Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Squatujte si. Zatím nejlépe doma

Nemáte kde bydlet? Nechce se vám platit za nájem? Obsaďte opuštěný dům. A zahalte to do chytlavých slov o rozvíjení alternativní kultury. Tím vzbudíte u některých lidí pocit sounáležitosti v boji proti "prohnilému" kapitalistickému režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PASTA78

„Britské listy“

Zajímavá reakce na mr.Bucherta na blistech „http://www.blisty.cz/art/48985.html“z pera J.Smoláka cituji: „I kdyby v ČR založili squat Mahátma Gándhí, Ježíš Kristus, Sókratés a Matka Tereza, tak je stejně Policie ČR utopí v krvi, a to za nadšeného potlesku celé české společnosti. To je prostý fakt. Ze strany státu není ani náznak snahy po domluvě, ale podle pana Bucherta nejsou squateři schopni obhájit své právo na existenci. On jim někdo tu možnost dává? Oni někdy zažili něco jiného než permanentní buzeraci od represivních složek? Teď jsou alternativci nešťastně vmanévrováni do situace v níž mohou své právo na existenci hájit maximálně tak s molotovem v ruce, což samozřejmě dělá největší radost chuligánům v uniformách.ímto veskrze smutným stavem však nejsou vinni samotní alternativci, ti se dlouhodobě projevují nekonfliktně.

0/0
17.9.2009 13:47

PASTA78

Re: „Britské listy“

Základní problém je záměrně šlechtěná odevzdanost české společnosti, jež v konfrontaci s "nestálostí" počátku 21.století plodí intoleranci vúči všemu, co neodpovídá virtuálně utvářenému mustru konzumní homogennosti, která se stává poslední pochybnou životní jistotou mnoha občanů ČR. Následná nikým nekritizovaná policejní zvůle je už jen vyústěním celého nešťastného procesu. V této chvíli je směšné srovnávat podmínky občanské společnosti v ČR se situací v Norsku! Norsko je z českého pohledu jiný svět.“Při vší úctě k osobě pana Bucherta, to porovnání se Západem je nechutně

manipulující. V civilizované Evropě mohou existovat squaty nikoliv pro

to, že alternativci na západě jsou přizpůsobivější, ale jednoduše kvůli

tomu, že v civilizovaných částech Evropy je alespoň jistá slabá míra

občanské svobody ve společnosti zakořeněna.

0/0
17.9.2009 13:49

PASTA78

Re: „Britské listy“

V ČR ovšem není ani to malé množství svobody, které je běžné téměř všude na Západě.

Naše země se může dvacet let od revoluce honosit titulem sociální hybrid – to nejhorší z obou světů. Současná provizorní vláda by měla provést sebehodnocení a popřemýšlet, zda-li je v dnešní chaotické době vhodné, aby se zaměstnanci ministerstva vnitra chovali, jako by v ČR vládla policejní junta! Názor J.S.Milla o tom, co vede k tyranii většiny nad menšinou, na vnitro zatím nedorazil.

Autor má zřejmě na pracovním stole orákulum, které mu věští, co by "možné bylo" a za jakých podmínek vzniká ve společnosti souhlas s požadavky marginální skupiny. Ale věcně vzato - minimálně ta viditelná veřejnost respektem vůči sociální alternativě citelně šetří a dává jasně najevo, že možné je pouze nic a nikdy. To, s jakým nepochopením se setkávají místní squateři, svědčí o něčem žalostném v české společnosti -

0/0
17.9.2009 13:50

PASTA78

Re: „Britské listy“

a i když pan Buchert vidí squatery jako nevyzrálé, jednají v rámci anarchistické "divoké" metodiky více než vyzrále a s rozumným ohledem na momentální prachbídné podmínky v české societě. Nebo má snad pan Buchert pocit, že jednání squaterů v Dánsku a sociální nepokoje v Řecku jsou projevem větší vyzrálosti?Vztah represivních orgánů, většinové společnosti a její volené/nevolené reprezentace vůči squaterům (potažmo vůči čemukoliv, co se ve veřejném diskurzu označí jako nestandardní) je naprosto otřesný a karikuje veškeré představy o tom, že v ČR vzniká svobodná, demokratická a tolerantní společnost. Naopak, krůček po krůčku ..

om

a

hum

0/0
17.9.2009 13:51

Atka01

majitelé domů

Majitelé domů, kteří je mají jen na spekulaci nebo jen v nich ulité peníze by zasloužili v první řadě potrestat a pokutovat, protože se o svůj majetek nestarajií a nezabezpečují jej. Místo toho nám policie za naše peníze předvádí manévry jak ve válce a to z peněz daňových poplatníků. Krejčíře, Pitra si nechají pláchnout a pak nám předvádí svou moc na těch, kteří je neuplatili. Je mi z těch zpráv, kterými nás stále krmí na  nic Rv

0/0
14.9.2009 17:37

Pan Navratil

--

Někdy jde o právní spor, například v Brně u nádraží, vyhořelá budova po kasinu. Nikdo nechce do baráku dát byť korunu, protože není jasné, komu patří. Za to ale může obecně soud, protože se spor táhne tak dlouho.

-

Co se týká čistých spekulací, tak ty se dají elegantně řešit daní z nemovitosti, která je u nás celkem nízká.

0/0
14.9.2009 17:58

rigle

pane redaktore

Pane redaktore a tohle ma byt prosim pekne jako nezaujaty clanek? Kdyby jste si to hodil na svuj blog jako nazor, tak nereknu ani slovo, ale co to proBuh dela na hlavni strance IDesu?

0/0
14.9.2009 16:58

okk

Re: pane redaktore

dle meho nazoru je clanek nezaujaty dost. Jmenujte mi jednu prokazatelnou aktivitu, kterou squateri prispivaji spolecnosti, krome tech zduraznuji potencialnich, ktere redaktor vyjmenoval. Budte rad\a, ze alespon nejake klady redaktor nasel a zminil, protoze soudny clovek by tu verbez hnal klackem klady neklady.:-/

0/0
15.9.2009 0:17

Kirken

Jo, a hlavně mě těší,...

...že policie přestala "monitorovat" a začala konat, jak jí ukládá zákon. R^

0/0
14.9.2009 16:48

thunderbitch

článek je hrozná slátanina, nedá se to číst!!

mr. Buchert má trochu černobílé vidění. Squateři jsou pro mě svoloč, se kterou bych rozhodně na pivo nešel, ale musím jím dát za pravdu v tom, že necháváta chátrat budovy jentak, je taky zločin a mnoho vyspělých států má svůj squatovací zákon. Nemám nic proti tomu, aby si lidi obsadili domy, které nechá majitel bezdůvodně chátrat

0/0
14.9.2009 16:42

José Antonio

Zajímavé

Pozoruhodné jsou projekty fašistických squatů v Itálii. Ty jsou ale založeny na zcela odlišných principech, kdy organizátoři mají pro sebe vyčleněnou jen část domu a ve zbylých bytech bydlí rodiny. Vypadá to tam jako v klasickém činžáku a tyhle projekty pomáhají řešit dost tristní bytovou situaci mladých rodin. Více zde - http://www.casapound.org/

0/0
14.9.2009 16:41

l.g

Bydlení je právo!

To je pane transparent!!

Mám dojem, že ústava o tom nic neříká, na rozdíl od nedotknutelnosti soukromého  vlastnictví.Rv

0/0
14.9.2009 15:46

Tryskomys15

reakce

naprosto souhlasím s autorem článku, pro takový odpad není v naší zemi místo a pokud si chtějí žít alternativně, ať táhnou někam na stromy daleko od civilizace

0/0
14.9.2009 11:50

jejkap

Pane Bucherte, docetl jsem to do tretiho odstavce

kde jste se dopustil argumentacniho faulu "Havel nechce zed v Maticni, tak at si cikany nastehuje k sobe na Hanspaulku". Proto si odplivuji a dal nectu, za tenhle clanek vratte honorar.

0/0
14.9.2009 11:38

ondib

Alternativa...

Bohužel ve svobodné společnosti, kdy není pracovní povinnost jako za bolševika, někteří lidé mají tendenci se nechat živit ostatními. Ne každému se chce ráno vstávat a jít do práce. Protože nemají příjmy, tak logicky nemají na drogy, chlast , jídlo a také na nájem (ten je na posledním místě). Svojí leností bojují proti pracovité majoritě (kapitalismu) a zlobí se, když je nechce živit a nechat beztrestně krást a bydlet zadarmo. To je slabá stránka demokracie, že se nedokáže účinně bránit všemožným parazitům.Rv

0/0
14.9.2009 10:05

erben3

Re: Alternativa...

Souhlas. R^

0/0
14.9.2009 10:14

janz3333

Re: Alternativa...

Pracovitá majorita? Myslím, že mnohem výstižnější, je "pracující majorita", což ale není to samé.

0/0
14.9.2009 16:59

12345hanka

Já taky

neuznávám leccos s komerčního způsobu bytí. Například nemám televizi. Což mě ale soudím neopravňuje lézt do baráků k sousedům a vyhazovat televize jim.

0/0
14.9.2009 10:00

jejkap

Re: Já taky

A tady nekdo vlezl nekomu konkrtetnimu do baraku za ucelem, aby jej omezil v jeho pravech nebo mu zpusobil skodu? Ja je neobhajuju, jen tahle paralela je zcela mimo misu.

0/0
14.9.2009 11:40

okk

Re: Já taky

pokud nekomu vlezete do baraku a bydlite tam, pusobite uz jen na najmu skodu

0/0
15.9.2009 0:20

DrID

Souhlas!

Anarchie nemá s demokracií nic společného, je to teror nasměrovaný vůči lidem dodržujícím zákony. Krást a ničit cizí věci, to jsme si užili čtyřicet let!

0/0
14.9.2009 9:33

censo.red

Do jednoho pytle

Tento článek připomíná obdobné články krajně pravicové dělnickí strany, když se má vyjádřit k anarchistum nebo punkáčum. Všichni to jsou samozřejmě úchylný, židobolševický feťáci, že?:-) Majitel nemovitosti se o ní x let nestará, ta chátrá, je rozkrádána cikánskými zloději, je nezabezpečená před mládeží a může se tak stát místem mnoha úrazů,ovšem až potuď je všechno v pořádku. V momentě, kdy se do ní někdo nastěhuje, přes zimu jí zatepluje a de facto se o ní stará, tak je třeba na něj poslat policii, že? Nehledně na to, žew taková Milada do budoucna nebude sloužit k bydlení, ale nějakej kravaťák jí zbourá, aby na jejím místě mohl postavit obchoďák. Z našich měst se vůbec stávají konzumní centra. A v momentě, kdy má komerce větší důležitost než svoboda, kdy můžou lidé v Thor Steiner hadrech vyházet levičáky z Milady, kdy novináři píšou lži anebo minimálně polopravdy...v tomhle momentě u mě tento stát přestává být svobodný...

0/0
14.9.2009 8:14

makoto

Re: Do jednoho pytle

Pane kolego nejdrive si opraste znalosti jazyka ceskeho (viz "delnicki strany") a pak mi prosim odpovezte na jednoduche otazky - kdo vam dal pravo pouzivat cizi majetek? Z jakeho titulu jste se rozhodli vlastnimi silam "zvelebovat" cizi majetek? Od toho tu jsou urady, aby donutily majitele se starat o svuj majetek, ne vy. 

Svobodny stat u vas znamena, ze mohu uzivat cizi majetek at se to majiteli libi nebo ne? I svoboda ma sve meze. Patrim mezi ty tzv. kravataky a jsem rad, kdyz se mi podari zaridit, aby ruina uvolnila misto bud novemu domu pro rodiny s detmi (ne vzdycky to musi byt obchodak, vite?) anebo treba novemu parku. Pokud je toto znamka konzumniho centra, pak jsem rad, ze tu bydlim.

0/0
14.9.2009 8:45

jajaja00

Re: Do jednoho pytle

R^

0/0
14.9.2009 9:11

jejkap

Re: Do jednoho pytle

No nevim, on tam ma jeden preklep (klavesa 9 misto 0), zato tobe jsem zbezne napocital 4 chyby v interpunkci. Takze sup zpatky do skoly, chytroline.

0/0
14.9.2009 11:41

12345hanka

Re: Do jednoho pytle

Myslíš, že když svou potřebu žít si na úkor jiných lidí a dělat binec zaobalíš do pitomých hesel, budeš v právu? Ani náhodou.

0/0
14.9.2009 9:57

okk

Re: Do jednoho pytle

mazej na Kubu, tam muzes bydlet v krabici, nevedet o svete a byt diky te nevedomosti absolutne stastny.

Jinak kolego, znate porekadlo, ze svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho? Popremyslejte o tom, az nekomu polezete do baraku, kdyz jste se tim slovem tak honosne ve jmenu svoji pravdy ohnal

0/0
15.9.2009 0:26

danny44

jedna "ruka" redakce nevi, co dělá druhá...

Když si přečtu "reportáže"  udatného reportéra Eichlera  pln= jeho obdivu k alternativní verbeži všeho druhu, tak mi tenhle článek napovídá, že v redakci iDěsu jedna ruka neví, co dělá druhá.... Nebo se jen iDěsu honem honem snaží napravit reputaci, jestli teda ještě nějakou má...

0/0
14.9.2009 7:13

nekup42

Souhlas s autorem

Oni totiž ti "naši squtteři" nejsou squattery v západoevropském smyslu, ale hlavně vyhulenci, smažky, vypatlanci a podobný "odpad" společnosti. Teda jestli tak můžu soudit podle osobní zkušenosti se vzorkem 3 lidí z Milady a jejich vyprávění o spolunocležnících...

0/0
14.9.2009 4:35

censo.red

Re: Souhlas s autorem

No jo, puritáne. O tom je ta alternativa, Ne každej chce žit podle současných měřítek. Někdo má halt posunutou hranici svobody slova, názoru a života. Anarchisti jsou anarchisti právě proto, A smažky? Znam i skinheada, který žil nějaký čas v Miladě a můžu tě ubezpečit, že on je silně proti drogám...

0/0
14.9.2009 8:19

12345hanka

Re: Souhlas s autorem

Žij si jak chceš. Ale za svý a neobtěžuj svou existencí okolí.

0/0
14.9.2009 9:58

Obcasnykomentator

Bída, autore, bída

Člověče, pane Bucherte, doufám, že jste tento text vyplodil narychlo po pár skleničkách, protože za následující chyby by zasloužil vykrákat za uši i redakční elév, natož zástupce šéfredaktora:

„byvakování“, „o ní nepečuje“, „Ani sebevětší zaklínání se snahou o vytvoření alternativních center kultury, neopravňuje squattery“, a přidal bych nešikovnou práci s aktuálním členěním větným tam, kde si formulace říká o „snahy squatterů legalizovaly“. A co třeba „squatt“ a základy angličtiny?

Bída, pane, bída! A takto píše takzvaná elita, co teprve nedovzdělaná redakční ucha...

0/0
14.9.2009 1:51

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: Bída, autore, bída

Běž si dát gandžu ty jelito.

0/0
14.9.2009 5:58





Najdete na iDNES.cz