Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místopředseda ODS David Vodrážka čelí trestnímu oznámení

Starosta Prahy 13 a první místopředseda ODS David Vodrážka čelí trestnímu oznámení. Podal ho Aristidis Skondrojanis, protože mu Vodrážka údajně znemožnil vystoupit na zasedání zastupitelstva. Nebyl prý schopen prokázat, že na Praze 13 má trvalé bydliště, nebo že tu vlastní nemovitost, což vyžaduje jednací řád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D.a.r.k

Prarkování Velká Ohrada

To by mě zajímalo, jak všichni ti, co protestují proti tomu, že tam není kde zaparkovat, by danou situaci vyřešili. Protože tam není jak udělat víc parkovacích míst... není to dimenzovaný na tolik aut, nějak s tím páni stavaři nepočítali :/ Podle mě, kdyby byla možnost tam třeba postavit parkoviště, kupříkladu hlídaný (páč tam je dost velká kriminalita) tak by se toho nějaký investor dávno chopil, protože poptávka je obrovská...

0/0
25.9.2009 13:39

Sharkee

a o co tomu pánovi jde?

V PS také nemůže vystoupit a připomínkovat každý občan.

Nechápu, proč by měl do rozhodování obce hovořit někdo, kdo není místěn příslušný.

0/0
25.9.2009 6:47

eQuido

Re: a o co tomu pánovi jde?

Jenže on místně příslušný je. Jde o to, že jednací řád byl změněn pár dní před jednáním a nikdo o této nové povinnosti nevěděl. Já když se jdu podívat na veřejné jednání zastupitelstva u nás, tak si taky výpis z katastru s sebou nenosím :-)

0/0
25.9.2009 9:21

Vedoucí kolotoče

Jeste vetsi Paroubek nez jsme doufali...

...Skondrojanis, to je takove typicke stredoceske jmeno. Aneb uporny stezovatel. Pan podobneho, ne-li stejneho prijmeni, nedavno provokoval u nas v obci s tim, ze musime lidem oznamit predem dopisem zkousky obecni poplasne sireny. Byl upozornen na to, ze zakon jasne definuje zpusob a cestu oznameni o provedeni zkousky, ale vyhrozovat neprestal soudem, a tak za obci si ho kolega odchytnul a domluvil mu, ze jestli neprestane, muze prijit k urazu. V obci se totiz obcas nekomu utrhne pes z retezu a zautoci na cloveka, vsak to znate, nehody se stavaji kazdy den. Pomohlo to, se stezovanim prestal. Bohuzel, upornych stezovatelu jsou mraky a kdo nekdy pracoval v zastupitelstvu mesta ci obce, vi, o cem mluvim.

0/0
25.9.2009 1:03

PavelKoran

AUTOROVI ČLÁNKU

Vyzývám Vás, abyste se napřed o tématu poučil, nebo nechal poučit a potom napsal uvedení na pravou míru. Pokud tak neučiníte, bude jasné, že jste to psal pouze a jenom kvůli senzacechtivému zostouzení Vodrážky.

0/0
24.9.2009 23:58

PavelKoran

VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

Vodrážka postupoval správně, podle zákona. Přečtěte si zákon o obcích, blbouni, než začnete chlístat ty své paroubkovské kecy! Nikde vás na zastupitelstvu nenechají kecat do věcí obce, když nesplňujete ZÁKONEM STANOVENÉ PODMÍNKY. Na to nemusí být jednací řád, ten protestující magor i redaktoři by si měli něco přečíst, než začnou zvracet ty své nesmysly.

0/0
24.9.2009 22:35

MychalB

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

Obávám se, že házíš hrách na stěnu...

0/0
24.9.2009 22:55

Lanta2004

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

Nech to na soud ty chytráku.ODSce beztak z toho bahna nepomůžeš;-)

0/0
24.9.2009 23:06

PavelKoran

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

ODSce z bahna pomáhat nechci, ODS není můj šálek kávy. A na soudu to nechávat nemusím, já jsem totiž věci VELMI dobře znalý.

0/0
24.9.2009 23:43

Lanta2004

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

;-D

0/0
24.9.2009 23:49

LaDinek007

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

nevim proc lidi obecne delite na paroubky a topolanky a jine. ja napr. volil ods, ale postup Vodrazky se mi nelibi. mate pravdu, ze to, zda mu dotaz povoli, ci ne je na zastupitelstvu popr. tom, kdo zasedani ridi. ale legitimovat obcana v tomto smeru nemaji pravo. a uz vubec ne posuzovat, zda je majitelem nemovitosti nebo zda obcanem dane obce. zasedani zastupitelstva, jsou dle zakona, ktery citujete verejnosti pristupna. slovo verejnost vse vystihuje. jestli verejnosti udeli ci neudeli slovo nebo jej utnou je vec jina.

0/0
24.9.2009 23:11

PavelKoran

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

Nesmysl. Když chci na jednání zastupitelstva vystoupit, musím umět prokázat, že na to mám právo. A komu jinému, než tomu, kdo zasedání řídí? Kdo jiný má posoudit, jestli může někomu umožnit naplnit jeho právo udělením slova? Hergot, nemelte tady pořád dokola nesmysly, když tomu nerozumíte! Na to všechno existují právní stanoviska, judikatury atd.

0/0
24.9.2009 23:41

PavelKoran

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

A další komentáře tvých genialit jsem připsal k tvému dalšímu výplodu níže.

0/0
24.9.2009 23:50

varix

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

To bys chtěl moc! Většina z těch, co tu plivají v životě žádný zákon nepřečetla a pokud by četla, tak by stejně nerozuměla. Ale ten pisálek, co to vypotil, by měl vědět, že ze zákona má právo na veřejném zasedání obecního zastupitelstva vystupovat pouze člen obecního zastupitelstva. O tom, zda vystoupí i někdo ze přítomných občanů rozhoduje pouze obecní zastupitelstvo a nikdo jiný. Jakákoliv žaloba, že občanovi nebylo umožněno vystoupit, je předem odsouzena k zamítnutí soudem!

Takže dotyčný pisálek je buď totálně neinformovaný, v tom případě by měl být odeslán zpět do školy, a nebo chce jen vzbuzovat negativní postoje vůči politikovi, který mu není sympatický a v tom případě by měl z novin vyletět.

0/0
24.9.2009 23:50

PavelKoran

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

Ne, ani ty nemáš pravdu. §16 zákona 128/2000: Občan obce, který dosáhl věku 18 let, má právo .... vyjadřovat na zasedání zastupitelstva obce své stanovisko k projednávaným věcem v souladu s jednacím řádem zastupitelstva, .. V tom samém paragrafu je i to, že to samé právo má osoba starší 18ti let vlastnící v obci nemovitost. Jednacím řádem lze vystoupení pouze ošetřit tak, aby někdo nemohl obstrukčním kecáním zablokovat jednání atd. Nic víc.

Ten tvůj poslední odstavec bych ale podepsal.

0/0
24.9.2009 23:55

varix

Re: VŠEM BLBŮM PLIVAJÍCÍM TADY NA ODS

Pravda, ten zákon se od roku 2000 trochu změnil. Jo, ale je tam ta klička " v souladu s jednacím řádem"!

Jinak paragraf 93 odstavec 3 vymezuje, komu musí být uděleno slovo: "Požádá-li na zasedání zastupitelstva obce o slovo člen vlády nebo jím určený zástupce, senátor, poslanec, přednosta příslušného okresního úřadu, jím určený zástupce nebo zástupce orgánů kraje, musí mu být uděleno."

A to dotyčný zřejmě není.

0/0
25.9.2009 0:44

Bývalý volič ČSSD

Hnis teče z Lidového domu.

0/0
24.9.2009 22:06

muflonus

Re: Hnis teče z Lidového domu.

je to žumpa plná fekálií a už přetejká ;-€ je čas přistavit hounocuc a vysátý obsah vypustit na ukrajině a dál R^

0/0
24.9.2009 23:02

vokroj

Odeesáci,

pilní v práci, zdraví jsou a neutrácí ...... mají nakradeno

0/0
24.9.2009 21:55

mlady volic kscm

to jiz neprekvapi

proste ods.

0/0
24.9.2009 21:40

fekete

to je komický !

občané budou zlodějům a mafiánům předkladádat soupisy svého majetku8-o, aby směli promluvit;-€ ..........  no to jsme to za dvacet let dopracovali .....  /blití/;-€;-€;-€

0/0
24.9.2009 21:26

Hrustic

Re: to je komický !

Se radsi nauc cist. Vypis, jikoli soupis - to je rozdil. Navic by urcite stacila obcanka s trvalym bydlistem v P13.

Vodrazka muze byt cokoliv, ale sympatak urcite ne. Ovsem ten pan stezovatel, to bude taky poradny kus vola ;-D

0/0
24.9.2009 22:08

PavelKoran

Re: to je komický !

R^

0/0
24.9.2009 22:38

fekete

Re: to je komický !

nebuď malichernej - i jim předkládat výpis nebo legitimování od nich je svinstvo;-€RvRvRv

0/0
25.9.2009 19:44

Hrustic

Re: to je komický !

Mne by se teda nelibilo, kdyby na schuzi druzstva chodil (a delal rozruch) nekdo kdo vubec neni clenem. Pokud by ale oficialne bydlel v jednom z druzstevnich bytu, coz by napr. novacek musel prokazat, neni problem ...

Nevim jak je situace na Praze a je mi to jedno, ale nesnasim hysterii typu, ze kdyz policie pozada nekoho o obcanku, tak je to "poicejni sikana" :-/

0/0
27.9.2009 0:18

Jokles

Pryč s Vodrážkou i celou ODS !

0/0
24.9.2009 21:19

Lanta2004

Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

Nechápu proč by nemohl položit zastupitelům dotaz kdokoli kdo na jednání přijde.:-/Pokud na jednání dotyčný člkověk přišel,pak ho nejspíš problematika daného regionu zajímá a nikdo by mu neměl brát právo se vyjádřit.Dotyčný člověk přeci může v reginu pracovat či být jinak činný a pokud má v dané oblasti nějaký problém,který chce řešit,tak snad má právo se vyjádřit,ne?

Kam jsou páni z ODS schopni zajít v lustracích těch komu laskavě povolí se vrchnosti optrat?Nebude moci ve finále pánům klást dotaz jen zpřízněný volič ODS,přičemž kritické dotazy nebudou akceptovány?Na Praze 5 už s těmito praktikami starosta Jančík začal(jak jinak také z ODS).Vodrážka chce být dalším?

0/0
24.9.2009 20:46

LaDinek007

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

Já bych spiš viděl problém jinde. Není správné (nebo alespo%n mi to není po chuti), že někoho nenechali vystoupit a že ho chtěli legitimovat nebo dokonce, aby prokazoval, že má v uvedeném katastru nemovitost. na druhou stranu zastupitelstvo nemá povinnost rozvíjet diskusi. může někomu udělit slovo, ale také nemusí. takže právo vyjádřit se má, ale kdyby se chtělo vyjádřit třeba 1000 občanů, tak tam můžou sedět do aleluja. Jedná ní zastupitelstva jsou veřejná, člověk může "kontrolovat" hlasování, pokud je mu umožněno může se i vyjadřovat, ale o své vůli nemůže do jednání zasahovat.

0/0
24.9.2009 20:53

Lanta2004

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

OK,to bych pochopil,že kdyby 1000 lidí kladlo dotazy,tak tento počet paralizuje každé jednání.Nicméně tomu se dá velmi jednodušše předejít tím,že se může na každém zasedání určit počet lidí,kteří mohou položit dotaz a může se na diskusi vyčlenit příslušný čas.Ten,kdo by se do debaty přihlásil dříve by mohl vystoupit,ten,který později již ne a to bez ohledu na to zdali se jedná o obyvatele dané oblasti či nikoli.Lustroval lidi ale tímhle způsobem mi přijde poněkud podivné.Mám pocit,že v tomto případě bude spíše skutečnou příčinou nepohodlnost daného člověka,než to,že v dané lokalitě nebydlí.Nechť rozhodne soud.Košer mi to ale nepřijde

0/0
24.9.2009 20:59

LaDinek007

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

v tom s tebou vcelku souhlasim. ze slo asi o nepohodlny dotaz. neni pravo nikoho lustrovat. dotycny je pouze verejnost. kazdopadne si myslim, ze soud skonci tak, ze lustrovat nesmeji, ale nic vazneho se nestalo, protoze si dotycny opravdu nemuze vyjadreni vynutit. pokud nekdo neotevre diskusi, tak proste nebude a pokud bude narusovat zasedani, muze byt vykazan.

0/0
24.9.2009 22:59

PavelKoran

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

Taky kecáš nesmysly. Prokázat, že mám právo na jednání zastupitelstva vystoupit prostě žadatel o slovo musí, je to v duchu zákona. A naopak - zastupitelstvo "rozvíjet diykuzi" jak učeně píšeš, prostě musí. Co míníš tím kontrolováním hlasování a "...o své vůli zasahovat ...", to už je úplná záhada.

0/0
24.9.2009 22:37

LaDinek007

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

tak volis docela ostra slova. na zasedani zastupitelstva ma pravo prijit kdokoliv nejeden obcan dane obce ci majitel nemovitosti, takze nevim o jakem pravu prokazovani je zde rec. a kde jsi se docetl, ze zastupitelstvo musi rozvijet diskuzi? to je zasedani zastupitelstva a to schvaluje a navrhuje atp. pokdu nema zajem ,aby obcane vyjadrili svuj nazor, tak jen precte o cem je rec popripade o necem hlasuji. byl jsi na nejakem zasedani?

co myslim kontrolovani? napr to, ze si tam obcan muze sednou a mrkne se, jak se dany zastupitel projevuje a jak hlasuje, aby vedel, zda jej volit priste. na to ma plne pravo. v tom vidim princip kontroly. a o sve vuli zasahovat je mysleno to, ze se nemuze zvednout a rict. poslouchejte bude to tak a tak. nemuze narusovat zasedani, pokud k tomu neni vyzvan k projeveni se.

0/0
24.9.2009 23:07

PavelKoran

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

Kecáš, kecáš, kecáš. Já byl na tolika zasedáních zastupitelstva, že už to nemohu ani spočítat. V zastupitelstvu totiž mám odsloužena 3 volební období.

Co je to to "rozvíjení" diskuze? Hergot, alespoň si přečti 128/2000, §16. Když zastupitelstvo projednává nějaký bod, ke kterému se chce někdo uvedený v tom § vyjádřit, tak prostě diskuze nastat musí! Sakra, nedělej chytráka, jsi směšný.

0/0
24.9.2009 23:50

varix

Re: Poněkud podivné praktiky pánů z ODS

Pokud to nechápeš, tak si přečti zákon o obcích! Podle zákona má právo vystupovat na veřejném zasedání obecního zastupitelstva pouze člen obecního zastupitelstva. Pokud chce vystoupit někdo z přítomných občanů, tak záleží pouze a jen na obecním zastupitelstvu, zda mu toto vystoupení umožní nebo ne!

Pokud nejsi členem zastupitelstva, tak žádný zákonný nárok vystoupit prostě nemáš! A dávat to k soudu může jen naprostý hlupák.

Ze své vlastní zkušennosti, také jsem byl pár let obecním zastupitelem, vím, že toto je velice rozumné opatření, protože jsou mezi námi lidé, kteří by v opačném případě dokázali rozbourat jakékoliv jednání. Většina zastupitelstev dává možnost občanům se projevit a akceptuje rozumné návrhy, ale v některých případech to prostě nejde! Typickým příkladem jsou fanatičtí ekologičtí aktivisté.

0/0
25.9.2009 0:14

stev

Ten tiskový mluvčí mluví, a zjevně neví o čem.

Člen žádného občanského sdružení totiž nemůže být v opozici. Jednoduše proto, že ze zákona občanská sdružení jsou nepolitickými subjekty. Což ovšem neznamená, že by se nemohli vyjadřovat na schůzích zastupitelstev. Rv

0/0
24.9.2009 20:21

danny44

Re: Ten tiskový mluvčí mluví, a zjevně neví o čem.

Ale může, ona totiž ta slavná "občanská sdružení" nejsou sice v poitické opozici, ale ve "věcné" - tj. protestují proti komukoli a proti čemukoli, s čím přijde řádně zvolené vedení obce/města/obvodu.....

0/0
24.9.2009 20:30

Blbec z Xenemunde

a co na to počítač ? Že mlčí ? zavolejte Staníka

Co kdyby chtěli na zasedání vystoupit třeba obyvatelé laviček na Hlaváku a nemohli kvůli lustraci ? taky by podali žalobu 8-o ?

.

p.s. - dneska se nám zvlášť povedl nálev .....

0/0
24.9.2009 20:08

LaDinek007

Re: a co na to počítač ? Že mlčí ? zavolejte Staníka

lák vylejt, nedošly gumičky

0/0
24.9.2009 20:53





Najdete na iDNES.cz