Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Baron Prášil dostal nejprestižnější metál

Barack Obama měl včera udělat jednu věc. Když ho vzbudili, aby mu sdělili, že dostal Nobelovu cenu za mír, měl vstát a říct: Děkuji, moc si toho vážím, ale nezlobte se na mě, nemohu to přijmout. Zatím jsem neudělal nic takového, abych si tuhle poctu zasloužil. Třeba by to někdo jiný na mém místě přijal, ale sorry, já nemohu jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medved1589

Nesouhlasim

Po te, co to dostal Arafat, nebere nikdo Nobelovu cenu miru vazne, tudiz je to uplne jedno

0/0
13.10.2009 11:35

dexter79

Jen Neznalek

Jen Neznalek americkych pomeru by mohl napsat takovyto prispevek. Rad bych autorovi pripomenul, ze na rozdil od Ceske Republiky, se v USA snazi kazdy prezident ziskat podporu, zvlaste v pripade jako je zdravotni reforma - verejne se debatuje, odsun vojaku z Iraku -  jiz probiha....domnivat se jako pan autor, ze se behem 9 mesicu da udelat jen cast z toho na co se zameril prezident Obama, je vice nez zcestne. Rad bcyh panu autorovi take pripomenul, ze v USA se prezidenti pri hlasovani neobchazi, nesnazi se odvolavat za jine politicke nazory....ale to uz by bylo na delsi psani....

0/0
13.10.2009 2:19

Pejsátko

Re: Jen Neznalek

Právě proto, že za 9 měsíců se toho moc nestihne, měl dostat tu cenu až za rok, za dva, kdy už by bylo hotovo. Cena se uděluje každoročně, takže odkladem by se nic neztratilo. Teď jí opravdu dostal jen za sliby.

0/0
13.10.2009 7:33

mirekrt

Příští rok Paroubkovi

Neboť se mu podařilo, společně s českým lidem, zabránit umístění radarové stanice v ČR a protože tím, koho k tomu donutil, byl právě Barack Obama, musí to hned po něm dostat Paroubek. Aby to socialističtí bratři, Paroubek označil Obamu za socialistu, měli pohromadě......

0/0
12.10.2009 19:26

dexter79

Re: Příští rok Paroubkovi

Promin, dovol mi jen pripomenout, ze i volebni program Demokratu by se v Cechach rovnal ultra pravici. Kez by ODS aspon z casti mela takovy pravicovy program co Demokrati v USA...

0/0
13.10.2009 2:21

heyhou

trefný článek

opravdu souhlasím s každým slovem! obama využil toho, že nastoupil po bushovi a myslel si, že se všechno udělá samo, jakmile bush pude pryč, jenže se přepočítal. dál taky využíval toho, že prezident USA = prezident zeměkoule, jenže to se taky přepočítal.zatím jen jezdí po světě a tlemí se na všechny strany, ale nic víc....

0/0
12.10.2009 9:43

Jan Vrana

Dost radikalni

Clanek je podle mne az prilis radikalni, ba fundamentalisticky, i kdyz obsahuje podnetne myslenky. Podle mne je ale rozdil, jestli proklamuje mirove myslenky nejaky chlap z ulice ci president USA. I kdyby niceho nedosahl, je to urcitym zpusobem podnetne a Cena jej navic zavazuje, alespon neco z toho splnit - jinak ztrati tvar uplne a navzdy. V clanku je jedna hloupost: zapaleni ci umanuti Al Gora je naprosto logicke a vysvetlitelne - on neni primarne motivovan velkymi myslenkami, ale jako prvni pochopil, ze pomyslna ochrana Zeme pred katastrofou muze prinest miliardy, samozrejme jen tomu prvnimu, dalsim par miliony atd. a miliardy tech blbych to jako vzdy zaplati. Neco jako letadlo... Kdyby se udelovala Nobelova cena za vyčůranost,  nikdo by si ji nezaslouzil lepe. Mozna by jednou slusela i Obamovi, ale ted by to bylo predcasne.

0/0
11.10.2009 15:25

tacmirek

Hariere

Asi budete stejný tlučhuba jako nově oceněný Obama. Na jeho místě, v postu prezidenta USA, bych se styděl, hodně styděl takové prestižní ocenění přijmout. Udělit toto ocenění člověku, který jednak nic nedokázal, ale před 2 lety o něm neměl svět téměř ani tušení (narozdíl např. od Václava Havla), je více než hanebné a silně z něj cítím zcela jiné zájmy - česky se tomu říká tuším řiťolezectví.

0/0
11.10.2009 11:32

harier

Re: Hariere

Kéž by to byla pravda.

0/0
11.10.2009 22:12

harier

Teodorku

Teodorku, Vaše hodnocení s posměšným názvem Baron Prášil vypovídá spíše o Vašem prášení a neschopnosti se zamyslet nad tím, proč se asi Obama držitelem stal. Jeho myšlenky jsou velmi pokrokové. Doma však naráží na těžký a tvrdý odpor a v US TV jsou i ankety o tom, že skončí jak JFK. Pro bohaté Američany a jestřáby je nepřijatelný. Jeho snahou je změnit dosavadní politiku, v níž USA ztratily prestiž v zahraničí a těžce se zadlužily kvůli válkám u Číny. A tak řeší situaci co dál se Spojenýmí státy a jejich budoucností. Umí si spočítat, že politika Bushe a její další pokračování by byla smrtelná nejen pro USA ale celý svět. A jen za tu odvahu si tu cenu zaslouží. Nechci být špatným prorokem, ale on nyní nasadil svůj život a opravdu mu o něho jde. Vám nejde o nic, jen o plané kidy. Styďte se pisálku.

0/0
10.10.2009 23:32

captain cook

Re: Teodorku

nazyvat Obamu baronem Prasilem po nekolika mesicich v urade dokazuje zaujatost a nesolidni, vyvazeny, analyticky pristup k veci.

Nejsem zaprisahly antiAmi ani v druhem extremu pro-Ami konzervativec, nepatrim do zadne z dvou nejpocetneji zastoupenych skupin na idnes. Bushe jsem nikdy nepodporoval a podobne jako vetsina mych spoluobcanu v zemi, kde ziji a ktera je spojencem USA, davame prednost Obamovi pred politikou jeho predchudce, ktery se u nas stal nanejvys nepopularnim.

Presto se jako mnoho jinych domnivam, ze na nejake oceneni Obamy mezinarodni cenou, natoz Nobelovou je presprilis brzo. Obama udelal spravne, ze verejne vyhlasil svou politiku a cile. Na to ma narok a za to mu nepatri oznaceni za Prasila. Na druhou stranu od nej ovsem svet take ocekava, ze podnikne kroky vedouci k dosazeni techto cilu. Teprve pak by ho mel svet hodnotit.

0/0
11.10.2009 7:20

captain cook

Re: Teodorku

oprava - zmizela mezera :"...dokazuje zaujatost a NE solidni, vyvazeny, analyticky pristup k veci..."

0/0
11.10.2009 7:21

jajaja00

Re: Teodorku

Se závěrečným odstavcem souhlasím. Devět měsíců v čele největší mocnosti a výsledek ? Kde nic tu nic, stále jen líbivé řečičky.

0/0
11.10.2009 10:22

jajaja00

Ze sobotní MFD a já s tím plně souhlasím:

Co konkrétního americký prezident už udělal, aby si tu cenu zasloužil? Zatím neukončil žádnou válku. A neudělal ani žádné riskantní rozhodnutí, které by se už dalo označit za vizionářské. Dosud prostě jen mluvil.

0/0
11.10.2009 10:26

hrabě Artstetten

Obama podporuje potraty.

Bylo to dokonce hned to první, co udělal, když nastoupil do úřadu. Jásir Arafat je proti němu v počtu zmařených lidských životů břídil.

Nepodílel se na jeho výběru náhodou i pan Švejnar? Vrána k vráně sedá, americký komunista rovného si hledá.

0/0
10.10.2009 20:04

captain cook

Re: Obama podporuje potraty.

pane hraaaabe, voni jsou zrejme jeden z extremnich posuku "pro-liferu", kterym sploucha na majak natolik, ze si vymysleji konspirace a jsou slepi k naprosto spolehlivym faktum, jak dokazuje text jejich postu.

0/0
11.10.2009 7:26

sir Humprey

souhlas

R^R^R^

0/0
10.10.2009 15:30

12345hanka

Re: souhlas

Jojo

0/0
10.10.2009 16:15

Harry_sportsman

Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

nenávist vůči Obamovi, kterou mimochodem projevil v jednom ze svých komentářů hned po jeho zvolení. Pokud tohle má být nejschopnější zahraniční komentátor, tak je na tom MF Dnes hodně špatně ...

Samozřejmě, že Nobelova cena za mír je vždy hodně sporná a je otázkou, zda by nebylo lepší tuto kategorii úplně zrušit. Ovšem v minulosti obdrželi tuto cenu daleko spornější osobnosti než Obama (Arafat, Rabin, Walesa ...) Takže nevím, proč tolik povyku kolem Obamy.

0/0
10.10.2009 15:26

12345hanka

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

Ano, Obama aspoň není masový vrah jako Arafat. Ale kterou válku ukončil? Jaká mírová jednání přivedl k úspěchu? Jen pěkně povídá.

0/0
10.10.2009 16:16

Harry_sportsman

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

Ukončení války v Iráku je na dohled a i to, že se snaží o zlepšení vztahů s Ruskem, Íránem a de facto se všemi zeměmi (na rozdíl od svého předchůdce Bushe) lze ocenit. Že s tou Nobelovou cenou pro něj mohli ještě rok či dva počkat, je věc druhá.

0/0
10.10.2009 18:37

KMJ

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

Ukončení války , vylepšení vztahů  ? Vše za cenu ústupků , vyklízení pozic a útěků .  Jediné čeho takhle dosáhne  bude degradace USA na malou regionální mocnůstku a otevření globálního kolbiště silnějším hráčům .

0/0
11.10.2009 6:59

vojcek_p

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

ukončení války v Iráku naplánoval už Bush a ne Obama. A z jeho "zlepšování" vztahů s Iránem budeme ještě dlouho mít hořké plody.

0/0
12.10.2009 22:54

Harry_sportsman

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

Bush a republikánská strana to ovšem začali plánovat až tehdy, když pochopili, že jim kvůli válce v Iráku hodně klesají volební preference. ;-)

0/0
15.10.2009 10:25

vojcek_p

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

Tak jestli je pro tebe udělení ceny Walesovi spornější než Obamovi, tka si opravdu s prominutím blbec.

0/0
12.10.2009 22:54

Harry_sportsman

Re: Marjanovič opět projevil svou nepřekonatelnou

Blbec si ty. Pokud není podle tebe sporné, že je Nobelova cena udělena tomu, kdo sice bojoval proti socialismu, ale zároveň spolupracoval s komunistickou policií, tak opravdu nevím ...

0/0
15.10.2009 10:23

navigator

Baron Marjanovič.....

Teprve budoucnost ukáže, zda má pravdu výbor Nobelovy ceny, nebo Marjanovič.

0/0
10.10.2009 12:27

babacek

TO: Shkarohleed

No musím doufat, že umíš číst i mezi řádky, což moje generace vždy uměla.

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=346245

http://www.rozhlas.cz/komentare/portal/_zprava/563592

http://americkazakladna.blog.cz/0702/jste-pro-radar-a-zakadnu

0/0
10.10.2009 10:10

Hohewarte

Tak už máme co jsme chtěli. Máme Marjanoviče.

Tak už máme co jsme chtěli.

Z Česka se stal blázinec Evropy a  Marjanovič kádruje Obamu.

0/0
10.10.2009 9:42

Semper Fidelis

Děkuji Vám.

Trefně napsáno. ;-D

0/0
10.10.2009 9:27

imax

karma

R^:-P

0/0
10.10.2009 9:24

Kecaj

Baron Prášil,

to sedí.

0/0
10.10.2009 8:32

dedko

Barak Obama ? Perfektní kecka !

Za celé své funkční období nesplní nic z toho co nasliboval. Mělo by to být varováním pro naše voliče, aby neveřili těm politiků, kteří toho moc slibují, byť by se to zdálo být hezké. Budou volby  u nás, nalítnou naši voliči také ? Bohužel asi nalítnou jsou nepoučitelní !

0/0
10.10.2009 7:59

Shkarohleed

Re: Barak Obama ? Perfektní kecka !

Nalítnou.:-(Opět.

0/0
10.10.2009 8:38

Harry_sportsman

Re: Barak Obama ? Perfektní kecka !

Zase jeden prognostik  - 3 a půl roku dopředu víš, že Obama nic ze svých slibů nesplní. Nejsi náhodou kamarád Miloše Násosky? ;-D

0/0
10.10.2009 15:17

babacek

Cena máru

Já se domnívám, že Obama je na začátku a taková cena ho bude i nadále evokovat k tomu aby opravdu za mír bojoval. R^

Zda jsou tu i jiní kteří by si to zasloužili to jsou, ale snad ještě neumírají.:-/

0/0
10.10.2009 5:20

Shkarohleed

Re: Cena máru

http://video.google.com/videoplay?docid=-2607083697435048689#

0/0
10.10.2009 6:18

babacek

Re: Cena máru

Co ´´ básník ´´ chtěl říci těmi sestřihy ?

0/0
10.10.2009 6:37

Shkarohleed

Re: Cena máru

Třeba vidět celé,ne jenom začátek.Je tam docela dobře popsána historie konkrétních obamových slibů,a jak každý konkrétní  slib nakonec dopadl.

0/0
10.10.2009 6:47

babacek

Re: Cena máru

Já to zhlédl celé. Ty zapomínáš, že Obama ještě není na konci volebního období a tedy na to co slíbil má času habaděj. Vy by jste vždy chtěli aby své sliby politik nebo politická strana splnili do týdne a nejlépe do druhého dne. A pak prezident nerozhoduje, ale navrhuje a když mu to neposvětí kongres musí využívat právo veta a to se vždy nehodí.

0/0
10.10.2009 6:55

Shkarohleed

Re: Cena máru

Nejde o to,že nesplnil to co sliboval,ale jde o to,že dělá pravý opak toho co nasliboval!!Za těch 9 měsíců toho bohužel stihnul už dost.:-(Rv

0/0
10.10.2009 7:16

babacek

Re: Cena míru

Dle mě dělá nezbytné pro USA a to by prezident měl i když říkal něco jiného.:-/ K tomu se ještě může vždy vrátit.:-)

0/0
10.10.2009 7:21

Shkarohleed

Re: Cena míru

Hmm.K tomu opravdu nelze nic dodat.8-o

0/0
10.10.2009 7:28

Shkarohleed

Re: Cena máru

Líbí se mi,že jsi zkouknul za půl hoďky film co má 111 minut.;-)Ale co,kdo chce žít v bludu,ať si to užije.:-)

0/0
10.10.2009 7:26

babacek

Re: Cena míru

0/0
10.10.2009 6:40

tučňák v exilu

Re: Cena máru

Nobelova cena za mír má být podle svého zakladatele "za zásluhy", ne "motivační". Navíc mu taková cena buď sváže ruce (ať udělá, co udělá, vždy už bude jeho rozhodnutí pod pečlivým drobnohledem toho, jestli se snaží "zavděčit" nebo jestli naopak nejde proti ní) nebo nakopne jeho už tak dost nezdravě zbytnělé ego (stačí se kouknout na projevy k olympiádě...) a povede ho do průšvihu...

Ad jiní lidi, velká část z nich má k tomu umírání podstatně blíž, než Obama.

0/0
10.10.2009 6:49

babacek

Re: Cena máru

No tak ´´ dokopat ´´ Rusko ke snižování jaderných zbraní je velký krok.

S tím drobnohledem budeš mít pravdu.:-/

0/0
10.10.2009 6:58

tučňák v exilu

Re: Cena máru

Washingtonská námořní smlouva byl taky velký krok limitující tehdejší strategické zbraně. Ve svém výsledku spíš budoucím válkám pomohla... A pokud by to mělo být zdůvodněním, nehodila by se ta cena spíš k prezidentům, kteří celý proces redukce počtů JZ začali?

0/0
10.10.2009 7:09

babacek

Re: Cena míru

Komise a i já nejspíše chápeme tento krok tak, jako podporu začínajícího politika který se dostal až do Bílého domu. A pak je to první prezident USA jiné barvy pleti a to je zase o podpoře. Amerika zatím z velké části za ním stojí a to, že se najdou tací co budou zpochybňovat není také nic nového. Podívej se u nás. Ty co skandovali Havel na hrad dnes otočili o 180 procent. Lidé totiž nechápou, že právě ten jeich slib pro který dali hlas nelze splnit ze dne na den pokud jde splnit vůbec.

0/0
10.10.2009 7:19

Shkarohleed

Re: Cena míru

Obama otočí o 180° vždy potom co něco slíbí.:-(Ale kdo nechce toto vidět,tak to prostě nevidí.

0/0
10.10.2009 7:23





Najdete na iDNES.cz