Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První tramvaj s číslem byla před sto lety pětka

Sto let uplynulo od doby, kdy poprvé zacinkaly tramvaje v jedné z nejstarších pražských vozoven, v té střešovické. Ta sice už od roku 1993 neslouží běžnému provozu a je zde umístěno Muzeum městské hromadné dopravy, ale i tak snad není Pražan, který by o ní nikdy neslyšel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nedá se již mazat jednotlivě

P2t

pět, pět...

Kolik chceš knedlíků ?

pět..

Pět ?

Knedlíků čtyři, tramvaj pět.

0/0
30.10.2009 13:30

Králík z klobouku

Novinář zůstane novinářem

Číslo 10 neměla petřínská lanovka, ale letenská, písmeny se neoznačovaly tramvajové linky před rokem 1907, ale autobusové linky od dvacátých let (leda snad že by autor neměl na mysli označování tramvají, ale číslování tramvajových jízdenek), barevnými terčíky se nerozlišovaly tramvajové spoje, ale linky atd. Relativně bez chyby má autor pouze ty odstavce, které prakticky beze změny vcelku zkopíroval odjinud.

0/0
29.10.2009 22:26

iaya

Re: Novinář zůstane novinářem

To je rpavda, je neuvěřitelné jak dokázal autor v tak krátkém článku nasmolit tolik chyb. Ten článek podle mě vznikal někde o svačinové pauze, jeho kvalita je upravdu bídná.

0/0
30.10.2009 8:51

Chytrakz hospody

Re: Novinář zůstane novinářem

To nemá smysl se rozčilovat, že článek psal diletant. Na článku je moc hezké, že tam neteče krev, není žádnej mrtvej, politici se nehádaj a nejsou tam úplatky. Tak jim těch pár chyb promiň.  Pokud Praha nebude hlavním městem Moldávie nebo Hondurasu, tak je to ještě dobrý;-D

0/0
30.10.2009 9:46

nepistemi

Re: Novinář zůstane novinářem

Pan Švec ale není novinář, sleduju jeho články dlouhodobě ;-D Dokonce už podle prvního odstavce poznám autora, ani nemusím koukat na konec článku na jméno. Chyb jak máku ;-O

0/0
30.10.2009 13:25

american

Asi malokdo dnes vi,

ze petrinska lanovka byla puvodne pohanena vahou vody, davno pred zavedenim elektrickeho systemu (elektromotorem). Vagony lanovky mely pod podlahou obrovskou vodni nadrz (cely spodek). Nahore se jedna naplnila vodou a ta dole ji vypustila.... vaha toho naplneneho vozu nahore pak vytahla ten dole opet nahoru....a tak se vlastne odvodnoval tez cely kopec, melo to takto vyhodu. Po zavedeni elektrickeho proudu odvodnovani odpadlo a kazdy vi, co se pak v 60. letech stalo: cely kopec se prosakl vodou tak, ze se i zbortily koleje a lanovka pak dlouho nefungovala (nahoru jsme chodili pesky). Jiste vite, ze na kopci tece nekolik potucku, bylo to zejmena videt na te skale.... pred generalni prestavbou bylo proto nutne nejak kopec odvodnit, jinak by obnova provozu postradala smysl samozrejme. Musela to byt fakt "fuska", o ktere vsak jiz informace nemam.

0/0
29.10.2009 18:51

JAPKIN

Jako na vysvědčení

;-D;-D;-D

0/0
29.10.2009 18:43





Najdete na iDNES.cz