Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítej, papeži, v zemi ateistů

Může takovým bezvěrcům, jako jsou Češi, papež vůbec něco říci? Snad by i mohl - pokud přijmeme jednoduchý návod, jak mít z papežovy návštěvy aspoň dílčí užitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Quick

nemá co říci,pane Matulík

bohužel,nemá světu co říci,pane Matulík a díkybohu ta instituce kterou vede nemá v čechách už dávno takovou moc aby lidi k něčemu nutila tak jako to ráda dělávala kdysi.

Papež je pro většinu čechů symbolem toho nejhoršího ,symbolem vraždy Husa a nebyl v této zemi vítán.Nikdo ho taky nezval,pozval se sám!

A vy to dobře víte.

0/0
15.10.2009 20:29

Semper2

Re: nemá co říci,pane Matulík

mluv za sebe soudruhuRv

0/0
15.10.2009 22:17

činčo

Re: nemá co říci,pane Matulík

To by mne zajímalo v co vlastně věříte, jestli vubec něčemu:-P

0/0
31.10.2009 12:07

logaritmus jedné

Tento článek...

... mne mile překvapil. Rozhodně vysoký nadprůměr v porovnání s tím ostatním, co se na idnesu zveřejňuje. Přinutil mne se nad některými myšlenkami zamyslet a naznačil nové úhly pohledu na věc. BravoR^

0/0
2.10.2009 14:19

ptačí chřipka

bůh existuje

potvrdí vám to i Jára Cimrman.;-D

0/0
1.10.2009 8:37

činčo

Re: bůh existuje

mýli- ti je lidské:-)R^ a neber ...................

0/0
31.10.2009 12:09

ARAYA

Bůh je míň než hajzlák...

Hajzlák potřebuji k životu každý den.......bez boha už žiju 37 let!!

0/0
30.9.2009 8:39

cxy

Re: Bůh je míň než hajzlák...

Ale v 64 letech budeš prosit,aby ti PánBůh pomohl a budeš prstíčkem hrabat.

0/0
30.9.2009 12:23

pesimista1

Re: Bůh je míň než hajzlák...

... aby ses dokázal sám utřít...

0/0
30.9.2009 12:27

hanys66

Osobně jsem pro to ,aby zde byli ihned pozváni

nejvyššístoupenci víry ,, Islámu ,, přece nebudeme nikomu nadržovat.Spravedlnost pro všechny;-D

0/0
29.9.2009 23:52

..hovoří CML..

Re: Osobně jsem pro to ,aby zde byli ihned pozváni

HUŠ!!;-O....;-D

0/0
30.9.2009 2:02

Wallter

Nejsem ateista, jsem antiteista

Chtěl bych vám říct něco, co vás možná překvapí: Ateismus je nadávka a jako taková by měla být považována za stejně urážllivou jako slova negr nebo žluťásek. Ateisty nazývají křesťané lidi kteří nejsou převědčeni o správnosti jejich teorie boha - tedy i například buddhisty a v minulosti třeba i deisty. Otevřeně přiznávám, že nejsem ateista ale antiteista a antiklerikalista. Ani jedno z toho ovšem není můj světový názor. Je to jen postoj k určité otázce. Jsem zkrátka přesvědčen, že v jádru teismu je přesvědčení o tom že je nutné bojovat s "nevěřícícmi".  Chápu tedy sebe jako jejich potenciální oběť, protože jejich světový názor už v základě obsahuje přesvědčení o nadřazenosti věřících. Přesto je do jisté míry toleruji, nicméně to nepovažuji za zásluhu, ale spíše za společnskou nutnost (asi jako když se nějaký váš dobrý kamarád dá na MLM) Je to podobné jako můj názor na rasismus. Toleruji jej dokud jde o řeči, ale příjemné to není. To co se u nás stalo ale přesahuje tolerovatelné meze.

0/0
29.9.2009 19:49

mjr

Re: Nejsem ateista, jsem antiteista

A co se u nás stalo??? Co přesahuje tolerovatelné meze? Nechápu...

0/0
29.9.2009 23:29

Wallter

Re: Nejsem ateista, jsem antiteista

Jednoznačně došlo ke zneužití veřejných sdělovacích prostředků ve prospěch církve. Více jsem k tomu napsal níže.

0/0
30.9.2009 12:20

zlej

Re: Nejsem ateista, jsem antiteista

R^

0/0
30.9.2009 0:22

999

Re: Nejsem ateista, jsem antiteista

Vole.

Ateista není nadávka. Tím slovem se označují ateisté sami. My křesťoši totiž většinou říkáme "pohani". Což má zahrnovat všechny, ateisty neateisty. Ateisté jsou většinou inteligentní lidi, s kterými se dá vést řeč rozumná - a ne jak ta primitivní směska, co se tu projevuje, která rozumí ateismu stejně málo jako křesťanství. 

0/0
30.9.2009 0:59

Forrrest

Re: Nejsem ateista, jsem antiteista

Ateismus není ideologií (jako náboženství) - je to pouhé odmítnutí víry v existenci boha - tudíž není možno mu (ne)rozumět. Hloupá poznámka, křesťane:-/

0/0
30.9.2009 1:39

Semper2

Re: Nejsem ateista, jsem antiteista

neztrapňuj se žide !

Rv

0/0
15.10.2009 22:14

Wallter

nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

Až moc často se v diskusích kolem náboženství řeší, co udělala církev ve středověku nebo v Africe. Proč se nepodívat co se stalo tady? Všimli jste si, že  veřejnoprávní média oslavovala tři dny (!) příjezd papeže a nutila nám ostatním že jsme méněcenní když nemáme víru v boha? Ptám se: Jak je možné odpustit médiím, že zcela programově popřely to, za co  má být jejich posláním a z jakého důvodu, nebo za jaké peníze se vrhly na tu nechutnou glorifikaci?Jak je možné, že Česká republika připomínala tři dny teokracii? Jak to, že je prostřednictvím médií dlouhodobě a vytrvale posilována moc katolické církve v naší zemi? Proč si konečně neuděláme pořádek v tom co jsme za zemi? Katolickou a dokonce ani křesťanskou zemí nejsme. Samozřejmě osobní náboženství tolerujeme a respektujeme pokud nenarušuje naše vlastní práva. Jenže to se právě tento víkend stalo!

0/0
29.9.2009 19:29

Forrrest

Re: nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

Naprostý souhlas!R^R^ I iDnes tentokrát těžce zklamal - nulová objektivita, pomlouvání českého národa... navíc selektivní vynechávání informací o jistých kontroverzních Fuhrerových názorech, např.: http://polach.blog.idnes.cz/c/103466/Papez-a-jeho-hloupe-reci.html Rv

0/0
29.9.2009 20:41

mjr

Re: nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

Jo, máš pravdu... iDnes překvapil. po dlouhé době se jeho články daly číst.

0/0
29.9.2009 23:32

hanys66

Re: nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

protože ti broukal do noty nebo proč se to dalo číst ? 8-o

0/0
29.9.2009 23:47

mjr

Re: nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

Protože informoval nezkresleně o událostech, kterých jsem se zúčastnil. R^

0/0
30.9.2009 0:32

Forrrest

Re: nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

Potom se nabízí otázka: proč z papežových proslovů vystřihl tak důležitou (výše zmíněnou) část? Tomu se říká "nezkreslené" informování?:-)

0/0
30.9.2009 1:42

daewoo

Re: nechme hranice stranou a vzpomeňme si na víkend

V sobotu v sedm večer jsem překlapával programy. ČT1-papež,ČT2-papež,NOVA-papež,PRIMA-papež, atd ... z 30 programů na kabelovce v jednom okamžiku na 15ti papež a na dalších pěti reklama (blijící smajl). Na sport nečučim,zbylá nabídka tří programů mě nepřesvědčila.To jsem zase zapnul po třech měsících televizi...já ji už fakt vyhodím.Rv

0/0
1.10.2009 11:21

pete123

výzva věřícím

Haloooo, milí papežovi věřící, je tam někdo?

Vysvětlí mi prosím někdo tu schizofrenickou situaci , že katolická církev na jednu stranu hlásá "nezabiješ" a na druhé straně v minulosti poslala na hranice statisíce neviiných obětí (nejen lidi nazvané čarodějníky ale i nepohodlné myslitele jako byl např. Jan Hus či Giordano Bruno)?

A nebo se do Boleslavi sjelo stádo nemyslících pokrytců či prostých hlupáčků, kteří neznají historii a kteří si nejsou schopni ani všimnout těch nejzákladnějších rozporů mezi tím co církev hlásá a jak se chová?

0/0
29.9.2009 15:36

vasapro

Re: výzva věřícím

To Vam nikdo z nich nevysvetli ... maximalne tim, ze se cirkev ocistila a zlo jiz nepacha ( jakato paralela s KSCM ;-D )

0/0
29.9.2009 15:55

Forrrest

Re: výzva věřícím

:-)R^

0/0
29.9.2009 20:42

mjr

Re: výzva věřícím

A ty jsi vylezl odkud? A co děláš v křesťanské Evropě? Hlupáčku, asi jsi zapoměl, na jaké kultuře parazituješ svou nevěrností křesťanské kultuře. Až budeš potřebovat do nemocnice, uvědom si, laskavě, odkud se nemocnice vzala (ano, bylo to církevní zřízení). Až se budeš při bouřce krčit pod hromosvodem, poděkuj Prokopu Divišovi, který byl katolický kněz... A víš, kdo to byl Mendel? Říká Ti něco Mendlák v Brně - tam jak jezděj šaliny, víš...

0/0
29.9.2009 23:45

Forrrest

Re: výzva věřícím

S křesťanskou Evropou jdi do... (víš kam;-)) Evropa je anti-křesťanská - humanistická, tak jak ji známe dnes začala vznikat po omezení moci křesťanů (osvícenství). Až budeš chtít praktikovat svoji "jedinou a pravou" víru, uvědom si, kde se vzala svoboda náboženství. Až budeš chtít bránit svá upíraná lidská práva (jsi např. jinověrec, ateista, homosexuál, free-thinker, vědec... či jakákoli jiná osoba, která s křesťany nesouhlasila) uvědom si, odkdy je tu máme - a odkdy jsou přiznávána VŠEM lidem bez rozdílu. Až půjdeš k soudu, uvědom si, kdy se zrušila tortura. Až budeš mít plné zuby svého zaměstnavatele - budeš se cítit jako otrok - vzpomeň si, kdy se zrušilo nevolnictví.

Btw, ten hromosvod a Mendlák OPRAVDU považuješ za argumenty pro označování Evropy... křesťanskou???;-D

0/0
30.9.2009 0:14

mjr

Re: výzva věřícím

Vzpoměň si na nějakýho humanistu až budeš umírat. Třeba Ti pomůže...

0/0
30.9.2009 0:34

Forrrest

Re: výzva věřícím

Tomu říkám "reakce na úrovni";-D Díky;-)

0/0
30.9.2009 1:34

golemič

dobře řečeno...

ovšem diskuse jsou výživné, tato generace musí kompletně vymřít, nakažená komunismem, neschopná svobodně myslet. Proč se ateismus tak velmi pojí s tupostí?

0/0
29.9.2009 13:05

minutos007

Re: dobře řečeno...

Ateismus se nepojí s tupostí. S tupostí pojí ateismus tupci....

0/0
29.9.2009 13:08

vasapro

Re: dobře řečeno...

dalsi placal ... ateismus zde zapustil koreny davno pred masivnim nastupem komunismu ... vykrikujete zde neco o tupcich a ani sam nejste schopen si zjistit data o vlastni historii :-/Rv

0/0
29.9.2009 15:54

barbudo

Re: dobře řečeno...

... svobodné myšlení je podmíněno ateismem ...

0/0
29.9.2009 16:22

Wallter

Re: dobře řečeno...

No spíše skepticismem

0/0
29.9.2009 19:30

barbudo

Re: dobře řečeno...

... myšlení a víra opakem jsou ...

0/0
30.9.2009 8:42

Forrrest

Re: dobře řečeno...

Souhlas, musí vymřít ty nejstarší generace, mezi nimiž je nejvíc: 1) komoušů, 2) pánbíčkařů. Pak v této zemi konečně zavládne klid a mír;-)R^[>-]

0/0
29.9.2009 20:43

mjr

Re: dobře řečeno...

ano, mír alláhův, protože vymřeme všichni. Ateisté první (je mi líto)...

0/0
29.9.2009 23:47

Forrrest

Re: dobře řečeno...

Přežili jsme křesťany, nějak se snad vypořádáme i s muslimy;-)

0/0
30.9.2009 1:45

wiki5.5

Re: dobře řečeno...

smesna blbost

0/0
30.9.2009 1:59

Forrrest

Re: dobře řečeno...

?

0/0
30.9.2009 2:25

TurboFrank

Je zajímavé, že nic z toho, co hlásá církev nebylo

nikdy prokázáno. A není to tak dávno, kdy za nové poznatky ve vědění církev nechávala upalovat. Dva tisíce let blábolí nějaké výmysly stále dokola. Jak může představitel tmářů přesvědčit ateistu? A hlavně čím? Činy asi sotva, když na rukou církevních hodnostářů je krev desítek a dost možná stovek miliónů mrtvých. Za války fláterníci světili Hitlerovi nové zbraně. Blábolí stále o Kristovi, ale z jeho učení si mnoho nevzali. Takže zážitek z papeže měli jenom věřící, ale ti ostatní z toho neměli kromě uzavřené D1 a keců ve všech zpravodajstvích, vůbec nic. Jsem rád, že žiji ve státě, kde drtivá většina občanů tomu všemu cirkusu nevěří. Kdo chce, ať věří, ale za svoje a neobtěžuje ostatní.

0/0
29.9.2009 12:59

daewoo

Re: Je zajímavé, že nic z toho, co hlásá církev nebylo

Souhlasím. Pravda, kterou nelze ze své vlastní podstaty dokázat, je buď lež nebo nesmysl. Osobně se přikláním k nesmyslu...

0/0
1.10.2009 11:23

Dědeček Vševěd

Autorita

Žádná autorita není tak vysoká, aby se o ní nedalo pochybovat ! R^

0/0
29.9.2009 9:08

pete123

Katolicismus = ideologie s milióny mrtvých

Nebál bych se rozvést diskusi ještě dál. Katolická církev není v žádném případě o hlásání morálních principů (v čase dle svých potřeb upravovaných), ale do 19. století i jedna z nejkrvelačnějších organizací činící si právo zabíjet či jinak postihovat každý názor, s kterým nesouhlasí, toužící po moci, majetku a ovládání našich životů. Reminiscence s nacismem a komunismem je v některých aspektech až příliš silná ("jediná správná ideologie" v rámci které jsou nadefinovaní nepřátelé a zpochybňovači likvidováni). Kdo dnes dokáže spočítat odhadnout počty obětí, které má na svědomí církev a které zahynuly v nesmyslných válkách, mučírnách, na hranicích... Je to 20, 50, nebo 100 miliónů ? V každém případě příliš hodně na budovaní morálnějších, světlých,  spravedlivých, osvícených, katoličtějších  zítřků.  

Hlasatelů "jediné správné pravdy" je dnes na světě obrovská spousta a nevím, proč by zrovna katolická církev by měla být ta jediná, "Bohem vyvolená" a ostátní ty falešné, tmářské.

0/0
29.9.2009 8:58

mjr

Re: Katolicismus = ideologie s milióny mrtvých

"Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás." (Matouš 7, 6 ... jak moudré)

0/0
29.9.2009 23:51

pete123

Re: Katolicismus = ideologie s milióny mrtvých

Moudré ? A jste si tím opravdu jistý?!

V příspěvku se totiž nedotýkám víry a Boha, ale katolicismu a papeže coby vůdce tohoto spolku. A při vší úctě k Vám. Papež opravdu není Bůh a katolicismus není svatou perlou !!!  Domnívám se, že ve svém přesvědčení jen zaměňujete dvě hodnoty, které by se zaměňovat v žádném případě neměly..

Vím dobře, že díky tomuto názoru zůstanu pro katolíky vždycky psem a sviní. S tím už se nějak smířím. Ale máme se my, nevěřící v katolíky, smířit s milióny "psů" a "sviní", které tato církev ve své historii povraždila?. !!!!!!

0/0
12.10.2009 10:08

reddmaniak

proč přestat klepat na dřevo?

je to tradice zakořeněná v našem prostoru déle a hlouběji než křesťanství, .. proč bychom měli k víře přistupovat vážně a kriticky? proč nevěřit individuálně a s jistým nadhledem, a je relativně jedno v co, ať mají lidé doma třeba posvátnou kozu, když jim to udělá dobře a neuškodí to koze ani ostatním;-) na to, aby člověk věřil nepotřebuje instituce, teology, dokonce ani posvátné knihy a už vůbec není třeba, aby někdo říkal jak a proč věřit a v co

0/0
28.9.2009 23:33





Najdete na iDNES.cz