Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Medveděv odsoudil Stalina jako krutého diktátora. Putinovi navzdory?

Stalin byl krutý diktátor, jenž nechal zavraždit miliony nevinných lidí, a jakkoli ho omlouvat je chybou. Takto jasně se na adresu někdejšího sovětského hrůzovládce vyjádřil současný šéf Kremlu Dmitrij Medveděv. A to v době, kdy se Moskva snaží očistit Stalinův obraz doma i ve světě. Je to další prezidentův pokus odlišit se od mocného Putina?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

von kulak

Metoda hodného a zlého policajta?

Nebo snad Medvěděv hodlá zastavit ze své jistě nepatrné prezidentské funkce státem placenou PR kampaň za rahabilitaci Stalina ve zbytku civilizovaného světa?

0/0
10.11.2009 10:02

jeche

Myslel to upřímně?

Nevím,ale je z prvních Ruských státníků kdo to po Chruščovovi udělal,ne?

0/0
9.11.2009 20:47

František Koudelka 4.Kyju

Tak už si konečně uvědomte,

že největší geopolitickou tragédií nebyl rozpad, ale vznik Sovětského Svazu.

0/0
9.11.2009 16:06

james.blond.007

Re: Tak už si konečně uvědomte,

R^

0/0
10.11.2009 9:55

Drtikoll

super

musim rict, ze me to celkem sokovalo a at jsou zajmy zucastnenych jakekoliv je dobre, ze to takto vysoce postaveny rusky politik rekl R^

0/0
9.11.2009 14:54

Pohoder

Hodný a zlý policista?

Že by hra na zlého a hodné policistu? .. Medveděv mává olivovou ratolestí míru, zatímco Putin (skutečný vládce Ruska) cvičí invazi do Polska.. ;)

0/0
7.11.2009 22:29

vokroj

Z druhé strany je tu otázka,

co by se stalo, kdyby krutý diktátor Stalin neměl takovou armádu a Hitler je porazil ....

0/0
31.10.2009 15:00

55108311ver3

Re: Z druhé strany je tu otázka,

Nic zvláštního ... po pár desítkách let by přišla sametová revoluce, většina nacistů by převlékla kabáty, parlament by připravoval lustrační zákon a seznam konfidentů gestapa, mnozí poslanci by protestovali, že takový seznam pošlapává lidská práva...

0/0
1.11.2009 2:27

vokroj

Re: Z druhé strany je tu otázka,

Jaké by asi bylo těch pár desítek let? Mocná organizace a síla Hitlera by asi nastolila systém, který si lze těžko představit ....

0/0
2.11.2009 12:11

55108311ver3

Re: Z druhé strany je tu otázka,

I ten systém, který nastolila mocná organizace komunistů a síla Stalina, jsme si nakonec dokázali představit.

0/0
2.11.2009 14:07

vokroj

Re: Z druhé strany je tu otázka,

ano představit, i jeho pád, ale až nakonec ... bylo by to jistě zcela jiné

0/0
2.11.2009 14:28

Drtikoll

Re: Z druhé strany je tu otázka,

tak nás by se to netýkalo, protože  by většina z nás byla mrtvá nebo bychom se vůbec nenarodily

0/0
9.11.2009 14:55

krabat_

Re: Z druhé strany je tu otázka,

armadu mohl mit stejnou. stacilo, kdyby neprisla tak tuha zima ;)

0/0
1.11.2009 10:53

Woodward

Re: Z druhé strany je tu otázka,

spíš je na místě otázka, co by se stalo, kdyby nebylo stalina, kterej před válkou zmasakroval generální štáb, kterej ignoroval informace, že z japonský strany nebezpečí nehrozí a držel velkou armádu na sibiři, a kterej hlavně na začátku kafral velitelům do práce. nejspíš by se němci nikdy tak daleko nedostali.

0/0
1.11.2009 11:28

james.blond.007

Re: Z druhé strany je tu otázka,

z třetí strany je tu otázka, co by se bylo stalo, kdyby tatíček Masařík a jeho kámoši nebyli rozbili Rakousko-Uhersko. To si taky mohl Hitler posedět chvíli v nějakém c&k kriminále a pak dožít jako poctivý řemeslník - malíř pokojů nebo v lepším případě jako průměrný malíř obrazů...

kdyby, kdyby.... kecy v kleci

Hitler nebo Stalin, byli oba ze stejného těsta a bylo v podstatě fuk, kdo to vyhraje

0/0
10.11.2009 10:05

maudite

Je mi naprosto jasne

proc takto mluvi. Jen je potreba pockat, jestli to nebyl ojedinely  stek a jestli skupina za kterou mluvi je dostatecne silna postavit se Putinovi a jeho lidem. Dnes uz davno nejde o klasicky komunismus, protoze ten se vratil do svojich puvodnich korenu odkud vznikl . Pokud se Rusko dokaze od sve minulosti odpoutat a zacne napravovat dusledky stalinskeho radeni , ma sanci byt oponentem vuci NWO. Nejdulezitejsi je ted postavit obyvatelstvo  Ruska ekonomicky na nohy a zbavit jej mafii, ktere znemoznuji soukrome podnikani.

0/0
31.10.2009 14:45

Anti-Que

Re: Je mi naprosto jasne

Medvedevovo prohlaseni je hlavne urceno Zapadu.  Jedno takove prohlaseni samozrejme nijak neohrozi kampan na ocistu Stalina, ale kdykoliv bude potreba ukazat na "osvicenost" soucasneho vedeni, bude mozno poukazat prave na toto prohlaseni. (Dokonce by mne neprekvapilo, ze to bylo vydano po konzultaci s Putinem). Jenze aby takove prohlaseni melo v Rusku opravdu nejaky dopad, muslel by ho Medvedev delat prinejmensim kazdy tyden jedno.  Takto je to ojedinely "vykrik", o kterem za par dni ani nikdo nebude vedet, zato v ucebnicich bude na mnoho let dopredu Stalin vyobrazen jako "veliky vudce, ktery snad mel i nejake chyby".  A Rusi takove vysvetleni historie velice ochotne prijmou. Pravda v Rusku nikdy nebyla cenena vysoko, zato rusky nacionalismus hranicici s sovinismem je hodne rozsiren. A ruske posramocene sebevedomi dostane "vzpruhu", co na tom, ze za cenu lzi a prekrucovani dejin.

0/0
31.10.2009 18:42

maudite

Re: Je mi naprosto jasne

No chtel jsem jen prekonat svuj negativni postoj k Rusku a napsat neco pozitivniho. Samozrejme ze mate pravdu, o cemz svedci i nasledne spamy co mi prisly z Ruska.

Navic inteligentni cast obyvatel, majici ambice se v budoucnosti zformovat do opozice, uz z Ruska emigrovala.

0/0
1.11.2009 17:32

james.blond.007

Re: Je mi naprosto jasne

naprostý souhlas, konec konců, tyhle postupy známe z vlastních dějin dost dobře - takové národní obrození například, dodnes trvající glorifikace Husitů nebo naprosté ticho po pěšině o tom, jakými prostředky Masaryk a jeho kámoši rozbíjeli Rakousko-Uhersko...

0/0
10.11.2009 10:13

ValentinaRossi

...

Njn, Rusko... jsem asi paranoidni, ale prave takovehle zpravy mohou za to, ze z Ruska mam stalou obavu, protoze proste nevidim jakykoliv posun tohoto naroda nekam jinam, smerem od stalinistickeho kultu osobnosti, k vyrovani se se stavajici situaci, k oprosteni se od stesku za davnou slavnou minulosti a velikosti Sovetskeho svazu...

0/0
31.10.2009 7:43

Wottan

Re: ...

ten národ se nikam neposouvá už několik set let :-/

0/0
31.10.2009 15:07

Anti-Que

Re: ...

Kdes na to prisel. Neni to moc davno (v zadnem pripade stovky let, jak se tu snazis nalhat), kdy expandovali do Baltskych zemi, a to uz predtim schlamstli Ukrajinu a rozpinali se v Asii.  Pozdeji vojensky utuzili svou moc v Madarsku, pak v CSSR a v 80.tych letech v Avganistanu, atd. Jizni Kareliji a treba severo japonske ostrovy okupuji dodnes.

Pravda, v nedavne historii o nektera (drive uloupena) uzemi prisli (ale jen ze to bylo neudrzitelne, ne z nejakych osviceneckych duvodu).  Ale i to berou jen jako prechodne obdobi, specielne v pripade Ukrajiny a Beloruska. 

0/0
31.10.2009 18:52

babacek

Medveděv odsoudil Stalina...

Pokud by to myslel vážně musel by tedy i odtajnit archivy které by Ruskému lidu snad konečně otevřely oči.

0/0
31.10.2009 7:05

vasekpasek

...

No, né že bych do ruského dění tolik viděl, ale jestli to Medvěděv myslel fakt vážně, tak by si měl dát bacha, aby v tom gulagu léta Páně 2012 neskončil taky.

0/0
31.10.2009 1:14

B.Walsh

Stallin porazil

nacistické německo? Já myslel, že to byl Žukov? Kdyby to bylo na tom paranoikovi tak by se Němci nezastavili u Staliingradu ale až na Kamčatce.

0/0
30.10.2009 23:43

Igor Bezbolestnyj

Re: Stallin porazil

Přesně tak, kdyby to bylo na Stalinovi, tak celá armáda dezertuje, u Němců to mohli aspoň zkusit (a někteří úspěšně), než čekat na jistou ruskou kulku.

0/0
30.10.2009 23:55

Archont

Re: Stallin porazil

Dezerterovi snad patri kulka ne?8-o

0/0
31.10.2009 0:11

clickman

Re: Stallin porazil

ano ale dej pozor na ci strane jsi a komu jsi podepsal NWO

0/0
31.10.2009 2:58

maudite

Re: Stallin porazil

Mohl by jsi tu svoji myslenku vice rozvinout, specifikovat ?

0/0
31.10.2009 14:30

Woodward

panečku, tady se zas dějou věci

kaktusáku, honem si dej facku a klekni si do kouta. o těch ostatních ani nemluvím;-D

0/0
30.10.2009 23:22

kaktusak

Má pravdu

Ale Putin taky. Rozpad Sovětského svazu a socialistického společenství byl opravdu největší geopolitickou tragédií a omylem v dějinách. Na počátku toho rozpadu ovšem stál právě Stalin a potom nedostatečné vyrovnání se s jeho deformacemi socialismu.

0/0
30.10.2009 19:19

holkazdaleka

Re: Má pravdu

prvni vetu myslis vazne? 8-o

0/0
30.10.2009 19:50

holkazdaleka

Re: Má pravdu

a druhou vetu snad uz vubec ne? 8-o8-o8-o

0/0
30.10.2009 19:51

Júlinek šíšal

Re: ...inu Růžo...

...vypadá to, že ti na to divadlo nikdo neskočí ...ty tady mluvíš na své vlastní nicky a chceš navodit dojem jakési diskuse, která ve skutečnosti neexistuje? ...;-D

0/0
30.10.2009 20:14

holkazdaleka

Re: ...inu Růžo...

;-)

0/0
30.10.2009 20:39

babacek

Re: Má pravdu

Obávám se, že myslí a to smrtelně vážně.:-(

0/0
31.10.2009 7:07

Vileric

Re: Má pravdu

uff to snad ne ?!

0/0
30.10.2009 20:06

captain cook

Re: Má pravdu

bolsevik kaktusak agituje......no jasne, ze pro tebe byl rozpad socijaaaalismu traga, prisel jsi o koryto a moc, bolseviku

:-D

0/0
30.10.2009 20:46

tučňák v exilu

Re: Má pravdu

Jak říkají soudruzi: "Staly se jisté přehmaty..." ;)

0/0
30.10.2009 20:56

kaktusak

Re: Má pravdu

Zato tzv. demokrati se byť jen k uznání svých vlastních chyb zatím nedopracovali.

0/0
30.10.2009 23:17

lightl

Re: Má pravdu

GEOPOLITICKÁ TRAGÉDIE A OMYL V DĚJINÁCH JE ROZPAD RAKOUSKA UHERSKA!!!!!

0/0
31.10.2009 1:14

james.blond.007

Re: Má pravdu

přesně tak! R^

0/0
10.11.2009 10:18

Maveric

Re: Má pravdu

...to je jen a jen klišé opakované znova a znova z neznalosti  bazální problematiky řízení společnosti /managementu/ a politiky vůbec. Společnost nelze řídit byrokratickým plánováním spotřeby všech jejich členů z jednoho centra - zpětná vazba /informace o účinnosti řídících opatření/ při takovémto způsobu "vlády" je vždy z principu chybná a pomalá - řídící složky se tak díky nadměrné byrokratizaci orientují podle nesprávných informací, neodpovídajících reálnému stavu /prostě i z mnoha lidských nejen systémových příčin jako strachu, obavy o postavení atp./ Plánují budoucnost podle nesprávné minulosti. V plánované ekonomice /rozuměj ekonomice řízené totalitním státem/ dochází ke vzniku monopolů v oblasti výrobní, sociální i správní - které si pak tak jako tak dělají v "co chtějí" a nejsou ovlivnitelné - a tedy řiditelné - "národní" sjednocené výrobní gigantické podniky, "strana a vláda",  armáda,   společnost řízená přestárlými oligarchiemi hňupů

0/0
1.11.2009 7:16

Vileric

medveděv

má recht , jiná věc je že hodně rusů pořád na něj vzpomíná s velkým obdivem , hlavně ti ,kteří se nemohou vyrovnat s rozpadem CCCP

0/0
30.10.2009 18:51

Pilat

je to smutna kapitola Ruske historie

ta Velka zidovska revoluce. ;-D

0/0
30.10.2009 18:48

toz to je sepot kvetin

Re: je to smutna kapitola Ruske historie

Tak,tak,Stalin mel radeji vyvrazdit vsechny zidy a dnes bychom byly bez valek (IRAQ a AFGANISTAN) nevinni vojaci umiraji za zajmy israelsko americkych zidu,kteri se snazi ziskat  kontrolu nad celym svetem;-OR^

0/0
30.10.2009 19:27

ValentinaRossi

Re: je to smutna kapitola Ruske historie

8-o

0/0
31.10.2009 7:38

Dandelineman@

Jak je to vlastně s tím Džugašvilim ?

To vraždil on sám osobně, nebo jeho příkazy schvalovali a prováděli další chrabří Rusové, o kterých se taktně nemluví?

0/0
30.10.2009 18:32

tučňák v exilu

Re: Jak je to vlastně s tím Džugašvilim ?

Taktně o nich nemluví hlavně Rusové, jakmile zavedeš téma na zločiny, okamžitá reakce je "Ale Stalin byl Gruzínec a vůbec to všechno dělali ... (doplň libovolnou neruskou národnost), my nic, my muzikanti a pasivní oběti". Něco jako v Německu po porážce najednou za vše mohl Hitler - je to pravda (umožnil to), ale bez pečlivé spolupráce těch dole by to nikdy nedotáhl tak daleko.

0/0
30.10.2009 18:36

Dandelineman@

Re: Jak je to vlastně s tím Džugašvilim ?

zavést diskusi na toto téma jsem jednou zkoušel v ruské hospodě. Zachránila mě až česká pětikoruna, kterou jsem si s nimi "dobrovolně" vyměnil za rubl na znamení přátelství ;-D

0/0
30.10.2009 18:45





Najdete na iDNES.cz