Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Lisabonu chci záruky proti prolomení Benešových dekretů, potvrdil Klaus

Prezident Václav Klaus potvrdil, že žádá trvalou výjimku z Listiny základních práv EU v Lisabonské smlouvě. Listina ohrožuje právní jistoty občanů České republiky, proto by měla mít země podobnou výjimku, jakou má Polsko či Velká Británie, řekl prezident. Na ty se Listina nevztahuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

ZÁRUKA JE V LS

Je třeba lépe si přečíst LS, hlavně na hradě a v senátu ( 17 poslanců doposud nepochopilo).   V této smlouvě je jasně uvedeno podle  Listiny práv a svobod, že t.zv. Benešovy dekrety nelze do budoucnosti otvírat. Tato záruka našemu euroskeptikovi nepostačuje ? :-(

0/0
15.10.2009 21:56

DmABE

Nekonečný Klaus

Rozhodně je nepřípustné, aby nám někdo vyhrožoval kvůli Klausovi. Zvláště ne ti, kteří se projevili v souvislosti s Mnichovem a jsem bez iluzí, že mnichovanství může být u nich latentní. Ovšem, kličkování Klause je zcela nedůstojné. Jeho výhrady už mohli být dojednávány v rámci případných našich dodatků už dávno. Nyní je zcela patrné, že kličkuje v zájmu své ješitnosti. Hledá prostě evropský formát, ovšem na úkor důstojnosti občanů.

 

0/0
11.10.2009 23:24

Jezdím na neutrál

Re: Nekonečný Klaus

Klaus kličkuje? 8-o Kličkuje ten, kdo chvíli mluví do prava a chvíli do leva. Klaus v této věci zatím mluví pořád stejně rovně. ;-D On fakt nekličkuje: viz slova pana Jakla.R^R^R^

0/0
12.10.2009 20:53

--Judith--

Re: Nekonečný Klaus

Ale kličkuje, jako králík. Králík to dělá proto, jak všichni víme, aby zmátl toho, kdo je za ním. Jaklovy argumenty jsou falešné.

0/0
13.10.2009 14:06

Jezdím na neutrál

Re: Nekonečný Klaus

oj, znalec. ;-D

0/0
15.10.2009 18:16

Milan 41

Re: Nekonečný Klaus

Možete mať výhrady proti spôsobu ako presadzuje svoje, vaše požidadavky vo vzťahu k Benešovým dekrétom  .Dúfam že jeho požiadavky budú generalizovať dekrety vo všeobecnosti . Je len slabosťou slovenskej  politickej reprezentácie že si možnosť revízie nevšimla a podpísala L.zmluvu bez výhrad.Všimli ste si že slovenský maďari  SMK ju schvaľovali promptne  aj v tom je vidieť určitú slabinu LZ zrejme cítia možnosť.Revizionistické chúťky pociťujeme viac ako vy . Preto p.Klaus sa v tomto prípade zachoval prezieravo a múdro aj za nás.

Za čo mu za všetkých Slovákov ďakujem EUR^

0/0
15.10.2009 14:53

jarda

Re: Nekonečný Klaus

Díky za Váš názor,pane "DmABE". Ztotožňuji se. R^[>-]EU[>-]R^

0/0
15.10.2009 21:58

oktogonus

Moje "histerická" reakce

Mám mnoho výhrad k názorům prezidenta Klause. Nicméně v tuto chvíli jsem přesvědčen, že cokoli dělá v rámci svého úřadu, je naprosto legitimní a neodporuje, ani nepřekračuje pravomoci dané jeho úřadu Ústavou České republiky. A zdůrazňuji  - naší ústavou - naší republiky !!!

Hysterické reakce některých představitelů EU a také mediální většiny našich politiků, kteří si na EU postavili kariéru a hlavně v EU SVOJI KARIÉRU OČEKÁVAJÍ, nás musí varovat před dalším přenechávání národních (státních) pravomocí úředníkům evropské unie.

EU v současném pojetí nesměřuje k demokracii, ale k jakémusi neosocialistickému superstátu a k všeobjímající soft diktatuře.

Takže Sarkozy, Posselte, Topolánku, Paroubku, Svobodo, Bursíku a vy všichni ostatní euronadšenci - RUCE PRYČ OD NAŠEHO PREZIDENTA - RUCE PRYČ OD NAŠÍ ÚSTAVY - RUCE PRYČ OD DEMOKRACIE !!!

0/0
11.10.2009 22:06

jarda

Re: Moje "histerická" reakce

Na vašeho prezidenta vám nikdo nesahá. Ten se už delší dobu zesměšňuje sám. Pokud jste alespoň nahlédl do naší Ústavy, tak by jste nemohl takovou ptákovinu napsat.

 ÚS už jednou potvrdil, že LS je v souladu  s naším ústavním pořádkem. Stačí? Doporučuji sledovat prohlášení ÚS 27.10.2009. Ty " ruce pryč od demokracie" jak píšete, tak ta demokracie může být pro ČR zajištěná  pouze a jedině ve svazku NATO  a  EU.  [>-] EU [>-]

0/0
15.10.2009 22:12

jarda

Re: Moje "histerická" reakce

Takové "cancy", jaké jste ve svém diskuzním příspěvku  pane "oktogonus" zplodil, to si zasluhuje přímo "Řád za boj o socialismus". Podotýkám,že Klaus se svými rádci  (Jakl,Mach,Ochmet, Krumpera, Bobošíková a 17 senátorů) vůbec nepochopili ustanovení LS a provádí jen zdržovací taktiku, která náramně vyhovuje Klausovi.

K pochopení by postačovalo přečtení LS o předmětném "t.zv.problému" ,nebo si vyslechnout  vedoucího Katedry evropského práva UK pana Michala Tomáška !!

Ta vaše komunistická hesla typu "RUCE PRYČ OD PREZIDENTA, OD ÚSTAVY A OD DEMOKRACIE", tak tato hesla jste si asi zapsal do poznámek na schůzi ÚVKSČ Proto se vám natrvalo zakořenily v myšlení , způsobené čtyřicetiletým budováním socialismu. Rv

Žijete už v jiném světě pane "oktogonus" !!!

0/0
18.10.2009 10:38

činčo

V tomto státě je zvykem krást lidem majetky a pozor

to přetrvává do dnešních dnú!:-P

0/0
11.10.2009 20:35

jarda

DOPORUČENÍ

Pokud se prezident řídí radami lidí jako jsou Jakl, Ochmet, Mach, Bobošíková (létavice od jedné strany už téměř ve všech ,včetně KSČM), Payne, Železný (desetimiliardový dlužník státu) , tak se není co divit. Bylo by však vhodné, lépe si přečíst články v LS, kde je konkrétně napsáno, že retroktivita  (prolomení Benešových dekretů) není možná. Téhož názoru jsou všichni renomovaní právníci . Zřejmě je Bobošíková chytřejší nez všichni naši i světové kapacity ústavního práva a tak v hodině dvanácté se této stranické cestovatelce podařilo přesvědčit našeho  prezidenta.  Rv Rv Rv

0/0
11.10.2009 15:54

regulator

Re: DOPORUČENÍ

chce zaruky a ne deklaraci !...je to tezky pochopit ???

0/0
11.10.2009 17:27

ceItic

Re: DOPORUČENÍ

I pres veskere snahy v Plzni nemame pravnich expertu prave na rozdavani. A pokud se za LS stavi stejni experti, kreri jiz pred casem garantovali, ze pan Melcak nema se svou stiznosti u US nadeji, byl bych radeji obezretny...

0/0
11.10.2009 17:57

Bývalý volič ČSSD

Klaus dělá sudeťákům čáru přes rozpočet.

Už se těžili, jak si nás budou porcovat a my jim budeme splácet nekonečná odškodnění:

http://zpravy.idnes.cz/hraje-cynickou-hru-kritizuje-klausuv-pozadavek-mluvci-sudetskych-nemcu-147-/zahranicni.asp?c=A091010_105247_domaci_adb

0/0
10.10.2009 23:20

Qvark

Asi tak

XXXEUXXX

0/0
10.10.2009 21:59

tenonen

Je čeho se bát.

Vysídlení sudetských Němců z ČR po r. 1945 bylo z hlediska mezinárodního práva podepřeno Postupimskou dohodou. Ta byla ale nahrazena v roce 1991 Smlouvou 2+4 o sjednoceném Německu, která de facto nahrazuje mírovou smlouvu mezi Německem a vítěznými státy.  Jestliže tedy  po schválení Lisabonské smlouvy přijde dejme tomu německý právník se svým klientem k mezinárodnímu soudu v EU, prohlásí Benešovy dekrety za neplatné a začne pro klienta vymáhat odškodnění, je veliká otázka, zdali by příslušný soudce nemohl argumentovat právě výše popsanou právní situací a nepřiznal právo na náhradu škodu žalující straně. Polsko má s Německem od poč. 90. let odpovídající smlouvu, která ho zabezpečuje před případnými nároky ze strany přesídlených Němců a jejich potomků. A přesto si vyjednalo dodatek k Lisabonské smlouvě. ČR ale takovou uspokojivou smlouvu s Německem dodnes nemá. A česko-německá deklarace je právě jen deklarace. Nikdy jsem nevolil ani ODS ani pana Klause. Ale nyní má pravdu!

0/0
10.10.2009 18:43

ufo pilot

Listina ohrožuje právní jistoty občanů České republiky

Ze se vubec odvazi v tom ceskym bordelu kecat o pravnich jistotach obcanu. Ja se snad asi zebleju.:-(Rv

0/0
10.10.2009 13:47

iko

Václav Klaus a otázka velezrady

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=7649

26.09.2009:

Jan Urbanhttp://blog.aktualne.cz/blogy/jan-urban.php[]

Bývalý disident a novinář ještě nelegálních Lidových novin. Později psal o válkách ve Střední Americe a bývalé Jugoslávii. Dva dokumentární filmy, tři knihy. Učí na New York University v Praze. Profesní i osobní přesvědčení: Ve chvíli, kdy mě chválí mocní, někde dělám chybu. Dokud jsem zvědavý, žiji.

0/0
10.10.2009 13:33

sir Humprey

Re: Václav Klaus a otázka velezrady

a copíše ten zedník?

0/0
10.10.2009 14:08

Danča_D

At je p. Klaus jakej je,

jedno se mu nechat musí....umí si stát za svým názorem až dokonce.

0/0
10.10.2009 11:58

gourmett

Člověk se ...

nechce hrabat v tom marazmu co tady je, ale rád bych se zaptal p. Klause kde byl když se vracel majetek p. Havlovi, který mu nikdy nepatřil a podle jakých zákonů.G.[>-]

0/0
10.10.2009 11:50

ropotamo

...

S naší politickou scénou, která je v tristním stavu, bez výhledu na zlepšení. Ve stavu, kdy parlament je sbírkou šílenců, kteří nejsou schopní vidět v delším horizontu než jedno volební období, bude lepší, když se odevzdáme do rukou EU.

Pro obyčejné občany to bude lepší. Jestli bude nějaký hrad/pozemek patřit nějakému jinému mamlasovi je mi zcela jedno. Těžko nám někdo sebere vlastní dům.

Je třeba budovat evropanství a ne nízký nacionalismus, z kterého nikdy nevzejde nic dobrého. Čím víc se svět národnostně promíchá, tím lépe. Jenže to dědci typu Klause nepochopí.

0/0
10.10.2009 11:00

Jezdím na neutrál

Re: ...

Taky si Češi před II. SV nemysleli, že je někdo vyžene - těžko jim někdo sebere jejich dům. A pak se asi divili. Taktéž němci si nemysleli, že prohrají válku a někdo jim pak v sudetách sebere jejich majetek...... :-/

0/0
10.10.2009 11:09

ropotamo

Re: ...

Jenže EU, na rozdíl od Německa v té době, nebuduje národnostní území, právě naopak. Já si myslím, že tato historie je zcela o něčem jiném. Máte jiné řešení? Sem s ním. Národnostní státy? K čemu? Dnes není zásadní problém jít pracovat a bydlet o 1000 km jinam. Prostě se staneme plnokrevnými Evropany, jako jsou Američané Američany a ne Kaliforňany apod.

0/0
10.10.2009 11:44

Drutue

Re: ...

 Vaše představy o budoucnosti EU považuji za naivní a idealistické.Naprostá Většina Evropanů nebude mít nikdy tak vřelý vztah k EU, jako mají američané k USA. Neprožili jsme si společné budování nového státu a boj za jeho nezávislost. Historická nevraživost mezi Evropany je dost hluboká. To, že se stýkáte většinou s proevropsky smýšlejícími lidmi neznamená, že tak uvažuje většina Evropanů. Proč si myslíte, že se kromě Irska nikde nekonalo referendum o LS. Protože by ji většina odmítla. Pocit evropanství nebude růst, ale naopak. Čím více pravomocí bude Brusel mít, tím více lidí bude proti němu. Nacionalismus opět poroste a toho budou využívat některé strany ve svůj prospěch,což už s úspěchem dělají. Stačí nějaká hlubší krize, která stoprocentně nastane a bude snadné lidem nakukat, že za to může EU a že kdyby jsme si řídili svoje věci sami, bylo by lépe. Tím spíše, že v EU rychle roste počet neintegrovatelných cizinců. EU nesměřuje k jednotě, ale k občanským a etnickým konfliktům.

0/0
10.10.2009 12:39

Ludwar

Re: ...

pěkné vyhlídky....:-)

0/0
10.10.2009 14:10

zeolit

Re: ...

Ropotamo, jsem ještě o pár let starší než Klaus. Na Vašem příspěvku není nic tak obtížného k pochopení. Postrádá například i minimální dík těm lidem, kteří pro naši repubiku "něco" udělali, někteří "jenom" dobrovolně šli i na smrt. Národnostní promíchání je už trochu problém, protože různá kultura v soužití může způsobovat problémy. Nemluvě o fundalistickém islámu. Francie je zřejmě bohatý stát, který si může bez problémů dovolit zapalování aut, ničení od nezaměstnaných severoafričanů.  V UK to není o nic lepší... atd. atd. V budoucnu si s tím ještě užijete!

[>-]EU[>-]

0/0
10.10.2009 11:17

ropotamo

Re: ...

Jistě, ten příspěvek není o vzdávání holdu těm, kteří bojovali za demokracii a pod. Stejně si myslím, že svět se prostě díky globalizaci velmi posunul. Myslím si, že to je zcela zákonitý vývoj.

0/0
10.10.2009 12:08

zeolit

Re: ...

Ropotamo, ano, svět se neustále někam posunuje. Dneska se mluví o globalizaci jako o fenoménu. Dokonce i ÚS se ohání něčím podobným, matně si vzpomínám.

Proto říkám EU ANO. Vítám Internet, na kterém je vidět, co mladí dokážou. Zároveň souhlasím s Klausem a s jeho kritikou EU. Nakročení k federalizaci vidím jako krok uspěchaný, který vlastně nemá většinovou podporu obyvatel celé EU. Proto už bruselská elita nepřipustila žádné nové referendum. Souhlasím s Klausem, že stát je pro demokracii lepší než Superstát. Bylo by to na dlouhé povídání. Časem se životnost toho kolosu prokáže. Těch říší tady už bylo. Dokonce i Tisícileté... Nazdar!

[>-]EU[>-]

0/0
10.10.2009 13:16

Ludwar

Re: ...

Souhlasil jsem téměř z celým tvým přízpěvkem, ale kdes přišel na to, že "Čím víc se svět národnostně promíchá, tím lépe.", to nepochopím!..... to je z tvé hlavy? pokud ano, kde bereš tu paranoidní představu, že tomu tak skutečně je a bude? tož chlapče, nevím co s tebú.....

0/0
10.10.2009 14:05

regulator

Re: ...

...je to jako kdyz peres pradlo bily s barevnym , vznikne seda..................

0/0
11.10.2009 17:33

Jezdím na neutrál

Re: ...

A smíchal jsi někdy všechny barvy plastelíny? Ne? Já jo. Vždycky vznikne hnědá. ;-D Úplně, jako když jíš různobarevnou potravu. Červené rajče, zelený salát, bílé maso a výsledek? Vždy hnědá. ;-D;-D;-D

0/0
12.10.2009 20:52

godys

když bude Klaus dlouho otálet, tak ústavní soud prohlasí LS

za ratifikovanou pro Klausovu nečinnost....to podle ústavního práva je možné....:-)EU

0/0
10.10.2009 10:30

zeolit

Re: když bude Klaus dlouho otálet, tak ústavní soud prohlasí LS

Godysi, tak tohle bych nechal přece jenom těm fundovanějším. Jeden titulek zní: Liškovi se politici vysmáli. Buďte i Vy trochu realista v tom svatém zápalu. Navíc takové návrhy  musí působit jako červená na býka. Pozor! Zatím "intence Bruselu" - nedráždit a zbytečně nevyvolávat nátlak /náhodou by se mohlo probudit vlasatenectví u občanů/ se dodržují. Dovedu si představit, jak třeba Daniel Cohn-Bendit, jako velký Evropan, by to prezidentovi rád "vysvětlil". Už jednou, přímo na Hradě exceloval...

[>-]EU[>-]

0/0
10.10.2009 10:52

denny2006

Re: když bude Klaus dlouho otálet, tak ústavní soud prohlasí LS

Bratře,vrať se ke studiu Bible a ústavní právo přenech povolanějším.Bude rozomnější,když se opět vrátíš k psaní jednoduchých,primitivních proklamací,prostě buď svůj tak,jak tě tu každý identifikuje a nesnaž se něco vymýšlet. :-/

0/0
10.10.2009 13:31

godys

veškeré nároky vůči ČR by mohly být uplatňeny, jen

takové, které vznikly po našem vstupu do EU....copak to Klaus neví....?8-oEU

0/0
10.10.2009 10:23

godys

Re: veškeré nároky vůči ČR by mohly být uplatňeny, jen

uplatněny....

0/0
10.10.2009 10:24

Rimi8

Re: veškeré nároky vůči ČR by mohly být uplatňeny, jen

Proc se tedy mohu odvolat k Evropskemu soudu ohledne soudnich procesu, ktere byly zahajeny jeste pred nasim vstupem do EU? Proc se RUM musel prejmenovat, kdyz se tak jmenoval jeste pred nasim vstupem do EU, atd, atd. Neni to tak jednoznacne, jak pises. Samozrejme tyhle dva priklady jsou velmi trivialni a prosil bych nechytat za slovo. :))

0/0
10.10.2009 10:29

godys

Re: veškeré nároky vůči ČR by mohly být uplatňeny, jen

RUM nebo i další věci např. Slivovice ap. mají jisté standardy a ty se musí dodržovat...u Rum musí být z třtinového cukru a Slivovice jen ze švestek ap. :-)EU

0/0
10.10.2009 10:33

sir Humprey

Re: veškeré nároky vůči ČR by mohly být uplatňeny, jen

tak proč lžeš?

0/0
10.10.2009 13:19

zeolit

Re: veškeré nároky vůči ČR by mohly být uplatňeny, jen

Godysi, argumenty proti nebo pro, se vždycky najdou. Záleží na POLITICKÉ situaci. Argument o nemožnosti retroaktivity je na první pohled logický. Ale: rozhodování soudů po Listopadu 89 nebylo retroakrivní? A co Norimberský proces? Tam retroaktivita dostala na frak. Soudci a zákony jsou "lidské povahy" a proto nedokonalé! Když jednou v budoucnu bude "politická" vůle a ta bude převažovat, nepomůže nám ani Klausův DODATEK. Přesto lepší něco, než nic... /Bratře, Cyril už tu medaily leští - dělám si legraci! Vypadá to, že jste podobný "blázen" jako já, ale na opačné straně. A oba z toho máme pendrek.../

[>-]EU[>-]

0/0
10.10.2009 10:37

Rimi8

...

Rozhodne se Klause nezastavam a jeho vrtochu uz vubec ne. Na druhou stranu - tuhle vec ohledne dekretu jeste resi v dobe, kdy je na to cas. Az podepise, bude pozde na neco se odvolavat a neceho se dovolavat. [>-]EUEU 

0/0
10.10.2009 10:15

zeolit

Re: ...

R^

0/0
10.10.2009 10:17

JakToDe

Re: ...

R^

0/0
10.10.2009 14:01

godys

soudruzi Klausovci, dnes ve 12h polský prezisdent

podepíše....R^:-)EU

0/0
10.10.2009 9:57

zeolit

Re: soudruzi Klausovci, dnes ve 12h polský prezisdent

Godysi, můžete se oprávněně radovat. Pompéznost, s jakou polský prezident to bude prezentovat mě zaskočila. To jenom potvrzuje, že se můžeme vždycky spoléhat jenom na "sebe". Je to tedy poučení. Pro nás je typické, že v "míru" jsme nejednotní a málem bychom se navzájem sežrali. Před vážnou hrozbou, držíme "chvíli" spolu. Brusel, zatím mazaně, neprovokuje, nehrozí. Spíše nabízí ten cukřík. Bičem švihá šikovně, práskání není ani slyšet. Máte to v kabele...

[>-]EU

0/0
10.10.2009 10:06

diviznaT

Re: soudruzi Klausovci, dnes ve 12h polský prezisdent

hrozit a strašit je skoro totéž a pan Buzek včera strašil co se do něj vešlo [>-]

0/0
10.10.2009 10:07

godys

Re: soudruzi Klausovci, dnes ve 12h polský prezisdent

Uvědomují si vůbec zdejší soudruzi, že EU jsme MY a ne ONI...?, že tady není blok zlých 26 zemí, které nás chtějí zničit?, neuvědomují, vím....:-)EU

0/0
10.10.2009 10:08

diviznaT

Re: soudruzi Klausovci, dnes ve 12h polský prezisdent

hmm, pan Buzek byl včera za toho zlého, kdo je ten hodný? [>-]

0/0
10.10.2009 10:12





Najdete na iDNES.cz