Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro a proti zpoplatnění vjezdu do centra Prahy

Praha chce vybírat mýtné v zónách. Jejich velikost ale ještě není schválena. První variantou je pouze oblast Prahy 1, druhou pak lokalita vymezená Pražskou památkovou rezervací (nejpravděpodobnější) a třetí je padesát kilometrů čtverečních velká oblast sevřená městským silničním okruhem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fifty

nevim no..

tohle podle me neni reseni, resp. je, ale zalozene na buzeraci obcana za to ze bydli v cemtru a chtel by mit i auto...je potreba systemove reseni ktere ma hlavu a patu: 1. az bude okruh, muzeme zacit ubirat pruhy na velkych silnicich, nahrazovat je zeleni. 2. klidne povolit vjezd do centra, ale nastavit vsechny semafory na 50 a dat tak na vedomi, ze tranzit okruhem je pohodlnejsi  3. umoznit draze placene parkovani na modrych zonach, natolik drahe aby si kazdy nerezident rozmyslel jak dlouho tam bude stat - rezidenti v tom pripade plati taky, ale daleko mene a rocne, maji prenosnou karticku na sektor pul kilaku kolem bytu. Efekt je takovy, ze traffic mame kolem mesta, pres mesto nam jezdi vicemene jen rezidenti a ti kdo chteji v centru utracet (coz je dobre) protoze je min pruhu a vice zelene a vsude se kontroluje tudiz dodrzuje 50, navsteva muze zaparkovat vsude, cim bliz srdci mesta tim je to stoji vic..a nemame zadny zakazy, myta, mame prijem, min aut, vice prostoru k ziti..mysleme!

0/0
29.9.2009 0:10

liberecak

Re: nevim no..

1. ubírat pruhy moc nejde, už takhle je to ťip ťop. 2. co lidi utratí na mýtu, o to míň si pak dají třeba oběd (přece jen 2-3tis. měsíčně už je dost peněz), takže zkrachují i obchůdky a večerky. 3. nacpat to do MHD? Proč? Ať je dražší jízdenka, jinak je to zase další zdanění, ne regulace. 4. Co se stane, když bude aut stejně? Co pak? 5. už takhle jsem přestal spoustu lidí navštěvovat, nemám kde zaparkovat a nepojedu k nim hodinu 20 přes půl Prahy, abych se pak vracel noční MHD další 2h. 6. Semafory na 50? Kéž by byly. Jinak je to nastavené špatně, zastavuji na každých světlech!! Typická je třeba Plzeňská - jedu-li 100km/h, projedu na zelenou. Když jedu 50, hopsám jak králík. Kvíz pro chytré hlavy - kolik pojedu?

0/0
30.9.2009 14:58

OKO

Re: nevim no..

No  přeci 50 ;-)  jsi přeci v obci ;-) 

0/0
21.10.2009 9:57

ChorcheCh

no doufám že sociálové a invalidé to platit nebudou muset

0/0
24.9.2009 17:58

Autobus s tykadlama

Re: no doufám že sociálové a invalidé to platit nebudou muset

V týhle zemi je socek a "invalidů" tolik, že by neplatil nikdo.

0/0
22.10.2009 10:29

chytry chlap

Zpoplatnění vjezdu pro rezidenty?

Podle článku mají mít rezidenti nárok na 75% slevu. To je při 120Kč/den cca 90Kč sleva. Odhad je tedy cca 900Kč měsíčně a cca 10800Kč za rok. Za parkovací kartu se platí 700Kč ročně a mnoho rezidentům se tato částka už nyní nelíbí (je nepřenositelná například na vypůjčené náhradní vozidlo při opravě) a argumentují tím, že platí v centru daně a ještě mají platit zbytečnou parkovací kartu. A vzhledem k tomu, že navíc mnoho lidí toto obchází koupí vozíčkážské karty (hlavně podnikatelé, kteří jezdí do centra do hospod), bude nevím jak tohle opravdu dopadne. Asi to především bude mít velký vliv na korupcy a na zvýšený počet invalidů pohybujících se v centru Prahy...

Osobně jsem ale rozhodně pro. Mítné mělo být už dávno společně s emisními zónami a vyhrazenými jízdními pruhy pro MHD, taxi, motorky a cyklisty jako v každé evropské metropoli.

0/0
24.9.2009 15:08

chytry chlap

Re: Zpoplatnění vjezdu pro rezidenty?

I'm sorry for my Czech language...

0/0
24.9.2009 15:12





Najdete na iDNES.cz