Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Psycholog o střílení ve Zlíně: První vraždě se nedá předejít

Pro lidi nad padesát let, kteří navíc pracovali celý život na jednom místě, je propuštění tragédií. "Berou ho jako definitivní konec. A někteří to bohužel řeší tak jako ten muž ze Zlína," říká psycholog Slavomil Hubálek. V tamní tiskárně Graspo střílel propuštěný muž na své šéfy a poté spáchal sebevraždu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirkajina

už je to tady

třídní boj začíná?!!

0/0
30.9.2009 3:10

povolání tiskař

Nesouhlas s panem psychologem!

Nesouhlasím se závěry pana psychologa Slavomila Hubálka.

V 55ti letech je člověk natolik zralý, aby mu nejeblo v kouli jen tak na základě propuštění z práce. Zvláště když zřejmě nikdy nebyl zmíněný tiskař trestán pro násilný čin třeba zrovna s motivem zisku. Každý násilný čin u takového člověka má svoji vlastní iniciaci, která přišla k němu vně jeho osoby od jiných osob, které jsou teď možná jako oběti z obliga. Než takový člověk dospěje k rozhodnutí vraždit, staví se mu do cesty hráz: 1. Hrozba se zodpovědností nad následky takového činu, a tedy reálný strach z těch následků. Čili pán by se stavěl defacto do role zbabělece, kdyby to neudělal. 2. Křesťanská víra s tím, že to přece nemůže udělat proti Desateru, atd. Pokud tyto obě hráze zboří z jakéhokoli důvodu, čin se stane s jistotou na plných 100%! Mám své řemeslo velmi rád. Zbabělec také nejsem. V tom, abych i já nestřílel po despotických hulvátech v rolích majitelů, mi brání jen moje křesťanská víra... Co Vy na to pane psychologu?

0/0
25.9.2009 16:31

juklíček

ten chlap tam dělal 35 let. před tím žádné

absence ? není to všechno nějak jinak ?

0/0
25.9.2009 13:00

Oerteplur

díky bohu, že většina vrahů jsou recividisté

kdyby totiž každý vraždil pouze poprve....odpověď už znáte z titulku!

0/0
25.9.2009 12:25

kuknastrejdu

Re: díky bohu, že většina vrahů jsou recividisté

Všechno je jednou poprvé   ;-D;-D;-D

0/0
25.9.2009 15:19

ameliemontova

Pro neinformované

http://zlinsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/aktualne-muz-vtrhl-do-zlinske-tiskarny-postrelil-d.html

0/0
25.9.2009 12:17

tojsouveci

Re: Pro neinformované

Ty musíš být fakt rozbitý(á). Když napíšu o kousek níže, že v rádiu říkali že měl opakované absence, tak mně tam vynadáš, že ho očerňuji a za chvíli sem dáš odkaz na stránku, kde tu absenci (najednou nepřišel do práce) potvrzují.

Jak nevím jestli něco hulíš nebo je to genetické...;-(

0/0
25.9.2009 13:30

ameliemontova

Střílejí zaměstnanec byl dříve ve vedení firmy,

0/0
25.9.2009 12:17

libynn

Nejsou jen vyhození dělníci,

ale i zkachovalé firmy a firmyčky, tzn. zoufalí majitelé, management. Snad se nevydají lovit dělnictvo.;-(

0/0
25.9.2009 11:35

tojsouveci

Re: Nejsou jen vyhození dělníci,

Nová soutěž: "Zastřel si svého dělníka" :-)

0/0
25.9.2009 11:38

Linde CZ

Re: Nejsou jen vyhození dělníci,

odborare.. :-)

0/0
25.9.2009 12:02

Lady Gaga-rin

Re: Nejsou jen vyhození dělníci,

Ale dej si pozor! Dělníci jsou převážně fyzicky zdatnější, než nějaký manažer nebo kancelářská krysa. A bouchačku má v dnešní době každý druhý, tak ať se nakonec nestanete lovnou zvěří vy. A HLAVNĚ: "JE NÁS VÍC" a zajatce neberem...;-D

0/0
25.9.2009 12:07

tojsouveci

Re: Nejsou jen vyhození dělníci,

Když jsi v menšině, musíš použít rozum a chytrost. Jsme Žižkovi potomci :-)

0/0
25.9.2009 13:31

7257

Re: Nejsou jen vyhození dělníci,

přesně tak!!!

0/0
25.9.2009 13:22

tojsouveci

V rádiu teď říkali

Prý měl opakované absence....

0/0
25.9.2009 11:32

ameliemontova

Re: V rádiu teď říkali

A ty koukám jsi měl opakované hospitalizace na psychiatrii. Proč toho člověka očerňuješ, jsi jeho kolega z práce nebo co, že všechno víš. Ty tvý výkřiky o ničem už jsou ubohý.

0/0
25.9.2009 11:49

Linde CZ

Re: V rádiu teď říkali

a hele, koukam ze i v radiu uz rikaji veci, kterym odmitas uverit, co? Proc mu hloupe nadavas, kdyz jenom upozornuje na to co rekli v radiu? Neni to ubohe? :-)

0/0
25.9.2009 12:03

masculine

V rádiu říkali, že byl propuštěn

na základě několikanásobného hrubého propuštění pracovní kázně. Pokud by to byla pravda, pak to byl jakýsi šmejd, který si svůj mindrák kompenzoval tím nejhorším možným způsobem.

0/0
25.9.2009 11:24

masculine

Re: V rádiu říkali, že byl propuštěn

*porušení pracovní kázně

0/0
25.9.2009 11:24

Kostihousee

Re: V rádiu říkali, že byl propuštěn

jako bys nevedel ze sef ti muze do papiru napsat cokoli, i kdybys neudelal vubec nic.. a je jasne ze rekne todle aby se verejne mineni neobratilo proti tem sefum

0/0
25.9.2009 11:34

tojsouveci

Re: V rádiu říkali, že byl propuštěn

No, ty opakované absence by se snad dohledat daly, ne? A věřím, že to bude zajímat i policii, která to vyšetřuje.

0/0
25.9.2009 11:39

7257

Re: V rádiu říkali, že byl propuštěn

a proč by to nemohla být pravda?. Média si sice občas hodně vymýšlejí a každý se snaží být v očích jiných hodný, ale někdy na to taky může být pravda

0/0
25.9.2009 13:26

povolání tiskař

Re: V rádiu říkali, že byl propuštěn

I když je, jak vidím, všecho probráno, protože v rádiu prý říkali...., tak musím i tak později napsat, že jste všichni chytrý jak rádio a nevíte co v tom bylo. Rádio není Bůh!

Příklad ze života:

Je tiskárenský provoz. Vedoucí provozu sedí ve svém kanclu a volá řediteli, že je mu v kanclu zima, že má puštěné topení a radiátor je studený. Aby zařídil, aby to teda jako někdo přišel odvzdušnit. Pochopitelně ze stran vedení tiskárny následuje - postoj mrtvý brouk. Jen druhý den po provoze chodí majitel a dělá si srandičky z vedoucího jaký je to blbec, že chce odvzdušnit topení, jehož přívod nechal v létě uříznout, aby se šetřilo. Ale tady se asi střílet nebude, tady by mohly padat maximálně facky a mohlo by se i propouštět. A co na to psycholog? - To je jistě nepředvídatelné...

0/0
16.10.2009 12:00

joohanka

Opravdu názor

Vážená paní,

Váš pohled je opravdu směšný. Házet schopné lidi v ČR do pytle se zloději, to je opravdu trapné. Na druhou stranu se Vám tolik nedivím, české zdravotnictví je opravdu jeden velký bordel. Ale na druhou stranu musím konstatovat, že bordel na úrovni. Nějak mi není jasné, proč některé zdravotní úkony jsou pro němce výhodnější v Česku než doma, když tam je všechno tak v pořádku.

Reakce Německa na krizi je také k pobavení. Vytváření zaměstnanosti na úkor ostatních států, tedy stahování výroby zpět do Německa i za cenu vyšších nákladů, mi nepřijde jako řešení. O šrotovném, tedy umělém zvýhodnění určité části hospodářství, ještě přijde řeč později. Všechny tyto kroky budou pomalu, ale jistě směrovat v Německu k neudržitelnosti sociálního státu v jeho současné podobě (kdyby jste se pohybovala v Německu v odbornějších kruzích, tak už to dávno víte). Jednou se od Vás třeba dočkáme článku "Tady v Pekingu je normální"...

0/0
25.9.2009 11:15

vojtexx

:-P

a Slavomír Hubálek je pěknej de.il

Namyšlený povrchní , který si myslí, že sežral kořen moudrosti....

;-D;-D;-D

0/0
25.9.2009 11:07

TT777

Proc se tomu nekdo divi?

Klasicka ojebavka zamestnanci se rekne bud prijdes hned o praci nebo podepises novou smlouvu na nizsi pozici. Chudak zamestnanec jeste nevi ze se ho chteji uplne zbavit a toto je jen trik jak mu neplatit vysoke odstupne tak podepise a pak po pul roce co nova smlouva konci se mu neprodlouzi a ahoj bez odstupneho! Se nedivim ze to pak nekdo resi takhle...

0/0
25.9.2009 11:04

Linde CZ

Re: Proc se tomu nekdo divi?

Odkud vis ze neslo o klasickeho flakace, ktery si myslel ze ma na svoje misto dozivotni narok? Jenom jsi cucal jsi z jineho prstu, zejo? ;-)

0/0
25.9.2009 11:20

Kostihousee

Re: Proc se tomu nekdo divi?

a odkud vis ze to bylo naopak, pane flakaci? resite blbosti bo nikdo nevi jak to doopravdy bylo a asi to ani nezjisti

0/0
25.9.2009 11:36

Linde CZ

Re: Proc se tomu nekdo divi?

ja rikam ze to nejak bylo? Opravdu jsi si muj prispevek precetl dobre? iDnes, proc tu nemate smajl tukajici si na celo?

0/0
25.9.2009 11:43

masculine

Re: Proc se tomu nekdo divi?

Vy jste jeho spolupracovník, nebo jste jen klasický čecháčkovský hospodský rozumbrada?

0/0
25.9.2009 11:26

7257

Re: Proc se tomu nekdo divi?

každý, když udělá průser, měl by si nést následky. A když to někdo nezvládne, tak to pak takhle dopadne. Nechápu jak může mít někdo názor typu: Vyhodili mě, tak zastřelím šéfy!!!

0/0
25.9.2009 13:30

Já, Claudius

První vraždě se nedá předejít?

Ale dá, stačí, kdyby mezi lidmi nebyly zbytečně střelné zbraně.

0/0
25.9.2009 11:00

vidocqcz

Re: První vraždě se nedá předejít?

Zbytečně? Příjde vám osobní obrana, obrana své rodiny a svého domova zbytečná? Nebo na ní prostě nemáte :-) Víc mrtvých než střelnou zbraní je v autech. Proč nezakázat zbytečná auta mezi lidmi?

0/0
25.9.2009 11:04

f0rr35t

Re: První vraždě se nedá předejít?

ty jsi vul. Kdyz zakazes legalni drzeni zbrani, stale zbydou ty nelegalni. Ikdyby se ti podarilo zrusit i ty nelegalni (coz je zcela nemozne), tak ten dotycny psychicky naruseny jedinec pouzije k vrazde treba osobni automobil...

0/0
25.9.2009 11:05

vidocqcz

Re: První vraždě se nedá předejít?

btw střelná sbraň je i prak :-)

0/0
25.9.2009 11:06

f0rr35t

Re: První vraždě se nedá předejít?

to mu nema cenu vysvetlovat, on tomu ocividne rozumi jak koza petrzeli :-/  

0/0
25.9.2009 11:08

vidocqcz

Re: První vraždě se nedá předejít?

No jak říkám, je lepší zbraň mít a nedostat se do situace, kdy jí člověk potřebuje (pro NO) než se do té situace dostat a těch pár vteřin si říkat, jakej jsem blbec, že ji nemám, nebo si to dokonce života vyčítat.

0/0
25.9.2009 11:13

f0rr35t

Re: První vraždě se nedá předejít?

no já to říkám taky... krizovka většinou nastane během vteřiny, že ani nevíte jak jste se do ní dostali. A zneužívání legálně držených palných zbraní? Jen malé procento zločinů je spácháno legálně drženou palnou zbraní (teď mluvím o zbraních kategorie C a vyšší, zbraně kat. D jsou defacto volně prodejné, takže o těch nebudu polemizovat) a po zákazu legálního držení by podle mě dost velká část těchto lidí, kteří mají zbraň kvůli nekalostem, si obstarala zbraň nelegální. Teď někdo namítne, že není jednoduché sehnat nelegální zbraň, jenže podívejte se kolik nelegálně držených zbraní lidi odevzdali nedávno když byla amnestie... a to zdaleka neodevzdali všichni.

0/0
25.9.2009 11:23

tojsouveci

Za komoušů

Pamatuji za komoušů, jak se dělnická třída rozvášňovala u piva, kolik mají vpráci administrativních pracovníků na které vydělávají. Na co tam prý jsou. Výplatu si prý dokáží spočítat sami. Těšil jsem se tedy, že po revoluci vezme dělnická třída živnosťáky útokem a bude si zakládat firmu, kde bude sám pánem, sá, si zajistí práci, sám si spočítá výplatu, sám povede účetnictví. A co se stalo? Celkem nic. Dělnická třída zase sedí u piva v hospodě a zase nadává, že má ve firmě (tentokrát už soukromé) velký administrativní aparát na které musí chudák vydělávat. A nadává na výplatu, na politiky, na sportovce a nadává a nadává. A dokud nezemře, tak bude nadávat bez přestání. :-)

0/0
25.9.2009 10:58

Ledovec

Re: Za komoušů

o tomhle blafou pořád úplně stejně, myslí se že kdo nemotá dráty nebo nějak jinak nepracuje rukama tak nepracuje vůbec

0/0
25.9.2009 11:00

vojtexx

Re: Za komoušů

dyť by jsi bez té"dělnické třídy" za pár dní umřel hlady, to za a

a zab:Ty znáš všechny dělníky v čr?to jsi dobrej...

0/0
25.9.2009 11:00

tojsouveci

Re: Za komoušů

Buď si jist, že neumřel. A teď mně řekni, jak by to dopadlo, kdyby zmizel management? Pochop, že nejde jen o to, aby dělník přišel k mašině a obráběl tam to, co mu jiný dovezl. Někdo musí zakázku sehnat. Potom spočítat, sehnat materiál na tu zakázku, podepsat smlouvy a kromě toho je mnoho dalších věcí jako sjou bezpečnost práce, požární ochrana, zabezečení fabriky,revize mnoha věcí, účetnictví, vystavování a proplácení faktur, získávání úvěrů a mnoho a mnoho dalšího, o čm nemá dělník ani potuchy

0/0
25.9.2009 11:11

vojtexx

Re: Za komoušů

víš...dělník dělá třeba i jídlo:-))))

ne jenom obrobky...

;-D

0/0
25.9.2009 11:15

tojsouveci

Re: Za komoušů

Víš, já pěstuji drůbež zeleninu, brambory a mnoho dalšího . Nechodím jen do práce.;-D

0/0
25.9.2009 11:18

vojtexx

Re: Za komoušů

a topíš si uhlím, které si sám vyrubeš, :-))))piješ vodu, kterou máš ve studni...a léčíš se česnekem a cibulí...jasný:-))))))))))

no jo no...;-D;-D;-D

0/0
25.9.2009 11:24

tojsouveci

Re: Za komoušů

Topím si dřevemí, které vytěřím ze svého lesa a tu vodu mám přivedenou trubkou od pramene. Opravdu si buď jist, že bych přežil mnohem déle než ty :-)

0/0
25.9.2009 11:30

vojtexx

Re: Za komoušů

a co ty léky?

0/0
25.9.2009 11:31

tojsouveci

Re: Za komoušů

Léky a mnoho jiných věcí si samozřejmě kupuji. Naštěstí nějaký dělníkl koupil patent od nějakého jiného dělníka, který ten konkrétní lék vymyslel. Zjisti si, že se to vyplatí, zařídil si možná úvěr u bankovních dělníků, nakoupil stroje, které vymysleli jiní dělníci a pak pak už si jen vybíral mezi hromadou lidí, kteří se tam hlásili. Pak lék vyrobil a dovezl do nějaké lékárny, kterou otevřel zase jiný dělník, no atm si pro ty léky chodím.

0/0
25.9.2009 11:37

vojtexx

Re: Za komoušů

jo a ten co ten lék vymyslel potom jde k tomu pásu a rovná krabičky:-))))))))

0/0
25.9.2009 11:42

tojsouveci

Re: Za komoušů

Ne. Vše je automatické. Krabičky rovná stroj a neremcá u toho. Prostě maká a maká :-)

0/0
25.9.2009 11:45





Najdete na iDNES.cz