyberte buď špinavá uniforma nebo ji dá vyprat a půjde v civilu. Je to začarovaný kruh. Rv

0/0
17.11.2009 10:54

Busák

Re: Uniformy

Řidič DP jinak než v uniformě nesmí vyjet, za směnu je i několikrát kontrolován ( a to např. i včetně barvy ponožek - spodní prádlo nám zatím nekontrolují).

Nepleťte si prosím řidiče DP s řidiči těch tolikrát vzývaných "soukromníků", co dle tvrzení mnoha přispěvatelů jsou všelék na ty darebáky z DP.

0/0
19.11.2009 3:07

Kuk na strejdu

Tak do toho!

Už by s tím mohli začít. Zrovna dneska jsem jel ve vymrzlé tramvaji. Minulý týden zase řidič za jízdy hulil, takže bylo ve voze smradu jak v Cařihradu.

0/0
16.11.2009 13:32

karelsantora

Re: Tak do toho!

no zase lepší než ject v  zimě v přehřáte tramvaji a s člověkem bez domova

0/0
16.11.2009 13:39

nnyky

Re: Tak do toho!

V Praze mrzlo8-o Tak to mluv a přeháněj Rv

0/0
16.11.2009 13:47

krysar

Re: Tak do toho!

Taky mam ten pocit, ze rano bylo +8 a v poledne +12C :-)

0/0
16.11.2009 21:53

topič elektrárenský

Re: Tak do toho!

V tramvajích a autobusech by se vůbec topit nemělo, snad jen v mrazech z technických důvodů, třeba aby nezamrzly dveře. Cestující jsou oblečeni na venkovní teplotu, tak pro topení není žádný důvod, jen se tím vylepšuje prostředí pro množení bacilů. A vypuzení bezdomovců zimou také není k zahození.

0/0
16.11.2009 14:01

goober

Re: Tak do toho!

To mám jet vymrzlou tramvají? Řekl jste pěknou hovadinu. Když jsem venku, tak tam se zahřeju alespoň chůzí. Sedět ale nebo stát v promrzlém dopr. prostředku... No, jak říkám - hovadina...

0/0
16.11.2009 15:08

J i ř í

Větrání

Ty "staré herky" v létě aspoň trochu větrají. V nových autobusech skoro nejdou otevřít okna a je v nich v letních měsících k padnutí.

0/0
16.11.2009 13:31

semafor

Re: Větrání

Zapoměl jsi napsat, že v létě řidiči zapínají topení, aby uchladili motor:-P

0/0
16.11.2009 14:10

Tomaseq

Re: Větrání

Zapínají v létě topení aby uchladili motor. Proč? Aby teplota chladícího okruhu nestoupla nad bod varu a motor se nezadřel? Proč? Prořože DP šetří kde se dá... To už je problém vyčistit chladící okruh? Stačí to jen propláchnout proudem vody... Nešetřit na nesprávném místě!!! Rv

0/0
17.11.2009 10:57

zab2

No vzhledem k tomu,

že Praha podepsala v létě kontrakt na pár tisíc vozů s firmou SOR, jejíž autobusy vybavením konkurují tak KAROSÁM řady 700 z 80. let, tak jsem zvědav

0/0
16.11.2009 13:28

Z-S

Re: No vzhledem k tomu,

No mluvi se akorat o stari, ze.

Krome toho, nemam pocit ze by nove Sory byly ve vybaveni horsi nez aktualni pociny od Irisbusu ci jak se ted vyrobky Karosy jmenujou.

0/0
16.11.2009 13:32

zab2

Re: No vzhledem k tomu,

Pocit mít můžete, ale to je tak vše. Plošiny se v "Karose " montují zcela běžně, informační systémy měly už před deseti lety. Doporučuji vám SOR shlédnout na Autotecu.

0/0
16.11.2009 13:35

zab2

Re: No vzhledem k tomu,

Mimo jiné jsou v dnešních IVECo vozech i přístroje Alcotesty, naváděcí zařízení, kamerový systém s barevným přenosem atd....

0/0
16.11.2009 13:37

Z-S

Re: No vzhledem k tomu,

Jo, to je skutecne pro CESTUJICIHO klicove :)

0/0
16.11.2009 13:39

zab2

Re: No vzhledem k tomu,

Bavíš se o tom, že máš pocit, jak jsou ve vybavení stejné se SORem, tak nežvaň. Infosystémy , plošiny a kamerový systém pro cestující důležité opravdu jsou. Ta kamera je například proto, až zůstaneš chrápat ve dveřích, aby ti neskříply dveře p.rdel.

0/0
16.11.2009 13:42

Z-S

Re: No vzhledem k tomu,

Ja mluvim o vybaveni z pohledu cestujiciho, stejne tak i clanek.

Plosiny a infosystemy maji i SORy, pokud sis nevsiml, kamery jsem vazne nezkoumal, na tohle vzdycky stacily i zrcatka. A jinak se treba kousni vzteky do p.dele, tuhle zakazku uz Iveco stejne projelo ;-D

0/0
16.11.2009 13:46

zab2

Re: No vzhledem k tomu,

Mě je to celkem fuk. Projelo ji kvůli ceně, protože SOR je auto z minulého tisíciletí, tudíž levné, jednoduché a hodí se tak na zájezdy FC Lhotka nad Doubravicí.

0/0
16.11.2009 13:50

Busák

Re: No vzhledem k tomu,

Praha (tedy přesněji DP Praha) podepsala kontrakt na 620 + 100 kusů busů SOR City  v provedení 12 (krátké) a SOR City 18 (kloubové).

Sice výběrové řízení vyhrál Mercedes, ale vybrán byl SOR (je možné spekulovat proč, třeba proto že tato montovna vozů ze zahraničních součástek je v Čechách).

Na druhou stranu je vybavení oproti starým Karosám řady 700 opravdu někde úplně jinde, velkou otázkou bude spíš spolehlivost a trvanlivost, pochybuji že je tady uvidíme i za 20 let jako spoustu těch stéle ještě vcelku fungujících Karos :-P

0/0
19.11.2009 3:16

Vosta Jindra

Ještě tak standardy pro dráhu

po železnici v Praze a okolí jezdí skutečné popelnice, do kterých se člověk štítí nastoupit a nic. A ani nový jízdní řád to moc nezmění. Je to sice poměrně rychlé a zevnitř aspoň uklizené, ale takové herky už nejezdí ani v Polsku.

0/0
16.11.2009 13:27

karelsantora

Re: Ještě tak standardy pro dráhu

zase v Polsku vám zabere delší čas přeprava z místa  A do B

0/0
16.11.2009 13:36

Vosta Jindra

Re: Ještě tak standardy pro dráhu

to je pravda, nicméně je to velká ostuda. Spíš je pak otázka času, kdy se nějaký panťák za jízdy rozpadne.

0/0
16.11.2009 14:51





Najdete na iDNES.cz