Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus si vyválčil prkotinu, ať se k Lisabonu zaváže krví, píší ve světě

Jméno prezidenta Václava Klause se v souvislosti s žádostí o českou výjimku v Lisabonské smlouvě skloňuje snad ve všech evropských médiích. Evropská sedmadvacítka nyní výjimku - podle listu Le Monde "prkotinu"- odsouhlasila. Ještě ale není vyhráno, upozorňuje britský deník Financial Times.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slaine55

Většina zaručuje pravdu???

Většina nezaručuje nic. Leda, že jednotlivce lehčeji přemůže. Ale patent na rozum nemá. Koperníka upálila také většina...

0/0
2.11.2009 13:17

Slaine55

Re: Většina zaručuje pravdu???

Do háje. To byl Glileo. Ale co, toho si tady nikdo nevšimne, jelikož to je každýmu jedno nebo nemá vlastní názor. Ten si nechá předepsat na TV NOVA...

0/0
2.11.2009 13:24

rbursik

to chce asi něc ojiného a není to složié

taťka Šmoula končí i k mé radosti pomalu a jistě s pezidentováním ČR, co by řekl na to kdyby, ho někdo nominoval na prezidenta EU?

Radim Buršík

0/0
2.11.2009 8:25

Slaine55

Re: to chce asi něc ojiného a není to složié

Pane, nenechte se obalamutit "pravdou většiny" a mějte názor vlastní. To, že partička kejvačů s Lisabonem bezmezně souhlasí je kvůli tomu, že to nečetli anebo je jim jedno, co tam je, Pokud existuje jakékoli riziko vracení majetku kolaborantům a hajlovačům, tak souhlasím s Klausem. HOWG

0/0
2.11.2009 13:21

ToMiSoft

A řekl pan prezident kdy podepíše?

Bohudík neřekl a vzhledem k tomu, že chtěl záruku právní a ne jen politickou (která je pro soudy irelevantní), tak by měl s podpisem LS počkat až do okamžiku ratifikace výjimky všemi státy. A to bude teprve legrace. Francouzský trpaslík se zblázní a vyskočí i metr vysoko.

0/0
31.10.2009 20:05

Vogel15

Koukám že je to tu samý rychloprávník ze Plzně !!

jeden trouba větší než druhý ;-D;-D

0/0
30.10.2009 22:45

martiXXX

hmm

Klaus podepíše LS? Stane se z něj zrádce...

0/0
30.10.2009 19:51

Vogel15

Re: hmm

a proč ? ;-D

0/0
30.10.2009 22:42

ELAPHURUS

Re: hmm

Zrádci jsou spíš poslanci a senátoři, kteří hlasovali PRO...

0/0
31.10.2009 11:30

Dýzl

Najednou akční Klaus

Velmi mne překvapuje, jak je Václav Klaus najednou akční i v malých detailech LS oproti tomu, jak byl naprosto benevolentní v poplyšákovém období, když mu ani obrovské díry v zakonech, které umožnily masové rozkradení národního majetku naprosto nevadily.

Napřed nás nechal rozkrást a najednou si hraje na vlastence.

Téměř vše, co je v tomto státě klíčové, patří zahraničnímu kapitálu. Ten plně ovládá naší ekonomiku a tím i ovládá chod naší společnosti.

0/0
30.10.2009 18:49

Sub7

Re: Najednou akční Klaus

Klaus byl po sametové revoluci ministrem financí - nepsal ani Ústavu, ani Trestní zákoník. Nebyl ani policajt, ani soudce. Zato vlastencem byl už tenkrát - to nijak nesouvisí s tím, komu co v této zemi patří. Víte asi velmi málo o tom, jak funguje dnešní ekonomika a komu co patří v různých zemích světa.

0/0
30.10.2009 22:32

Huczín von Szinágl

Pružinský a trio diletantů

Tak si to shrňme: Vrtošivý stařík Klaus-Pružinský si vytrucoval pozornost Evropy, jeho kapric ale stál Čechy ztrátu všech výhod z Listiny základních práv a svobod EU. Ochranu před sudeťáky a jinými revanšisty ale nezaručil. Možná Dědkovi křivdím, protože hlavními viníky toho, že Česko honilo něco na poslední chvíli jsou jasně Topolánek, Vondra a především spící kníže Schwarcek. Dneska dělají první dva ramena, přitom by měli chodit kanály, a Spáč hraje mrtvého brouka. Inu, není divu. Jaký má tenhle Českorakouský Němec asi zájem na ochraně českého pohraničí?

0/0
30.10.2009 18:04

wcbaba

Re: Pružinský a trio diletantů

!R^

0/0
30.10.2009 19:32

jajaja00

LShujeři se již určitě těší na nové sousedy v domě.

Nikde jsem totiž nečetl nebo neslyšel vysvětlení článku 238. Zcela diskriminující jsou ustanovení o kvalifikované většině a blokační mešině při rozhodování Evropské rady. Blokační menšina, tj. zástupci 35 % obyvatelstva, jsou např. pouze tři velké státy - Německo, Francie a Itálie. Nebo Německo, Francie a Španělsko. Naproti tomu ani 20 malých států tuto blokační menšinu nemá. Je proto jasné, proč jsou politici Francie, Německa a Itálie tak halasnými propagátory tohoto .... Zejména Francie, ale i Itálie, V.B. a Německo začínají praskat pod náporem imigrantů, z velké části ilegálních. Ve Francii to praská téměř doslova. Po přijetí LS stačí dohoda těchto 4 velkých zemí s jedním (2?) "prcky" a imigranty mohou "demokraticky" rozmístit po celé EU.

0/0
30.10.2009 17:42

NESO

Re: LShujeři se již určitě těší na nové sousedy v domě.

Ano, dílo bruselských multikulturních šílenců bude Lisabonskou smlouvou završeno! Krví se podepisuje smlouva s ďáblem! Teď vyzývají Klause, aby podepsal LS krví! LS je také dílo ďábla! Rv;-O

0/0
30.10.2009 21:41

Yang Jie

Problém je,

že když se "Evropská" a hlavně letitá mašinérie soudních sporů rozjede proti paní Horáčkové ze Světlé Hory, okr. Bruntál, bydlící v nemovitosti po odsunutém Fritzi Reinhattovi, kdo jí pomůže? ... Asi se bude soudit do smrti. Akorát jí Motejl, pokud se dožije potvrdí, že je to nemorální.

0/0
30.10.2009 16:21

jjumbik

Re: Problém je,

njn, ale to si děláš iluze o EU. :-) 

binec se musí uklizet doma, ale ten, kam nedosáhneš, ten neuklidíš.

Klidně se vrať. :-)

0/0
30.10.2009 16:52

Yang Jie

Re: Problém je,

No ale pak jsou všechny tve diskuze k ničemu, jelikož se vztahují k výsledku potencionálních žalob, nikoliv k možnosti jejich přijetí a hlavně pak jejich nekonečného projednávání. Bez " Listiny základních práv EU" se totiž žaloba kohokoliv z venku nemůže dostat k našemu soudu. To je  hlavní věc. Nikdo nemusí s hrůzou čekat, jestli náhodou Fritz nevyhraje.

0/0
30.10.2009 17:00

jjumbik

Re: Problém je,

přečti si ji nejdřív, abys věděl, do čeho jdeš.:-)

0/0
30.10.2009 18:08

Dýzl

Re: Problém je,

Můj majetek, dědictví po dědečkovi má zase obsazen a podniká na něm exponent ODS. Jsem naprosto bezmocný se domoci práva. Mohu se samozřejmě soudit, v prostředí spřátelených turbosoudců je to jít hlavou proti zdi a prosoudit vše.

0/0
30.10.2009 18:54

Macurobijec sir Humprey

obdivuju tvou svatou trpělivost s tím blbem, Jumbiku

0/0
30.10.2009 16:18

vejcednes

Čo na to parlament?

:-) To bude zas švejkovina, alebo klausovina?

0/0
30.10.2009 16:13

vejcednes

Re: Čo na to parlament?

Prkotina?:-)

0/0
30.10.2009 16:17

jjumbik

vážení

myslím, že Klaus se snažil dojednat, aby pro ČR neplatila závazně a zvrchu HLAVA IV z LZP EU a aby tato práva zůstala v kompetenci ČR. Přikládám odkaz na tuto Listinu EU. Je na vás, jestli se vám ty podle mne převážně utopické socialstické závazky líbí nebo ne (nemám výhrady vůči všem bodům, ale jsou tam pro mne nepřijatelné body). Odkaz je zde:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/cs/oj/2007/c_303/c_30320071214cs00010016.pdf

0/0
30.10.2009 16:00

madqwert

Re: vážení

a co BD? ;-D

0/0
30.10.2009 16:02

vodnicivcechach

Re: vážení

dinosaurus, zastupny problem :-P

0/0
30.10.2009 16:04

jjumbik

Re: vážení

BD by byl prolomitelné díky rovnosti práva němců s čechy na restituce. :-) nikdo neřekne, že BD neplatí, ale práva němců nesmí být v dnešní (!) kauze restitucí jiná než čechů . Tečka. :-)

0/0
30.10.2009 16:05

vodnicivcechach

Re: vážení

R^ snad uz to i madkveeert pochopi

0/0
30.10.2009 16:06

madqwert

Re: vážení

 akdyby ta vyjimka nebyla, tak by nemci meli jina prava? ;-D

0/0
30.10.2009 16:08

vodnicivcechach

Re: vážení

tecka made, tecka ;-)

0/0
30.10.2009 16:09

jjumbik

Re: vážení

Ano. Když by nebyla, měli by práva se dovolat k ESD a opřít se o Listinu, a o rozhodnutí ESD, které, je pro nás závazné, protože podeípšem LS a LZP EU.  

Výjimka říká, že v každém  případě je naše právo ohledně Listiny nad Listinou ZP EU, ESD by se o LZP EU nemohl opřít. Tečka.:-)

0/0
30.10.2009 16:11

madqwert

Re: vážení

prave ze tak to neni... nemci i cesi maji stejna prava, tedy oba se muzou obracet na ESD ;-D

0/0
30.10.2009 16:13

jjumbik

Re: vážení

Když by ESD zjistil, že se jedná o uplatnění LZP EU a platila by výjimka pro CR ohledně LZP EU, přestal by rozhodovat. Madqwerte, mám podezření, že si děláš srandu. ;-D;-D;-D

0/0
30.10.2009 16:14

Macurobijec sir Humprey

Re: vážení

ale kdepak

0/0
30.10.2009 16:16

madqwert

Re: vážení

to ano, jenze to bys nam nejdriv musel uvest nejaky konkretni priklad ceho se ta vyjimka tyka... ja rikam, ze niceho ;-D

0/0
30.10.2009 16:17

jjumbik

Re: vážení

čehokoliv, co se týká LZP :-)

0/0
30.10.2009 16:24

madqwert

Re: vážení

konkretne? ;-D

0/0
30.10.2009 16:28

jjumbik

Re: vážení

Například pokud bys někomu odmítl dát sociální dávky, protože odmítl práci na UP, a on si stěžoval u ESD, anebo cizinci, komu uznali imigrantství v jiném státě EU, třebas Francii. článek 34, odst. 2. :-)

0/0
30.10.2009 16:33

jjumbik

Re: vážení

jestli to hledáš:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/cs/oj/2007/c_303/c_30320071214cs00010016.pdf

0/0
30.10.2009 16:35

madqwert

Re: vážení

tak to je jasne, ze si na to stezovat nemuze, kdyz na to nema pravo, s tim vyjimka nesouvisi ;-D

0/0
30.10.2009 16:40

jjumbik

Re: vážení

madqwerte, nech si svoje hloupé chápání výjimky, já vím, jak ho chápeš, totiž úplně blbě.  Běž si přečíst, jak Fišer soptí a co to vlastně je, ta výjimka.

http://zpravy.idnes.cz/vlada-selhala-kritizoval-paroubek-vyjimku-a-fischer-zacal-soptit-py6-/domaci.asp?c=A091030_142501_domaci_adb

;-D;-D;-D

0/0
30.10.2009 16:42

elverano

Re: vážení

Ale zákaz diskriminace na zákldě sttní příslušnosti už v evroksém primárnímp rávu dávno platí.

0/0
30.10.2009 16:14

jjumbik

Re: vážení

ano, ale není  to právní norma.

Můžete se dovolat u ESLP ve štras., ale jeho rozhoddnutí není pro stát závazné.

Doporučujji

http://neviditelnypes.lidovky.cz/analyza-lisabonska-smlouva-ve-hvezdach-d97-/p_politika.asp?c=A091012_210513_p_politika_wag

jsou tam oba pohledy.

0/0
30.10.2009 16:16

elverano

Re: vážení

Je to právní norma, konkrétně čl. 12 Smlouvy o ES.

0/0
30.10.2009 16:21

jjumbik

Re: vážení

co máte konkrétně na mysli? Je tam řeč o národnosti?

0/0
30.10.2009 16:28

Yang Jie

Re: vážení

Jumbíku, evidentně jsi v obraze, mohl bys mi prosím reagovat na moji přízemní poznámku výše. Už mám tady v Číně skoro půlnoc a potřebuji vědět, jestli se můžu klidně vrátit, nebo se domestikovat. To měl asi v duchu protestů na mysli náš President. Šje Šje

0/0
30.10.2009 16:41

madqwert

Re: vážení

evropske primarni pravo neni pravni norma? ;-D

0/0
30.10.2009 16:21

jjumbik

madqwerte

Výjimka:Listina nerozšiřuje možnost Soudního dvora Evropské unie ani jakéhokoliv soudu Polska či Spojeného království shledat, že právní a správní předpisy, zvyklosti nebo postupy Polska či Spojeného království nejsou v souladu se základními právy, svobodami nebo zásadami, které Listina potvrzuje. Zejména, a aby se předešlo jakékoliv pochybnosti, nic v hlavě IV Listiny nezakládá soudně vymahatelná práva platná v Polsku či ve Spojeném království, pokud tato práva nejsou stanovena ve vnitrostátním právu Polska či Spojeného království. Tam, kde ustanovení Listiny odkazuje na vnitrostátní právní předpisy a zvyklosti, vztahuje se toto ustanovení na Polsko či Spojené království pouze v tom rozsahu, v jakém jsou práva nebo zásady v dotyčném ustanovení obsažené uznávány v právních předpisech nebo zvyklostech Polska či Spojeného království.

Takže madqwerte znovu odpověď prosím, a)  b) 

:) :) :)

0/0
30.10.2009 15:54

madqwert

Re: madqwerte

jak zni otazka? ;-D

0/0
30.10.2009 15:57

jjumbik

Re: madqwerte

ty máš ale krátký buffer. ;-D;-D;-D

0/0
30.10.2009 16:00





Najdete na iDNES.cz