Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

Ministerstvo školství chce, aby učitelé dějepisu kladli při vyučování větší důraz na dějiny 20. století. Slibuje si od toho, že se tak alespoň z části podaří oslabit extremistická hnutí v zemi. Děti totiž budou mít podrobné informace o tom, co takový fašismus nebo komunismus dovedou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moš

Kdo naučí historii dějepisáře?

Kdo dějiny sám nezná těžko je může někoho naučit.Již nadpis článku obsahuje základní neporozumění minulosti,když ztotožnuje fašismus s nacistickým režimem,který v Evropě spáchal stějně zločinů jako komunistické diktatury.Fašistické autoritativní režimi byli naopak nacisty a posléze komunisty likvidovány.Kdo chce učit dějepis měl by například vědět,že generálové popravení nacisty z organizace Obrana národa usilovali o nastolení vojáky ovládaného autoritativního korporativního státu typu Frankova nebo Salazarova řežimu.O totéž usilovali i nacisty popravení studenští vůdci ze 17 listopadu 1939 JUDr.Skorkovský a docent Matoušek.Ti navíc spolupracovali před svou smrtí s Italským velvyslanectvím.Jelikož u nás dosud neproběhla seri'ozní diskuze o třetí republice a zločinech podle mezinárodního práva,které byli v době jejího trvání spáchány.Jak toto období budou učitelé mladým lidem vysvětlovat budou jim lhát o neexistujících masových hrobech?Budou dál mlčet o Haganě ,podílu OBZ na represích?

0/0
25.10.2009 18:30

ACHTUNG !

Ten režim je furt stejný,

ať ho vedou komunisti nebo kapitálisti. Nejlepší , co umějí, je vymejvat lidem mozky. U nás doma se režimní dějepis učit nebudeme. Máme svůj.

0/0
25.10.2009 18:26

Rokoko12

Dejiny:

Vymyvani mozku nove generace!!

0/0
25.10.2009 18:22

ur=BANcová

Učitelé jsou degradováni na prostitutky režimu

Má to ale háček. Nesmějí potom připustit, aby se děti naučily číst. Jinak si zjistí pravdu.

0/0
25.10.2009 16:33

aaa-aaa-aaa

Tak vida a je to na dějepisářích.

Velmi veselé ;-D;-D;-D. Příčina je v tom, že stát není schopen či ochoten, vymoci si právo a pořádek zejména u cikánů!Pokud se tohle nezmění, mohou učit co chtějí. Lidé nejsou hloupí a vidí realitu kolem sebe. !!!!!!

0/0
24.10.2009 16:44

Brkoslav IV

hmmm...

Ctu po strane clanku. Historie jako hra? Ano, jestli je to hra s historickymi pravidly a tvoriva...proc si ji nezahrat , octnout se v roli treba nacelnika Premyslovcu , co jako se Slamnikovci...jak to resit, jak by se to resilo dnes...vyhody...nevyhody...lidska stranka...prakticismus. A nelhat. To je vyborne. Ale jestlize je to jen placani omilanych frazi v lehcim tonu, ktery evokuje vnejskove pocit jakoby hry...tak je to cira ztrata casu a nuda. Myslim, ze to tak je, nechci, ale hanet. Uceni souvislosti v historii? Jen se podivejte jak je zak z historie zkousen na stupinku a v testech...a to vam rekne vse o pozadavcich...to je jedina pravda. Predstavit lidi z dejin jako normalni, z masa a kosti se svymi vsednimi starostmi a chybami....zahrat si na ne... pochopit jednani lidi za ruznych situaci...to uci cloveka, ale to musi byt opravdu ucitel, ktery zna .... a chce.

0/0
24.10.2009 14:45

Josef7

Jste samá srandička, ale

to že se učitelům sníží platy o 1.500 a navíc se chystá zvýšení úvazků, je vám šumák. Jenže takový nas.aný učitel, to asi nebude to pravé pro naše děti.;-€ 

0/0
24.10.2009 14:40

holka od vedle

To je k pláči

Ty děcka jsou a budou z toho úplně pitomý. Už takhle si myslí nevím co o letech před 1989, že  číst jejich názory na tu dobu na diskusích je opravdu k popukání. A ani se nedivím, když vidím co je do nich tlačeno ze všech médií. V TV při jistých pořadech doslova rostu, když vidím, co tam vykládají za nesmysly a bláboly na toto téma..

0/0
24.10.2009 14:07

Sámův syn

Re: To je k pláči

nesmíš se dívat jen na Peříčko

0/0
24.10.2009 14:11

holka od vedle

Re: To je k pláči

No ono by i z toho Peříčka udělali něco špatného a nepatřičného, ale jenom v tom případě, že by se vysílalo před r. 1989 a ještě se všechno několikrát překroutí a zkreslí..

0/0
24.10.2009 14:22

Sámův syn

Vyučování už ničemu nepomůže

Většina těch nácků jsou z nefungujících rodin, případně i jejich rodiče jsou stejní darebáci. Pomůže jen sebrat odsoudit uvěznit. A uvěznil na doživotí.

0/0
24.10.2009 14:07

Brkoslav IV

Re: Vyučování už ničemu nepomůže

No j, clovece, ale vy mate take extremni nazor, takze byt vami, podle vaseho nazoru, uz bych si balil fidlatka...domu se uz nevratite :-))))). Ne, problem je, ze nekteri lide neumi jednat v souvislostech. Je to na ne prilis slozita rovnice , tak si ji zjednodusuji a tim delaji lidem kolem sebe zivot jen tezsi...jenze to oni nevedi, ponevadz ..... :-)

0/0
24.10.2009 14:49

Dennys

Je tam stejna fotka

jako ve clanku o sexualnim obtezovani studentek. Ale vazne.

V dobe zostrovani tridniho boje je treba hledat tridniho nepritele a cilenou propagandou jej izolovat ... a nasledne znicit. :-)

0/0
24.10.2009 13:19

mlady volic kscm

ucte predevsim pravdu soudruzi, pokud ji nekdo jeste zna.

0/0
24.10.2009 12:39

Brkoslav IV

Re: ucte predevsim pravdu soudruzi, pokud ji nekdo jeste zna.

Pravdu...priteli, zjistis mezi radky zivota. Tu ti tezko nekdo, at uz z jakychkoli, byt treba pro tebe dobrych , duvodu , veset na nos nebude.... :-)Ted vazne. Ucit pravdu v dejepisu je slozite a mnohdy a ni nevime, kde lezela. Z tech par utrzku co se treba zachovalo , napriklad ze 13. stoleti si historikove domyslei a ted nam to presentuji. Nicmene ten vyklad ma radu variant, ktere se drzi jen toho, co se zachovalo...to mezi tim, je jen jejich omacka....

0/0
24.10.2009 12:53

mlady volic kscm

Re: ucte predevsim pravdu soudruzi, pokud ji nekdo jeste zna.

napsal jsem prakticky totez, lec v jednom radku. dekuji vam za sirsi rozepsani tohoto.

0/0
24.10.2009 12:54

denny2006

Re: ucte predevsim pravdu soudruzi, pokud ji nekdo jeste zna.

Pravdu...příteli, máš možnost,šanci zjistit mezi řádky života. Tu ti těžko někdo, ať už z jakýchkoli, byť třeba pro tebe dobrých , důvodů , věšet na nos nebude.Otázkou je,zda této možnosti dokážeš využít.

0/0
24.10.2009 14:14

Brkoslav IV

Re: ucte predevsim pravdu soudruzi, pokud ji nekdo jeste zna.

Tak...to je trefa. A to by mela ucit i skola...no mela...tedy mela by se snazit. Ale na druhou stranu, jak chcete , aby ve feminizovanem skolstvi zavladl duch hloubavych uvah. Zeny nejsou vubec hloupe, ale jsou jine, Jejich svet je svet pocitu....dokazi vystihnout veci, ktere muzi neumi, ale na druhe strane zase malo dokazi situaci analyzovat rozebrat a ptat se kriticky proc? Stavet si tuhle otazku je pro porozumeni veci klicove. Ony se vsak nejcasteji smiri s tim, ze to tak proste je a nenapadne je se ptat proc. Jako muzi, budme za to radi, ze jsou takove jake jsou, jsou bajecne, ale na skolach by meli byt take muzi...to se neda nic delat :-)

0/0
24.10.2009 14:36

denny2006

Re: ucte predevsim pravdu soudruzi, pokud ji nekdo jeste zna.

souhlasím.Feminizace školství,podobně jako justice je na škodu věci. Slovy klasika: "Jak by bylo na světě krásně bez žen,jen škoda,že je tak potřebujeme";-).

0/0
24.10.2009 15:37

Morava69

Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

 A novodobě i o čechismu ... násilném počešťování národů Moravy a Slezska :-)))

Jako příklad slouží zápis z Naardenu kde se holandsky o Komenském píše jako o "Moravském učiteli národů" ale naši čeští mocipáni tam česky velebí "českého učitele ..." A tyto počeštělé hovadiny cpou do hlav našich děcek !!!;-€

0/0
24.10.2009 12:35

mlady volic kscm

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

morava je bezcenna, lec o pripojeni slezska k nemecku bych uvazoval.

0/0
24.10.2009 12:41

JakToDe

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

Ticho opice

0/0
24.10.2009 13:01

mlady volic kscm

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

ano, mel jsem to napsat vystizneji.

0/0
24.10.2009 13:02

JakToDe

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

Tak ted opravdu netuším, na které straně vlastně jsi.

0/0
24.10.2009 13:05

mlady volic kscm

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

jake strany mate vubec na mysli?

0/0
24.10.2009 13:06

JakToDe

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

jak to nahoře bylo myšleno . :-)

0/0
24.10.2009 13:07

mlady volic kscm

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

ach tak, to cele povazuji za nepodstatne.

0/0
24.10.2009 13:08

semafor

Re: Dějepisáři mají učit více o extremismu. Fašismu i komunismu

Ty jsi Praiz?

0/0
24.10.2009 14:52

Brkoslav IV

hmmm....

Podle me by ucitele dejepisu meli vice ucit o tom , jak se treba jednotlivi lide, vladci, vlivni lide, divali tehdy na situaci kolem sebe a proc volili takova reseni jaka volili....zkratka ucit se z dejin. To ma smysl. Ne memorovat data, krea si nejdu v kazde prirucce. Diskutovat o tom...ptat se proc? ...zjistovat duvody a motivy...a ne jen omilat vyklad. Ale to by rada z nich musela mit vetsi rozhled a chut se do toho pustit. Na druhou stranu uznavam, ze za ten plat bych se na to vykaslal taky....pokud by me to vylozene nebavilo :-). Pry vic ucit o extremismu.....a co takhle vic ucit o komunismu a dedictvi Lenina ( nebo Lennona ) a jak si zastrihavat plnovost, jak to delal Marx.....cert vi....ale to me nejak pripomina neco...uz je tomu dvacet let, co to tady nemame... Ale bezducha komunisticka strategie je v Cesku stale v kursu. Ze by sexy mozky pohrobku komunistu stale fungovaly. Jenze na to musi byt dva, ne ? :-)))

0/0
24.10.2009 12:20

:-)(-

Re: hmmm....

Mělo by to zanedlouho odumřít :-)

0/0
24.10.2009 14:16

modrá šlápota

vlasta.232

Hloupoučká začátečnice v centrále ODFS.:-):-):-)

0/0
24.10.2009 12:16

vlasta.232

PANE BOŽE

soudruzi - ¨rudí duchödci prominte ;-D;-D;-D Běžte si nacpat nácky-  at mužete zase blábolit  na diskuzích;-D;-(- smích!!!!!!

0/0
24.10.2009 12:03

semafor

Re: PANE BOŽE

Ty jsi neskutečně hloupá!!

0/0
24.10.2009 12:08

vlasta.232

to: DIVIZNA t

kDE JSEM  se zpronevěřila  slušnosti???? To bude ticho co?????

0/0
24.10.2009 11:57

diviznaT

Re: to: DIVIZNA t

nebojím se, že bude ticho, vždyť jste ještě do Brazílie neodletěla ;-D

0/0
24.10.2009 12:03

vlasta.232

Re: to: DIVIZNA t

;-D!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
24.10.2009 12:04

semafor

Re: to: DIVIZNA t

Nepíšeš příspěvky neslušné, ale hloupé! Od Tebe se ani nic jiného nečeká8-o

0/0
24.10.2009 12:10

vlasta.232

TO: HANY 1

prosím- popište  moji vulgárnost-  ráda se omluvím!!!!!! To bude ticho co????

0/0
24.10.2009 11:54

hany1

Re: TO: HANY 1

to bych musela psát celý den.

0/0
24.10.2009 12:07

vovov

Učitel

Ještě že učím matematiku a fyziku, tam mně nějaký modrý pravicový svazák nebude pořád poučovat jakou pravdu mám učit !

0/0
24.10.2009 11:47

vlasta.232

Re: Učitel

Tak k vám bych """ soudruhu učiteli!!-  STUDOVAT SVÉ DĚTI  NEDALA ANI   ""NÁHODOU"";-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.10.2009 11:52

semafor

Re: Učitel

Chudáci děti!8-o

0/0
24.10.2009 12:44

Huczín von Szinágl

Komunismus nebyl a není extremismus

Nacismus a komunismus mají obecně řečeno některé paralely, nicméně dávat mezi ně rovnítko, jak se snaží oficiální propaganda v ČR, skutečně nelze. Zatímco k fašismu a zvláště německému národnímu socialismu výraz extremismus patří, ke komunismu, přesněji řečeno socialismu, neúspěšnému pokusu o nový společensko-ekonomický řád, ne.   

0/0
24.10.2009 11:45

vlasta.232

Re: Komunismus nebyl a není extremismus

Přečtěte  si- jakou jste  napsal- HOVADINU;-D;-DRvRvRvRvRvRv!!

0/0
24.10.2009 11:48

semafor

Re: Komunismus nebyl a není extremismus

Čteš někdy svoje příspěvky? Asi chci po Tobě moc:-P

0/0
24.10.2009 12:14

vlasta.232

to: HANY1

jEŠTĚ NIKDY - JSTE - konkrétně  neargumentovala na jediný muj  příspěvek! 

Proč  chodíte  na diskuse-  když jen  plácáte  ubohosti-  a neumíte  vznest jedinou oponenturu?????? :-)!!

0/0
24.10.2009 11:42

vlasta.232

Re: to: HANY1

Drahoušku- zde se bavíme o  politice - ne o nějakých  něžnostech8-o!!

0/0
24.10.2009 11:43

diviznaT

Re: to: HANY1

Vlasti, a co by na váš slovník řekl váš spolužák Gut Jarkovský ?

0/0
24.10.2009 11:51

hany1

Re: to: HANY1

také jsem zjistila, že když tě někdo pošle do prdele, tak to ti nevadí. Ale když ti řeknu něco jemného tak se můžeš zbláznit. Nepatříš mezi feministky, nebo lesby.

0/0
24.10.2009 11:57

hany1

Re: to: HANY1

Na vaše vulgárnosti a hrubosti se nedá odpovídat.

0/0
24.10.2009 11:50





Najdete na iDNES.cz