Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muže zabili, když se zastal dětí. Bylo to hrdinství, nebo risk? ptají se Němci

Dominik Brunner v neděli v mnichovském vlaku pomohl skupince dětí, když je okrádala trojice mladíků. Děti s Brunnerem i vystoupily, výrostci ale vyrazili za nimi. Chtěli se pomstít, vrhli se na muže a ubili ho. Až na křičící děti se ho nikdo nezastal. Podle politiků je Brunner hrdina hodný následování. Policisté naopak říkají - zbytečně riskoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mrkvak

Morbidní?

Padesátiletý Dominik Brunner !!!(na snímku)!!! :)

0/0
21.9.2009 13:33

gagaryn

***

křičet na útočníky "přestaňte ! " tak to rozhodně ne ! Co kdyby jim to způsobilo nějakou újmu, či by byla nějak potlačena jejich práva ???

0/0
15.9.2009 21:18

opas

K věci

http://pastalka.blog.idnes.cz/c/101689/Muze-zabili-kdyz-se-zastal-deti-Bylo-to-hrdinstvi-nebo-risk.html

0/0
15.9.2009 15:20

baschwek

zatím je...

...slušných většina, zatím..

0/0
15.9.2009 13:30

rozhorceny.predstavitel.

Čtyři cikáni ubili v Rumunsku k smrti českého řidiče

Kdy bude prosímvás demonstrace proti cikánské kriminalitě?

0/0
15.9.2009 12:17

rozhorceny.predstavitel.

Re: Čtyři cikáni ubili v Rumunsku k smrti českého řidiče

Proč nemají na ulicích ochrané gardy?

0/0
15.9.2009 12:19

nekronomicon

Re: Čtyři cikáni ubili v Rumunsku k smrti českého řidiče

Žádná demonstrace, ale střílet je jako škodnou. Kdyby napadli mě, tak je do jednoho postřílím bez ohledu na následky, verbež jednu přičmoudlou. ;-€

0/0
15.9.2009 13:37

Simi4Simi

Nevule pomoci ....

HLAVNI PROBLEM neexistence pomoci je ze ty kdo pomahas nebo se branis jsi automaticky vinikem kdyz utocnikovi ublizis !!! Znam problematiku nutné obrany a je spatne postavena: nebrani primarne osobni svobodu a osobni majetek.

0/0
15.9.2009 11:36

roddie

Připadá mi to jako

klasická situace v naší zemi, kdy jedna nejmenovaná skupina spoluobčanů ráda útočí v hordě. V hordě jsou silní, ale stačilo by jen dorovnat počet protivníků a zbaběle by utekli. Zrovna nedávno maník z pasťáku bezdůvodně napadl se svými třemi komplici jednoho adolescenta.

Stačilo, aby se dva tři lidi přidali a útočníci by utekli. Ale je lepší si nevšímat a nechat chlapa zemřít, vždyť je to JEHO věc, že se snažil pomoct. Doufám, že až jednou budu potřebovat pomoc já, nebudou tam stát ti stejní lidé ...

0/0
15.9.2009 11:01

salinka

Re: Připadá mi to jako

Asi tak.

0/0
15.9.2009 11:04

TrueRobos

Re: Připadá mi to jako

Společnost nás neustále cvičí k lásce k útočníkovi a k tomu, že mu nesmíme nic udělat. "Hrdinství" beze zbraně ale není hrdinství, vážně ne. To je hazard v tom smyslu, že útočník bude tak hodný a nic nám neudělá. Základní problém je v tom, že A) obránce musí mít srovnatelnou či lepší zbraň (a dalo by se HODNĚ diskutovat o tom, zda proti gangu 4 lidí je 1 kvér "lepší") B) obrana musí být zcela beztrestná a naopak hodna veřejného ocenění. Pokud toto společnost nedovoluje, ať se nedovolává hrdinů, to VÁŽNĚ ne. Rv

0/0
21.9.2009 10:22

kecimis1

Presne jak chteji policiste

Stalo se presne to, co chteli policiste, aby lide zbytecne neriskovali. Tech 15 lidi sice zavolalo policii, ale zbytecne neriskovalo, tedy byli absolutne lhostejni a kvuli nim zemrel clovek!

Kdo rekne o tomto Nemci, ze nebyl hrdina, je podle me absolutni ignorant.

0/0
15.9.2009 10:58

sendman

Re: Presne jak chteji policiste

souhlas, policie nemůže být všude (to bych skutečně ani nechtěl) a pokud by se z  těch 15 lidí alespoň dva odhodlali k akci, možná by ten statečný člověk ještě byl živý.

0/0
15.9.2009 13:25

roddie

To jsou rady od odborníků

kdyby ti lidi nestáli a nekoukali se, jak ho ukopali k smrti, mohli ty gaunery hravě zvládnout. Ale raději na ně mají křičet, aby přestali, to je vážně vrchol. Tahle společnost je tak prohnilá a slabá, že si ani netroufne bránit se zlu, a je jedno, zda je to v Německu nebo u nás.

Ten chlap je hrdina a ti lidi kolem nesou spoluvinu za jeho smrt. Snad si to uvědomí. Platilo a platí, že k vítězství zla stačí, aby ti dobří jen stáli se založenýma rukama.

0/0
15.9.2009 10:57

Nikanika

Re: To jsou rady od odborníků

Souhlas. Mezi těmi, kdo zlo páchají a těmi, kteří jen tak stojí opodál a nic nedělají, není zase takový rozdíl.

0/0
15.9.2009 11:23

WoodyPWX

Re: To jsou rady od odborníků

R^

0/0
15.9.2009 12:50

TrueRobos

Re: To jsou rady od odborníků

Spoluvinu nese systém, který trestá obránce za obranu. Nedávno se tu psalo o klukovi, který byl odsouzen za to, že pomohl holce, kterou bil její kluk na ulici. U soudu ho totiž za napadení obvinili OBA a nikdo se ho nezastal. Problém není riziko při vlastním zásahu ale v tom, že soud bude posuzovat roky, zda za to nemůžete vy. Úplně superabsurdní je v tomto směru Anglie, kde bylo pravomocně odsouzeno několik lidí v situaci, kterou bych označil za sebeobranu par excellence - a to SEBE SAMA a SVÉHO života, ne zásah v prospěch jiného v nepřehledné situaci!

0/0
21.9.2009 10:25

barbudo

Lépe nežít, než žít v zemi zbabělců ...

0/0
15.9.2009 10:55

viera.h

Re: Lépe nežít, než žít v zemi zbabělců ...

a kde to je? dost cestuji a je to na celem svete stejne. do nasi ctvrti Liberec Rochlice se stehuje stale vice divnych lidi a je to znehodnocovani naseho majetku. o vychazkach v noci a bezpecnem parkovani uz si muzeme nechat pouze zdat.

0/0
15.9.2009 21:12

George63

je to xindl

0/0
15.9.2009 10:49

salinka

bez debat

Je to hrdina a to bez řečí. Zastat se dětí v nebezpečí je snad i morální povinost. Nebo si někdo myslí opak?8-o 

Ovšem proti střelné zbrani není úniku. Nejlepší je pro takové situace (ať v roli oběti nebo zachránce) nosit při sobě třeba paralyzér.

0/0
15.9.2009 10:45

Blablador

Re: bez debat

rozumově musím konstatovat, že jeho jednání bylo zkratkové. Pokud bych byl na jeho místě, tak předpokládám že by proběhlo několik pompézních proslovů, ale moji rodinu by asi nikdo nezajistil. Titulu hrdina se rodina nenažere.

Z normálních lidí neznám nikoho, kdo by při sobě nosil nějakou zbraň. to ani na obranu. Nicméně, mám obavy, že se to časem změní

0/0
15.9.2009 10:53

salinka

Re: bez debat

Takhle to stavět nemůžete. Jste vlastně na straně těch čumilů. V takové situaci člověk riskuje vždy. Kdyby ale takových lidí nebylo, můžeme se tady beztrestně popravovat na ulici a každýmu to bude jedno. ;-( 

0/0
15.9.2009 11:03

Morák

Re: bez debat

Já naopak znám normálních lidí, co nosí u sebe nějakou zbraň, poměrně hodně.  Sám legálně zbraň vlastním a nosím u sebe v 99% případů. A to ne proto, že bych se cítil ohrožený nebo byl nějaký maniak, ale prostě proto, že je to moje občanské právo - splnil jsem všechny zákonné povinnosti a považuji to za svou službu společnosti. Nese to s sebou velkou zodpovědnost, kterou ale jsem ochoten přijmout. Ale stejně se těším na reakce typu "... až ti rupne v palici".

0/0
16.9.2009 10:07

arisman

Bylo to hrdinství, nebo risk?

Bola to zbabelost a strach ludi, ktori boli pritomni.

V tu chvíli bylo na nástupišti patnáct lidí.

Nikdo nepomohl, když sedmnáctiletý mladík a jeho o rok starší

komplic muže začali mlátit. Nikdo nepomohl, když jej shodili na zem a

kopali do něj. Vlastně téměř všichni utekli.

0/0
15.9.2009 10:42

Wild..Dog

Bránit se

Dle mě by stačilo, aby bylo lidem dovoleno bránit se tvrdě a nekompromisně a to i střelnou zbraní. Útočník musí nést následky svých činů a to i svou případnou smrt. Německo pomalu, ale jistě směřuje k britskému modelu, že zbraně mohou vlastnit jen policajti, vojáci a zločinci. A to jen proto, že si jeden idiot nedal pozor na svoje zbraně a jeden šílenec se k nim dostal. Co budou Němci dělat nyní? zakážou nosit boty s tvrdou špičkou a těžší než půl kila?

0/0
15.9.2009 10:40

Simi4Simi

Re: Bránit se

souhlasim. Ale risknul bys stihani kdybys videl ze tri manici kopou do nekoho ze jednoho z nich zastrelis a sam pujdes sedet ? Kdy bys vystrelil. Kdyz do nej kopou ? to bys sedel. Kdyz se na te otoci ? zase bys sedel. Kdyz te obestoupi ? zase bys sedel. Kdyz e vezmou necim po hlave ? To uz by bylo pozde.

0/0
15.9.2009 11:39

Naked and petrified

Bylo to hrdinství, nebo risk?

Tak se muze ptat jen 1d1ot, zadna nemecke medium to takto jeste nepostavilo. Tak se nad sebou v redakci zamyslete.

Chlap byl jednoznacne odvazny a kdyby se naopak starali i ostatni, zemrit nemusel. Zemrel z velke casti na lidskou lhostejnost.

0/0
15.9.2009 10:40

anžto

Re: Bylo to hrdinství, nebo risk?

R^

0/0
15.9.2009 10:42

arisman

Re: Bylo to hrdinství, nebo risk?

presne!

0/0
15.9.2009 10:43

anžto

co to?

Brunner (na snímku) - tím myslí ty květiny?:-P Jinak kdyby ostatní neutekli, utekli by útočníci - na tom místě bylo určitě více lidí než útočníků. Sama mám zkušenost, jací jsou lidi ignoranti a nikomu nepomůžou - ten mrtvý si zaslouží úctu. A ti co u toho byli a nepomohli, mají doufám aspoň černý svědomí.

0/0
15.9.2009 10:39

General Custer v.2

Podle nasich multikulti humanoidu

kdyz vam nekdo rekne "penize nebo zivot", tak jasne dava najevo, ze pokud mu ty prachy dame, tak nas nepodrizne. Tudiz by jakakoliv obrana byla neprimerena a my bychom meli jit do kriminalu.

0/0
15.9.2009 10:20

General Custer v.2

Zajimala by me

narodnost utocniku.

0/0
15.9.2009 10:18

Bouše

Ten člověk se určitě zachoval statečně

a nejspíš totéž očekával od těch čumilů na peróně. Stačilo, aby mu alespoň dva přišli na pomoc a nemuselo to skončit tak tragicky.

0/0
15.9.2009 10:05

Toicem

Re: Ten člověk se určitě zachoval statečně

R^ Přesně tak. 

Netečnost je mor. Když nikdo nebude "hasit, co ho nepálí", možná se bude jednou některý z nich divit, až bude tím, koho pálí - a ostatní se na něj vykašlou...

0/0
15.9.2009 10:31

anžto

Re: Ten člověk se určitě zachoval statečně

přesně tak.Rv

0/0
15.9.2009 10:40

General Custer v.2

Ve stredoveky

by tyhle vyrostky proste verejne povesili. Dneska jim maximalne vyhubuji, mozna je pozvou do nejakeho poradu v TV.

0/0
15.9.2009 10:04

d_meister

Re: Ve stredoveky

proto jsem rád, že nežiju ve středověku a nikoho veřejně nevěšej

0/0
15.9.2009 10:05

Mufu

Re: Ve stredoveky

dnes tě jen ukopou na nástupišti.To je pokrok!

0/0
15.9.2009 11:03

petyo

Re: Ve stredoveky

No to nevím. 'V Německu mají o dost přísnější tresty pro takovéto případy než u nás.

0/0
15.9.2009 10:18

Naked and petrified

Re: Ve stredoveky

Aaaaano, budou je soudit podle sazeb pro mladistve. Asi tolik k te prisnosti.

0/0
15.9.2009 10:41

sam99xx

hrdinství nebo risk

Nevím, jak zdatný a statný ten muž byl, že se neubránil dvěma pubertálním frackům, které doma málo řezali, ale rozhodně to byl hrdina, protože se aspoň pokusil pomoci. Těch 15 lidí, kteří utekli namísto aby pomohli, by mělo být souzeno za spoluúčast na vraždě. Tím, že utekli, jen napomáhají tomu, že jednou třeba oni sami budou ve stejné situaci. Jak se jim to pomyšlení líbí?

Bohužel dnes jsou lidé čím dál více neteční nebo zbabělí vůči projevům násilí (byť jsou často vůči násilníkům v přesile) a bude to ještě horší, pokud si ti zbabělci neuvědomí, že násilí a bezpráví se ustupovat nemá!

0/0
15.9.2009 10:04

Warhead_bia :P

fiha

pry nehrajte si na hrdiny, i kdyby si na ne par lidi jen hralo tak to na dva pankace snad staci

0/0
15.9.2009 10:03

molok

Ideální by bylo, kdyby se podobné činy nepovažovaly

za hrdinství, ale za normální věc, je přece normální zastat se dětí před násilím od jiných, je nenormální, že nikdo na nádraží mu pak nepomůže ...

0/0
15.9.2009 9:57

pedr64

Re: Ideální by bylo, kdyby se podobné činy nepovažovaly

obecně ano, ale třeba ti "mladíci" měli každý 2 metry a 120kilo

0/0
15.9.2009 10:00

molok

Re: Ideální by bylo, kdyby se podobné činy nepovažovaly

to je možné, samozřejmě prvotním impulzem nezasahovat je strach, možná by fungovalo si představit, že tam leží můj blízký člověk a nikdo mu nepomůže, každopádně ta netečnost je hrozná, nedávno o tom byl pořad na ČT2, dokonce pro to existuje nějaký anglický termín (už si ho nepamatuju) pojmenovaný podle vraždy černošky na sídlišti, kdy před panelákem plných lidí, z nichž někteří to sledovali, vraždil ženu muž cca 45min bez toho, aby někdo dokonce zavolal policii ...

0/0
15.9.2009 10:06

anžto

Re: Ideální by bylo, kdyby se podobné činy nepovažovaly

R^

0/0
15.9.2009 10:41

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

K hrdinství je potřeba totiž

hromová hool ...... proto můj Glock je vždy připraven. :-)

0/0
15.9.2009 9:56

karel66

Poctivý kus železa

Je třeba nosit u sebe pětačtyřicítku a hlavně umět s ni zacházet . 16 gramů olova v břiše každého přesvědčí :-)

0/0
15.9.2009 9:56

molok

Re: Poctivý kus železa

no jo, ale někde, kde ji nosí každý např. v USA není o to více bezpečno :))

0/0
15.9.2009 9:58





Najdete na iDNES.cz