Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyně byla v pohotovosti. Porouchaný motor přinutil k návratu letadlo ČSA

Letiště Ruzyně bylo v pohotovosti kvůli letounu ČSA. Stroji, který mířil do Slovinska, se nedlouho po startu porouchal motor a musel se proto vrátit. Krátce před půl jednou v pořádku přistál, řekla iDNES.cz Eva Krejčí z tiskového oddělení Letiště Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Phantom2005

Takže se ...

... vlastně nic nestalo - "z bezpečnostních důvodů vypnuli motor", klasická procedura, motor nemá šanci se tak poškodit ještě víc a pro případ nejvyšší nouze může být na krátko znovu spuštěn. To nebylo zapotřebí a viditelně dobře vytrimovaná mašina si pěkně sedla i se stojícím a zapraporovaným motorem.

Takže o čem je vlastně tenhle článek?

0/0
29.10.2009 8:56

p266

Re: Takže se ...

1) pro zvýšení hladiny adrenalinu čtenářů

2) abyste mohl prokázat úroveň vaší expertízy

0/0
26.11.2009 1:57

Smil

Krátce po dosednutí na přistávací dráhu unikl olej a zasáhl

4 cestující do obličeje.

To letěli gabrioletem?

0/0
28.10.2009 18:30

http2

Re: Krátce po dosednutí na přistávací dráhu unikl olej a zasáhl

tak nad touhle větou taky zrovna přemýšlím :-D co tím asi redaktor myslel a jaká je skutečnost? Leda že by se při vystupování potulivali kolem podvozku ty lidi....

0/0
28.10.2009 19:03

Smil

Re: Krátce po dosednutí na přistávací dráhu unikl olej a zasáhl

jedině že by si při přistání stáhli okénko.

0/0
28.10.2009 19:43

Si0

Re: Krátce po dosednutí na přistávací dráhu unikl olej a zasáhl

A to nenapsali, jak horký ten olej byl.

0/0
29.10.2009 9:29

Torro61

Určitě to bude porucha čidla

Můj Citroen měl taky jen poruchu čidla a nešel vůbec nastartovat. To bude nějaká francouzská specialita

0/0
28.10.2009 17:28

Chytrakz hospody

Na Novinkách

někdo napsal   plocháí historka okresního formátu.  Let s jedním motorem je snad prvním nácvikem nouze. Tuhle to jednou někdo nacvičoval u Slanýho s L200 a už nějaká bába volaa hasiče, že letadlo havarovalo. No pokud by tuto nouzovku  piloti  ČSA s ATR  nezvládli, tak by to byli absolventri turbo práv v Plzni nebo FS(p)V  UK.

0/0
28.10.2009 15:01

Torro61

Re: Na Novinkách

Létat na jeden motor umí každý pilot. Naštěstí jim ten motor nevysadil hned po startu.

0/0
28.10.2009 17:30

milkm

A je to tady?

Projevují se úspory i v údržbě?

0/0
28.10.2009 14:46

Naleštěné kanady

Re: A je to tady?

Ještě ne, to teprve přijde. Pak to začne padat jak hrušky ze stromu.

0/0
28.10.2009 16:42

swiss111

jednou pri letu do Ameriky shorely pri priprave

jidla nejake kabely v palubni kuchyni. V prvnim momentu si clovek myslel, tak a ted se muzes pomalu loucit...

0/0
28.10.2009 14:24

xexo

ATR 42 - 320

jednalo se oATR 420 - 320 ...je to jedinej kus, který ČSA mají. Dale vlastní 4x ATR 72-202 pro 64 cestujících a 7x ATR42-500 pro 46cestujících, jež jsou o2generace dále než ATR 42-320......

0/0
28.10.2009 14:23

Logic

Re: ATR 42 - 320

http://www.csa.cz/cs/portal/company/about_us/aircraft_fleet.htm

0/0
28.10.2009 14:44

schmidli

Kdo pilotoval ? Topper Harley

nebo Pete "Mrtvola" Thompson ? :-P

0/0
28.10.2009 14:23

K.U.F.R.

Nikomu se nic nestalo, another job well done

:-)

0/0
28.10.2009 14:07

captain cook

Re: Nikomu se nic nestalo, another job well done

CSA v Cesku komunikuji v anglictine?

0/0
28.10.2009 14:09

jakub7

Re: Nikomu se nic nestalo, another job well done

S ATC ano

0/0
28.10.2009 14:42

Lobos

Re: Nikomu se nic nestalo, another job well done

Asi se bavi pul na pul (asi je to zrovna "in").

....zadame o pristani na ranway (nebo ranveji?), museli jsme kill jeden engine....should we polibit our ass goodbye?;-D

0/0
28.10.2009 14:50

Vedoucí kolotoče

Re: Nikomu se nic nestalo, another job well done

Ani ranway, ani ranvej... ale runway... nicmene u pilota je nejdulezitejsi politicka uvedomelost. Musi mu to myslet, hlavne politicky! R^

0/0
28.10.2009 16:22

FrantaV

Re: Nikomu se nic nestalo, another job well done

Byt by teoreticky nemuseli, tak berou ohledy na dalsi kolegy a radioprovoz probiha v anglictine, snad jen mimo pozdravu a rozlouceni.

To ve Francii, tam se na cizi piloty z vysoka....

0/0
28.10.2009 17:04

komplikator

Re: Nikomu se nic nestalo, another job well done

jj francoužtina je při náboru do AF dokonce vyžadovaná. Frantíci si prostě řekli, jsme francouzi, budeme na svém území mluvit francouzky... bohužel zahranční posádky tak mají problém, z rádiové komunikace nic nepochopí a pak se jim to tam motá už na zemi a vznikají nehody...

0/0
29.10.2009 8:48

meteon

Letadlo

Dopravní letadlo je složitý mechanismus a závady zákonitě nastávají, zejména když je letadlo provozně zatížené, tedy za letu. Dvoumotorové ATR-42 (ne 43 ani 24, jak zde uváděno) je schopno vzlétnout i stoupat na jeden motor. Měl jsem možnost být členem posádky při výcviku jiného pilota a dělali jsme spoustu okruhů na RWY 24 s jedním vysazeným motorem a vypraporovanou vrtulí. Letadlo bez problémů zatáčí i na stranu živého motoru a stoupá. Novináře ale při podobné příhodě bere hysterák a napíše článek ve stylu armagedonu.

0/0
28.10.2009 13:59

Vcelda

Re: Letadlo

Krásně napsáno. Někdy mi přijde, že sezona okurek nikdy nekončí.

0/0
28.10.2009 14:32

jakub7

Re: Letadlo

Nerekl bych, ze je to zalezitost okurkove sezony, spis nikdy nekoncici strach z toho, cemu clovek nerozumi. Je treba se nad to povznest, tohle se nezmeni..

0/0
28.10.2009 14:44

gogol_jl

Dik

vlastne staci aby tady v diskusi zustala jen tato reakce .... kdyz uz ji do clanku nedokazal dat pan novinar.

0/0
28.10.2009 16:54

doc7

piloti

Pasazeri muzou podekovat dobre vyskolenym pilotum, ktera csa opravdu ma. Ale az u nas budou letat kdo vi jaci piloti za polovicni plat tak uz treba tolik stastnych pristani nebude... :-/

0/0
28.10.2009 13:24

Uko Ješita

Re: piloti

Plat snížený o 30% je v současné ekonomické situaci společnosti přiměřený. Pro piloty je určitě přijatelnějším řešením než ztráta zaměstnání. Pro mnoho z nich by to znamenalo konec s létáním.

0/0
28.10.2009 13:33

Ion Tichy

Jak

říkají piloti - veteráni: Odstartovat můžeš, přistát musíš :-)

0/0
28.10.2009 13:21

TATRA 613

tady jde vidět,jak jdou ČSA ke dnu

už se jim i letadla nevznesou do vzduchu. tak mě napadá,že i ta miliarda ,za kterou chtěli ČSA prodat je moc;-D

0/0
28.10.2009 13:06

Uko Ješita

Re: tady jde vidět,jak jdou ČSA ke dnu

Pravděpodobná příčina bude banální porucha čidla. To opravdu neznamená že se letadlo nevznese. Bohužel i to znamená nouzové přistání. Opravíme zapojení popř.vyměníme součástku a hurá znovu do luftu :-)

0/0
28.10.2009 13:37

MKN

Ilustrační foto..

není to tak dávno, kdy se MF Dnes obouvala do obrázku na jedné webové stráce.

Tady je vyobrazen typ ATR, ale z článku zde vůbec není patrné o jaký typ letadla se jednalo a tak prřiložená fotografie spíše jen uvádí v omyl níže diskutující. Vzhledem k tomu, že šlo let  do Ljublaně, tak bych si tipnul na úplně jiný stroj.  

0/0
28.10.2009 13:01

MKN

Re: Ilustrační foto..

Opravuji se, tak po přečtení níže doporušeného Blesku šlo skutečně o ATR 24. Tak Pardon.

0/0
28.10.2009 13:03

Extra Šnek

Re: Ilustrační foto..

V blesku je navíc, že to byl hororovej zážitek a že se letadlu kouří z podvozku ;-D;-D

By mě zajímalo kam na to chodí.

0/0
28.10.2009 13:05

MKN

Re: Ilustrační foto..

Asi brzdy měly větší zátěž než obvykle (třeba nemohl využít zpětný tah).

http://www.youtube.com/watch?v=wXpjBxD0Rhg :-)  RTO je ale extrém.

0/0
28.10.2009 13:29

MASAP

chvála Idnes

V Blesku je to taky napsané,ale jeste vetsí tragédie. Prilozené foto letadla jasne ukazuje, ze letadlo prislo i o vrtule;-D

0/0
28.10.2009 12:54

Extra Šnek

padáky

Proč nedávaj do ATR padáky? Z toho by se dalo vyskočit ;-D;-D

0/0
28.10.2009 12:51

Vcelda

Re: padáky

Máš pravdu. Vejškovka vysoko. Jen vysazovací rychlos by asi byla o něco větší. Ale zase jen s jednim motorem..

0/0
28.10.2009 14:27





Najdete na iDNES.cz